| Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej John pedersen, ved ikke hvor meget du er inden i computerbrug til hifi?
men musikken ligger digitalt i computeren, såvel som på en cd. hvis man tager et almindeligt analogt kabel og smider i lydudgangen på sin
computer og derefter forbinder den til anlægget, er det computeren der står for al behandling af signalet. dette er oftest elendigt, da de fleste
bærbare bruger et on-board lydkort - derfor man oplever en tynd og kedelig lyd.
så hvis man bruger computer skal man, efter min mening, investere i en digital til analog konverter (DAC). computer og D/A'en bliver forbundet
digitalt, (usb, optisk toslink, eller coaxialt) og lyden behandles nu af dac'en hvor den bliver lavet om til analog lyd som din forstærker så kan lege
med. denne signal behandling, er den samme som der foregår inde i en cd-afspiller
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| aha så lærte jeg også lidt idag hehe.... 2000 er jo billig nok.... mener xindaks dac 5 som får rigtig gode anmeldelser koster omkring 3500... så man bliver ikke ruineret.... |
|
|
Prøv det. Det er forrygende lyd som fejede benene væk under mig første gang. Hvis du kan leve med at du ikke har cover på din skærm, øvrige faciliteter og muligheden for at bladre som på eks. Squezzebox. Jeg har itunes eller winamp, mediaplayer som afspiller. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
floe skrev:
Music4life skrev:
HiFace USB interface er udformet for at opnå den højeste kvalitet digital audio signal ved hjælp af en PC eller MAC. |
|
|
HejFace... Ja der kan man se 
|
|
|
Google oversættelse kan også fejle (er rettet så det ikke irreterer dine øjne)
|
|
|
Rettet, hvor? 
|
|
|
Hold nu kæft knægt og koncentrer dig om dit arbejde og fange de sorte får her på forum |
|
|
   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej bonde
er ikke meget inde i computer så var ikke lige helt klar over hvordan det for gik.... men i har forklaret det så selv jeg har forstået det ....
har prøvet at sætte computeren til anlægget... f**k det lød dårligt som du også skriver.... men tror da jeg snart skal en tur over til vasago og købe sådan en... så skal jeg bare lige finde ud hvilken dac jeg skal ha men det bliver højst sansynlig cambright... den er dejlig billig og rigtig god efter hva jeg kan forstå på folk herinde....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
| aha så lærte jeg også lidt idag hehe.... 2000 er jo billig nok.... mener xindaks dac 5 som får rigtig gode anmeldelser koster omkring 3500... så man bliver ikke ruineret.... |
|
|
Prøv det. Det er forrygende lyd som fejede benene væk under mig første gang. Hvis du kan leve med at du ikke har cover på din skærm, øvrige faciliteter og muligheden for at bladre som på eks. Squezzebox. Jeg har itunes eller winamp, mediaplayer som afspiller.
|
|
|
jeg er fuldstændig norvice inde på det felt her... så har ikke prøvet noget af det andet du skriver om... så tror ikke jeg savner det... og kigger næsten aldrig på cover mere efter jeg droppede LP'erne suk...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er godt vi kan hjælpe lidt
jeg bruger selv cambridge dac magic. og den er faktisk lidt magisk  det er en rigtig rigtig go dac, om det er første gangs eller lidt senere i
forløbet er pengene givet ret godt ud:) og så finder man også ud af, på en billig måde at computeren snildt kan integreres i en hifi miljø.
men go jagt i hvert fald, John
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun pc på bruger stadiet.... så når det blivet svært for mig må jeg ha hjælp for så ved jeg lige så meget som der er honning på en skruptusse....
har aldrig tænkt på at køre puteren indover anlægget.. så helt klart nyt for mig...
mange tak ja jeg må ud og lede... og jeg vil finde...
uha har gang i meget nu... skal også ha ny cd 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
kan kun pc på bruger stadiet.... så når det blivet svært for mig må jeg ha hjælp for så ved jeg lige så meget som der er honning på en skruptusse....
har aldrig tænkt på at køre puteren indover anlægget.. så helt klart nyt for mig...
mange tak ja jeg må ud og lede... og jeg vil finde...
uha har gang i meget nu... skal også ha ny cd 
|
|
|
Måske jeg så her ville overveje hvor mange penge du vil smide efter en cd. Ihvertfald vil jeg hellere priotere PC/Dac/M2Tech og så købe en top Dac istedet. Ellers en cd med rigtig god dac og digital coxial indgang og så bruge den til PC også. Mulighederne står i kø afhængig af dit budget og behov
Digital indgang er der desværre ikke på min M5. men den gav jeg også kun 5500,- for brugt. ville ikke ofre mere på cd mediet velvidende at det ikke er fremtiden.
Men ingen tvivl om at Dacmagic er værd at starte med. Så er du igang!
Til prisen er den outstanding __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du cd'en er dø da... er ikke helt enig i det... tror ihvertfald der går en del år før det sker.... synes tit de medie'er man mener er dø kommer tilbage igen... se bare pladespilleren...
jeg tror nu heller ikke jeg kaster vildt mange penge i det... tænker på en second hand dac.... vil heller bruge mine penge på en bedre cd afspiller.... har selvfølgelig også et loft som dig for hva jeg vil gi.... for når man kommer op i en vis prisklasse hvor der er mange gode bud at gå efter... og vil ha noget bedre end det skal man virkelig spytte i kassen fordi forskellen er forsvindende lille..... f.eks har jeg hørt cd til 10000 kr ca og en til over 20000... det jeg har hørt er der forsvindende lille forskel.... kan selvfølgelig være " heldig " at finde en.... det er så kun min mening.......
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
tror du cd'en er dø da... er ikke helt enig i det... tror ihvertfald der går en del år før det sker.... synes tit de medie'er man mener er dø kommer tilbage igen... se bare pladespilleren...
jeg tror nu heller ikke jeg kaster vildt mange penge i det... tænker på en second hand dac.... vil heller bruge mine penge på en bedre cd afspiller.... har selvfølgelig også et loft som dig for hva jeg vil gi.... for når man kommer op i en vis prisklasse hvor der er mange gode bud at gå efter... og vil ha noget bedre end det skal man virkelig spytte i kassen fordi forskellen er forsvindende lille..... f.eks har jeg hørt cd til 10000 kr ca og en til over 20000... det jeg har hørt er der forsvindende lille forskel.... kan selvfølgelig være " heldig " at finde en.... det er så kun min mening.......
|
|
|
Enig i din betragtning, men vælg en god cd med spitzenklasse dac og digital indgang/udgang så er du kørende __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige præcis.... tænker også meget på linn... skal ud og en vadia her lige om lidt... det er jeg lidt spændt på...har aldrig hørt mærket så vidt jeg mindes
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| lige præcis.... tænker også meget på linn... skal ud og en vadia her lige om lidt... det er jeg lidt spændt på...har aldrig hørt mærket så vidt jeg mindes |
|
|
Uha Nice
Men så er vi også oppe i den helt dyre ende __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej det er knap så slemt...den har en par år på bagen... men fra ny af var den pænt dyr..... det er en af min kammerats kammerat.... de støver alt mulig op... noget er noget gammelt l**t mens andet er helt iorden....
var ved at købe et sæt audio research forstærker sæt for nogen tid siden men fik lidt kolde fødder da effekttrinnet skulle renoveres.... det ville blive dyrt af h.... til 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Fredag skal jeg lytte på sådan en her   og har altid været forelsket siden jeg så den første gang.
Kan i gætte hvad det er?

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gætter på en pass
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
gætter på en pass  |
|
|
Det var hurtigt . For kendere er det jo en smal sag
En Pass Int 150 får lov at strække ben her i hytten. Så må vi se om sådan en måske i fremtiden skal stå på hylden. Men en lidt spændende tvist M3 mod INT150. Men fed er den!! __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
gætter på en pass  |
|
|
En Pass Int 150 får lov at strække ben her i hytten. Så må vi se om sådan en måske i fremtiden skal stå på hylden. Men en lidt spændende tvist M3 mod INT150. Men fed er den!! |
|
|
Hvorfor INT-150 fremfor INT-30A? Ikke at jeg har hørt INT-150  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
gætter på en pass  |
|
|
En Pass Int 150 får lov at strække ben her i hytten. Så må vi se om sådan en måske i fremtiden skal stå på hylden. Men en lidt spændende tvist M3 mod INT150. Men fed er den!!
|
|
|
Hvorfor INT-150 fremfor INT-30A? Ikke at jeg har hørt INT-150 
|
|
|
En ejer (Dan A) her på forum stiller dyret til rådighed __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
gætter på en pass  |
|
|
En Pass Int 150 får lov at strække ben her i hytten. Så må vi se om sådan en måske i fremtiden skal stå på hylden. Men en lidt spændende tvist M3 mod INT150. Men fed er den!! |
|
|
Hrm, jeg tror der er var en der blev lidt hooked af at se en hvis nål flytte sig lystigt her i lørdags  Meen det er nu også en lækker forstærker. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes nok jeg kunne kende " røven " fra den gang dan var her ... fed og lækker forstærker... spændt på at høre om den kan hamle op med din nad... .. er det en forstærker du har tænkt på at anskaffe dig hvis den tæver din nad.!!!??
mvh john
|
| Til top |
|
| |