Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til mix af JBL L80 og 4410 komponen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kickville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg er ikke skarp på elektronik, men kan godt selv skille mine JBL´er ad og samle dem igen. Jeg har et par 4410A og et par L80 T GI. tweeterne og kabinettet på 4410A´erne er færdige, mens wooferne er med nye surrounds og som nye. Wooferne på L80´erne er trætte. Jeg vil flytte wooferne over i L80´erne, men har hørt at delefilteret i dem ikke er så gode. Kan jeg med fordel og bare uden videre smide delefilteret fra 4410A´erne over i L80´erne? Håber der er nogen der kan hjælpe.

Til top Vis kickville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kickville

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Du kan formentlig godt flytte delefiltret over, men så er der et lille problem med justeringsknappoerne som der ikke er huller til på l80t. En anden ting er om det overhovet vil lyde bedre end med det originale l80t filter...du skal tænke på at 4410a filtret er skabt til et andet størrelse kabinet og med et andet formål for øje (monitorering)jeg vil nok vælge bare at beholde l80t filtret eller evt. bygge det om til et l80t3 filter.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

kickville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for hurtigt svar. Mine 4410A er den version uden justeringsknapper, så det bliver ikke et problem. Men det lyder rigtigt som du siger, at delefilteret er lavet til et andet kabinet. Hvordan finder jeg ud af om de delefiltre der sidder i L80T ikke allerede er T3 og hvis ikke, hvordan får jeg dem ombygget? Jeg har vedlagt begge delefiltre som foto.

Delefilter fra 4410A:

Delefilter fra L80T

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Det lader til at det er L80t udgaven du har, men du kan læse mere om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=87579

kickville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen - jeg har lyttet til dem med det originale delefilter, men med nye kantophæng og jeg havde en fed oplevelse. Det er kun på meget få numre at diskanten er skinger, fx. Hold The Line med TOTO. Men ellers synes jeg at højttaleren klarer sig imponerende lige fra 80´er pop til Mozart. Virkelig en positiv overraskelse. Jeg har haft 4410A i mange år, men den er meget tør og ren i lyden sammenlignet med L80T. Dejligt at man kan få sådan en god lydoplevelse for meget få penge ;-)

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

L80t3 delefiltret skulle hjælpe lidt på den skingre diskant, men de spiller bestemt godt med det originale. Har selv haft et sæt kortvarigt og ville nok have beholdt dem hvis ikke jeg købte et sæt jbl 250ti

kickville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Aaaah...250ti, det er virkeligt lækkert. Har dog kurn hørt den en enkelt gang, men husker det endnu. Findes der nogle forsamlinger eller foreninger, hvor man laver lytte aftener på forskellige højttalere? Kunne være sjovt at sidde en masse sammen og lytte til 10-15 forskellige JBL´er ;-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes