| Forfatter |
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet, kan en standerHT fint sættes på en hylde. Mine Ikon2 spiller fint på nedenstående hjemmestrikkede hylde, der giver ca. 11 cm luft til bagvæg. Hyldeknægtene kan købes i de fleste byggemarkeder - selve hylden er et bræt. Begge dele købt i råt træ og malet.
|
| Til top |
|
| |
kampster Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange gode input og forslag ! Anker, fint setup du har der - jeg har bare et problem med den venstre højtaler, som skal være tæt på loftet pga. et panoramavindue, som fylder næsten hele den venstre side af den væg hvor højtalerne er tiltænkt at være, så jeg tror ikke der er plads til et hylde setup a la dit pga. pladsmangel mellem vindue og loft.
Hvad med loftbeslag, kan man ikke hænge højtalerne ned fra loftet, så man ikke skal bekymre sig om mudret bas og bagudvendte basrefleksporte ?
/Søren
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan få loftbeslag, hvor du kan vinkle højtalerne mod lyttepositionen, så vil det være en brugbar løsning. Du skal bare huske, at hvis du skal bruge dem til surround / tv, så vil det virke helt forkert, hvis lyden kommer fra loftet og ikke fra TV'ets højde. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
kampster Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - de skal ikke bruges i et tv setup, men er derimod blot tænkt som et stereo setup til stuen - evt. med subwoofer.
Jeg har dog ikke kunne finde særlig meget på loftbeslag på nettet. System Audio har nogle, men jeg er uskker på hvordan de vil passe på andre højtalere, om overhovedet?
|
| Til top |
|
| |
kampster Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er wall modellen.
Hvis din eneste måde er at hænge højttaleren op på er ved at sætte den op under loftet vil jeg nu alligevel kraftig anbefale dig at du ligger dig i selen og overtaler fruen til at accepterer en pæn lille stander eller gulvmodel der sætter et lille fodaftryk.
Den dér med at hænge højttaler op under loftet er noget man gør i køkkenet, eller ude i skuret - sku ikke i stuen.
|
| Til top |
|
| |
kampster Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for info ! Der begynder at tegne sig et billede af at jeg må finde mig nogle dedikerede væghøjtalere, da stander/gulvhøjtaler er udelukket...desværre.
Må jeg trække lidt mere på jeres tålmodighed og spørge - hvis jeg køber et sæt væghøjtalere (bliver nok ikon 2 on wall eller Daili Fazon), kan I så foreslå en subwoofer, som kan gå med disse højtalere til en rimelig pris (max. omkring 4.000). Er det vigtigt hvordan man parrer sub og ht ? Altså, kan man ikke kombinere forskellige mærker eller er der andre ting man skal tænke på?
På forhånd tak,
Søren
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens bruge en subwoofer af andet mærke - en subwoofer har jo ikke som sådan nogen "klang", som skal passe til højttalerne. Den skal passe til i lydstyrke, men det indstiller du jo bare.
XTZ's subwoofere får rigtig gode anmeldelser: http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c2.html
|
| Til top |
|
| |
Carlsson-fan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde et sæt Carlsson OA51 med opgraderings sæt. vil du ikke bare få en højt. der spiller en bedre en dali'en med
som også er lavet til at sidde på væggen og der bliver heller ikke brug for subwoofer. den er en fantastisk højttaler men
selvfølgelig lidt svær og finde
|
| Til top |
|
| |
kampster Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Emil og tak for tippet.
Er der egentlig noget i vejen for at hænge en standerhøjtaler op med vægbeslag som får højtaleren lidt ud fra væggen?
Jeg ved ikke om nogle sådan findes, men hvis de gør og man på den måde kan få en kompakt standerhøjtaler ca. 15 cm ud fra væggen, er det så ikke ok mht. basrefleksporten ?
/Søren
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|