Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Luxman anno 2009 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

Har i checket Luxman ud på det seneste? Syntes ikke man hører om andet end det gamle udstyr herinde.

Deres produkter ser meget spændende ud og får mange gode ord med på vejen derude. Har altid været vild med Luxman og deres design.

Overvejer bestemt Luxman L-505u i gold finish. (Den er på den japanske hjemmeside)

Her er lidt links :

http://www.luxman.co.jp/global/index.html

http://www.stereomojo.com/Luxman%20L-505u%20Integrated%20Amp %20Review/LuxmanL-505uIntegratedAmpReview.htm

http://www.audiocubes2.com/category/Amplifiers.html

http://www.luxman.co.jp/product/images/ia_l-505u/photo.html

Audiocubes2.com ser ud til at sælge produkterne en del billigere end resten derude på nettet, har dog aldrig handlet hos dem før.

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Audiocubes kan du roligt handle med. Bare vær opmærksom på at det er japanske versioner de sælger, hvor der følger en trafo med, så du kan bruge det her hjemme. Ofte kan du dog med japansk grej, blot flytte en jumper inde i apparatet, for at den passer til vores spændinger
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

iggu
Lukket konto
Lukket konto
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Nice! Og den trafo gør hverken noget med lydkvaliteten eller ydelsen?

-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

uha jeg napper lige 2 stk B-1000f så =) min luxman m6000 er alligevel ved at være ret gammel
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Har hørt fra en af gutterne i Lyd Portalen i Lyngby at grunden til at de ikke sælges herhjemme, er fordi Luxman ikke har fået CE-mærket sine produkter, og vist heller ikke gider rode med det.

Skulle være derfor man kun kan købe det gennem nogen steder i Tyskland.

Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Adr, fjernbetjening...;)

Nej, det ser godt ud det gear. Hvad koster den forstærker (505) på danske plader?
Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Audiocubes kan du roligt handle med. Bare vær opmærksom på at det er japanske versioner de sælger, hvor der følger en trafo med, så du kan bruge det her hjemme. Ofte kan du dog med japansk grej, blot flytte en jumper inde i apparatet, for at den passer til vores spændinger

Luxman trafoer til det Japanske marked kan ikke ændres til 220V, eneste løsning er en ekstern trafo til konvertering fra 100-110v til 220-240V ! Jeg har selv haft en Luxman L-570X´s fra Japan og det fremmer ikke lydkvaliteten med en extern trafo ! Jeg var skuffet over lyden fra L-570X´s og tror desværre at det skyldes at det var en 100V udgave og den nødvendige trafo til konvertering. Jeg brugte en trafo som var mega overdimensioneret for en sikkerheds skyld men forstærkeren lød med tyndbenet slet ikke som Luxman plejer at lyde. Har selv haft L-530,L-550 samt L-540 tidligere !

Såvidt jeg har erfaret er Accuphase det eneste Japanske produkt ,hvor trafoerne kan konverteres ved at flytte rundt på jumpere inde i forstærkeren !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Tweaker skrev:

Luxman trafoer til det Japanske marked kan ikke ændres til 220V, eneste løsning er en ekstern trafo til konvertering fra 100-110v til 220-240V ! Jeg har selv haft en Luxman L-570X´s fra Japan og det fremmer ikke lydkvaliteten med en extern trafo ! Jeg var skuffet over lyden fra L-570X´s og tror desværre at det skyldes at det var en 100V udgave og den nødvendige trafo til konvertering. Jeg brugte en trafo som var mega overdimensioneret for en sikkerheds skyld men forstærkeren lød med tyndbenet slet ikke som Luxman plejer at lyde. Har selv haft L-530,L-550 samt L-540 tidligere !

Såvidt jeg har erfaret er Accuphase det eneste Japanske produkt ,hvor trafoerne kan konverteres ved at flytte rundt på jumpere inde i forstærkeren !

Har du haft L-540 i 220V?. Jeg har selv en Luxman M-05, der kan stilles om mellem 100V og 220V. Ved 100V bruger jeg også en ekstern transormator. Der er ingen forskel i Lyden.

Jeg læste et sted på nettet, at den generation af Luxman produkter, der fulgte efter L-550, M-300 osv, havde fået bedre kontrol i bassen. Den lidt svampede lyd i de ældre produkter, skulle her være erstattet af mere kontrol. Som med meget andet, havde princippet et fancy navn, jeg dog ikke kan huske.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

hej

jeg mener det hed DUO-BETA

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu heller ikke forestille mig at en trafo vil ændre det store på lyden, hvis overhovedet. Jeg er bare mere i tvivl om, om Luxman stadigvæk har den samme varme lyd, de var så kendt og elsket for, før i tiden.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Jeg kan nu heller ikke forestille mig at en trafo vil ændre det store på lyden, hvis overhovedet. Jeg er bare mere i tvivl om, om Luxman stadigvæk har den samme varme lyd, de var så kendt og elsket for, før i tiden.

Luxman lyden fra 80'erne, tror jeg ikke man skal regne med i de nye produkter. Selv har jeg ikke hørt de nyeste produkter fra firmaet, men jeg hørt lidt af serien fra sidst i 90'erne. Den serie, der kom umiddelbart efter 0 serien. Min oplevelse af disse produkter var lidt mere kontrol og detaljering men også lidt mindre af den røragtige og fyldige lyd som f.eks. M-300 og L-550 besidder.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 01 August 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

[
Har du haft L-540 i 220V?. Jeg har selv en Luxman M-05, der kan stilles om mellem 100V og 220V. Ved 100V bruger jeg også en ekstern transormator. Der er ingen forskel i Lyden.

Jeg læste et sted på nettet, at den generation af Luxman produkter, der fulgte efter L-550, M-300 osv, havde fået bedre kontrol i bassen. Den lidt svampede lyd i de ældre produkter, skulle her være erstattet af mere kontrol. Som med meget andet, havde princippet et fancy navn, jeg dog ikke kan huske.
[/QUOTE] !

Yep jeg har sågar haft 2 stk Luxman L-540, som der trods alt er solgt en del af i DK ! L-540 er klart mere stram i lyden end L550 stadigvæk uden at være alt for kold og analytisk !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

De har et par "Classic" produkter - det kan være at lyden også er mere klassisk luxman på dem - desværre har de givet dem golde grå alu nuance som fx l120 havde og ikke den let skurede og sølv/nikkel varme tone som L58 og ældre havde -

det bliver spændende at gølge med om nogen tør springe ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes