| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
Har svært ved at tro din Primare ikke følger den til dørs...
|
|
|
En NAD M3. Troede aldrig jeg skulle se en NAD indenfor dørene igen
Nu må vi se. Primaren spiller godt og naden skal absolut gør sig godt bemærket
Overvejer også Audia Flight One, men er i tvivl om den er for pæn i lyden. Nogen erfaringer out there
|
|
|
Ja. Flight One spiller stort, rent og varmt. Men jo. Den er meget høflig.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
Overvejer også Audia Flight One, men er i tvivl om den er for pæn i lyden. Nogen erfaringer out there
|
|
|
Ja. Flight One spiller stort, rent og varmt. Men jo. Den er meget høflig....
|
|
|
Hey Brian
Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de VED IKKE RIGTIG..... __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hey Brian
Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de |
|
|
Hvis du er til Bladelius og Primare, tror jeg ikke Audia Flight er vejen.. Da jeg invisterede i 2'eren, blev jeg ihvertfald godt skuffet, det kan godt være det er high-end, men der er ikke meget "gang" i den, læs evt. om mine erfaringer på side 13(!) i min tråd. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hey Brian
Lyder som om at det er Audias lydfilosofi. Det hele forbliver tilbagelænet og aldrig anmasende uanset lydstyrke. har hørt Cd one. Den var også meget pæn i lyden. Men lækre produkter det laver de
|
|
|
Hvis du er til Bladelius og Primare, tror jeg ikke Audia Flight er vejen.. Da jeg invisterede i 2'eren, blev jeg ihvertfald godt skuffet, det kan godt være det er high-end, men der er ikke meget "gang" i den, læs evt. om mine erfaringer på side 13(!) i min tråd.
|
|
|
Ja, det handler om kompromisser. Det hele kan jo også blive for glat og tilbagelænet, så man sidder og keder sig ihjel. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
Fordomme ?
Nu ved jeg ikke om du har fordomme for NAD eller ikke har hørt/set denne M3, men kan sige at den lydmæssigt ligger klasse over min Primare. M3 er god, faktisk rigtig god og langt fra hvad NAD oprindelig står for. Jeg er faktisk imponeret.
Den spiller smooth og lækkert og diskanten/mellemtoen klinger fløjlsblødt med en snert af varme, men alligevel detaljeret med flot bredde og højde. Hvor primaren godt kunne "stikke" spiller M3 med ro og overblik. Det lugter af highend. Selv ved kraftige niveauer er den bare klippefast og lydbilledet falder ikke sammen. Bunden fremstår også dybere og kontrolleret. Det vidner i mine øre om et solidt udgangstrin med headroom og kontrol. Der skulle i nogens øjne incl. mig selv bare ikke stå NAD. Der kunne stå Mark Levinson el. andet så havde den måske vakt mere opsigt. Folk skylder sig selv at høre den. Så glem navnet
Gå den efter i sømmene og man oplever at den er skruet sammen på en meget mere kompromisløs måde end tidligere set fra NAD. Det er regulært kram i mine øjne.
Med et prisskilt på tidligere 23000,- og nu nedsat til 14999,- vil jeg godt vove pelsen og sige at den til denne pris har svært ved at finde konkurrence. Hvis nogen kan anbefale andre alternativer for et lyt er de velkommen.
IMO
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan faktisk også godt lide den M3. Den må da også passe bedre til dine Focal end Primaren !
Blød varm og smooth, det må være guf på dine franske stramme kasser. 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
|
Jeg kan faktisk også godt lide den M3. Den må da også passe bedre til dine Focal end Primaren !
Blød varm og smooth, det må være guf på dine franske stramme kasser. 
|
|
|
hej KP
Den passer helt klart bedre til mine beryliumer. Det er jo altid nemt at blive begejstret, men den passer umiddelbart fantastisk til det øvrige grej sådan vurderet fra lytteposition __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
Fordomme ?
Nu ved jeg ikke om du har fordomme for NAD eller ikke har hørt/set denne M3, men kan sige at den lydmæssigt ligger klasse over min Primare. M3 er god, faktisk rigtig god og langt fra hvad NAD oprindelig står for. Jeg er faktisk imponeret.
Den spiller smooth og lækkert og diskanten/mellemtoen klinger fløjlsblødt med en snert af varme, men alligevel detaljeret med flot bredde og højde. Hvor primaren godt kunne "stikke" spiller M3 med ro og overblik. Det lugter af highend. Selv ved kraftige niveauer er den bare klippefast og lydbilledet falder ikke sammen. Bunden fremstår også dybere og kontrolleret. Det vidner i mine øre om et solidt udgangstrin med headroom og kontrol. Der skulle i nogens øjne incl. mig selv bare ikke stå NAD. Der kunne stå Mark Levinson el. andet så havde den måske vakt mere opsigt. Folk skylder sig selv at høre den. Så glem navnet
Gå den efter i sømmene og man oplever at den er skruet sammen på en meget mere kompromisløs måde end tidligere set fra NAD. Det er regulært kram i mine øjne.
Med et prisskilt på tidligere 23000,- og nu nedsat til 14999,- vil jeg godt vove pelsen og sige at den til denne pris har svært ved at finde konkurrence. Hvis nogen kan anbefale andre alternativer for et lyt er de velkommen.
IMO
|
|
|
Ja, men måske mere i retning af Primaren's kvaliteter, fremfor at Master Series skulle mangle noget. Det vigtige er, at den passer ind i dit setup. Synes godt nok at de har fået smidt mange komponenter i sådan en M3'er.
__________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Music4life skrev:
golfdane skrev:
NAD??
|
|
|
Fordomme ?
IMO
|
|
|
Ja, men måske mere i retning af Primaren's kvaliteter, fremfor at Master Series skulle mangle noget. Det vigtige er, at den passer ind i dit setup. Synes godt nok at de har fået smidt mange komponenter i sådan en M3'er.
|
|
|
Er det en skam eller en fryd for øjet . Men jo der er fyldt godt op i dens indre med teknisk know how. Men det er nok salgsgas
Fakta er at den lyder fremragende. Min forstilling var at den havde morfar lyd, men nej
Et lille kig i dens indre

|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nu har jeg støvsuget nettet for tests og man mener faktisk at det er en suveræn forstærker
Læg mærke til sammenligniingen. Er der ikke lidt ligheder

|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus Tak for sidst - det var sku hyggeligt. Tillykke med lytteprøven på NAD M3. Man skal ikke tage fejl af Bjørn Erik Edvardsen fra NAD, når han får frie hænder som i M3 kan han altså nogle tricks  Håber ikke du overvejer at skifte Primare ud fordi vi var for hårde ved dig i lørdags. Ha ha. Til trods for et par kritikpunkter så er det jo stadig fra et meget højt udgangspunkt/niveau. Men spændende hvad du beslutte dig for. Mvh, Jan
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Hej Claus
Tak for sidst - det var sku hyggeligt. Tillykke med lytteprøven på NAD M3. Man skal ikke tage fejl af Bjørn Erik Edvardsen fra NAD, når han får frie hænder som i M3 kan han altså nogle tricks 
Håber ikke du overvejer at skifte Primare ud fordi vi var for hårde ved dig i lørdags. Ha ha. Til trods for et par kritikpunkter så er det jo stadig fra et meget højt udgangspunkt/niveau. Men spændende hvad du beslutte dig for.
Mvh, Jan
|
|
|
He, he Jan
Selvtak, det var hyggeligt. Nej det var konstruktivt med den lyttesession. Og nej i var ikke for hårde. Har længe tænkt på at lytte til denne amp og har da også hele tiden ment at Jmlab skulle udforskes lidt på forstærkersiden. Husk på at primare var købt før den spontane og noget uventede rene byttehandel med mine Vantage. Det handler om at finde det rigtige match og tror at jeg måske har fundet løsningen i denne BEE (Bjørn Erik Edvardsen) konstruktion også kaldet NAD . Den lyder imo rigtig godt sammen med JMlab. kabelsiden er indtil videre droppet da denne oplevelse overskygger kabelsnak indtil videre __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sq godt, du har fundet et fedt match med den NAD. Jeg har faktisk kun hørt den på B&W 802D, mod både Lyngdorf og
Classé, og resultatet var slet ikke ringe (hvis man tager højde for, at jeg ikke lige er B&W fan  ).
Glæder mig til at høre den nye kombi.
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i at M3 spiller ganske enkelt fremragende. Synes det er en meget overset forstærker, der helt bestemt spiller fantastisk. Og efter min mening kan den ikke sammenlignes med noget som helst andet fra NAD.
Har været til et lytte arrangement, hvor det var muligt at lytte til den og jeg må sige at den forstår at spille - hvis man kan formulere det således.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Det er sq godt, du har fundet et fedt match med den NAD. Jeg har faktisk kun hørt den på B&W 802D, mod både Lyngdorf og Classé, og resultatet var slet ikke ringe (hvis man tager højde for, at jeg ikke lige er B&W fan ).
Glæder mig til at høre den nye kombi.  |
|
|
Du skal være velkommen Mastervol
Resultatet er meget positivt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
krill skrev:
Jeg er helt enig i at M3 spiller ganske enkelt fremragende. Synes det er en meget overset forstærker, der helt bestemt spiller fantastisk. Og efter min mening kan den ikke sammenlignes med noget som helst andet fra NAD.
Har været til et lytte arrangement, hvor det var muligt at lytte til den og jeg må sige at den forstår at spille - hvis man kan formulere det således.
Mvh
Krill
|
|
|
Hej krill
Giver dig ret i at den er ganske overset. Tror at det er navnet NAD som kan spille ind. Men markedsføring er en anden snak . Den spiller nemlig fremragende og ikke som en NAD. Er imponeret over dens overskud og overblik. Fuldstændig roligt, luftigt og ustresset gengivelse på en sort baggrund. Vil betegne det som lidt a la rør
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
krill skrev:
Mvh
Krill
|
|
|
Hej krill
Giver dig ret i at den er ganske overset. Tror at det er navnet NAD som kan spille ind. Men markedsføring er en anden snak . Den spiller nemlig fremragende og ikke som en NAD. Er imponeret over dens overskud og overblik. Fuldstændig roligt, luftigt og ustresset gengivelse på en sort baggrund. Vil betegne det som lidt a la rør
|
|
|
Jeg tror du har ret mht. til, at det er navnet NAD som har en betydning for, at den er overset. De folk der har valgt at ignorere den pga. navnet NAD skylder sig selv at lytte til den - efter min mening. For den spiller ganske enkelt, som nævnt tidligere, ganske enkelt fremragende. Derudover gør det jo bestemt heller ikke noget, at designet er flot. Så tillykke med den  Kan forstå den harmonerer godt med dine Focal højttalere og hvordan vil du sammenligne den med din tidligere Cronus ( rør-forstærker ) og Primare? Er det som du skriver, at den skal betegnes som lidt a la rør, og at lydbilledet er fuldstændig roligt, luftigt og ustresset? Mvh Krill
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er så fed den NAD M3.
Den har jeg godt nok også savlet meget over. Men omvendt er der også et eller andet ved NAD navnet der efterlader en lidt kold og klam.
Jeg tror det er det man kalder mærkesnobberi.
Efter sigende skulle den tilhørende NAD M5 afspiller være super god. Det kunne måske være spændende at prøve den også
Jeg er godt nok spændt på om din Primare må afvige pladsen for en NAD....... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Den er så fed den NAD M3.
Den har jeg godt nok også savlet meget over. Men omvendt er der også et eller andet ved NAD navnet der efterlader en lidt kold og klam.
Jeg tror det er det man kalder mærkesnobberi.
Efter sigende skulle den tilhørende NAD M5 afspiller være super god. Det kunne måske være spændende at prøve den også
Jeg er godt nok spændt på om din Primare må afvige pladsen for en NAD.......
|
|
|
Kan kun sige at den ellers gode Primare må vige pladsen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |