Forfatter |
|
B.Jay Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2015 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Er ret ny her og har været lidt rundt på dette forum, men mener ikke at have kunnet finde svar på mine spørgsmål - så hermed:
Jeg har et stykke tid overvejet at udskifte mit gamle forstærkersæt med en Integreret Accuphase. På nuværende tidspunkt er jeg kommet frem til
at følgende modeller kunne have min interesse.
Accuphase e 306 (v).
Accuphase e 405.
Jeg har set flere af begge modeller, men kan på ingen måde blive klog på hvad de skal koste - priserne er ret forskellige og jeg har ikke kunnet
finde ud af hvad de reelt er blevet handlet for.
Håber der er nogle af Jer kloge hoveder der kan gøre mig klogere på hvad de hver især skal koste.
Venlig hilsen Lars
|
Til top |
|
|
wiii Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det absolut være Accuphase?
I den prisklasse ville jeg nok vælge noget andet, hvad er budgettet?
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - det var hurtigt.
Absolut og absolut - Meget gerne Accuphase. Budgettet er der, men vil jo helst ikke overbetale. Jeg ved det er et dyrt mærke - men begge
forstærkere har jo en del år på bagen og udbudspriserne er meget forskellige.
|
Til top |
|
|
wiii Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det virker bare meget ulogisk at holde så meget fast på et specifikt mærke, det begrænser jo dine muligheder helt
vildt...bevares Accuphase er da udmærket, men jeg vil stadig vove den påstand at det kan gøres meget bedre i samme
prisklasse, med mindre børstet stål og 80'er look er vigtigere for dig end lyden :)
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok -. Hvad har du i tankerne og vigtigt du skriver prisklasse - hvad er prisklassen, har du et bud på det.
Hilsen Lars
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
priserne ligger mellem 10-12000 for begge modeller hvis du har tid til at vente. Der kan nemt gå halve og hele år før der er nogen til salg i dk. Fremragende forstærkere ( har selv haft en e-305 i næsten 20 år). Som Wiii skriver, findes der mange alternativer i den prisklasse, men jeg tror du får svært ved at finde noget der kan matche Accuphase.
Jeg solgte min 305 for 5 år siden og prøvede efterfølgende et hav at forstærkere i prisklassen 20-50000kr indtil for et år siden. Så købte jeg min nuværende e-308 og er glad igen
__________________ morten
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På worldofhifi.dk kan du i hifirevyen 98 udgaven finde accuphase E 306 til 30000 og E406 til 44000. De to forstærkere er 17 år gamle og
prisen må ligge på 6 - 10000 for den første og 50 % mere for 406eren. Det vil jeg umiddelbart mene er rimeligt, men se dig for. Det er
måske en høj procentdel af nyprisen for så gammelt udstyr, for normalt må der skrives tæt på 80 % af efter 10 år. Men Accuphase må nok
forventes at holde længere end det meste andet udstyr.
Hvis der sammenlignes med min Denon pma 1500 så kostede den så vidt jeg husker 5400 i 2001, den virker perfekt idag, men jeg kan
næppe få mere end 1200 - 1500 for den.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er nogle stykker til salg i Tyskland
http://www.hifishark.com/search?q=accuphase+e®ion=EU&coun try_iso=&site_id=
__________________ morten
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak til alle der har været så søde at svare.
Jamen hvis Jeres priser er retningsvisende - og det er jeg sikker på de er - vil der være to muligheder for mig, hvis jeg skal handle nu, hvilket jeg ikke
behøver.
Accuphase e 306 v til 1225 euro - prisen kan nok forhandles - (det skriver han i hvertfald) sælges fra privat
Accuphase e 406 v til 2000 euro. sælges fra forhandler
Hilsen Lars
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jamen så har jeg nu rykket på e 406 v ud fra Jeres anvisninger - så må vi se om der kommer noget ud af det....
__________________ Venlig hilsen Lars
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
B.Jay skrev:
Hej igen.
Jamen så har jeg nu rykket på e 406 v ud fra Jeres anvisninger - så må vi se om der kommer noget ud af det.... |
|
|
Det skal nok gå godt - Accuphase E-406V er en fremragende forstærker, og er det stadig den dag i dag. De er "build to last", og vil næppe
nogensinde volde problemer.
Man skal kende mærket for reelt at kunne snakke med om dem, og de færreste har nogensinde haft nogle af dem stående. Jeg har haft masser af
Accuphase, og det vil altid være med oppe blandt favoritterne på trods af at de er en kende konservative - det er bare kendetegnet __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 11 Februar 2015 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
B.jay... held og lykke med projektet. Hold du bare fast i din Accuphase-lyst, uanset hvad de andre skriver. Hermann bhriger Denon ind i "the equation". De tåler ingen sammenligning. I mit univers er Accuphase lidt kedeligt, men den gør ikke noget forkert overhovedet. Udover det har Accuphase en lydfilosofi, der er gennemgående for alle deres produkter = klangbalance. Hvis du vil opgradere til noget større, kan du være sikker på, at det er den samme lyd/klang du får, selv om du måske får den dobbelte effekt, så på med vanten. Du vil garanteret blive rigtig glad for en Accuphase  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
winbug Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
B.jay... held og lykke med projektet. Hold du bare fast i din Accuphase-lyst, uanset hvad de andre skriver. Hermann bhriger Denon ind
i "the equation". De tåler ingen sammenligning. I mit univers er Accuphase lidt kedeligt, men den gør ikke noget forkert overhovedet. Udover det har
Accuphase en lydfilosofi, der er gennemgående for alle deres produkter = klangbalance. Hvis du vil opgradere til noget større, kan du være sikker på, at
det er den samme lyd/klang du får, selv om du måske får den dobbelte effekt, så på med vanten. Du vil garanteret blive rigtig glad for en Accuphase
|
|
|
konstruktivt og rigtigt skrevet
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
1000 tak for jeres oprigtige interesse og konstruktive kommentarer. Det er ikke fordi jeg har vildt meget forstand på Accuphase, men hver gang jeg
befinder mig ved et af deres produkter kan jeg ikke lade være med at føle at det er en ret god "pakke" - både mine øjne og øre er glade!
Om alt går vel er jeg ejer af en e 406 v med phonomudul - mener den skulle være fra år 2000. Pris: 14000 - som jeg så, ud fra ovenstående, tolker
som en fair pris. Er meget glad for vejledningen I har givet - må være ærlig: jeg kunne godt have fundet på at give mere, men så er der jo til en is til
ungerne oven i.......... __________________ Venlig hilsen Lars
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft Accuphase, og savner den stadig. Selvom den var endnu ældre (det var den jo så ikke i 1990, er jeg virkelig blevet så gammel  )
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B.Jay,
Du skal nok blive glad for din Accuphase!
Fik min første Accuphase forstørker - E202 - tilbage i slutningen af 70'erne. Den holdt i mange år og spiller stadig den dag i dag hos en af mine venner. (renoveret flere gange).
Siden har jeg haft flere af deres CD afspillere, en A 60 effektforstærker, som jeg desværre solgte. Har dog stadig en C 2400 forforstærker med RIAA modul samt den separate RIAA C27.
Accuphase er dyrt, men har nogle ubestridelige kvaliteter. Jeg værdsætter mine Accuphase apparater som super troværdige - de lyder godt og virker bare hele tiden! Har aldrig haft knas med noget fra Accuphase. Det betaler man også for.
"Quality remains when the price is forgotten!"
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
B.Jay Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils.
Ja jeg bliver helt sikkert glad. En A 60 har jeg både set og hørt for en del år siden - husker ikke hvad den var sat sammen med.....men hold da
kæ....Den var satme vild og som jeg husker det kostede den kassen. Smuk var den også.
__________________ Venlig hilsen Lars
|
Til top |
|
|