| Forfatter |
|
krolben Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg leder efter en kompakt løsning, der skal give mig bedre lyd end hvad der kommer ud fra fladskærmen. Surround er ikke et
must.
Indtil videre har jeg foreløbig kigget efter soundbars, og har kig på en brugt Yamaha YSP-600 soundbar + subwoofer.
Alternativt overvejer jeg er par B&W MM-1 højtalere, som vist også skulle have en rigtig god lyd.
Hvad vil I foretrække? Noget helt andet, måske?
Maks pris er 3.000.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medmindre du kan komme til at høre den pågældende soundbar (eller få en anbefaling fra nogen du virkeligt stoler på), ville jeg mene, at regulære højtalere ville være bedre. Husk dog, at er de ikke aktive, skal du osse bruge en forstærker til dem. Soundbarer har dem indbygget, og osse ofte DVD-afspillere m.v.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis b&w mm-1 er nu en aktiv højtaler ^^
Jeg har kun hørt b&w panorama af soundbars, helt sikkert bedre end tv'et, men ikke nær så godt som de alternativer du kan få til 10k
Jeg tror at du betaler meget for design ved B&W'erne. I min optik er de simpelthen får små til tv/film brug. (jeg har dog ikke hørt dem)
Jeg ville gå efter en god brugt stereoforstærker + et par almindelige pasive højtalere. Fx. en Nad og et sæt B&W 601/602. Det burde kunne fås for de 3k
Nok ikke helt så kompakt som det andet - er det for stort?
Mange fabrikanter laver nogle flade væghøjtalere fx. System audio talent, Dali fazon eller vienna waltz grand. nævnt stigende i pris.
|
| Til top |
|
| |
krolben Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar.
Efter at have læst anmeldelser har jeg valgt en Yamaha YSP-600 subwoofer med tilhørende YST-FSW050 subwoofer. Pladsen er
desværre for trang til selv flade væghøjtalere, på grund af TV'ets placering i rummet.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kun hørt MM-1 erne de spiller klart bedrer end alle de pc anlæg derude fra logitech osv. men tillykke med dit valg
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden har brug for en kompakt løsning, og så forslår nogen en stereoforstærker og et sæt bookshelf højttalere.  Tillykke med valget af YSP-600. Yamaha leverer gode kompakte løsninger med deres soundbars. Du får jo også DTS & Dolby Digital "gratis" med i købet, hvilket jo kun er en fordel i forhold til en traditionel stereoforstærker. Men vigtigst af alt: du sparer plads.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint, at du fandt en løsning. Man må nok skelne mellem 'forbedring af TV-lyden', og yderligere tiltag. Mange flad-TV har en så dårlig lyd, at der ikke skal så meget til at gøre det betydeligt bedre .
Der er osse praktiske elemente i det; jeg har selv et surroundanlæg tilsluttet, men det er langtfra altid, jeg synes det er værd at sætte igang, for et TV-programs skyld. Heldigvis har mit TV en nogenlunde lyd i sig selv.
|
| Til top |
|
| |