Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lyngdorf, Lyngdorf og.. DALI?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
160067
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Hvis du vil have super lyd, så skal du prøve at kombinere Lyngdorf med ATC højttalere, så bliver det næppe meget bedre... Jeg har haft TDAI2200 m. AD/RP og SDA2175 på et sæt SCM40, magen til kontant og stram bas skal du lede længe efter. Har opgraderet til 50'eren, men mine gamle 40'eren står hos side-kick audio, desværre til en lidt højere pris end dit budget...

Ja der taler både pris og design imod synes jeg.. også fordi jeg bliver ved med at have Mentor 6 på hovedet, som jeg altså synes både lyder fantastisk, og ser fantastisk ud..

Nu har jeg spurgt på et par AV beethoven, her på siten, som der var en der nævnte.. så håber at billederne han sender mig er så gode, at de brænder mine øjne ud

Men de fleste folk herinde nævner er nye højttalere, hvad med brugte, som måske har været i et højere prisleje for år tilbage?

Og tak for hjælpen so far - til alle

Til top Vis 160067's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 160067

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

160067 skrev:
Ja den har fået en del gode anmeldelser, og så er den jo relativt billig :) Modsat synes jeg ikke den er for pæn, især foden.. men er der nogen der ved om de kan lånes med hjem, og hvorfra?

Synes nu ikke, at de er grimme - men det er en smagssag. Prøv at ringe til AV-Connection i Odense, de har måske et sæt stående. Ellers skal du til Aarhus (TapeConnection) eller Sønderborg (AV-Connection).

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt brugannoncer, og fundet disse, som kunne være interessante for dig:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=177220

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Carlsson-fan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at kigge inde på audiomarkt.de/markt
Der er alt hvad hjertet kan begære
Til top Vis Carlsson-fan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carlsson-fan

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bestemt også, ligesom Peter X, anbefale at give Focal et lyt - Chorus 826 V passer nogenlunde til dit budget: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_102 &products_id=298

Lillebroderen 806 V er nok den bedste højttaler, jeg med mine amatør-ører har hørt til den pris: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

160067
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Har kigget lidt brugannoncer, og fundet disse, som kunne være interessante for dig:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=177220

Den havde jeg faktisk kigget lidt på, efter at jeg var inde i Ktradio tidligere i dag, hvor jeg hørte en Spendor A6 som er noget mindre, og som - af en højttaler af dens størrelse - spillede rigtigt godt.

Den nævnte er dog 10år gammel, og koster 10k, så den er på en outsider pt. :)

160067
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Emil Andersen skrev:
Har du prøvet at kigge inde på audiomarkt.de/markt
Der er alt hvad hjertet kan begære

Det tjekker jeg lige ud, tak for info

160067
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=dysterland]Jeg kan bestemt også, ligesom Peter X, anbefale at give Focal et lyt - Chorus 826 V passer nogenlunde til dit budget: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_102 &products_id=298

Lillebroderen 806 V er nok den bedste højttaler, jeg med mine amatør-ører har hørt til den pris: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63[/QUOTE]

Det var nogle gode anmeldelser de forskellige højttalere har fået..

Nogle der kender til deres koncept med at køre rundt til private og demonstrere? Koster det noget, er højttalerne spillet til, osv?

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

160067 skrev:
Nogle der kender til deres koncept med at køre rundt til private og demonstrere? Koster det noget, er højttalerne spillet til, osv?

Det koster i hvert fald ikke noget. Om højttalerne er spillet til, ved jeg ikke - det kommer nok an på, om de har demomodeller af den pågældende højttaler. Men prøv da at spørge dem
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hvis Monitor audio og Dynaudio samt DLS er interessant så forhandler Tapeconnection alle 3 mærker, og må sige at alle 3 viser
hver deres stilart.

Problemet med Lyngdorf DP1 er at det KUN er en top, den skal spille sammen med en sub for at virke, hvis I kigger i specsne
så spiller den fra 300-22000Hz, subben skal tage resten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes