Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 06:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nad 216 thx x2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marcus0983
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

hej jeg har to stk cerwin vega al 750 jeg er fatiig og jeg er teenager. jeg har her for nylig fået et tilbud omkring 2x nad 216 thx
effektblokke men jeg ville høre jer hifi pros. om hvordan og om man kan sætte 2x nad 216 effektblokke plus en nad 911
forforstærker sammen. hvordan sætter man sådan noget op fordi jeg kære på en gammel forstærker som er lidt kedelig.

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Se lige tråden om PA.

Køb en NY!! Yamaha P5000S eller 7000S. Banker NAD så fuldstændigt. Med CV handler det om at spille højt. Yamaha er perfekt.

Lad være med at købe NAD brugt. Køb nyt PA-forstærker.

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

som der er blevet sagt i en anden tråd fornylig, LAD VÆRE med at brokoble de NAD til AL 750 - NAD'erne brænder sammen.

du kan få en ny Yamaha rimelig billigt i div Musik forretninger til rimelig billig penge

p2500s 2999,-
p3500s 3699,-
p5000s 4499,-
p7000s 5295,-
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Januar 2011 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

marcus0983 skrev:
hej jeg har to stk cerwin vega al 750 jeg er fatiig og jeg er teenager. jeg har her for nylig fået et tilbud omkring 2x nad 216 thx
effektblokke men jeg ville høre jer hifi pros. om hvordan og om man kan sætte 2x nad 216 effektblokke plus en nad 911
forforstærker sammen. hvordan sætter man sådan noget op fordi jeg kære på en gammel forstærker som er lidt kedelig.

Hej,

Du har ellers en tråd der hedder  :: AL 750 forstærker :: der er mange gode svar på, feks.  som en skrev i den anden tråd at 2 * NAD 216 på en giftig 4ohm´s højtaler ikke er nogen god ide hvis man vil spille bragende højt.

Og der findes mange alternativer til NAD 216, og brokobler du med 2-stk får du de watt du skal have, men med stor chance for at det går op i røg, det er MEGET hård belastning at skulle arbejde i 2 ohm konstant og samtidig spille meget højt.

Som jeg skrev i den anden tråd find dig en NAD 218, den er ikke optimal men der er meget mere i den end i NAD 216, eller en god Rotel forstærker eller noget yamaha som du også er blevet foreslået.

Angående NAD 911, så find lige ud af hvad du vil med den, det er en 6 kanals forforstæker men som jeg husker (ret mig hvis det er forkert) kan du ikke bruge den som skal vi sige rigtig forforstærker, den er et mellemled mellem din/dine effektforstærkere og din stereo kontrol forstærker.

NAD 911 er meget alsidig, du kan feks koble 3 Stereo effekforstærkere til den, du kan så justere dem hver for sig da der er 6 kanaler på NAD 911 at gøre med, og når du har justeret dem ind så de passer til dig så bruger man en almindelig kontrolforstærker som master, alså til at skrue op og ned på alle blokke samtidig.

Hvis der ikke medfølger en manual så skal du finde dig en da det godt kan være meget uoverskueligt med alle de ind og output´s den har.

Jeg har den originale manual, så hvis du køber så kontakt mig så finder vi ud af noget med manualen.

Jeg ved ikke hvorfor, Selvom jeg er NAD fan så findes der alså mange gode alternativer til NAD 216,  den har aldrig i mine øjne været en Værdig afløser til NAD 2700PE.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes