| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dumbo skrev:
Ja for f****n, glæder mig osse til et genhør med Strauss Og ikke mindst se sådan en Pass-Labs-fætter  |
|
|
ja den Pass får mundvandet til at løbe. Det kunne være sjovt at tage min NAD med |
|
|
Vi kan da flytte fladskærmen, så er der også plads til NAD'en  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he ja, kunne da faktisk være meget spændende
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sgu jeg vil prøve en M3 på Strauss __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tror sgu jeg vil prøve en M3 på Strauss |
|
|
Så skal jeg nok have rydet en plads til den, når i kommer. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
Tror sgu jeg vil prøve en M3 på Strauss
|
|
|
Så skal jeg nok have rydet en plads til den, når i kommer. |
|
|
Fint!
Synes det kunne være spændende at se hvordan den discount konfirmand forstærker klarer sig op mod Pass i sammenligning Kører du forresten balanceret ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
Fint!
Synes det kunne være spændende at se hvordan den discount konfirmand forstærker klarer sig op mod Pass i sammenligning Kører du forresten balanceret ? |
|
|
ja, har faktisk lige fået dette ind af døren i dag http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/21-viablue-nf-s1 -quattro-analogue-silver-utermineret/ og fået det termineret med xlr stik, købte det entlig bare af nysgerihed, men det overstiger alle forventninger. Der er jo ikke noget ved at lege med rå sølv osv. når man kan købe et kabel til 100 kr. pr. m. som er så godt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
Fint!
Synes det kunne være spændende at se hvordan den discount konfirmand forstærker klarer sig op mod Pass i sammenligning Kører du forresten balanceret ?
|
|
|
ja, har faktisk lige fået dette ind af døren i dag http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/21-viablue-nf-s1 -quattro-analogue-silver-utermineret/ og fået det termineret med xlr stik, købte det entlig bare af nysgerihed, men det overstiger alle forventninger. Der er jo ikke noget ved at lege med rå sølv osv. når man kan købe et kabel til 100 kr. pr. m. som er så godt. |
|
|

Har haft den terminerede og færdige version engang. Super kabel til prisen  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Søren_Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par spørgsmål hvis det er i orden, jeg leder nemlig efter gulvhøjttalere til ca 70.000,- for et sæt.
Er de lette at placere ? hvordan er bas output når de står ca 30-40 cm fra bagvæg ?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
|
Lige et par spørgsmål hvis det er i orden, jeg leder nemlig efter gulvhøjttalere til ca 70.000,- for et sæt.
Er de lette at placere ? hvordan er bas output når de står ca 30-40 cm fra bagvæg ?
|
|
|
Hej Søren
Vil lige starte med at sige at der til 70.000,- findes rigtig meget i prisklassen nyt som gammelt og kan kun opfordre dig til at tage udfordrigen op og komme ud at lytte på noget forskelligt. Dernæst finde ud af hvilken lyd du kan lide . MHt. mine Marten Miles var købet i mine øjne et " Once in a lifetime tilbud " og et må eje køb. Må sige at dette er den bedste speaker jeg nogensinde har haft. Synes at de har været nemme at integrere i rummet. Placeret som nu er de 45 cm fra bagvæg. Marten forskriver selv min. 30 cm og konstrurerer højtalere som generelt spiller fint tæt op af bagvæggen. Bassen er noget af det mest tørre, slagkraftige og præcise jeg har hørt.
Glem ikke brugtmarkedet. Start din egen tråd om din søgen og forslagene vil ramme dig som projektiler
Så fik jeg skiftet det kortslutningskabel (skod) som sad mellem terminalerne. 4 stumper Inakustik sølvkabel sidder nu forbundet. Men hvorfor kan jeg ikke høre forskel 

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik hørt Leonard Cohen ALBUMMET - TEN NEW SONGS idag. Købt for 69,- på cdon.
Den askebæger stemme og i hele taget transperans og dybde på denne cd er ganske enkelt suverænt . Musikken er nu heller ikke værst
Anbefales __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som har læst testen på stereophile af Nad M3. Synes at det er imponerende hvad den får af gode anmeldelser især til prisen.
Citat:
NAD M3 tilbyder fremragende præstationer målt, og i min audition blev jeg slået af, hvor glat det lød: "så glat som silke," ifølge min lytter noter .-John Atkinson
http://www.stereophile.com/integratedamps/107nad/ __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Glem ikke brugtmarkedet. Start din egen tråd om din søgen og forslagene vil ramme dig som projektiler |
|
|
Jepper, husker stadig da jeg for efterhånden mange år siden skulle udskifte mine ELACer. Sjovt nok var jeg faktisk selv omkring Mårten dengang
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
Glem ikke brugtmarkedet. Start din egen tråd om din søgen og forslagene vil ramme dig som projektiler |
|
|
Jepper, husker stadig da jeg for efterhånden mange år siden skulle udskifte mine ELACer. Sjovt nok var jeg faktisk selv omkring Mårten dengang
|
|
|
Og hva så ?
Du har måske fortrudt lige siden at du ikke købte et sæt Marten
fantastisk speaker! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
Og hva så ?
fantastisk speaker!
|
|
|
Hvis jeg havde fortrudt, havde jeg for længst købt dem. De var i mine overvejelser den gang og jeg overvejede faktisk også kort at købe dem du købte (det var før jeg vidste du var interesseret) for at prøve dem herhjemme sammen med Mahlerne. Det blev dog ved tanken. Jeg tror jeg er kommet til den erkendelse at jeg skal have noget grej der kan spille rock mere end grej der kan spille Norah Jones. Men vi er ikke uenige i at Miles er en fed højttaler. Tillykke med dem, hvis jeg ikke har skrevet det før
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
jkjaers skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
Og hva så ?
fantastisk speaker!
|
|
|
Hvis jeg havde fortrudt, havde jeg for længst købt dem. De var i mine overvejelser den gang og jeg overvejede faktisk også kort at købe dem du købte (det var før jeg vidste du var interesseret) for at prøve dem herhjemme sammen med Mahlerne. Det blev dog ved tanken. Jeg tror jeg er kommet til den erkendelse at jeg skal have noget grej der kan spille rock mere end grej der kan spille Norah Jones. Men vi er ikke uenige i at Miles er en fed højttaler. Tillykke med dem, hvis jeg ikke har skrevet det før
|
|
|
Takker Jkjaers
At sammenligne med mahler er heller ikke fair. Dertil er Mahler en STOR speaker også lydmæssigt. I mine øre den bedste Vienna før The Music afløste den. Vil give dig ret i udlægningen at mahler er til store Rock udladninger hvor de bare kaperer en masse effekt uden at kny, hvis man vel og mærke har effekten til det. Miles er en anden højttaler hvor vægten ligger på en meget fjerlet gengivelse og hvor alt står meget præcist og skarpt i lydbilledet. Dermed ikke sagt at de ikke kan spille bund og klare store lydtryk. For det kan de - også med andet end Noah Jones __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg tilader mig lige at melde ind lidt offtopic her. Da jeg er forholdsvis nyindflyttet i Århus kender jeg ikke så mange hifi-interreserede, så hvis der er nogen der mødes og får en god lyttesession en gang imellem er jeg meget interreseret i at være med!  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Hey, jeg tilader mig lige at melde ind lidt offtopic her. Da jeg er forholdsvis nyindflyttet i Århus kender jeg ikke så mange hifi-interreserede, så hvis der er nogen der mødes og får en god lyttesession en gang imellem er jeg meget interreseret i at være med! |
|
|
Du kan bare melde dig ind i Århus Musik & hifiklub. Det koster 200,- om året. P.t er vi 12 medlemmer. Skriv en pb til mig hvis du vil være med!
Mvh. næstformanden __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
Fint!
Synes det kunne være spændende at se hvordan den discount konfirmand forstærker klarer sig op mod Pass i sammenligning Kører du forresten balanceret ?
|
|
|
ja, har faktisk lige fået dette ind af døren i dag http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/21-viablue-nf-s1 -quattro-analogue-silver-utermineret/ og fået det termineret med xlr stik, købte det entlig bare af nysgerihed, men det overstiger alle forventninger. Der er jo ikke noget ved at lege med rå sølv osv. når man kan købe et kabel til 100 kr. pr. m. som er så godt. |
|
|
Hvordan er det kabel, tænker på om det er stift eller et blødt kabel?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
indomitus skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
dan a. skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
Fint!
|
|
|
|
|
Hvordan er det kabel, tænker på om det er stift eller et blødt kabel? |
|
|
Det er jo 8 mm tyk, så blød vil jeg ikke kalde det, men heller ikke stift, så det er til at få krænget rundt bag elektronikken. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 07 Februar 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Søren_Nielsen] Lige et par spørgsmål hvis det er i orden, jeg leder nemlig efter gulvhøjttalere til ca 70.000,- for et sæt.
Er de lette at placere ? hvordan er bas output når de står ca 30-40 cm fra bagvæg ? [/QUOTE til den pris ville jeg høre pioneer S-1ex men igen kommer også and på hvad resten af anlæget er du pioneerene kan godt stå 30-40 fra vægen da bas porten vender ud af __________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |