| Forfatter |
|
mark-c Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det lyde helt forkert at sætte en b&w Center til mit sætup, da jeg har dali front??
Har kigget lidt på b&w Cm centre 2 Eller b&w cmc - Som kan fås i endten sort pianolak og hvid satin som ville passe perfekt til.
Problemet er at jeg har mine Dali mentor 6Le og de er hvide - men kan ikke få den store mentor center i hvid finish. Tror den lille blir lige lille nok !?
Mvh Mark
__________________ Mark Christensen
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg synes du skal kigge forbi den nærmeste HFK og prøve det af selv. Det er den bedste måde at bedømme den slags på.
chubbz
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at låne en B&W center, og se om det fungerer. Udgangspunktet er, at for at surround fungerer så skal fronter og center hænge rigtigt godt sammen - og dermed helst være af samme fabrikat / serie.
Et tip er, at hvis du gerne vil have en Dali center, som ikke findes i piano-hvid, så køb en Dali-center i en anden farve, og pil enheder og delefilter ud, og tag kabinettet med til en autolakør, der kan give det en omgang hvid lak ;-) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaa det er rigtigt nok!
Må hellere lige få prøvet det af. <giver nok det bedste resultat i egen stue ;)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok ikke anbefale Dali og B&W sammen, de er virkelig i øst og vest hvad lyd angår.
Overvej evt. at få den malet... :)
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
okaii wamba. takker men der er virkelig delte meninger om det ;) Må heller holde mig til Dali og kun det sammen! og så evt sætte B&W sub på da jeg har hørt at b&w sub sku spille bedre end Dalis subwoofere ?? men igen . delte meninger
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke være for fordomsfuld mht. blandede ægteskaber: Jeg prøvelyttede i denne uge mine venners Jamo 507 og B&W
803. Over 200Hz og under 5kHz lød de så ens, at man sagtens kunne have brugt jamo´erne som fx baghøjtalere.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Man skal ikke være for fordomsfuld mht. blandede ægteskaber: Jeg prøvelyttede i denne uge mine venners Jamo 507 og B&W 803. Over 200Hz og under 5kHz lød de så ens, at man sagtens kunne have brugt jamo´erne som fx baghøjtalere. |
|
|
Fronter og center skal have en meget identisk klang - eller kan lyden virke helt forkert. Hvad angår side- / surround- HT'er og bag-HT'er er det noget andet, for de kan godt have en anden klang, uden at det udgør et problem.
Hvis man feks. forestiller sig en scene i en film, hvor der står en person og snakker midt i billedet (lyden kommer primært fra center), og billedet så panorere væk, imens personen snakker (lyden blænder ud i en af fronterne), så vil det virke unaturligt, hvis stemmen ændrer klang.
Så blandede ægteskaber kan have konsekvenser, der gør lydbilledet utroværdigt. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nitro: ja kan godt se der kan være et problem der. men b&w og dali er de helt forskellige ang lyden da? Men ville da helst blive i samme mærke som fronterne. bare rimelig træls det så halter lidt med farven.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c skrev:
Nitro: ja kan godt se der kan være et problem der. men b&w og dali er de helt forskellige ang lyden da? Men ville da helst blive i samme mærke som fronterne. bare rimelig træls det så halter lidt med farven. |
|
|
Jeg vil mene, at Dali og B&W er to forskellige verdener rent lydmæssigt. Dali er en meget lys højtaler, hvor B&W er mere varm - sådan oplever mine ører det. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har B&W lavet enormt mange forskellige modeller, hvoraf nogle rent faktisk har et mål- og hørbart diskantløft. De tre typer
jeg har ejet, har dog været ganske neutrale.
Mark, kan du ikke bruge din returret og så prøve den relevante B&W center derhjemme? Hvis det virker, er det jo fint.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Mark, kan du ikke bruge din returret og så prøve den relevante B&W center derhjemme? Hvis det virker, er det jo fint. |
|
|
Jeg er ret sikker på, at hifiklubben gerne låner ham en Dali og en B&W center mod betaling af depositum. Så slipper man for et scenarie, hvor en anden person får en højtaler, der har været brugt af Mark  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej en Dali Ikon Vokal 2 Mk.II. Den fåes i hvid højglans og passer godt til klangmæssigt.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 09 Januar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Dali ikon voakl 2 mk2, jeg har selv købt den for 2 uger siden, den spiller rigtig godt ! :)
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamer of DK : Ja har længe tjekket den mentor LCR - Tror bare at den bliver for "lille" lydmessigt. Men kan være du har nogen erfaring med denne højttaler hvordan den spiller??
Jazzman; jo skal lige ha snakket med Hifiklubben og så lige se om jeg ikke kan få lånt en! For hvad design og farve angår hælder jeg mest til b&w CM centre 2, da jeg ikke kan få dali mentor Vokal i hvid højglans !!
Jaa Sådan en IKON var også en mulighed. Den er jo også en del billigere kan man sige.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c: Endnu engang vil jeg gerne informere dig om, at det er relativt let og billigt at få lakeret et kabinet eller et baffel-panel ved en auto-lakør. Se feks. denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86937&K W=NitroBlast
Han fik sine baffel-paneler lakeret blank sort, og det er da en stor forbedring af udseendet - og så fik han endda guld-emblemer fra Dali til dem 
P.S: Ikon Vokal Mk2 er IMO en super center, der vil passe godt med dine LE'ere - og så er Ikon også noget kønnere end Mentor som center. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa det ser da maks fedt ud  Må hellere lige høre min autolakere hva han skal ha for at male den center.. men skal oss lige ned og tjekke den IKON ud i butikken. Tak for hjælpen. Mvh
|
| Til top |
|
| |