| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder tilfældigt og kigger på nettet og kommer til at kigge på billige forstæker.
Så var det jeg kom til at tænker på hvad findes der af billige nye forstærker (integreret) til max 1500kr ? (f.eks til computeren, nogen små højtaler eller måske istedet for den stor gammel og slidt forstæker, man har stående i stuen) kan de spille højt nok, har de en god lyd, kan man få dem med fjernbetjening ?
Mit bud på nogen spændende og billige nye forstæker
Findes der noget bedre,mere spændende ?
(skal være noget man kan få hele tiden, ikke noget der kun er på tilbud en uge, få gange om året,for en dyr forstærker på tilbud er altid bedre en billig forstærker der normalt koster max 1500kr)
http://www.lydportalen.dk/produkter/alle/product.php?id=369
http://www.bowa-hifi.dk/?id=258847
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytter stærkt interesseret med her... evt kunne OP skrive hvilke højtalere der skal trækkes i hans setup  Er i fuld sving med at kigge på selv samme løsning (har dog også kigget på www.dynavox som også har lidt i den retning)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xipzou skrev:
Lytter stærkt interesseret med her... evt kunne OP skrive hvilke højtalere der skal trækkes i hans setup Er i fuld sving med at kigge på selv samme løsning (har dog også kigget på www.dynavox som også har lidt i den retning) |
|
|
Jeg har nogen Dali Concept 1(største problem synes jeg er diskanten i min opsætning) tilsluttet computeren som er en ASUS N50VN(p8400 cpu og 9650m GT grafikkort)der bruges med standard lydkort (har god lyd) og en 15-16 år gammel rotel effekt forstærker på 2x120 watt i 8 ohm (som er meget brugt,slidt men spiller ok men ikke 100% optimalt og højt) og en stor aktv sub fra cv en VE-28SX (som for lyd via højtaler kabel ikke signalkabel)
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det overhovedet har interesse, men hvis du gerne vil slippe af med et monstrum af en forstærker kan du jo evt kigge på aktive
højttalere. Har selv overvejet disse Audioengine A5 som har fået mange gode ord med på vejen:
http://www.audioengineusa.com/a5_buynow.php#A5W%20Bookshelf% 20Speakers
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Jeg ved ikke om det overhovedet har interesse, men hvis du gerne vil slippe af med et monstrum af en forstærker kan du jo evt kigge på aktive højttalere. Har selv overvejet disse Audioengine A5 som har fået mange gode ord med på vejen: http://www.audioengineusa.com/a5_buynow.php#A5W%20Bookshelf% 20Speakers |
|
|
Jeg er ikke interesseret i at komme af med et monstrum af en forstærker(med mindre nogen vil købe den) jeg vil bare gerne have en ny forstærker.
Hvis jeg skulle have nogen nye aktive højtaler ville det nok blive nogen prodipe 5 fra ww.aage.dk audioengine 5 har jeg desuden ikke mulighed for at lytte til i det jeg bor på fyn og det er ingen der sælger audioengine højtaler på fyn og kender heller ikke nogen der har dem.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke lige hvilken model du hentyder til ? Hvis jeg havde råd til avi højtaler havde jeg jo slet ikke skrevet om billige forstæker. Avi er slet ikke i prisklassen som jeg skriver om,de lyder måske meget godt men billige er de ikke !
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft den lille Vincent Spark II sat til et sæt Evox højtt. Hvis man kan leve med kun 1 indgang, og ikke regner med at skulle spille sindssygt højt på tunge højttalere, så er det efter min mening en virkelig fin forstærker med god fyldig og musikalsk spillestil. Klart anbefalet, og til prisen burde der ikke være meget at betænke sig på.
MVH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
|
Ved ikke lige hvilken model du hentyder til ? Hvis jeg havde råd til avi højtaler havde jeg jo slet ikke skrevet om billige forstæker. Avi er slet ikke i prisklassen som jeg skriver om,de lyder måske meget godt men billige er de ikke !
|
|
|
Aaah ja selvfølgelig. 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er godt nok lidt over budgettet men NAD 315B til 2k syntes jeg personligt er en lækker lille sag der bestemt har muskler nok til en pæn del højtalere.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Er godt nok lidt over budgettet men NAD 315B til 2k syntes jeg personligt er en lækker lille sag der bestemt har muskler nok til en pæn del højtalere. |
|
|
Har jeg lyttet på med Dali concept 1 og den lyder godt MEEEN den er pt for dyr for mig og jeg har læst at den ikke er så velegnet til at spille højt med idet den kan være lidt ukontrolleret at lytte på ved høj lydstyrke,groft sagt !
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Ney_ skrev:
| Er godt nok lidt over budgettet men NAD 315B til 2k syntes jeg personligt er en lækker lille sag der bestemt har muskler nok til en pæn del højtalere. |
|
|
Har jeg lyttet på med Dali concept 1 og den lyder godt MEEEN den er pt for dyr for mig og jeg har læst at den ikke er så velegnet til at spille højt med idet den kan være lidt ukontrolleret at lytte på ved høj lydstyrke,groft sagt ! |
|
|
Har aldrig hørt den ved rigtig høj volumen, så kan jeg desværre ikke udtale mig om, er dog nemt at finde ud af  Ville dog undre mig lidt, eftersom forgængeren 320 bestemt ikke har problemer med at spille højt.
Men ja, over budget, så er vel egentlig ikke værd at snakke om :D __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
|
Jeg sidder tilfældigt og kigger på nettet og kommer til at kigge på billige forstæker.
Så var det jeg kom til at tænker på hvad findes der af billige nye forstærker (integreret) til max 1500kr ? (f.eks til computeren, nogen små højtaler eller måske istedet for den stor gammel og slidt forstæker, man har stående i stuen) kan de spille højt nok, har de en god lyd, kan man få dem med fjernbetjening ?
Mit bud på nogen spændende og billige nye forstæker
Findes der noget bedre,mere spændende ?
(skal være noget man kan få hele tiden, ikke noget der kun er på tilbud en uge, få gange om året,for en dyr forstærker på tilbud er altid bedre en billig forstærker der normalt koster max 1500kr)
http://www.lydportalen.dk/produkter/alle/product.php?id=369
http://www.bowa-hifi.dk/?id=258847
|
|
|
2 små udemærkede forstærkere, som gør det ganske godt til et pc setup. Pt. kører jeg med en Trends som spiller meget rent, men som også ligger under fysikkens lov. Der er ikke meget saft i den. Med mindre ht´erne er meget følsomme.
Spark har som navnet siger, mere "spark" i sig. Synes så at den sovser lidt lydmæssigt.
Skal du have noget "småt" og med remote, skal du nok op i en Teac AH-300MkIII. Den koster så omkring 2K, men har flere indgange, remote og meget mere saft og kraft end de 2 andre. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med en Sonic Impact T-amp. Gen. 2 har en medfølgende PSU og så kan den også køre på batterier... og den er meget kompakt.
|
| Til top |
|
| |