| Forfatter |
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Alle sammen, jeg står i lidt af et dilemma.
Har fundet en effekt forst, som jeg længe har ønsket mig. Nu har jeg fundet den, og har endda været så heldig at få lov af sælgere til at låne den. Så på det område er det bare superfedt.
Problemet: Den brummer fra Strømforsyningen, ikke meget, men til at jeg syntes det er lige rigligt. Sælger mente måske, det kunne komme fra hans El-gruppe. Men da jeg fik den hjem, og sat den til, brummede den stadig. Jeg har endda et netstøjs filter på, så jeg tror, det kommer fra forst. selv.
Så søgte jeg lidt på nettet, og læste noget om, det kunne noget der hedder 50 hz støj.....? Og det kunne evt afhjælpes med et godt jordstik.....?
Er der nogen, der har en ide til at afhjælpe det? Jeg vil enorm gerne købe den, men vil ikke høre på det brum __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
Det kan være at trafoen lige skal spænes efter, vis det ikke hjælper kan det være at trafoen ikker helt er i orden så måske en ny trafo kan komme på tale, men prøv lig at spænde den efter.
|
| Til top |
|
| |
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pil låget af den og se om trafoen (hvilken type er det?) sidder enten for løst eller fast. Du kan forsøge med at løsne lidt og derefter stramme lidt. En anden ting der nogengange kan fjerne brum er et DC-filter, ved ikke om dit netstøjsfilter har noget sådant indbygget? EDIT: Jeg var for langsom  __________________ Mvh Bitnissen
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige input.
Da det er et lån, ville jeg være ked af at hive toppen af den. Men er noget interesseret i om der er råd for den brum.
Har nu prøvet både Jordstik og Jordstik i mit netstøjs filter, og brummen er der stadig. Bestem ikke noget højt eller noget. Men når man ligger ørret ned, kan man høre denne svage summen. Nogen siger at det er helt normalt for en PA forst. Og hvis den stod i mit Hifi skab, ville man ikke høre den umiddelbart.
Den virker dog 110%, og det power den giver betyder virkelig meget for lydbilledet, da det giver en enorm ro heri. Syntes osse meget om dens lyd, den passer mig rigtig godt. Ville være ked af det, hvis brummen ikke kunne fjernes.
__________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke noget brum eller støj ud af højtaleren ? Det er kun fra selve forstærker kassen ?
Hvilken forstærer er der tale om ? For hvis den har SMPS strømforsyning så kan brummen skyldes noget helt andet end strømforsyningen.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet i HT'erne, det er kun fra selve kabinettet, og det kommer fra den side hvor strømforsyningen sidder.
Tjekker lige om det er en SMPS strømforsyning. __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
|
| Sendt: 17 Juli 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ikke ud til at det er en SMPS. Da jeg søgte alle manualerne igennem, ved der ingen hits på SMPS.
Virker til at det er en skønheds fejl, som man enten kan leve med eller ikke..... 
Jeg har lånt den i et stykke tid, og giver den chancen. __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
| Til top |
|
| |