| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
Overvejer et godt tilbud på disse kasser
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=16135&s=0
Hørte dem engang og føj de spiller godt. Kunne være spændende med sådan et par MORTEN
Er meget tilfreds med mine JMlabs, men de Miles rykker i mine hifigener
|
|
|
Hejsa
Må jeg anbefale at lytte en ekstra gang på disse flotte kasser inden du beslutter dig!.Jeg har været i gøteborg i weekenden for at høre på Marten design MilesIII og også en Burmester B25. Efter messen i kbh, hvor de spillede på Bird modellen, var jeg overbevist om at MilesIII måtte være næsten lige så god, men jeg blev desværre lidt skuffet, synes den skreg en del i mellemtonen og diskanten havde tydelige stemte S´er. Måske var rummet og systemet de spillede på bare uheldigt, men min oplevelse derovre var ikke positiv desværre .
Mvh F.B
|
|
|
Ikke det indtryk jeg havde af den gamle Miles 2, men din lydkarakterstik lyder bestemt ikke behagelig. Hvilket dog skal tages med et gran salt til en messe. Er dog stadig i overvejelse og Miles skal bestemt høres inden og gerne hos mig selv. Måske det også ender i grus og hvorfor skifte nu hvor sammensætningen i mit setup er optimalt |
|
|
Fjols  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
Hørte dem engang og føj de spiller godt. Kunne være spændende med sådan et par MORTEN
|
|
|
Hejsa
Må jeg anbefale at lytte en ekstra gang på disse flotte kasser inden du beslutter dig!.Jeg har været i gøteborg i weekenden for at høre på Marten design MilesIII og også en Burmester B25. Efter messen i kbh, hvor de spillede på Bird modellen, var jeg overbevist om at MilesIII måtte være næsten lige så god, men jeg blev desværre lidt skuffet, synes den skreg en del i mellemtonen og diskanten havde tydelige stemte S´er. Måske var rummet og systemet de spillede på bare uheldigt, men min oplevelse derovre var ikke positiv desværre .
Mvh F.B
|
|
|
Ikke det indtryk jeg havde af den gamle Miles 2, men din lydkarakterstik lyder bestemt ikke behagelig. Hvilket dog skal tages med et gran salt til en messe. Er dog stadig i overvejelse og Miles skal bestemt høres inden og gerne hos mig selv. Måske det også ender i grus og hvorfor skifte nu hvor sammensætningen i mit setup er optimalt
|
|
|
Fjols 
|
|
|
Det er vist det man i faglige termer kalder Hifinitis Opgraditis __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Mvh F.B
|
|
|
Ikke det indtryk jeg havde af den gamle Miles 2, men din lydkarakterstik lyder bestemt ikke behagelig. Hvilket dog skal tages med et gran salt til en messe. Er dog stadig i overvejelse og Miles skal bestemt høres inden og gerne hos mig selv. Måske det også ender i grus og hvorfor skifte nu hvor sammensætningen i mit setup er optimalt |
|
|
Fjols 
|
|
|
Ja, jeg må jo erklære mig uenig.  Med de franske skrammelkasser han har stående nu, så kan de Miles da kun være et skridt i den rigtige retning!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Mvh F.B
|
|
|
Ikke det indtryk jeg havde af den gamle Miles 2, men din lydkarakterstik lyder bestemt ikke behagelig. Hvilket dog skal tages med et gran salt til en messe. Er dog stadig i overvejelse og Miles skal bestemt høres inden og gerne hos mig selv. Måske det også ender i grus og hvorfor skifte nu hvor sammensætningen i mit setup er optimalt
|
|
|
Fjols 
|
|
|
Ja, jeg må jo erklære mig uenig. 
Med de franske skrammelkasser han har stående nu, så kan de Miles da kun være et skridt i den rigtige retning!  |
|
|
Nu er det jo sådan at drømme kan gøre en blind og måske døv
Men Miles ll til 25k brugt hos artsound er da fristende at give et lyt
Var termmelig imponeret over deres dynamik, luft og især hurtighed da jeg for længe siden hørte dem. Men 60k havde også sin pris dengang. De er bare nice efter min mening. Men skal også performe med det rigtige grej. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Men Miles ll til 25k brugt hos artsound er da fristende at give et lyt |
|
|
Personligt mener jeg jo at salget af Vantage var en stor fejl, men jeg synes afgjort du skal give de Miles II'ere et lyt. De gange jeg har hørt Mårten på messe, har det været en meget engagerende oplevelse. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Mvh F.B
|
|
|
|
|
|
Vi lyttede til MilesIII modellen i Marten Design´s egen butik og ikke på en messe, så der var ellers gjort mange tiltag med hensyn til akustikken i rummet som dog ikke var så stort, vel 15kvm. De spillede på en Bladelius embla cdspille og en rørbørge jeg ikke kan huske hvad hed!.
Men selvfølgelig kan modellen før, godt lyde anderledes!.
Mvh F.B
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
full blown skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Hejsa
Mvh F.B
|
|
|
Haløjsa.
Nu da du har lyttet til Burmester B25, kan du så ikke skrive lidt om hvordan de spiller !
|
|
|
Jeg kan prøve. B25 har sidevendt bas, og det fungere rigtig fint, god dybde og fin defineret bas, knap så detaljeret mellemtone som på MilesIII, men B25 har god harmoni i lydbilledet.Jeg opdagede ingen tendenser til de irriterende SS lyde. De stod vel ca 4meter fra hinanden,i det ret store rum i Hifi Consult Gøteborg, og alligevel var det som en mur af lyd, super tight ved elektronisk musik som blue mann groupe og yello. Ved noget rock/pop musik har jeg en anelse som om at diskant og mellemtone når lidt hurtigere frem end bassen, pga af den sidevendte bass. Når man er vant til at få smækket al lyd direkte ud i gryden, så skal man nok lige vænne sig til at bassen kommer fra siden af højtaleren, og ligesom bare er der!.
Sorry til music4life for at afspore din tråd lidt. Tilbage til MilesII!.
Lyt til den og lad os høre din mening.
Mvh F.B __________________
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Music4life skrev:
|
Men Miles ll til 25k brugt hos artsound er da fristende at give et lyt
|
|
|
Personligt mener jeg jo at salget af Vantage var en stor fejl, men jeg synes afgjort du skal give de Miles II'ere et lyt. De gange jeg har hørt Mårten på messe, har det været en meget engagerende oplevelse.
|
|
|
Golfdane, Mr. Logan owner
Nu var det altså ikke et salg men en ren byttehandel der var tale om . Vantage var en dejlig speaker, men ærligt har jeg ikke fortrudt byttet. 1027Be spiller anderledes ja og når selvfølgelig ikke en elektrostat hvad angår gennemsigtighed og letflydenhed , men jeg har nu fået mellemtone og en langt bedre og detaljeret bas. Diskant er topklasse detaljeret og luftig så her mangler jeg ikke noget. Den sub i Vantage hænger altså ikke sammen med panelet efter min mening hvad angår hurtighed og naturlig basgengivelse. Dertil var de mere kritiske mht. spredning og fokusering. Tag så finishen, det får Vantage til at blegne ved sammenligning. Jo, der er overvejende plusser ved mit bytte. Min tanke om Miles er kun en upgrade, men nødvendigvis ikke fordi at det er til det bedre i mit setup. Dertil er jeg måske mere end tilfreds med 1027be som det lyder nu.
Tror sgu at jeg beholder dem __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tror sgu at jeg beholder dem
|
|
|
Eller sagt på en anden måde........... Du må ikke få nye højtalere for fruen i huset 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ikke helt uret efter dagens famileråd
- svært at skjule min utilfredshed
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Julegaven er på vej ! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Julegaven er på vej ! |
|
|
XTZ?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Julegaven er på vej ! |
|
|
hey så der, hvornår er det jul hos dig  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Julegaven er på vej !
|
|
|
Miles? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen der kan! Så mangler music4life bare en ordenlig amp
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan afsløre at det intet har med nye speakers at gøre . Det er fejet af bordet
Hvad mon det så kan være ?
Gider ikke de julelege. En DacMagic fra cambridge til min bærebare Pc. Så er der dømt musik fra Harddisken.  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Der er nogen der kan! Så mangler music4life bare en ordenlig amp |
|
|
Hva for en fisk
Er dine Sphinx blokke lagt på is __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|