| Forfatter |
|
blindwillie Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg i timevis surfet rundt herinde for at se om jeg kan finde information nok til at sammensætte et nyt anlæg, men jeg er ikke sikker på mine evner rækker. Jeg håber der er nogle af jer, der har tid og lyst til at give et hint eller to.
Jeg har maksimalt 6000 kr. til forstærker, højttalere og cd-afspiller - meget gerne brugt. Jeg har lige skilt mig af med min PMA-920 og B&W601 s3, som jeg egentlig var ganske godt tilfreds med, men som jeg i et svagt øjeblik kom til at sælge. Så lydmæssigt noget i den retning. Jeg hører primært rock og country.
Af hensyn til konen (og stuens indretning) er det nok bedst, at det ikke er gulvhøjttalere. Men de må godt være af en god størrelse, bare de kan stå på en lavthængende hylde el. lign.
Jeg vil være jer evigt taknemmelige, hvis I vil hjælpe! :)
PS. Jeg har selv haft kig på følgende forstærkere, men jeg ved ikke om budgettet holder, når cd og ht skal på også:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61405257
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61385974
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61071174
Venligst, Asger
|
| Til top |
|
| |
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde det været mig ville jeg tage den Denon PMA 1500R. det er en rigtig god forstærker til prisen, og så har du flere penge til det vigtigste, - højtalerne 
Et godt og meget ofte bud på en højtaler til din pris er Dali 850.
og 850'eren er faktisk rigtig god til rock og country og noget i den dur.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi og drop det hifi klub gear -
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 29 Juli 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil anbefale at bruge største delen af pengene på højtalere, da de typisk gør den største forskel.
Alt efter om du ikke vil bruge flere penge på sigt, eller ikke har flere penge, så prøv at købe noget du ikke behøver at opgradere senere, så hellere
køb 1-2 ting godt, og så noget lidt billigere du kan opgradere når du har råd.
Men min bud er ca. 50% på højtalere.
|
| Til top |
|
| |
blindwillie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svarene!
@6000JGA: Det kunne jo gøres billigt med den forstærker. Men højttalerne, de Dali 850, de er desværre gulvhøjttalere, ser det ud til? Jeg skal tage mange kampe for at få dem integreret i stuen :) ... Findes der noget lignende, som er lidt nemmere at få op på væggen eller på en hylde?
@C.Bukowski: Nu ved jeg ikke lige, hvad for noget af det, der er hifi klub gear??? Men Holfi har jeg jo set omtalt flere steder som rigtig god. Men hvilke højttalere er gode til den - er det også Dali 850, der kan anbefales der?
@morellen: Umiddelbart tænker jeg at CD-afspilleren er den jeg kan vente med at opgradere. Men jeg har så heller aldrig haft mulighed for at høre forskel på en god og en billig CD-afspiller. Men i prislejet 3000 kr. for brugte højttalere, så er Dalierne jo et godt bud - hvis ikke det var fordi de var så pokkers svære at stille på en hylde :)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville helt klart købe holfièn......og så måske nogle B&W dm602s3,efter min mening en rigtig god og dynamisk højtaler(størrelsen taget i betragtning) __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
blindwillie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow. Mange tak for alle de gode forslag!
Jeg tror jeg vil tage et nærmere kig på den Holfi. Er der nogen, der kan fortælle mig hvad en Nad RIAA er? En form for forforstærker? (damn... 4 x for i træk :D)
Og nu hvor nogle af priserne er lidt over det forventede budget, så må jeg lige høre jeres mening om, om det ødelægger det hele, hvis jeg finder en billigere brugt cd-afspiller? Fx en billig Technics eller lignende?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
blindwillie skrev:
|
Jeg tror jeg vil tage et nærmere kig på den Holfi. Er der nogen, der kan fortælle mig hvad en Nad RIAA er? En form for forforstærker? (damn... 4 x for i træk :D)
Og nu hvor nogle af priserne er lidt over det forventede budget, så må jeg lige høre jeres mening om, om det ødelægger det hele, hvis jeg finder en billigere brugt cd-afspiller? Fx en billig Technics eller lignende?
|
|
|
Riaa er en forstærker til signalet fra en pladespiller, signalet vandre fra pladespilleren til riaa og der efter til for/int forstærker. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mener at du vil bruge 6000 kr. nu på et system og ikke bruge nævneværdig flere penge sener, så vil jeg ikke ned priotere cd-afspilleren. Hvis du der i mod vil bruge flere penge sener, så vil jeg nok smide alle pengene i ht og forstærker og så finde en billig cd-afspiller som bare skal holde ind til der er penge til en fornuftig afspiller, ind til pengene er skrabt sammen må du så bare leve med at systemet ikke giver maks udbytte for skillingerne, __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blindwillie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bestemt, jeg vil satse på at smide flere penge efter en CD-afspiller senere. Så jeg tror jeg bliver nødt til at leve med en uhyre billig cd-afspiller til en start. Men det har jeg haft længe, så det går nok :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at drøne ind på www.fyndborsen.se og kig nærmere på XTZ højttalere
|
| Til top |
|
| |
Puffo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
blindwillie skrev:
|
|
|
|
Det er sikkert også en ganske fin forstærker.. problemet er bare at den ofte ses på brugtmarkedet til 2000-2500kr. Gider man så betale 3500?
|
| Til top |
|
| |
blindwillie Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
|
Det er sikkert også en ganske fin forstærker.. problemet er bare at den ofte ses på brugtmarkedet til 2000-2500kr. Gider man så betale 3500?
|
|
|
Hmm. Ret god pointe. Tak for det. Jeg har tid endnu, så jeg kan godt vente til en mere fornuftig pris dukker op. Og nå at kigge på de mange andre muligheder :)
Nogen ideer til, hvad der ellers passer godt til fx Avance højttalerne? De har en god størrelse og pris.
|
| Til top |
|
| |
blindwillie Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Norvig: Jeg havde på en eller anden vis overset dit indlæg. Tak for dit fyldige indlæg! Nu skriver du, at der for dig er stor forskel på Dali og B&W lyden - kan du beskrive det lidt nærmere?
Et af problemerne med at købe brugt hifi, når man ikke ved så meget om det, er at det er lidt svært at komme til at høre tingene - især sammen. Rigtig meget af det hifi, der er til salg er sjovt nok på sjælland. Gad vide om vi jyder er for nærige til den slags udstyr :-D
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 31 Juli 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Blindwillie
Det er lidt svært at sige, men for mig har B&W mere blødhed, hvor Dalierne et mere lineære. Det er nok den måde mellemtonen lyder på. B&W'erne føler jeg måske er mere tilbagelænede.
Men jeg forstår godt, at der er mange, der vælger en Dali.
Hvis jeg var dig, ville jeg tage ned i HFK og lytte til forskellen. Hør også gerne forskellen mellem de forskellige Dali.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |