| Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var muligt man skulle kigge på sådan en, men ellers er Audiotrack kortet også værd at kigge på, til den lave pris. Og så kan jeg forbinde med et ordentligt kabel imellem. Istedet for det lakridskabel der sidder på det digital I/O modul.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men hvis det er receiverens skyld, at det suser, så hjælper intet - ud over at skifte receiveren. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
| Ja, men hvis det er receiverens skyld, at det suser, så hjælper intet - ud over at skifte receiveren. |
|
|
Det er rigtigt! Det kan selvfølglig ikke hørers når man sidder i lytte position, medmindre man sætter musikken på pause, og skruer op på 0 db, (forstærker går til +8). Men vil se om det kan hjælpe med et nyt lydkort først og fremmest, og hvis det ikke er der, der kan hentes noget, må jeg jo tænke på at udskifte NAD'en med en nyere en dag!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for muligvis at spilde pengene på et nyt lydkort, var det så ikke smartere bare at finde noget med digitalt output og se om det arter sig anderledes - en DVD-afspiller, Bluray eller lign.?
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad, så skal der nyt lydkort til, eftersom jeg ikke kan afspille digitalt via det her. Eller jo det kan jeg, men så skal jeg købe en dac, og de er ikke ligefrem billige, hvis de findes i 5,1/7,1. Jeg afspiller det hele via analoge stik pt. Det må være et billigt tweak at smide penge efter et lydkort, og få det hele afspillet digitalt? eller er jeg helt på røven, Ronin?
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror på det med Nad'en nu hvor en HIFI-klubmand siger at der er problemer med den specifikke model.
Jeg kan sige at jeg er gla for mit lydkort, som jeg mener spiller helt på niveau med DACMagic (her taler jeg om den analoge udgang). Det har dog ikke coax out. Jeg synes at tos/coax er hip som hap (testet med Primare over i DACmagic - andre er dybt uenige og mener at den ene er bedre end den anden.)
lysleder bør dog fuldstændigt fjerne støj (fra den side.)
Jeg kan sige at skruer jeg op på kl 12 på min Primare stereo forstærker (højt) så kan jeg høre lidt på 30 cm afstand - og det er uanset om den står på en indgang der er i brug eller ej => forstærkeren. (tror jeg da.)
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også med stor sikkerhed at der er din forskrækker der laver unoder. Prøv at hive kablerne ud af forstærkeren og se om
den ikke stadig suser. Det er eftersigende et velkendt nad fænomen. Min egen forstærker har også noget grundstøj, men ikke
noget der er hørbart fra min lytteposition
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige prøvet at hive stikkene ud, og der er stadigt støj :) Og det er bestemt ikke dårlige kabler der smidt bag højttalerne. Så det er forstærkeren, der laver unoder. :) Men jeg tvivlede nu heller ikke på det Ronin nævnte, jeg ved bare med sikkerhed at min samlede lydoplevelse vil blive bedre når den køre digitalt  Jeg kan dog godt hører susen fra min lytte position, men jeg skruer også ca 90% op. hvis jeg skruer op på -5 så kan jeg ikke høre susen, det først når man nærmer sig op omkring i 0 (den går til +08)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
| men jeg skruer også ca 90% op |
|
|
Må jeg anbefale oticon?  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
NAD-Mand skrev:
| men jeg skruer også ca 90% op |
|
|
Må jeg anbefale oticon?  |
|
|
Haha!!  Nej hørelsen fejler skam intet, dog ikke! Men Der skal skrues derop, før jeg kan hører støj i HT'erne! (Læs at der ikke bliver afspillet noget, når der bliver skruet så meget op)!
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
0 db er i princippet max. herefter begynder forvrængning og støj. Sådan er det på alle forstærkere, så er det bare et spørgsmål
om hvor hørbar støjen er
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis det med støj, vælter ind lige omkring de 0 db. Forvrængning? Pas, jeg har aldrig spillet så højt på den. Synes det er øredøvende højt, allerede ved minus 12-10 db! Susen, overdøver min PC, når den træder frem.
|
| Til top |
|
| |