Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 09:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer JAMO D4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TRBM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

hej

Har en JAMO sub D4, men jeg har problemer med at indstille den. Den er tilsluttet en Sunfire Ultimate Receiver II.

Synes ikke at bassen er stram og den lyder mudre ved musik. Har ikke prøvet så meget endnu med film.

På bagsiden er der to knapper at justere på: crossover & phase. Ved godt hvad crossover er, men hvad mht. phase. Skal jg bruge den?

Der er også to indgange bagpå: Direct & Boundary Gain Compensation. På fronten er der en Boundary Gain Compensation hjul, som kan justeres, for at give den bedste performace ift. rummet- siger de....
Hvis jeg til tilslutter til Direct, er det så min receiver som styrer den?
har nu rodet med den i et par dage & den ryger snart videre, hvis jeg ikke kan få den til at lyde ordentling....

Det skal siges til dens forsvar at min stue er ca. 65 kvm2, med næsten 4 m til loftet & trægulve...

håber at der er nogen derude som har lidt input.

mhv. Thomas

Til top Vis TRBM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRBM

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Har du læst lidt om den, og hentet en manual til den?

http://www.jamo.com/na-en/products/d-4sub-description/

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

TRBM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

hej NitroBlast
ja, men synes ikke at der står ret meget.

Manualen viser at jeg skal tilslutte via Boundary Gain Compensation indgangen.

Den står iht. position B på side 3 & phase indstillingen skal være "kl.12" iht. side 7.

Jeg justere på Boundary Gain Compensation hjulet, men synes ikke der er meget bas fra min lytteposition.....

Crossover eller Cut off Frequency står til 40 Hz. Det har vel ikke noget at sige ved musik lytning, da bassen vel ikke går så lang ned???

Til top Vis TRBM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TRBM

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Den har en frekvensgang, der går ned til 22 hz. Hvis du har højtalere, der har en frekvensgang ned under 40hz, så vil du have forstærket dækning af frekvensområdet fra gulvhøjtalernes laveste frekvensdækning og op til 40hz, og det kan give problemer med mudret bas - specielt hvis ikke højtalere og subwoofer er i fase.

Phase-knappen er til at justere forsinkelse på subwooferen, så enheden i subwooferen spiller synkront med dine andre højtalere. Når højtaler og subwoofer er "i fase", så betyder det, at enhederne slår ud på præcist samme tid - og det er det, du kan justere. Hvis subwooferen feks slår ud et lille øjeblik efter fronterne, så vil bassen være upræcis og mudret.

At der ikke er meget bas fra lyttepositionen, kan skyldes flere ting. Prøv at skrue lyden op til dit normale lytteniveau, og så bevæg dig rundt i rummet, og find det sted, hvor bassen er kraftigst (plejer normalt at være i et hjørne). Her kan du placere subwooferen, for at få optimalt udbytte af den.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes