Jeg er ret så ny på det her område med højtalere, Hi-Fi osv.
så bær venligst over med de spørgsmål der får jeres øjne til at rulle. Jeg lærer hurtigt, mener jeg da ihvert fald selv, så hvis
I skubber mig i den rigtige retning, håber jeg at kunne rette mig ind
Først min livshistorie:
Jeg ejer et NAD fjernsyn med eksterne højtalere, i mit tilfælde er det to stk. B&W M1 højtalere. Jeg har endvidere haft en
aktiv Yamaha YST - 45 subwoofer tilsluttet fjernsynet VIA et decideret subwoofer kabel direkte fra fjernsyn til sub....
Jeg har aldrig tidligere brugt forstærker, det hele har kørt via fjernsynet. Min musik har jeg hørt via en Sony harddisk
optager.
Jeg har nu fået fat i en BeoMaster 6500 tuner/forstærker, en MCP 6500 og en BeoGram CD 7000, samt to stk. Bose 301
Serie III højtalere.
Mit ønske har længe været at kunne forbinde min computer til en forstærker så jeg kan høre den musik jeg har på
computeren samt udnytte film tjenesten voddler og få lyden over et anlæg istedet for kun gennem højtalerne i computeren.
Billedet på computeren/Voddler kommer op på NAD fjernsynet via et HDMI kabel. For ikke at skulle have to sæt højtalere, et
til B&O forstærkeren og et til fjernsynet har jeg købt en Argon Switchbox der sammen med NAD fjernsynet tillader mig at
dele mine B&W M1 højtalere mellem de to.
Højtalerne skal altså primært bruges til at se film og fjernsyn med, men vil selvfølgelig også bruges til musik fra computeren
og radio/cd fra det nyerhvervede B&O anlæg.
Spørgsmålet er så, at nu, da jeg har to sæt højtalere, hvilke er så de bedste til mit formål?
Er det M1 højtalerne, eller de brugte Bose 301 Serie III?
Mine M1 højtalere er meget små og det tiltaler min kone meget, men er Bose højtalerne bedre til mit formål?
Og så det dumme spørgsmål, kan jeg tilslutte alle fire højtalere, simpelthen bare dele signalet og så få det bedste fra alle verdener?
Håber der er en der har mod på at svare på mit spørgsmål.