| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
synes nok jeg kunne kende " røven " fra den gang dan var her ... fed og lækker forstærker... spændt på at høre om den kan hamle op med din nad... .. er det en forstærker du har tænkt på at anskaffe dig hvis den tæver din nad.!!!??
mvh john
|
|
|
Måske, men ikke foreløbig. Men den skal satme være god for at tæve min M3 på mit setup. Bliver spændende __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu Claus!
Kob nu de xa600 mono blokke.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Kom nu Claus!
Kob nu de xa600 mono blokke. |
|
|
Ja og så lige en xp20 til, så har du fuldt ud brugt bugetet for de næste 20 år  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
winter skrev:
|
Kom nu Claus!
Kob nu de xa600 mono blokke. |
|
|
Ja og så lige en xp20 til, så har du fuldt ud brugt bugetet for de næste 20 år  |
|
|
...Sikker paa Jensen kan lave en god combi pris...
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke din Nad M3 som Jensen har til salg
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
Det er vel ikke din Nad M3 som Jensen har til salg  |
|
|
det var sku hurtigt, hvis tilfældet  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he ja......så bare Vassago har en på brugt-siden, men kan jo osse være en anden
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den skulle jo spille rigtig godt den nad... men det gør dan's pass nu også.... ja det bliver rigtig spæmdende.... vi må ikke håbe at en af jer går grædende i seng den aften....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
ja den skulle jo spille rigtig godt den nad... men det gør dan's pass nu også.... ja det bliver rigtig spæmdende.... vi må ikke håbe at en af jer går grædende i seng den aften....
mvh john |
|
|
Nu ved jeg jo hvordan den Nad lyder på mine strauss, så garentere at jeg ikke ligger søvnløs  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe dan så fører du jo 1-0.... kender lyden fra din med har ikke rigtig lyttet intenst til nad... har som skrevet i en anden tråd har jeg ikke haft held med nad.... men der var selvfølgelig en ældre serie...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| hehe dan så fører du jo 1-0.... kender lyden fra din med har ikke rigtig lyttet intenst til nad... har som skrevet i en anden tråd har jeg ikke haft held med nad.... men der var selvfølgelig en ældre serie... |
|
|
Nad m3'eren gør det faktisk fint hos M4L, men på min strauss dur den ikke, spørgsmålet er jo om der er en forskæld der er værd at smide penge efter på de Marten ht.
PS. jeg har nu heller ikke den beste oplevelse med Nad, havde jo en S200 som pludselig valgte at brænde alle transistorne i den ene kanal  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ha´en Pass  Det skal du da ha´.. Du skal da ha´....
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, nej den M3 på vassagohifi er ikke min
Rolig nu
Nu skal vi lige vurdere Pass først. har fået lov til at beholde den til Fredag aften
Der er dog ingen hassaderede tanker om at købe den endnu hvis den imponerer. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he.....man kunne jo aldrig vide
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyntest:
Nå, så fik vi lyttet på Pass Int 150. En ganske fin forstærker med fremragende kontrol og ro i lydbilledet. Den spiller med flot bredde, højde og dybde. Umiddelbart er forskellen til M3 hørbar og klæder bestemt mine højttalere . Den egentlige forskel på Int 150 er varmen i mellemtonen og en lidt afrundet top som gør at specielt stemmer ikke står så skarpt og in Your face. Alt bliver holdt i en skruestik så intet stikker af fra resten. Bestemt en forstærker man godt kan lytte til uden at blive lyttetræt. Bunden rækker dybt med imponerende kontrol hvilket bestemt kan tilskrives dens enorme strømforsyning. Den går ihvertfald en oktav dybere føler jeg.
Konklusion: Når alt kommer til alt må jeg dog konkludere at M3 bliver stående simpelthen fordi den også gør så mange ting rigtigt at jeg har svært ved at retfærdigøre forskellen på de 2 med en prisforskel på 35000,- (nypris). Synes at M3 på nogle punkter virker mere arrangerende at lytte på. Det er ligesom om at diskanten klinger mere opløst og frigjort som til forskel side by side afgjort lyder lidt pågående. Uden dog jeg vil anse det som værende et problem. Kunne dog måske nok overtales til at prøve et rent kobberkabel . Synes at testen viser at de små marginaler koster mange penge hvis det skal være til det bedre eller måske anderledes lydbillede. Her var jeg dog ikke overbevist om at det var merinvesteringen værd.
Derimod havde Dan A en lille overraskelse med i form af hans nye PS audio strømkabler og strømskinne/strømrenser. Efter at have testet på det og til sidst slog over på alm. forsyningsspændning fik man følelsen af mere støj, mindre sort baggrund og ro i lydbilledet. Kan kun sige at det giver ens setup et løft som er en upgrade værdig Har altid været nærig på dette område, men må sige at man får lyst til at prøve det engang i fremtiden.
Alt for nu
Tak til Dan A som tog sig tid til at jeg kunne afprøve denne mulighed
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt, ja med ps audio produkterne virkede det som om at naden fik lidt flere kræfter at rykke med, mørker baggrund, hvilket gør det letter at følge de enkelte instrumenter samt at lyden som helhed ikke blev så hård på øret, et klar plus ved langtids lytning. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Det var så lidt, ja med ps audio produkterne virkede det som om at naden fik lidt flere kræfter at rykke med, mørker baggrund, hvilket gør det letter at følge de enkelte instrumenter samt at lyden som helhed ikke blev så hård på øret, et klar plus ved langtids lytning.
|
|
|
Ja, helt underligt at lytte på musik bagefter. Man fatter ikke at man har kunnet leve uden. Alt er jo en vanesag indtil der åbner sig en ny verden . Dette var absolut et godt tweak
Hvilken erfaring har du forøvrigt med VDH hybrid kabler Dan ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
dan a. skrev:
|
Det var så lidt, ja med ps audio produkterne virkede det som om at naden fik lidt flere kræfter at rykke med, mørker baggrund, hvilket gør det letter at følge de enkelte instrumenter samt at lyden som helhed ikke blev så hård på øret, et klar plus ved langtids lytning.
|
|
|
Ja, helt underligt at lytte på musik bagefter. Man fatter ikke at man har kunnet leve uden. Alt er jo en vanesag indtil der åbner sig en ny verden . Dette var absolut et godt tweak
Hvilken erfaring har du forøvrigt med VDH hybrid kabler Dan ? |
|
|
Vi snakker VDH net-kabler ikke ? Der er en blandet omgang, har selv hørt det på følgene cd-afspiller: linn ikemi, Gamut cd3, audia flight cd two og audio aero classic, på audia'en var det total ubruglig, lydbilledet fald fuldstændig sammen, men på de tre andre maskiner virker det rigtig fornuftig. Som forsynings kabel for en forstærker har jeg dog ikke nogen god oplevelse, udbyttet har i hvert fald været for ring i forhold til prisen, det er muligt det er anderledes med den tykker model. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nåede vi til kabelsiden og højttalerkablet
van den hul Inspiration hybrid:
Det VDH kabel sparker så meget røv at jeg ikke fatter hvad det viablue laver på mit setup. Her er intet fnidder, sss eller andre affaldsstoffer. Det spiller så letflydende og lækkert. Diskanten er lige i skabet, mellemtonen er blevet mere fyldig og varm . Bunden er blevet strammere, dybere og mere kontrolleret. Ufatteligt , men sandt . Her er sort baggrund og hul igennem
Viablue kablet må efter en årrække ud af døren.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |