| Forfatter |
|
jbnhf23 Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige opdaget at den ene basenhed er mørnet, flot ikke at tjkke det ved køb, må ha' fat i sælger, ved en af jer hvad sådan en basenhed/mellemtone-enhed kan købes for?
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke du skal lade handlen gå tilbage, og finde en anden løsning? Når en af enhederne er mørnet, har de andre det næppe godt.
|
| Til top |
|
| |
jbnhf23 Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik løst mit lille problem....
jeg syntes ikke det virker helt optimalt med phone-stikkene. Hvis jeg slukker min bærbare med jack-stikket siddende i slukker
højttalerne fint, men hvid jeg tager jack-stikket ud af computeren tænder højttalerne, kan grunden mon være et dårligt kabel?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbnhf23
Det er jeg sikker på at chrliv kan svare dig på, og bed ham så om at læse teksten i dit link på side 1 indlæg 4, og spørg ham om han mener at de personer der køber disse kabler, istedet skulle sende deres højttaler til reparation. I et rent B&O setup bruges ikke LINE IN løsningen, hvorfor mon det ?
chrliv skrev:
Så du vil simpelthen råde andre til den mest bøvlede løsning, fordi du selv engang haft et defekt setup. Der havde jeg nok fået repareret det som var gået i stykker. Men sådan er vi heldigvis så forskellige.
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
jbnhf23
Det er jeg sikker på at chrliv kan svare dig på, og bed ham så om at læse teksten i dit link på side 1 indlæg 4, og spørg ham om han mener at de personer der køber disse kabler, istedet skulle sende deres højttaler til reparation. I et rent B&O setup bruges ikke LINE IN løsningen, hvorfor mon det ?
chrliv skrev:
Så du vil simpelthen råde andre til den mest bøvlede løsning, fordi du selv engang haft et defekt setup. Der havde jeg nok fået repareret det som var gået i stykker. Men sådan er vi heldigvis så forskellige.
|
|
|
|
|
|
Øh.... hvor vil du hen med dette ?
Jeg har tidligere på et Beocenter 9000 og et sæt Beolab Penta udskiftet de medfølgende kabler, med phono kabler. Lyden blev væsentligt bedre med LINE IN løsningen! Så hvorfor denne løsning ikke anvendes er mig en gåde mht. lydkvaliteten. Jeg oplevede ingen problemer overhovedet med LINE IN løsningen. Derfor anbefaler jeg denne løsning.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 03:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbnhf23 skrev:
jeg syntes ikke det virker helt optimalt med phone-stikkene. Hvis jeg slukker min bærbare med jack-stikket siddende i slukker højttalerne fint, men hvid jeg tager jack-stikket ud af computeren tænder højttalerne, kan grunden mon være et dårligt kabel?
|
|
|
Nej, dit kabel fejler ikke noget. Højttalerne er ikke beregnet til at skulle til- og fraklobles i en uendelighed, de får et lille signal, når du hiver stikket ud af din pc, ligesom det kan give en lille "klik" lyd i et headset når dette til- eller frakobles.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbnhf23.
På BeoLab 6000 vælger du LINE indstilling når der tilsluttes med Jack til Phono. Benyttes en adapter med 8 polet DIN stik og triggersignal, vælges indstilling RIGHT- LEFT . Når et 5 Volt triggersignal hentes på computerens USB port, afbrydes højttalerne når du slukker din computer, og BeoLab 6000 lyser rød. Det fortæller bare at de er tilsluttet 230 V. Når du tænder computeren lyser BeoLab 6000 grønt, og så er de aktive til du slukker pc'en igen. Trækkes stikkene ud af computeren lyser BeoLab 6000 rød til du slukker dem på stikkontakten. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 04:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
chrliv
Tiden går rigtigt godt på denne måde, når man har nattevagt. 
|
|
|
JA. Jeg kan nu se at jeg vist er kommet til at tage fejl. Jeg havde fået opfattelsen af at det var dig Peter Pan som engang havde haft nogle Beolab 4000 som stod og klikkede, men det var vist trådstarter. Misforståelser kan nemt opstå når citat funktionen bruges lidt nonchalant. 
Jeg savner stadig et svar på hvor du ville hen i dit tidligere indlæg. send evt. en pb.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
Peter Pan skrev:
|
jbnhf23
chrliv skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så læs dog dette link:
AV-advance High-end Phono + Trigger til Powerlink kabel: Kablet bruges til at tilslutte 3. parts stereo eller surround udstyr, typisk fra surround processorer eller forstærkere med pre-out, til aktive B&O højttalere med PowerLink.
http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
chrliv skrev:
Peter Pan skrev:
jbnhf23
Det er jeg sikker på at chrliv kan svare dig på, og bed ham så om at læse teksten i dit link på side 1 indlæg 4, og spørg
ham om han mener at de personer der køber disse kabler, istedet skulle sende deres højttaler til reparation.I et rent B&O
setup bruges ikke LINE IN løsningen, hvorfor mon det ?
chrliv skrev:
Så du vil simpelthen råde andre til den mest bøvlede løsning, fordi du selv engang haft et defekt setup.
Der havde jeg nok fået repareret det som var gået i stykker. Men sådan er vi heldigvis så forskellige. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Så læs dog dette link:
AV-advance High-end Phono + Trigger til Powerlink kabel:Kablet bruges til at tilslutte 3. parts stereo eller surround udstyr,
typisk fra surround processorer eller forstærkere med pre-out, til aktive B&O højttalere med PowerLink.
http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328
|
|
|
Jeg ved fortsat ikke hvad du helt præcis mener!
I det link du refererer fra står der bl.a.
"Nogle aktive B&O højttalere har en alm. line indgang, som højttaleren kan trigge på og det er som udgangspunkt også en
udemærket løsning"
altså det jeg hele tiden har ment var den bedste løsning lydmæssigt og nemmeste løsning konstruktionsmæssigt, da Beolab
6000 jo netop har en alm. line indgang.
Det var selvfølgelig en anden snak hvis Beolab 6000 kun havde haft POWER-LINK muligheden, men sådan forholder det sig
ikke, såe....
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbnhf23 skrev:
jeg syntes ikke det virker helt optimalt med phone-stikkene. Hvis jeg slukker min bærbare med jack-stikket siddende i slukker
højttalerne fint, men hvid jeg tager jack-stikket ud af computeren tænder højttalerne, kan grunden mon være et dårligt kabel?
|
|
|
Du kunne evt. slukke for den meget udskældte stand-by strøm, inden du hiver stikket ud af din pc, så sparer du både penge og
CO2 og undgår også at højttaleren tænder. Se det var hele 3 ting på en gang  Hvis dine Beolab 6000 stod stand-by i et
år, ville det koste ca. 63 kr. ved en kilowattpris på 2 kr.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Peter Pan.
Jeg tror at grunden til at vi to går lidt fejl af hinanden, er at du prioriterer funktionalitet, og jeg prioriterer lyd. Altså har vi to
forskellige indgangs vinkler til HiFi. Fair nok. Det som jeg bare ikke forstår meningen med, er at du begynder at udtale dig om
hvad jeg kan svare på. Hvad skulle det til for? Dit indlæg havde haft en helt anden betydning/mening hvis du havde skrevet
tror. Men da du skrev "Det er jeg sikker på at chrliv kan svare dig på" bliver jeg nødt til at spørge dig om hvorfra du ved hvad
jeg kan svare på?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
|
|
|
Til chrliv
Hvorfor tror du mit setup engang var defekt. Det har aldrig været tilfældet. Mener du stadig at de personer der køber disse kabler, http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328
eller bygger en adapter som min tegning viser, for at PowerLink tilslutte aktive højttaler, "istedet skulle sende deres højttaler til reparation".
Denne udtalelse er årsagen til jeg mener det er bedre at du svare. Men måske du har skiftet mening ?. Hvis ikke, har vi ikke mere at tale om. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Til chrliv
Mener du stadig at de personer der køber disse kabler, PGr=1760&ML=328">http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=32 8eller bygger en adapter som min tegning viser,
for
at PowerLink tilslutte aktive højttaler,"istedet skulle sende deres højttaler til reparation".
Denne udtalelse er årsagen til jeg mener det er bedre at du svare.
Men måske du har skiftet mening ?. Hvis ikke, har vi ikke mere at tale om. |
|
|
Hvorhenne har jeg påstået ovenstående ?
Hvorfor vil du ikke svare mig ?
Det er da mærkeligt at, fordi du får at vide, at din løsning er bøvlet og giver ringere lyd end min løsning, du så reagerer på
den måde som dine indlæg i denne tråd viser. Prøv at læse tråden igennem, det kunne jo være du havde
misforstået/overset noget. Jeg har fuld respekt for din viden på området, men du skal da kunne tåle at blive sagt imod.
Jeg er ikke på HIFI4ALL for at få ret eller blive uvenner med nogen. Jeg er her for at få mere viden om hifi og hjælpe andre
(forsøger så godt jeg kan). Meningen med at være her er vel, at det skal være et hyggeligt og rart forum at befinde sig i.
|
| Til top |
|
| |