| Forfatter |
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at blive idiot, men er samtidigt blevet stædig. Jeg har en optagelse på kassettebånd, der kører ud i en med musik og speak henover hinanden. Optagelsen varer ca. 45 minutter. Jeg vil gerne have overført denne optagelse til CD, så den kan afspilles i en almindelig CD-afspiller (og også gerne på en PC).
Jeg har overført optagelsen til min PC via programmet Audicity og eksporteret optagelsen til .vaw format. Hele optagelsen er overført til én fil, da det pga. af ovenstående ikke umiddelbart er muligt at splitte de enkelte tracks op.
.wav filen ser ud til at fungere fint, når jeg vil afspille den på PC, men det er når jeg vil brænde den over på CD, at det går galt. Problemet er, at CD-afspilleren slet ikke kan finde sporet - den starter ikke, og den skriver ikke track-nummer (1) eller angivelse af tid i displayet. Jeg bruger CDBurner XP og vælger Lyd CD.
Jeg har efterhånden spildt 5-6 CD-ROM'er på det fordi det er mislykkes hver gang. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg gør noget galt, eller hvad det er.
Er det et problem, at optagelsen ligger i én lang (.wav) lydfil, og kan jeg i så fald gøre noget for at få lavet en automatisk opdeling i flere tracks? Jeg har ikke lyst til at skulle sidde at gøre dette manuelt, hvis det kan undgås.
Skal jeg bruge et specielt brænder program - evt med flere indstillingsmuligheder? Jeg har prøvet atinstallere Nero9, men det gik da helt i stå, da jeg forsøgte. Det må være blevet et tungt program.
Jeg har også forsøgt at konvertere filen til MP3 inden brænden, men det gave heller ikke noget (jeg ved dog heller ikke lige, hvad jeg regnede med).
Hvis der ikke er nogle gode bud på en løsning vil jeg høre, om nogen kan henvise mig til et firma / en person (gerne i Århus), der kan lægge optagelsen over på CD, så det virker. Er det dyrt at få gjort? Kan det gøres for nogle hundrede kroner, eller er vi oppe i flere tusinde kroner? Jeg skal nok bare have lavet to CD'er, hvis det er. Eller måske evt. nogen, der kan komme ud til mig at gøre det eller gøre det hos dem selv privat.
På forhånd tak.
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mploug skrev:
.....Jeg vil gerne have overført denne optagelse til CD, så den kan afspilles i en almindelig CD-afspiller (og også gerne på en PC). |
|
|
kan det være du skal lukke skiven ? (afslutte session) ?
Ellers kan jeg ikke se du gør noget forkert - jeg har en ægte cd-optager, der kan overspille analoge signaler - en Yamaha CD-R 1500

Sådan en tingest findes da vel også på dine kanter ? Ellers send mig en PM
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mploug Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor og hvordan afslutter jeg sessionen?
Sådan en optager er vel dyr - det kan vist ikke hlet betale sig for de par ting jeg skal have kopieret til CD. Men tak for tippet. Hvad er en PM?
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
"PM" = personlig meddelelse...tryk på knappen med konvolutten mærket "privat" ......Så kan i aftale nærmere.
Men mon ikke Jan lægger op til , at du enten finder en lokal med en Yamaha som vist...eller laver en aftale om at sende bånd & tom skive,en god flaske rødvin og frankeret svarkuvert til ham.....og så kan det nemt klares.
Ellers kan jeg også klare det...samme "betingelser", men bor i København
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NGHNGH skrev:
"PM" = personlig meddelelse...tryk på knappen med konvolutten mærket "privat" ......Så kan i aftale nærmere.
Men mon ikke Jan lægger op til , at du enten finder en lokal med en Yamaha som vist...eller laver en aftale om at sende bånd & tom skive,en god flaske rødvin og frankeret svarkuvert til ham.....og så kan det nemt klares.
