Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ** Music4Life Setup i harmoni** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Har svært ved at tro din Primare ikke følger den til dørs...

En NAD M3. Troede aldrig jeg skulle se en NAD indenfor dørene igen

Nu må vi se. Primaren spiller godt og naden skal absolut gør sig godt bemærket

Overvejer også Audia Flight One, men er i tvivl om den er for pæn i lyden. Nogen erfaringer out there

Ja. Flight One spiller stort, rent og varmt. Men jo. Den er meget høflig....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 04:40 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Overvejer også Audia Flight One, men er i tvivl om den er for pæn i lyden. Nogen erfaringer out there

Hey Brian

Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de VED IKKE RIGTIG.....

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Hey Brian

Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de

Hvis du er til Bladelius og Primare, tror jeg ikke Audia Flight er vejen.. Da jeg invisterede i 2'eren, blev jeg ihvertfald godt skuffet, det kan godt være det er high-end, men der er ikke meget "gang" i den, læs evt. om mine erfaringer på side 13(!) i min tråd.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Hey Brian

Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de

Hvis du er til Bladelius og Primare, tror jeg ikke Audia Flight er vejen.. Da jeg invisterede i 2'eren, blev jeg ihvertfald godt skuffet, det kan godt være det er high-end, men der er ikke meget "gang" i den, læs evt. om mine erfaringer på side 13(!) i min tråd.

Ja, det handler om kompromisser. Det hele kan jo også blive for glat og tilbagelænet, så man sidder og keder sig ihjel.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
NAD??

Fordomme ?

Nu ved jeg ikke om du har fordomme for NAD eller ikke har hørt/set denne M3, men kan sige at den lydmæssigt ligger klasse over min Primare. M3 er god, faktisk rigtig god og langt fra hvad NAD oprindelig står for. Jeg er faktisk imponeret.

Den spiller smooth og lækkert og diskanten/mellemtoen klinger fløjlsblødt med en snert af varme, men alligevel detaljeret med flot bredde og højde. Hvor primaren godt kunne "stikke" spiller M3 med ro og overblik. Det lugter af highend. Selv ved kraftige niveauer er den bare klippefast og lydbilledet falder ikke sammen. Bunden fremstår også dybere og kontrolleret. Det vidner i mine øre om et solidt udgangstrin med headroom og kontrol. Der skulle i nogens øjne incl. mig selv bare ikke stå NAD. Der kunne stå Mark Levinson el. andet så havde den måske vakt mere opsigt. Folk skylder sig selv at høre den. Så glem navnet

Gå den efter i sømmene og man oplever at den er skruet sammen på en meget mere kompromisløs måde end tidligere set fra NAD. Det er regulært kram i mine øjne.

Med et prisskilt på tidligere 23000,- og nu nedsat til 14999,- vil jeg godt vove pelsen og sige at den til denne pris har svært ved at finde konkurrence. Hvis nogen kan anbefale andre alternativer for et lyt er de velkommen.

IMO

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan faktisk også godt lide den M3. Den må da også passe bedre til dine Focal end Primaren !

Blød varm og smooth, det må være guf på dine franske stramme kasser.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:

Jeg kan faktisk også godt lide den M3. Den må da også passe bedre til dine Focal end Primaren !

Blød varm og smooth, det må være guf på dine franske stramme kasser.

hej KP

Den passer helt klart bedre til mine beryliumer. Det er jo altid nemt at blive begejstret, men den passer umiddelbart fantastisk til det øvrige grej sådan vurderet fra lytteposition

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Fordomme ?

Nu ved jeg ikke om du har fordomme for NAD eller ikke har hørt/set denne M3, men kan sige at den lydmæssigt ligger klasse over min Primare. M3 er god, faktisk rigtig god og langt fra hvad NAD oprindelig står for. Jeg er faktisk imponeret.

Den spiller smooth og lækkert og diskanten/mellemtoen klinger fløjlsblødt med en snert af varme, men alligevel detaljeret med flot bredde og højde. Hvor primaren godt kunne "stikke" spiller M3 med ro og overblik. Det lugter af highend. Selv ved kraftige niveauer er den bare klippefast og lydbilledet falder ikke sammen. Bunden fremstår også dybere og kontrolleret. Det vidner i mine øre om et solidt udgangstrin med headroom og kontrol. Der skulle i nogens øjne incl. mig selv bare ikke stå NAD. Der kunne stå Mark Levinson el. andet så havde den måske vakt mere opsigt. Folk skylder sig selv at høre den. Så glem navnet

Gå den efter i sømmene og man oplever at den er skruet sammen på en meget mere kompromisløs måde end tidligere set fra NAD. Det er regulært kram i mine øjne.

Med et prisskilt på tidligere 23000,- og nu nedsat til 14999,- vil jeg godt vove pelsen og sige at den til denne pris har svært ved at finde konkurrence. Hvis nogen kan anbefale andre alternativer for et lyt er de velkommen.

IMO

Ja, men måske mere i retning af Primaren's kvaliteter, fremfor at Master Series skulle mangle noget. Det vigtige er, at den passer ind i dit setup. Synes godt nok at de har fået smidt mange komponenter i sådan en M3'er.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Music4life skrev:

golfdane skrev:
NAD??

Fordomme ?

IMO

Ja, men måske mere i retning af Primaren's kvaliteter, fremfor at Master Series skulle mangle noget. Det vigtige er, at den passer ind i dit setup. Synes godt nok at de har fået smidt mange komponenter i sådan en M3'er.

Er det en skam eller en fryd for øjet. Men jo der er fyldt godt op i dens indre med teknisk know how. Men det er nok salgsgas 

Fakta er at den lyder fremragende. Min forstilling var at den havde morfar lyd, men nej

Et lille kig i dens indre

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg støvsuget nettet for tests og man mener faktisk at det er en suveræn forstærker

Læg mærke til sammenligniingen. Er der ikke lidt ligheder

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Point taken med ML'eren (savle savle....).

JanJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej Claus

Tak for sidst - det var sku hyggeligt.
Tillykke med lytteprøven på NAD M3. Man skal ikke tage fejl af Bjørn Erik Edvardsen fra NAD, når han får frie hænder som i M3 kan han altså nogle tricks

Håber ikke du overvejer at skifte Primare ud fordi vi var for hårde ved dig i lørdags. Ha ha. Til trods for et par kritikpunkter så er det jo stadig fra et meget højt udgangspunkt/niveau.
Men spændende hvad du beslutte dig for.

Mvh, Jan
Til top Vis JanJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanJ

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

JanJ skrev:
Hej Claus

Tak for sidst - det var sku hyggeligt.
Tillykke med lytteprøven på NAD M3. Man skal ikke tage fejl af Bjørn Erik Edvardsen fra NAD, når han får frie hænder som i M3 kan han altså nogle tricks

Håber ikke du overvejer at skifte Primare ud fordi vi var for hårde ved dig i lørdags. Ha ha. Til trods for et par kritikpunkter så er det jo stadig fra et meget højt udgangspunkt/niveau.
Men spændende hvad du beslutte dig for.

Mvh, Jan

He, he Jan

Selvtak, det var hyggeligt. Nej det var konstruktivt med den lyttesession. Og nej i var ikke for hårde. Har længe tænkt på at lytte til denne amp og har da også hele tiden ment at Jmlab skulle udforskes lidt på forstærkersiden. Husk på at primare var købt før den spontane og noget uventede rene byttehandel med mine Vantage.  Det handler om at finde det rigtige match og tror at jeg måske har fundet løsningen i denne BEE (Bjørn Erik Edvardsen) konstruktion også kaldet NAD. Den lyder imo rigtig godt sammen med JMlab. kabelsiden er indtil videre droppet da denne oplevelse overskygger kabelsnak indtil videre  

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Det er sq godt, du har fundet et fedt match med den NAD. Jeg har faktisk kun hørt den på B&W 802D, mod både Lyngdorf og
Classé, og resultatet var slet ikke ringe (hvis man tager højde for, at jeg ikke lige er B&W fan ).

Glæder mig til at høre den nye kombi.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at M3 spiller ganske enkelt fremragende. Synes det er en meget overset forstærker, der helt bestemt spiller fantastisk. Og efter min mening kan den ikke sammenlignes med noget som helst andet fra NAD.

Har været til et lytte arrangement, hvor det var muligt at lytte til den og jeg må sige at den forstår at spille - hvis man kan formulere det således.

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Det er sq godt, du har fundet et fedt match med den NAD. Jeg har faktisk kun hørt den på B&W 802D, mod både Lyngdorf og
Classé, og resultatet var slet ikke ringe (hvis man tager højde for, at jeg ikke lige er B&W fan ).

Glæder mig til at høre den nye kombi.

Du skal være velkommen Mastervol

Resultatet er meget positivt

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Jeg er helt enig i at M3 spiller ganske enkelt fremragende. Synes det er en meget overset forstærker, der helt bestemt spiller fantastisk. Og efter min mening kan den ikke sammenlignes med noget som helst andet fra NAD.

Har været til et lytte arrangement, hvor det var muligt at lytte til den og jeg må sige at den forstår at spille - hvis man kan formulere det således.

Mvh

Krill

Hej krill

Giver dig ret i at den er ganske overset. Tror at det er navnet NAD som kan spille ind. Men markedsføring er en anden snak. Den spiller nemlig fremragende og ikke som en NAD. Er imponeret over dens overskud og overblik. Fuldstændig roligt, luftigt og ustresset gengivelse på en sort baggrund. Vil betegne det som lidt a la rør

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

krill skrev:

Mvh

Krill

Hej krill

Giver dig ret i at den er ganske overset. Tror at det er navnet NAD som kan spille ind. Men markedsføring er en anden snak. Den spiller nemlig fremragende og ikke som en NAD. Er imponeret over dens overskud og overblik. Fuldstændig roligt, luftigt og ustresset gengivelse på en sort baggrund. Vil betegne det som lidt a la rør

Jeg tror du har ret mht. til, at det er navnet NAD som har en betydning for, at den er overset.

De folk der har valgt at ignorere den pga. navnet NAD skylder sig selv at lytte til den - efter min mening. For den spiller ganske enkelt, som nævnt tidligere, ganske enkelt fremragende.

Derudover gør det jo bestemt heller ikke noget, at designet er flot.

Så tillykke med den

Kan forstå den harmonerer godt med dine Focal højttalere og hvordan vil du sammenligne den med din tidligere Cronus ( rør-forstærker ) og Primare? Er det som du skriver, at den skal betegnes som lidt a la rør, og at lydbilledet er fuldstændig roligt, luftigt og ustresset?

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Den er så fed den NAD M3.

Den har jeg godt nok også savlet meget over. Men omvendt er der også et eller andet ved NAD navnet der efterlader en lidt kold og klam.

Jeg tror det er det man kalder mærkesnobberi.

Efter sigende skulle den tilhørende NAD M5 afspiller være super god. Det kunne måske være spændende at prøve den også

Jeg er godt nok spændt på om din Primare må afvige pladsen for en NAD.......

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Den er så fed den NAD M3.

Den har jeg godt nok også savlet meget over. Men omvendt er der også et eller andet ved NAD navnet der efterlader en lidt kold og klam.

Jeg tror det er det man kalder mærkesnobberi.

Efter sigende skulle den tilhørende NAD M5 afspiller være super god. Det kunne måske være spændende at prøve den også

Jeg er godt nok spændt på om din Primare må afvige pladsen for en NAD.......

Kan kun sige at den ellers gode Primare må vige pladsen

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes