| Forfatter |
|
Mr_Moose Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Hifi4All brugere.
Vil for det første som så mange andre, sige, at jeg ikke er den skarpeste-kniv-i-skuffen til det med HiFi. Ved dog hvad jeg kan lide og sætter kvalitet før kvantitet! Too the point.
Jeg leder efter noget forstærker+cd-afspiller+højttalere og har haft kigget lidt rundt på nettet. Er faldet over Teac - AH-380 og Teac - PDH-380 og har en smule erfaring med dem, da min bror har den tilligere model af dem. Men ved ikke hvad jeg skal kigge efter når man skal have et par kompakt/reol højttalere der er meget all-around. budget ligger på en 5-10000kr. til det hele. Håber i kan hjælpe lidt med idéer og sådan.
På forhånd tak til jer alle sammen.
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo være en fordel at købe brugt. Men du kan f.eks. og købe et fornuftigt mini anlæg. F.eks. Yamaha MCR-84 til 5.000,- i Fona. Så kan du jo suplere med en subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Moose Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
5300happiness: Skal lige prøve at tjekke det ud, selvom jeg nok leder efter noget som man kan bygge videre på, når jeg engang flytter i noget større. Men tak for forslaget. :)
Og glemte helt at fortælle i mit indlæg, at det ikke skal være til partybrug, men mere til at nyde musikken.
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efterhånden skrevet det et par gange, så det virker nok som om jeg får procenter (desværre ikke!), men Rega
har/havde et vildt godt bud på forstærker+cd+højttalere til 10.000. Jeg hørte det på hifimessen i kbh og syntes det var klart
det mest vellydende setup HVIS MAN TAGER PRISEN MED SOM EN FAKTOR. Musikalsk, velopløst uden at væretrættende, og
med en super synergi. Synes du snyder dig selv hvis du ikke giver det et lyt! De har vist godt nok ikke tilbuddet officielt mere,
men mon ikke du kan få det til den pris hvis du køber det samlet. Det er Rega Brio forstærker, Rega Apollo cd afspiller og Rega
RS 1 højttaleren jeg snakker om, læs mere på rega.dk, og snak med Medlyd som er forhandler/distributør.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 30 Januar 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og velkommen til forummet.
som altid, i de her "mit-første-anlæg" tråde, får du bedst rådgivning, hvis du fortæller lidt om dine lydidealer, krav til lydstyrke og lytterummets størrelse. søger du eksempelvis en blød, afslappet og tilbagelænet lyd eller en stram og hurtig og detaljeret lyd? evt fortæl hvilken slags musik du primært lytter til.
generelt for man meget kvalitet for pengene, når man køber japanske produkter (teac, rotel, onkyo og marantz).
læs evt i denne tråd om fine budget-højttalere:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69221&K W=2000
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Mr_Moose Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for velkomsten.. :)
Vibe: Jeg tjekkede lige dit link ud og kan se jeg er helt galt på den, med mine idéer om hvad prisklasserne er for gode højttalere.. Gik nemlig i den tro om(som så mange andre gør vel), at man skulle ligge både arme og ben på disken, for at få noget ordenligt.. Selvfølge har jeg jo ikke lige lyttet til alle de højttalere inde på linket, men får god inspiration og forståelse for hvad det drejer sig om.. Men i hvert fald tak for det link.. :D
Skal prøve at uddybe min situation og krav: 4.5x2(9km2) 2.6m til loftet: Altså 23.4 kubikmeter. Men der er meget ekko på mit værelse, bare jeg knipser.. kompakt/reol højttalere da pladsen er trang.. Høre utroligt meget instrumentalt rock, men igen også meget med vokal.. Tror jeg må sige at det skal være det der stram, hurtig og detaljeret, da jeg altid lytter til de forskellige instrumenter og nærmest studere dem, hvis man kan kalde det, dét.. En velsignelse og forbandelse jeg har anskaffet mig efter at have boet sammen med min bror i 1-års tid, som er musiker med stort M.
Håber det kan hjælpe jer, ligeså meget som mig selv.
Og igen tak for de svar jeg har fået. Har allerede hjulpet mig en del om den nye interessant verden.. :P Mvh.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
når pladsen er så trang og du vil have meget detaljerede højttalere, så vil jeg næsten anbefale et par aktive stude-monitore. de er meget neutrale og har en meget liniær frekvenskurve, dvs de spiller alle frekvenser ca lige højt. og fordi de er aktive, dvs har indbygget forstærker, sparer du lidt ekstra plads.
tannoy har ry for at lave rigtig gode højttalere, så jeg tror dette sæt ville være et godt bud: http://www.dba.dk/aktive-studiemonitors-tannoy/id-70921273/
så mangler der kun en cd-afspiller og evt en lille forforstærker, som både kan være aktiv eller passiv.
og spørg ellers bare løs herinde. __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315