| Forfatter |
|
Ludvigt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg skal ud og ha' mit et sæt nye højttalere, og da jeg ikke lige ved det vilde om hvad der er godt og skidt, vil jeg spørge mig lidt til råds inden. Jeg overvejer at invistere i et par B&W 685 højttalere, hvilken stereo receiver ville gøre det godt til dem?
Hvis folk har andre forslag på et godt stereo setup, så skyder i bare løs.
På forhånd tak.
Mvh. Ludvig 
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til
Nu skriver du ikke lige hvad du efterlyser af type lyd og du skriver at du skal have en stereo-receiver, men vil da anbefale at
du giver Rega Brio 3 sammen med et par Rega Rs-1 et lyt. Brio'en er en 'bare' integreret stereo-forstærker dvs. du får ikke
receiver-delen med. De to lyder dog virkeligt godt sammen. Meget behagelig lyd. Selvom Brio'en er på 2 x 49 watt så kan den
godt sparke lidt fra sig
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var det måske en idé, at fortælle lidt om, hvor meget du vil investere, og hvad du forventer dig af anlægget? Skal det være noget med iPod / iPhone dock, eller skal det være med (DAB) radio? Skal der være CD-afspiller? Skal det have mulighed for surround? __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Ludvigt Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak skal du ha' :) primært til at høre go' musik på, men det skal også bruges til tvet :) Mange tak for forslaget, jeg vil kigge på det :)
|
| Til top |
|
| |
Ludvigt Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner med at smide 7-8 tusinde i det. Jeg regner med at vil ha' et anlæg der giver god lyd, og vil egenlig bare kører musikken fra min computer. Surround skal jeg ikke bruge.
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du sådan set hellere bruge pengene på:
Gode højttalere
God forstærker
Dac Magic fra Cambridge (hifiklubben), kør din pc lyd gennem den, det giver et vældigt løft.
Alternativt skal du finde en forstærker der kan behandle pc lyd.
|
| Til top |
|
| |
Ludvigt Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, det vil egentlig sige at jeg skal ud og ha' en dac Magic, og en forstærker, hvis jeg vil kører musikken fra computeren?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver ikke en D/A converter. Du kan tilslutte computeren "line-out" til en indgang på forstærkeren. Men hvis din computer har en optisk eller coaxial lydudgang, så vil du få bedre lyd ved at smide en fornuftig D/A på. Gode D/A'ere ligger fra omkring 1000,- og opefter, så dine penge får hurtigt ben at gå på.
Jeg ville kigge på mærker som Cambridge, Atoll, Marantz og Rotel. Alle har noget forstærker i 3500,- prisklassen. Højtalere alene kan hurtigt æde dit budget, men nogle gode nogen til en god pris er Monitor Audio BX2, som ligger på ca. 2500,- for et sæt.
Rettelse: Hvis du vil have en radio integreret, så kan du også overveje en Onkyo TX-8255 til ca. 2500,- __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
Ludvigt Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay super nok :) Hvis jeg nu holder mig til B&W dm 685, har du et bud på hvilken receiver der ville spille godt med dem? evt. modeller:)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige komme på 3 bud: Onkyo TX-8255 til 2500 og Marantz SR 5023 til ca. 4000 - Onkyo har en meget klar og ren lyd á lá Denon, som for nogen kan virke for lys. Marantz har (ift. Onkyo) en meget mørk og bas-agtig lyd. Så er der Cambridge SR10, som jeg lydmæssigt ikke kan udtale mig om, så der må du selv pakke lytlapperne ud.
DM685 går for at være en meget lys højtaler rent lydmæssigt, så hvis den fik smidt noget Marantz efter sig, så tror jeg, at lyden ville være fint afbalanceret. Men inden du køber DM685, så synes jeg ærlig talt, at du skal smide ørene på et par BX2 (review, award video) eller et par RX1 (review)- begge dele er virkelig god lyd til prisen! __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
Ludvigt Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg lige gøre, de ser ret interressante ud:D
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ludvigt skrev:
| Det vil jeg lige gøre, de ser ret interressante ud:D |
|
|
Hvis du ombestemmer dig, så skal du nok se bort fra Marantz, og i stedet kigge på Onkyo eller Denon som receiver. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Brio får mange rosende ord, den ville jeg også overveje, hvis jeg var dig. En anden spændende mulighed er Sherwood RX 772 Newcastle: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_87& products_id=419
Og så synes jeg faktisk også, den billige NAD C316BEE gør det rigtig fint - men det er muligt, den bliver for varm i lyden sammen med B&W.
En højttaler, du virkelig også bør overveje, er Focal Chorus 706 V til 1895 pr. stk: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_103 &products_id=281
Jeg har haft den nærmest identiske 806 V (lidt dyrere, lidt lækrere kvalitet, men vist samme enheder) til test, og det er en af de bedste højttalere, jeg har hørt: http://hififorfolket.dk/index.php?id=63
|
| Til top |
|
| |
almighty_85 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
#dysterland
De der 806v'ere - er det nogle der kan bruges med en Marantz SR5005, til stereo til at starte med, og så senere til noget
surround? Overvejer dette eller et Bose Cinemate gs som en enkelt løsning lige nu.
Undskyld jeg lige spørger til lidt ved siden af tråden ;)
|
| Til top |
|
| |
Thyme Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som forstærker kan man også overveje Harman Kardon 3490, den spiller rigtig godt, har masser af kræfter og har en
udemærket indbygget dac med koaxial og optisk så lyden fra den bærbare kan bruges til noget hifi. Ydermere er den ikke tude
grim som mange forstærkere.
Til højtalere ville jeg måske overveje XTZ 89 FRONT. Du får rigtig meget højtaler for pengene og lidt bund i lyden.
Det burde kunne holde sig nogenlunde indenfor budgettet.
__________________ Vh
Brian Thyme
|
| Til top |
|
| |
serano Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 08 Januar 2011 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
almighty_85:
Nu har jeg ikke lige hørt den nye Marantz SR5005, men jeg har hørt Cinemate og du får MEGET mere vellyd for pengene ved købet af Marantz'en.. Marantz plejer generelt at være gode i stereo.. Focal højtalerne har jeg ikke hørt :) Men har hørt meget godt om dem.. Du kunne også overveje XTZ 89 Fronterne, dem kigger jeg selv på.. Meget SU venlige :)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz og Harman Kardon går begge to for at være varmt udstyr (altså udstyr med meget bas i forhold til diskant). Køber du Marants, og sætter det sammen med "varme" højtalere (altså; Ikke købt på det lokale værtshus, men højtalere der er basstærke), så vil lyden blive meget buldrene og unuanceret. Jeg har prøvet at begå denne fejl, og det var absolut ingen fornøjelse.
Køber du Marantz eller H/K (som begge er kanon produkter!), så skal du købe "lyse" højtalere - altså højtalere der har meget diskant ift. bas. Så vil de to ting udligne hinanden, og give en velnuanceret, behagelig lyd.
Du kan ikke bruge specifikationer til at udlede, om elektronik eller højtalere er det ene eller det andet - der må du enten lytte dig frem, eller stole på andres observationer.
P.S: Jeg sagde tidligere, at du bare kan tilslutte din computer via. line-out. Dette er en sandhed med modifikationer, fordi computeren kan sende forvrængede frekvenser til forstærkeren, og det kan skade højtalerne. Så hvis du udelukkende skal bruge comp. som lydkilde, så kommer du nok ikke udenom at skulle investere i en DAC. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 08 Januar 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
almighty_85 skrev:
#dysterland
De der 806v'ere - er det nogle der kan bruges med en Marantz SR5005, til stereo til at starte med, og så senere til noget
surround? Overvejer dette eller et Bose Cinemate gs som en enkelt løsning lige nu.
Undskyld jeg lige spørger til lidt ved siden af tråden ;) |
|
|
Ja, de kan faktisk drives af en hvilken som helst forstærker.
#Thyme: Jeg har selv haft XTZ 89 Front, og det er også en rigtig fremragende højttaler, som kan anbefales. Focal Chorus 806 V er bedre, også selvom det er en standerhøjttaler - men den koster så også dobbelt så meget som XTZ'erne.
|
| Til top |
|
| |