| Forfatter |
|
emil3725 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Jeg har et lille spørgsmål: Kan det passe at min ene højttaler næsten ikke spiller bas, hvorimod den anden gør. Min far siger at de altid har gjort sådan, men jeg har først lagt mærke til det for et par dage siden.
PS. Det er nogle gamle Infinity Reference 50 jeg har.
Håber der er nogle kloge hoveder derude, der har et svar.
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tilslut først venstre forstærkerudgang til den venstre højttaler... alene. herefter venstre udgang til højre højttaler... og
herefter skifter du rundt... og prøver den anden side på samme måde. På den måde får du prøvet begge udgange på begge
højttalere, og finder derfor nemt ud af om det er forstærker eller højttaler, som der er problemet
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja, det kan da sagtens passe, hvis det er det du oplever. spørgsmålet er jo så om det bør være sådan, og der er svaret nej. Du kan jo prøve at bytte rundt på højttalerne og høre om det så er den anden højttaler der mister bas. hvis det er det ligger fejlen ikke i dine højttaler men et andet sted i kæden.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I hvert fald i de fleste tilfælde bør højtalerne spille lige kraftigt i bassen - bassen er som oftest indspillet med næsten ens niveau i kanalerne. Kan du sætte din forstærker til at spille mono? Så skal højtalerne jo spille ens.
|
| Til top |
|
| |
emil3725 Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig det samme, det er højttaleren den er galt med. Har du/i en idé om hvad det kan være? og evt. hvad de ville koste at få lavet.
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med placering? Står den ene højttaler i et hjørne, mens den anden står op ad en væg? for det giver lige 3dB mere når de
står i hjørnet, så den vil opleves som kraftigere i bunden.
Er det højttaleren, så tag kontakt til importøren de kan hjælpe med reservedele.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke dine højtalere, men noget tyder på, at basenhederne simpelthen ikke spiller med i den ene af dem. Om de så er stået af, eller det simpelthen er en manglende forbindelse til filteret, véd jeg ikke. Hvis du ikke kender nogen, der kan tjekke dem for dig, bliver du nødt til at få det gjort professionelt.
Én ting, du kunne prøve, var batteritesten. Tag fronstoffet af højtalerne, så du kan se enhederne. Tag ledningerne fra højtalerne og sæt et lille 1,5 volt batteri til, en leder til hver pol på batteriet. Basenhedens membran skulle gerne flytte sig lidt, når den modtager jævnstrømmen fra batteriet.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 27 Januar 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også være delefiltret, der har "mistet" en komponent, så bas-enheden i den ene højtaler slet ikke får noget strøm. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 28 Januar 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo også være kortslutningsbøjlerne der mangler på den ene højttaler, hvis de er forberedt for biwire.
|
| Til top |
|
| |