Ellers kan jeg også klare det...samme "betingelser", men bor i København  |
|
|
Sådan noget i den dur ;) Jeg kan nok lokkes, og har da grejet, der kan lave en skive. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mploug skrev:
| Hej
Hvor og hvordan afslutter jeg sessionen? |
|
|
På nogle skal man afslutte sessionen / lukke skiven - hvis man kopierer sin wav. fil over - men jeg skulle da mene man kan klare det med NERO - uden det driller
(laver tit selv skiver til bilen - uden de driller )
mploug skrev:
Sådan en optager er vel dyr - det kan vist ikke hlet betale sig for de par ting jeg skal have kopieret til CD. Men tak for tippet. Hvad er en PM?
Mvh. Martin |
|
|
PM = Private Message ~ private beskeder ^ anden form for email
mht om en Yamaha CDR-HD1500 er dyr er de jo relativt, da den har indbygget Harddisk, man kan overspille musikken til - min kører med en 320GB disk - så indholdet at temmeligt mange cd skiver kan overføres tabsfrit - glimrende jukebox, og så kan den det frække, overspille analogt, digitalt, samt rippe cd-skiver.
fik den til halv pris, under et ophørsudsalg med Hollands auktion ~ kræver is i maven, men halv pris er bestemt til at spise ;)
nyprisen er lidt heftig, men i forhold til hvad den kan, og lydkvaliteten er det ok
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
NGHNGH Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Yamahaen er ret smart...bruger bl.a. min 1300 udgave som AD konverter inden grammfonen ryger i den digitale forstærker.
|
| Til top |
|
| |
mploug Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Ok, tak for svarene og for jeres tilbud om at kopiere for mig. Jeg har prøvet at indstallere Nero9, men det kan nærmest ikke lade sig gøre på min PC. Det må være et tungt program. Min PC plejer ikke at have sådanne problemer.
Jeg bruger Windows Vista - jeg ved godt, at Vista har Media Center og Media Player, der også kan brænde CD'er, men kan jeg hente f.eks. en tidligere og lettere version af Nero eller et andet program, der kan køre på Vista, og som kan det der med at lukke sessionen?
Ellers må jeg nok smide håndklædet i ringen og overveje, om jeg skal få nogen til at gøre det for mig.
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
mploug Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er kommet i kontakt med en gut, der vil gøre det for
mig. Han bor oveni købet i Århus, så det er bare alle
tiders.
Jeg må se, hvad der sker.
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mploug skrev:
|
Hej alle
Ok, tak for svarene og for jeres tilbud om at kopiere for mig. Jeg har prøvet at indstallere Nero9, men det kan nærmest ikke lade sig gøre på min PC. Det må være et tungt program. Min PC plejer ikke at have sådanne problemer.
Jeg bruger Windows Vista - jeg ved godt, at Vista har Media Center og Media Player, der også kan brænde CD'er, men kan jeg hente f.eks. en tidligere og lettere version af Nero eller et andet program, der kan køre på Vista, og som kan det der med at lukke sessionen?
Ellers må jeg nok smide håndklædet i ringen og overveje, om jeg skal få nogen til at gøre det for mig.
Mvh. Martin
|
|
|
Prøv at hente programmet "CDBurnerXP", det er nemt at bruge, og så er det gratis.
Link: http://cdburnerxp.se/ __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke jeg tager meget fejl er det præcis det program OP har problemer med..?
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, læs første indlæg  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 03 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at fortælle brænderprogrammet at det er en audio CD du vil brænde, ellers laver det bare en data CD med wav filen, og det kan en CD afspiller ikke finde ud af.
Se vejledning her: http://cdburnerxp.se/help/Audio/compileaudio
|
| Til top |
|
| |
xcomdk Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skal hjælpe en kammerat med kopiere bånd til pc. Men vil ikke investere noget i det -
havde tænkt mig at sætte båndoptagens udgang i mikrofonindgangen på pc'en, installere soundforge - trykke afspil på båndopt. vælge indput i soundforge til microphone input - trykke optag ... gemme det som en wav-fil
derefter konvertere det til mp3 eller. hvad der nu ønskes ?
nogen der ser fejl/umugligheder i det ??
mvh Anders 
|
| Til top |
|
| |