Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ** Music4Life Setup i harmoni** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Music4life skrev:

krill skrev:
Jeg er helt enig i at M3 spiller ganske enkelt fremragende. Synes det er en meget overset forstærker, der helt bestemt spiller fantastisk. Og efter min mening kan den ikke sammenlignes med noget som helst andet fra NAD.

Har været til et lytte arrangement, hvor det var muligt at lytte til den og jeg må sige at den forstår at spille - hvis man kan formulere det således.

Mvh

Krill

Hej krill

Giver dig ret i at den er ganske overset. Tror at det er navnet NAD som kan spille ind. Men markedsføring er en anden snak. Den spiller nemlig fremragende og ikke som en NAD. Er imponeret over dens overskud og overblik. Fuldstændig roligt, luftigt og ustresset gengivelse på en sort baggrund. Vil betegne det som lidt a la rør

Jeg tror du har ret mht. til, at det er navnet NAD som har en betydning for, at den er overset.

De folk der har valgt at ignorere den pga. navnet NAD skylder sig selv at lytte til den - efter min mening. For den spiller ganske enkelt, som nævnt tidligere, ganske enkelt fremragende.

Derudover gør det jo bestemt heller ikke noget, at designet er flot.

Så tillykke med den

Kan forstå den harmonerer godt med dine Focal højttalere og hvordan vil du sammenligne den med din tidligere Cronus ( rør-forstærker ) og Primare? Er det som du skriver, at den skal betegnes som lidt a la rør, og at lydbilledet er fuldstændig roligt, luftigt og ustresset?

Mvh

Krill

Hej Krill

Der er simpelthen mere at det hele. Bedre holografisk perspektiv, kontrol, letflydenhed og muligheden for at pin pointe på en sort baggrund. Ved ikke, men føler at der simpelthen er mindre støj og mindre forvrængning. Bedst af alt har den lige den krop og varme som beryliumdiskanten bryder sig om. Dog uden mangel på luft og detaljer. Håber at du forstår, svært at beskrive mere uførligt, det skal høres  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Det er som creme for ørerene. Forsatan det lyder godt 

En mere transperent lyd skal man lede længe efter og konklusionen må være at jeg ikke er for tidlig til at indrømme at dette er den bedste lyd jeg har haft nogensinde. Det passer perfekt sammen

SIDSTE NYT: PRIMARE A.30.1 MKII SOLGT TIL EN GLAD MAND I KBH

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

En mere transperent lyd skal man lede længe efter og konklusionen må være at jeg ikke er for tidlig til at indrømme at dette er den bedste lyd jeg har haft nogensinde. Det passer perfekt sammen

Jamen jeg ser frem til at få den ind i stuen.. Er sikker på at den kan sparke lidt liv i mine Focus 140'ere, de suger glædeligt al strøm ud af den og omformer det, forhåbentligt, til lækker vellyd

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Music4life skrev:

Jamen jeg ser frem til at få den ind i stuen.. Er sikker på at den kan sparke lidt liv i mine Focus 140'ere, de suger glædeligt al strøm ud af den og omformer det, forhåbentligt, til lækker vellyd

Hej Rune

Det er jeg ganske sikker på at den kan og vil samtidig gøre det på en yderst musikalsk måde. 

Du har noget at glæde dig til

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

så mit nyeste legetøj. En super amp

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye amp. Du får ellers prøvet lidt af hvert.
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:
Tillykke med den nye amp. Du får ellers prøvet lidt af hvert.

Tak!

Det er da ikke så slemt

Det er bare dejligt når det ender som her

Hagrid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa M4L...

Whauu siger jeg da bare...det ser sgu super ud. De Focal er sgu bare mums, spiller faktisk selv på Micro Utopia BE og nej et hul der kommet i mit musik. Leder dog efter en amp der er fornuftigt at smide foran dem og må indrømme jeg har luret på den NAD som du selv er endt ud med...og efter at have læst om dine erfaringer må det da vist prøves en dags tid. Har selv en Xindak XA6200 hybrid spændt for nu men noget skal der ske.

Men som sagt et super set-up...gad sgu godt lægge ører til det en gang

Til top Vis Hagrid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hagrid

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med M3'eren (og ikke mindst dine Focal's). 

Det er en rigtig fin forstærker - den har i hvert fald spillet godt ved de få lejligheder jeg har hørt den. Og så ser den nu heller ikke helt dum ud.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

heysan music4life,
det er en superflot forstærker du har ansat;-) Jeg kan forstå at den gør jobbet til UG, det bliver interessant at lægge øre til på et tidspunkt
Dejligt setup du efterhånden begår dig med, skal du have den matchende cdaftaster?

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Focal 1027 BE

Har selv anskaffet mig et sæt og er også begejstret over lyden! Den er i særklasse og ufatteligt, at der kommer så meget bund ud af en relativt lille højtaler...

HYGGE

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Super lækker forst. som jeg faktisk har overset lidt nok mest pga. det andet jeg har hørt fra NAD.
Måske man skulle få lyttet til den...

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Hagrid skrev:

Hejsa M4L...

Whauu siger jeg da bare...det ser sgu super ud. De Focal er sgu bare mums, spiller faktisk selv på Micro Utopia BE og nej et hul der kommet i mit musik. Leder dog efter en amp der er fornuftigt at smide foran dem og må indrømme jeg har luret på den NAD som du selv er endt ud med...og efter at have læst om dine erfaringer må det da vist prøves en dags tid. Har selv en Xindak XA6200 hybrid spændt for nu men noget skal der ske.

Men som sagt et super set-up...gad sgu godt lægge ører til det en gang

Hej Henrik

Takker,  

Focal gør noget ved sanserne hvis bare man finder det rigtige setup og spænder foran. De er afslørende

Du skulle prøve den M3. Den gør noget ved musikken. Til den nye pris 15k (førpris. 24k) i klubben har jeg svært ved at se hvad der skulle være bedre. Afløseren M2 som snart lander er en ren digital forstærker som ser meget spændende ud, men koster 35000,-

Du skal være velkommen hvis du engang kommer forbi Århus 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Tillykke med M3'eren (og ikke mindst dine Focal's). 

Det er en rigtig fin forstærker - den har i hvert fald spillet godt ved de få lejligheder jeg har hørt den. Og så ser den nu heller ikke helt dum ud.

heysa Wildstyle

Takker

Det er en super overset topamp som spiller med en ro og detaljerigdom som er ufattelig til disse penge. Jeg mener seriøst at man bør lytte til den og glemme navnet NAD. Misforstå mig ikke

Mht. til finish er der ikke noget at udsætte. Den er fed

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
heysan music4life,
det er en superflot forstærker du har ansat;-) Jeg kan forstå at den gør jobbet til UG, det bliver interessant at lægge øre til på et tidspunkt
Dejligt setup du efterhånden begår dig med, skal du have den matchende cdaftaster?

Det er ikke værst MN. Det er forrygende må jeg sige

Du skal være velkommen til en lytteaften. Det er bestemt en lytter værd

Vælger at køre med min Copland en tid endnu. Den gør et godt job. Men måske på et senere tidspunkt man skulle prøve at lægge øre til den M5. Den skulle være en fremragende kombi maskine

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

PeKo skrev:

Focal 1027 BE

Har selv anskaffet mig et sæt og er også begejstret over lyden! Den er i særklasse og ufatteligt, at der kommer så meget bund ud af en relativt lille højtaler...

HYGGE

Hej Peko

Dejligt at høre at andre også har Focal 1027BE. Det er en ganske fortryllende speaker når det matches med det rette grej. ja, bunden er stram og detaljeret. ingen farvninger her i form af bulderbas.

Har dog set at der er kommet en afløse via Focals hjemmeside. Den går minimalt længere ned i bunden. Ser ud til at de har ændret lidt ved porten. Den hedder 1028be. Gad vide hvornår den lander hos hififreaks ? og hvad er forskellen iøvrigt. Nogen som ved noget ? eller måske sillesen kan fortælle noget

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Super lækker forst. som jeg faktisk har overset lidt nok mest pga. det andet jeg har hørt fra NAD.
Måske man skulle få lyttet til den...

Hej Ras

Kan kun opfordre dig til at prøve den og kom gerne derefter med dit lytteindtryk her på min tråd

Ja, for min skyld kunne der godt have stået Classe på fronten for den lyder overhovedet ikke af NAD. NAD navnet gør kun prisen endnu mere attraktiv.

Læs iøvrigt de fornemme tests på nettet af denne amp, hvor de falder på r.... over dens ydeevne!

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke mied din Amp.. den er super fed - især til den pris den nu er kommet ned i..

Har husket at udskifte den bøjle der sidder mellem pre-out og main-in? har ikke testet den, men den ser ikke ud til at være super kvalitet.
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja, det er rigtigt og jeg har samme oplevelse - dog med lidt placeringsproblemer i stuen, da bassen kan bulre for meget på nogle numre.. Men, så må jeg jo bare flytte om en dag jeg er alene hjemme  Jeg har prøvet rigtigt mange højtalere indenfor de sidste 10 år, i den bede ende af skalaen, og har ikke endnu hørt en bedre klang i diskant og mellemtone området. Bare tanken om at have nogle af focal's top modeller...  Men, det bliver vist først den dag man river en Lotto billet der giver den helt store bonus!

Jeg havde ikke hørt om den nye model, vil straks læse mere.. ellers kan Hifi-Freaks vel svare på det?

vh Per

Music4life skrev:
PeKo skrev:

Focal 1027 BE

HYGGE

Hej Peko

Dejligt at høre at andre også har Focal 1027BE. Det er en ganske fortryllende speaker når det matches med det rette grej. ja, bunden er stram og detaljeret. ingen farvninger her i form af bulderbas.

Har dog set at der er kommet en afløse via Focals hjemmeside. Den går minimalt længere ned i bunden. Ser ud til at de har ændret lidt ved porten. Den hedder 1028be. Gad vide hvornår den lander hos hififreaks ? og hvad er forskellen iøvrigt. Nogen som ved noget ? eller måske sillesen kan fortælle noget

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:
Tillykke mied din Amp.. den er super fed - især til den pris den nu er kommet ned i..

Har husket at udskifte den bøjle der sidder mellem pre-out og main-in? har ikke testet den, men den ser ikke ud til at være super kvalitet.

Hej Kaizers

tak

Du rammer et sprængende punkt med de bøjler. Har tænkt mig at udskifte dem. De plasticbøjler skal smides A.H.T. og udskiftes med VAN DEN HUL The LINK kabel.

Har været rundt om Powerkablerne og skal nu have fat i de Link  

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes