| Sendt: 15 September 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil da gerne give et tips med på vejen da jeg har erfaring med flere modeller i Denon POA serien. Jeg har en service manual til Denon POA-2200, men heldigvis minder den utrolig meget om POA-2800 i opbygningen.
Skal lige forstå dig korrekt; Forstærkeren kan altså godt spille i begge kanaler MEN det afhænger af om indstillingen for SPEAKERS står i A eller B?
Jamen, så er der en rigtig god nyhed til dig ; udgangstrinnene kan hermed udelukkes og fejlen skal findes et sted mellem udgangsprintene og dét print der bærer højttaler-bøsningerne:
- Tjek om relæerne trækker når du aktiverer hhv A og B - begge relæer trækkes når du aktiverer både A og B. Ellers én ad gangen. Hvis det sker, er relæ-spolerne OK
- Tjek om der er gennemgang (nogle få ohm) på kontakt-sættene (de indeholder to sæt sluttekontakter). Hvis der er stor modstand over et af kontaktsættene er det her hunden ligger begravet 
- Hvis alle kontaktsæt har lav modtand, tjek ledningsforbindelserne til og fra printet og tjek også lodningerne.
- Alternativt, kan du - hvis du ikke har noget måleudstyr - prøve at bytte om på de to relæer. Hvis fejlen flytter sig, således at det nu er på A, at du har lyd i begge kanaler mens der kun er én kanal med lyd på B, er fejlen et defekt kontaktsæt i relæet. Dette kan stadig fås hos Hifi-klubben for et par hundrede kr.
Uanset, hvilken metode du vælger, så husk nu at forny samtlige lodninger på printet med højttaler-bøsningerne.
Held og lykke med det hele
Hifi-hilsen MrBakmann
|