Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avalon ud, men hvad skal ind??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer lige med et frækt forslag, som virkede kanon og fik mig til at glemme alt om den gængse måde at tænke hifi på.

Jeg har nu 4 vejs aktive diy højttalere, og det har ikke kostet mig synderligt meget at opnå - taget alt i betragtning.

Jeg forslår at du kigger på denne her:

http://www.groundsound.com/coolbackII600.php

Og så køber du en forholdsvis billig men god brugt gulvhøjttaler. og udfører en operation i den her stil:

http://www.groundsound.com/GalleryJanErik.php

Sælg den forstærker og de Avalon'er. og find dig en forforstærker i god kvalitet. Evt en med DAC i. f.eks den nye Audiolab med både DAC og cd til sølle 9.000.

På denne måde får du pludselig et anlæg som kan tilpasses perfekt til dit humør, spillestil, lytterum osv. Du vil få et shock, når du opdager hvordan selv ganske billige enheder kan spille virkelig fantastisk, så snart de bliver trukket direkte af hver deres forstærker.

Jeg har selv prøvet det med et sæt Dali Evidence 870. Og her koster ingen af enhederne mere end 400 kr stykket. og kabinettet er MEGET simpelt. Det var helt vildt hvad der skete så snart det passive filter blev pillet fra. De enheder kan spille så du tror det er løgn.

Dette vil helt klart give dig mest lyd for pengene. Det er så svært at finde lige præcis den højttaler som kan både det ene og det andet. Men når den er aktiv, kan den blive lige som du vil have den. Helt personlig og unik.

Jeg har INGEN øknomiske forbindelser eller noget i den stil med Groundsound.com. Jeg er blot blevet stor fan, efter at jeg selv nu i et år har haft fuldt aktive højttalere at høre musik på

Passive højttalere og store forstærkere er fine nok. Og jeg har hørt mange fine konstruktioner. Men vil man bestemme selv. Så skal der aktiv drift til

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Når du er oppe i den klasse er der efter min mening et ganske smalt udvalg, som ikke vil føles som et tilbageskridt.

Jeg ville kigge efter von Schweikert, Focal, Revel - det er vel cirka det.

Problemet med de fleste højttalere er, at du hurtigt er pinlig klar over, at du lytter til en højttaler - der sætter sit eget tydlige finger præg på lyden. Det gør man ikke med Avalon.

Mvh

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 December 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg mener Pierre på et tidspunkt havde et sæt Zu Essence til låns og som jeg erindrer det, så var hans beskrivelse af lyden ganske godt i overensstemmelse med "sjovt og underholdende".  Sammenligningsgrundlaget var netop Avalon så det var måske en ide at høre om du kan få et sæt på prøve hos importøren.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er JBL Array 1400 ikke blevet nævnt? IMO passer de perfekt til de kriterier trådstarter stiller op.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
Hvorfor er JBL Array 1400 ikke blevet nævnt? IMO passer de perfekt til de kriterier trådstarter stiller op.

Fordi de er tude grimme

Sorry, men jeg tror ikke at trådstarter er interesseret i sådan et monster, når man tænker på at han har en af verdens smukkeste højttalere

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Nilsson skrev:
Hvad med ATC

Havde jeg pengene, ville jeg lade mig inspirere af ChristianK:
Billeder nederst på siden.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Goodie skrev:

Jonas_h skrev:
Hvorfor er JBL Array 1400 ikke blevet nævnt? IMO passer de perfekt til de kriterier trådstarter stiller
op.

Fordi de er tude grimme

Sorry, men jeg tror ikke at trådstarter er interesseret i sådan et monster, når man tænker på at han har en af verdens smukkeste højttalere

Så grimme er de ikke. De skal ses i virkeligheden. Jeg vil dog sige at Array 1400 spiller meget anderledes. de har sine forcer , men der mangler til
gengæld detaljer. de kan spille meget højt. De træder ikke nogen over tæerne..........bare min mening
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 December 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Et andet forslag: Har du overvejet at "kigge" lidt på dit lytterum. Jeg synes at det er meget vigtigere end at skifte højtalere. Det
kan spare dig for mange fremtidige ærgelser.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 December 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

MGTF skrev:
Et andet forslag: Har du overvejet at "kigge" lidt på dit lytterum. Jeg synes at det er meget vigtigere end at skifte højtalere. Det
kan spare dig for mange fremtidige ærgelser.

Mit lytte rum er helt fint akustisk set og jeg tvivler også meget på at en ændring der ville kunne give mig det jeg savner.

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan finde et sæt Gradient Revolution, så er det en helt genial højtaler, de spiller fantastisk, problemet er nok at finde dem, men der var et 2nd-hand sæt til salg for 6 mdr. siden som stod til 15K, så der er til at betale hvis man altså kan finde et sæt.

http://www.gradient.fi/models/revolution

http://www.6moons.com/audioreviews/gradient/revolution.html

http://www.stereophile.com/content/gradient-revolution-louds peaker

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 18 December 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Køb højtaleren der taler til dig helt ind i hjertet.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 18 December 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Prøv en NAIM forstærker  de gamle er ikke just præsise i lyden men hold op de er underholdende.
Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 18 December 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

møffe skrev    For mig behøves det ikke at være 100% korrekt, men det skal være sjovt og underholdende.

Køb en boomblaster så kommer selv john mogensen til at lyde stemningsfuld og underholdende  og det mener jeg skam.

Det jeg mener er at nu har du jo opnået en anlæg i en klasse som der er mange der kun kan drømme om og så er du kommet frem til en lyd der keder dig. Så er det nok tid til at tage tyren ved hornene og tænke i helt nye baner.  Du skal naturligvis ikke købe en boomblaster men måske er lyden du virkelig ønsker en der har lidt mere tryk i de frekvenser der gør at musikken bliver mere spændende. Ikke korrekt men federe  Mine egne dynaudio er jeg meget glad for men stadig nyder jeg feks metallica  7 gange mere med min sony ericsson telefon. Mit eget forsøg på at løse det problem gør jeg ved at begynde ved kilden. Dynaudio vil jeg betragte som meget korrekt og jeg vil så forme lyden ved valg af pu.  Min pladespiller bliver med 2 arme og jeg vil så vælge en arm/pu som giver det tryk som jeg mener gør noget musik lidt mere spændende og en anden arm/pu som gengiver mere korrekt for det vil jeg ikke give afkald på.

Det er bare ment som en anden tilgang at se tingene på og det er ikke sikkert at jeg bliver tilfreds  men det er da en forholdsvis billig måde at forsøge opmå det bedste fra begge lejre.

Jeg er lidt træt af at skifte højttalere for at opnå en lyd og så kort efter savne den gamle

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes