Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: XTZ SUB TRÅDEN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Lyder godt, håber du får den snart

Ja, altså når man snakker om solen så skinner den sku - havde en flink (eller det syntes jeg i hvert fald at han er ) fragtmand fra DPD der ringede til mig i formiddags lidt i 10. og sagde at han havde en pakke til mig

Så nu går jeg nærmest bare og glæder mig som et meet lille barn til klokken bliver 16.00 så jeg kan få fri og komme hjem og åbne min pakke...  

Til top Vis Matshui's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matshui

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Matshui skrev:

RAZZER skrev:
Lyder godt, håber du får den snart

Ja, altså når man snakker om solen så skinner den sku - havde en flink (eller det syntes jeg i hvert fald at han er ) fragtmand fra DPD der ringede til mig i formiddags lidt i 10. og sagde at han havde en pakke til mig

Så nu går jeg nærmest bare og glæder mig som et meet lille barn til klokken bliver 16.00 så jeg kan få fri og komme hjem og åbne min pakke...  

Så, nu har du fået 8 minutter til at komme hjem, så lang tid kan det heller ikke tage
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Matshui så har du alligevel heldet med dig. Jeg venter på min pakke fra post.dk sidste nyt fra den på post.dks trace service lyder

2. april 2009    04:38    Ankomstsorteret privat omdeling i 8051 Århus pakkedistribution

kl er nu 16.54 håbet svinder fra hvert minut som går som var det en katastrofefilm   Hvordan kan det tage så mange timer at dele den sådan en pakke ud. 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge, har I set der er en ny (XXLS) SUB i programmet: 99 W12.18 http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&mer=tr ue&produkt=74

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=7007

Jeg var lige ved at købe den berømte W12.16 - men så lige hvad W12.18 var: den fedeste nye "state of the art" Sub bas fra Peerless (koster kr. 1700 for bassen alene), men i en flot 25mm/MDF box i sort pianolak koster den kr. 2700,- + en kæmpe  SUB forstærker i samme finnish til 1300,- i alt ca. kr 4000,- og 44 kg dødvægt  Og det bedste: jeg fik W12.18 dagen efter jeg havde købt den over nettet (bor i Charlottenlund)  

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Hej Drenge, har I set der er en ny (XXLS) SUB i programmet: 99 W12.18 http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&mer=tr ue&produkt=74

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=7007

Jeg var lige ved at købe den berømte W12.16 - men så lige hvad W12.18 var: den fedeste nye "state of the art" Sub bas fra Peerless (koster kr. 1700 for bassen alene), men i en flot 25mm/MDF box i sort pianolak koster den kr. 2700,- + en kæmpe  SUB forstærker i samme finnish til 1300,- i alt ca. kr 4000,- og 44 kg dødvægt  Og det bedste: jeg fik W12.18 dagen efter jeg havde købt den over nettet (bor i Charlottenlund)  

Hej den har jeg set, ideen med peerless er rigtig god men hvorfor lave den med ekstern amb, det er noget pjat, vel eneste fordel er vel at man kan tilslutte 2 subs til amb, men så går det audiofile jo ligesom af ballonen når den stakkel amb som jo ikke er kraftigere end dem i w12.16 skal til at føde 2 bas enheder

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Go4it skrev:

Hej den har jeg set, ideen med peerless er rigtig god men hvorfor lave den med ekstern amb, det er noget pjat, vel eneste fordel er vel at man kan tilslutte 2 subs til amb, men så går det audiofile jo ligesom af ballonen når den stakkel amb som jo ikke er kraftigere end dem i w12.16 skal til at føde 2 bas enheder
Jeg tror XTZ har ramt plet ved at lade køberen bestemme hvilken Amp han vil bruge = ultra fleksibel - og det er nemmere at flytte rundt - og det er stadig billigere end Aldi med Sub Amp

Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jooh det tager mig sku desværre lidt mere end 8 minutter at komme hjem - men hjem er jeg kommet, og den lille w10.16 er pakket ud, sat til - og lige hurtigt prøvehørt...

Første indtryk, sådan en 27kg's subwoofer er faktisk tung
Finish og byggekvalitet er på et niveau der tyder på en meget højere pris, det hele er solidt bygget og de eneste samlinger der er at se er rundt om enheden og forstærkermodulet på bagsiden.

Så kunne jeg jo ikke dy mig, og måtte da lige have lidt gang i den - så den blev hurtigt testet med åbninsscenerne til hhv. Transformers (BD, True-HD) og Saving Private Ryan (DVD, DTS). Den er dog langt fra rigtigt indstillet, så ved det følgende skal man lige have det i baghovedet...

Først Transformers - da helikopteren først dukker op er der godt med bund i propel-bladenes slag i vinden, lidt senere i selve kampscenen er der stadig godt med dybde - det bliver dog endnu bedre da jeg når til kampscenen i den lille by, de store artillerikanoner brager godt afsted, og når de rammer føles det som om man er meget tæt på...

Saving Private Ryan - i mellemtiden havde jeg prøvet at skrue lidt op for volumen på sub'en, og det gav sku noget ekstra. Selve landgangsscenen er jo fed i sig selv, men med en subwoofer spændt på er den MEGET federe. Selv da deres landgangsbåde rammer bølgerne på vej ind lyder det meget mere realistisk (set i forhold til ingen sub) - og her efter bryder helvede jo vel nærmest løs, granater der eksploderer omkring en, ja selv kugleregnen fra de tyske MG42'ere har en nyfunden skrækindjagende lyd!
Men specielt granaterne omkring en gjorde et indtryk på mig, der var virkelig knald på og jeg kunne mærke af sofaen rent faktisk rystede lidt - ja resten af familien nævnte noget omkring at spisebordet (i et andet rum) rystede...

Det er det eneste jeg har nået at jege med den endnu, det bliver nok heller ikke til så meget mere for idag (da jeg ikke kan larme i aften) - men regner helt klart med at få leget og pillet noget mere med/ved den henover weekenden, både med musik og film (selvom jeg ikke har tænkt mig at bruge den så meget til musik).

Så en hurtig konklusion på w10.16'eren, er at til den nærmest latterlig lave pris af små 2.000kr virkelig får meget for pengene, og den er vel nok meget svær at slå med prisen i baghovedet - ja det skulle da lige være w12.16 der skulle have en chance der

nAlen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Da jeg bestilte for en 3 måneder siden gik både 10.16 og 12.16 i restordre, (typisk ik?), så jeg nappede mig for ~850 danske kroners 8.16, med tanken om at når 12.16 igen kom på lager, kunne lillebror få den lille 8" af mig..

Har efterhånden haft en del forskellige subs, og af en 8" at være, gør den det fan*** godt... Den mangler naturligvis en lille smule i det lave, men til små 900 tror jeg seriøst ik man kan finde noget sjovere på markedet..

Og ja, 8" udgaven kan også godt få sofaer til at ryste :)

Iøvrigt spiller den sammen med 99.36 og 99.25 center samt rears.. Et setup jeg bliver mere og mere glad for, i takt med det bliver spillet til..
Til top Vis nAlen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nAlen

Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

nAlen skrev:

Har efterhånden haft en del forskellige subs, og af en 8" at være, gør den det fan*** godt... Den mangler naturligvis en lille smule i det lave, men til små 900 tror jeg seriøst ik man kan finde noget sjovere på markedet..

Hvis ikke andet, så er den ikke dyrere end man har råd til to

nAlen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Har faktisk også overvejet den løsning, for er faktisk glad nok for den :)

Fusio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det ser smart ud. Men har forstærkeren nøjagtig samme mål som subben så man kan have den omme bagved subben uden den stikker ud?  Og hvordan forbindes forstærkeren til subben? http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=7330 kunne da være fedt og købe et par stykker af dem, eller er det ligegyldigt med det der dsp?

Til top Vis Fusio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fusio

Henrik.S-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Sendt: 02 April 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har overvejet at købe et 5.1 sæt XTZ 89 med enten 10" eller 12" sub. Sættet skal spille på min netop nyindkøbte brugte Denon 1906, og skal derfor ikke op i større højttalere.
Jeg vil dog spørge om I ved hvordan fragten kommer til at foregå med så stort et sæt? Sammenlagt nærmer vægten sig jo de 100 kg.
Tror I evt. det ville være bedre at bestille over 2 omgange selv om det måske bliver lidt dyrere med fragt osv?

Håber I lige har tid til at svare på mine spørgsmål

mvh
Henrik

Til top Vis Henrik.S-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.S-P

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
RAZZER skrev:
Go4it skrev:

Jeg tror XTZ har ramt plet ved at lade køberen bestemme hvilken Amp han vil bruge = ultra fleksibel - og det er nemmere at flytte rundt - og det er stadig billigere end Aldi med Sub Amp

Hej igen Go4it jeg håber ikke du tolkede mit indlæg for negativt, jeg ærgrer mig bare over hvorfor de ikke bare laver en integreret løsning. Men det er nok en psykologisk markedsføring, for at få subben til at fremstå billigere. købte du også forstærkeren og hvordan spiller det? Hvad havde du før?

Tillykke med den og køb en til GO FOR IT 

mvh

Rasmus

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Henrik.S-P skrev:

Hej!

Jeg har overvejet at købe et 5.1 sæt XTZ 89 med enten 10" eller 12" sub. Sættet skal spille på min netop nyindkøbte brugte Denon 1906, og skal derfor ikke op i større højttalere.
Jeg vil dog spørge om I ved hvordan fragten kommer til at foregå med så stort et sæt? Sammenlagt nærmer vægten sig jo de 100 kg.
Tror I evt. det ville være bedre at bestille over 2 omgange selv om det måske bliver lidt dyrere med fragt osv?

mvh
Henrik

Det kan jeg svare på: over 35 kg er fragt Skr. 400 (Dkr. 275) = helt OK  

Hvis varen er på lager kan du få det hele dagen efter... Men det kræver du er hjemme når de kommer - ellers går der 2 dage med at få et kort med at du skal ringe og aftale ny tid osv!

Svenskerene er bare mere "på" når det gælder Nethandel.... Jeg har lige haft en mailkontakt til en svensk  "Blu Ray" forhandler om muligheden for at sælge til DK, kl. 23.30 om aften - og det ville han selvfølgelig - så jeg har lige købt den nye 007 i Blu Ray til Dkr. 108,- + Band of Brothers til Dkr. 340,- = ca. halv pris!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Go4it skrev:
RAZZER skrev:
Go4it skrev:

Hej igen Go4it jeg håber ikke du tolkede mit indlæg for negativt, jeg ærgrer mig bare over hvorfor de ikke bare laver en integreret løsning. Men det er nok en psykologisk markedsføring, for at få subben til at fremstå billigere. købte du også forstærkeren og hvordan spiller det? Hvad havde du før?

Tillykke med den og køb en til GO FOR IT 

mvh

Rasmus
Nej da, lad os nyde den lave pris, og de muligheder (XTZ) og ikke mindst 12.18 giver da den er "passiv". Jeg har kun købt én da jeg lige må teste det hele. Jeg har pt. for lidt plads, og min underbo vil nok værdsætte at jeg kun har én  SVS har en DSP til SUB til omk. kr 4500,- som jeg nok vil købe + jeg vil måske købe/bygge noget kl. D Amp til subben - men det bliver først når jeg har købt eget hus - lidt nærmere jul

Matshui
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
[QUOTE=Henrik.S-P]

så jeg har lige købt den nye 007 i Blu Ray til Dkr. 108,- + Band of Brothers til Dkr. 340,- = ca. halv pris!

Du kan så ikke bare skrive sådan en sætning med så gode priser, uden også at smide et link

Hvad W10.16'eren angår, så regner jeg stærkt med at jeg kan få mind justeret ordentlig ind senere idag, sad og fandt lidt test-toner og sådan så jeg forhåbentlig kan få indstellet fase og volumen så det bare spiller - og så skal der vist også ses film

nAlen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Henrik.S-P skrev:

mvh
Henrik

Mit blev sendt til adressen på palle med fragtmand, forsvarligt pakket ind og alt i skønneste orden.. Fra Sverige til det grimmeste af Nordjylland for 700 svenske penge :)
Mit vejede vist ~140 kg, så din pris burde ikke overstige dette...

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Matshui skrev:
Go4it skrev:
[QUOTE=Henrik.S-P]

så jeg har lige købt den nye 007 i Blu Ray til Dkr. 108,- + Band of Brothers til Dkr. 340,- = ca. halv pris!

Du kan så ikke bare skrive sådan en sætning med så gode priser, uden også at smide et link

Hvad W10.16'eren angår, så regner jeg stærkt med at jeg kan få mind justeret ordentlig ind senere idag, sad og fandt lidt test-toner og sådan så jeg forhåbentlig kan få indstellet fase og volumen så det bare spiller - og så skal der vist også ses film

Her:   http://www.cinemart.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=sta rtsida
Kontakt "kundtjänst" (Alexander) og sig du bor i DK, og om det kan lade sig gøre at handle hos dem, da de normalt kun sælger i Sverige... 

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Fusio skrev:

Det ser smart ud. Men har forstærkeren nøjagtig samme mål som subben så man kan have den omme bagved subben uden den stikker ud?  Og hvordan forbindes forstærkeren til subben? http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=7330 kunne da være fedt og købe et par stykker af dem, eller er det ligegyldigt med det der dsp?

Den passer ikke i størelse til 12.18, men prøv at checke mål på 12.16.
Ang. dsp, så er det vel nødvendigt hvis man skal have den bedste bas, men jeg kender ikke til XTZs dsp - jeg vil nok selv købe SVSs dsp - koster det samme: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2085&zoneid=1
Den kræver dog en amp, så hvis det skal være billigst så tag XTZ der har indbygget amp...
PS: jeg kan ikke linke = er det fordi jeg er begyndt at bruge "Firefox" som browser?

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 April 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Matshui skrev:
Go4it skrev:
[QUOTE=Henrik.S-P]

Du må endelig skrive lidt mere om dine oplevelser når den er spillet ind og til :)
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes