| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonga skrev:
Music4life skrev:
Bonde1985 skrev:
novra, så må jeg hellere få bestilt en eller lagt lidt pres på dem der skal til at købe en lille fødselsdags gave til mig (dagen oprinder snart )
har aldrig rigtig eksperimenteret med coax kabler, men har læst end del om det, da jeg selv skal til at lave et lille DIY projekt
anyways, tror ikke det er for langt de 2m, hvis kablet er fabrikeret med sund fornuft, gode ledere der tillader en go gennemstrømning af signal og rigtig godt afskærmet osv, så tror jeg ikke du vil opleve nogen forringelse af lyden
coax kabler er 75ohm til audio/video brug. rca stik vil aldrig kunne opnå en 75ohm egenskab, vist nok på grund af den måde det bliver opbygget på. er ikke helt inde i dette. men i hvertfald, bnc stik er +- et rigtigt 75ohm stik. og kunne forestille mig at ved et længere kabeltræk, at det vil være en fordel at bibeholde et 75ohm's egenskab så lang tid det nu er muligt igennem kablet. selvfølgelig bliver det hele ødelagt når det rammer dac'en da den kun har alm. rca, men alligevel  |
|
|
Ok, Bonde. Har overvejet dette kabel fra av-connection. Vil helst have det i 2 mtr. udgave da det giver lidt mere fleksibiltet mht placering af pc.
http://www.av-connection.dk/?PNo=SUPTRI050 (Supra Trico)
Tror ikke at kvaliteten fejler noget på dette
|
|
|
Jeg har/har haft rigtig mange Supra kabler (højttalerkabler, digitalkabler, subwoofer, interconnects osv.) - fælles for dem alle er at byggekvaliteten har været ualmindelig høj sammenlignet med andet i det prisleje.
Jeg har aldrig prøvet Supra Trico, men tvivler på du bliver skuffet.
|
|
|
Nu er det ihvertfald købt  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit Crap består af disse kære stumper
Stereo: NAD M3, NAD M5, Højtalere: Marten Design Miles ll
Cambridge DacMagic på desktop på M2TECH Interface NEWS!
Atacama stereomoduler - News på side 51
Biograf: Denon AVR3805, Dvd1920, Audio pro Avanti A.20 DC center i sort piano & B&W VM1 bagkanaler, Infinity Kappa Sub 10" m/R.A.B.O.S, Samsung LCD 40" LE40R51B, Vienna Acoustics Haydn piano sort som front.
Kabler: OYAIDE ACROSS 900 xlr, VAN DEN HUL The mainserver strømkabler . Højttalerkabel: Van den Hul(Tannoy) Inspiration the hybrid.
Remote: Logitech Harmony One
Diverse: Senneheiser HD 555
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Jakobsen skrev:
simonga skrev:
Music4life skrev:
|
Lavede en lille A/B test idag med min Cambridge Dacmagic/Bærbar PC kontra NAD M5. Materialet var cd og samme rippet på harddisk i Wav format. Ved direkte sammenligning var resultatet forbløffende godt, men dog stadig med et lille + til Dacen/værket i M5. En anelse mere kontrol og frigjort iforhold. Men jeg kunne godt leve med lyden fra kombien hvis jeg ingen cd afspiller havde. Måske at tilslutningen via USB skaber en smule jitter?. Coaxial muligheden skal afprøves.
Men fed måde at jukeboxe på
Går sgu hen og bliver noget afhængig må jeg sige når lyden kan blive så god 
Kalder M2tech med mulighed for at køre fulde 24bit/192
|
|
|
Jeg synes at kvaliteten bliver bedre fra min Mac Mini via S/PDIF kontra USB. Om det er ren indbildning må guderne vide...
|
|
|
det er i hvertfald en fordel ikke at være i galvanisk forbindelse med en PC
|
|
|
hey Jakobsen
Har netop bestilt en M2tech så må vi se
En stor pose ris fungerer fint som lydabsorber he, he
|
|
|
sorry mente optisk/toslink = ingen galvanisk forbindelse
med coax ryger alt det støj PC nu måtte have med ...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Music4life skrev:
Jakobsen skrev:
simonga skrev:
Music4life skrev:
|
Lavede en lille A/B test idag med min Cambridge Dacmagic/Bærbar PC kontra NAD M5. Materialet var cd og samme rippet på harddisk i Wav format. Ved direkte sammenligning var resultatet forbløffende godt, men dog stadig med et lille + til Dacen/værket i M5. En anelse mere kontrol og frigjort iforhold. Men jeg kunne godt leve med lyden fra kombien hvis jeg ingen cd afspiller havde. Måske at tilslutningen via USB skaber en smule jitter?. Coaxial muligheden skal afprøves.
Men fed måde at jukeboxe på
Går sgu hen og bliver noget afhængig må jeg sige når lyden kan blive så god 
Kalder M2tech med mulighed for at køre fulde 24bit/192
|
|
|
Jeg synes at kvaliteten bliver bedre fra min Mac Mini via S/PDIF kontra USB. Om det er ren indbildning må guderne vide...
|
|
|
det er i hvertfald en fordel ikke at være i galvanisk forbindelse med en PC
|
|
|
hey Jakobsen
Har netop bestilt en M2tech så må vi se
En stor pose ris fungerer fint som lydabsorber he, he
|
|
|
sorry mente optisk/toslink = ingen galvanisk forbindelse
med coax ryger alt det støj PC nu måtte have med ...
|
|
|
Ok, desuden elimenering af jitter __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Så er der dømt highend

|
|
|
Haha, jeg har lige fået en 3550 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Music4life skrev:
|
Så er der dømt highend

|
|
|
Haha, jeg har lige fået en 3550 
|
|
|
SUPER HIGHEND!!!!!!!!!!!!!
og der skulle ikke grines . Men er det ikke overkill at spille på disse

|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den

Der er bare mere HUL IGENNEM med denne lille fætter. Alt fungerer, ingen støj, nem at bruge = superlyd fra sin PC. Fik desuden leveret et digital coaxial kabel fra Supra model Trico. Super forarbejdning og award winner flere steder. Forstår hvorfor
Til sammenligning med dacen i M5 er det endnu ikke på højde. Dertil er M5 stadig en anelse mere velopløst. En ny Dac kan rette op på dette - ingen tvivl. Men indrømmet den Dacmagic lyder fremragende til prisen og kan med M2tech spille op med dyrere konkurrenter indenfor rene cdafspillere.
køb den M2 interface. En super upgrade til billige penge
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Så kom den

Der er bare mere HUL IGENNEM med denne lille fætter. Alt fungerer, ingen støj, nem at bruge = superlyd fra sin PC. Fik desuden leveret et digital coaxial kabel fra Supra model Trico. Super forarbejdning og award winner flere steder. Forstår hvorfor
Til sammenligning med dacen i M5 er det endnu ikke på højde. Dertil er M5 stadig en anelse mere velopløst. En ny Dac kan rette op på dette - ingen tvivl. Men indrømmet den Dacmagic lyder fremragende til prisen og kan med M2tech spille op med dyrere konkurrenter.
|
|
|
hej er det kun den du sætter i puteren.... og ikke noget med nogen dac eller hva... måske jeg har misforstået det.......
mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
Music4life skrev:
|
Så kom den

Til sammenligning med dacen i M5 er det endnu ikke på højde. Dertil er M5 stadig en anelse mere velopløst. En ny Dac kan rette op på dette - ingen tvivl. Men indrømmet den Dacmagic lyder fremragende til prisen og kan med M2tech spille op med dyrere konkurrenter.
|
|
|
hej er det kun den du sætter i puteren.... og ikke noget med nogen dac eller hva... måske jeg har misforstået det.......
mvh
|
|
|
Hey John
For at gøre en lang beskivelse kort så kommer en forklaring her
:::::::::
Højeste kvalitet digital lyd op til 192kHz/24bit S / PDIF audio format tilgængelig fra din pc eller MAC Meget lav jitter oscillatorer og proprietære drivere Kompakt størrelse (2x2.2x10.2cm) med hi-end præstationer
HiFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. hiFace input format er en datastrøm signal med prøveudtagningsfrekvens / opløsning på op til 192kHz/24bits, tilgængelig fra en pc eller MAC USB port. En meget høj kvalitet S / PDIF stereo audio output signalet er til rådighed fra hiFace til din Hi-Fi system DAC (digital til analog konverter). HejFace ligner en lille USB pendrive, og byder på en meget kompakt størrelse. Intern meget lav jitter oscillatorer og proprietære drivere giver mulighed for at spille 192kHz/24bits lydfiler, som er udstyret med den bedste signalkvalitet.
FEATURES
1) LOW jitter, LOW fasestøj, høj stabilitet oscillatorer De fleste audio interfaces og USB-forudsat DACs henvise datastrømmen ur til den samme USB interface ur, der ofte lider en meget tung jitter (kortrækkende oscillator frekvens variationer). Takket være to kvarts præcision oscillatorer anvendes på M2Tech hiFace, ur kilde til output data stream har en meget lav jitter. En mere stabil ur er inddrevet af DAC S / PDIF receiver, et lavt jitter producerer et meget begrænset lydbillede forvrængning og nedbrydning. Fase støj (hovedansvarlig for jitter) er også meget lav: Dette garanterer en kort og lang rækkevidde ur stabilitet, forstærkes yderligere af en bestyrelse forsyningsspænding regulering (fx på omgivelsernes temperatur stabilitet er 2-5ppm ca sammenlignet med 50-100ppm udføres af oscillatorer, der normalt anvendes på kommercielle CD-afspillere).
2) BESKYTTET DRIVERS Den standard audio drivere fås på markedet (f.eks Microsoft Windows-operativsystem) dikterede begrænsninger kan overvindes takket være hiFace proprietære drivere: de giver mulighed for at overføre audio data, bibeholdelse af det oprindelige fil kvalitet uden tab af opløsning kvalitet også er samplingfrekvensen begrænsninger overvindes, mens Microsoft og ASIO drivere tvinge til at fungere på ikke mere end 96 kHz. Når hiFace bruges sammen med en spiller ansøgning som Foobar (findes gratis på internettet), kan du overføre S / PDIF streame musik filer til en D / A-konverter på 192kHz/24bits maksimale frekvens / opløsning, så man undgår uønsket PC eller MAC audio mixer databehandling under dataoverførsel fra harddisk til interface. I øjeblikket Windows XP, Vista og 7 Windows-drivere er tilgængelige. Snart tilgængelig også Mac og Linux drivere.
3) Kompakt størrelse og brugervenlighed M2Tech hiFace har en meget kompakt størrelse og kan være direkte (eller via en tilbehør USB AA adapter, som ikke tilføres med hiFace) forbundet til en High Speed USB 2,0 port af enhver computer. En meget høj elektrisk og mekanisk ydeevne RCA guld stik giver et output signal, klar til at blive tilsluttet et Hi-End system. Ingen ekstern strømforsyning er påkrævet, som hiFace trækker sin strøm fra USB bus selv og regulerer det med sine interne tilsynsmyndigheder. HejFace USB interface tilsluttet en sidste generation mini PC udstyret med en High Speed USB-port gør det til et komplet musik transport system til meget lave priser (i størrelsesordenen få hundrede euro). Sådant system giver mulighed for at lytte noget tæthed og opløsning musikfiler, spille egne cd'er ved hjælp af en cd-rom-drev, få adgang til mere end 10.000 web-radio, hvoraf mange sender deres transmissioner med cd-kvalitet.
Håber forklaringen kan bruges til noget
Den er ganske enkelt genial !! og det virker. Keep it simple
Godt gået Jensen (Vassago). Tror sgu du har ramt i hul i markedet ved at tilbyde dette produkt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay og den lyder bare kanon !!!!! hva står sådan en pind i... synes da det er genialt.... for ens bærbar lyder da som et æsel der har tynd bæ.... så den pind er jo genial....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
HejFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. |
|
|
HejFace... Ja der kan man se 
|
|
|
Google oversættelse kan også fejle (er rettet så det ikke irreterer dine øjne) __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| okay og den lyder bare kanon !!!!! hva står sådan en pind i... synes da det er genialt.... for ens bærbar lyder da som et æsel der har tynd bæ.... så den pind er jo genial.... |
|
|
kræver selvfølgelig at du har en DAC. På tilbud hos Vassago incl. fragt. 790,- __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
HejFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. |
|
|
|
|
|
Google oversættelse kan også fejle (er rettet så det ikke irreterer dine øjne) |
|
|
Rettet, hvor?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
den koster vist nok omkring en 750-790 kr, så det er ikke det helt store:)
john pedersen, du skal stadig huske at du skal bruge en dac, da digitalet der kommer ud af m2tech'en er digitalt. det er i alt sin enkelthed kun en
usb to spdif konverter. signalet er uændret.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
HiFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. |
|
|
|
|
|
Google oversættelse kan også fejle (er rettet så det ikke irreterer dine øjne)
|
|
|
Rettet, hvor? 
|
|
|
Hold nu kæft knægt og koncentrer dig om dit arbejde og fange de sorte får her på forum __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bonde
det er sgu da billigt.... det du skriver med spdif.. det er kinesisk for mig hehe.... man kan jo bare købe en cambright dac eller en dac 5 fra xindak... de koster jo ikke en formue...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
HiFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. |
|
|
|
|
|
Google oversættelse kan også fejle (er rettet så det ikke irreterer dine øjne)
|
|
|
Rettet, hvor? 
|
|
|
Hold nu kæft knægt og koncentrer dig om dit arbejde og fange de sorte får her på forum
|
|
|
tror han keder sig fordi vi er så artige herinde....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej bonde
det er sgu da billigt.... det du skriver med spdif.. det er kinesisk for mig hehe.... man kan jo bare købe en cambright dac eller en dac 5 fra xindak... de koster jo ikke en formue...
|
|
|
Oversat til Coaxial Digital forbindelse. Min Cambridge Dac koster 2000,-. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
aha så lærte jeg også lidt idag hehe.... 2000 er jo billig nok.... mener xindaks dac 5 som får rigtig gode anmeldelser koster omkring 3500... så man bliver ikke ruineret....
|
| Til top |
|
| |