Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: for ca 2000 kr brugt gulvhøjttaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Har mulighed for at få et par evidence 370 på standere eller 850 til ca samme pris. De skal bruges som fronthøjttalere til både
stereo musik men også indgå i surround.

Vil et par 370 kunne gøre det i et rum på ca. 35 m2 eller vil 850 være et bedre valg?
850'eren skulle have en skinger diskant efter hvad jeg har kunnet spore mig frem til, så jeg får vel mere kvalitetslyd i 370?

Vil min NAD C-272 effektblok kunne trække disse to eksemplarisk? Synes nemlig ikke altid at der var lige meget knald på mine
808 selvom jeg har min effekt tilknyttet min marantz surround.
Til top Vis MartinT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinT

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

808 eller 850 er lige fedt , 370 har bedre hi-fi egenskaber men er ikke nok til 35m2.Ja din 272 er bestemt kraftig nok til alle disse højtaler.

når du ikke syntes at din effektblok ikke er kraftig sammen med marantzen er nok at den er lidt forskellig i gainen.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en 12" sub som måske kunne opveje den manglende bund i 370 eller bliver en combo af sub og standerhøjttaler ikke godt?

Er det måske pga. at det er surroundreciever at jeg ikke får så meget volume selvom jeg har effekt på eller skulle det ikke betyde noget? Er der noget jeg kan gøre for at indstille gainen så den samlede volume bliver øget?

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Nej man kan ikke rette op på manglende gain , det er fordi outputtet på din pre-out i marantzen ikke er høj nok at du føler den ikke er kraftig nok.En sub hjælper noget på 370 og 35m2 .

madmax

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

hej martinT

Der er en højttaler, som fint spiller dine 35m2 op. Der Snell type C5, der er en 48kg stor højttaler. Dem burde du kunne få til under 5 af de heeeelt laaaange. De har også en fin Audax dome som Dali 18mk2, blot i magnesium. Hvis du får dig en anden forforstærker, der har de rigtige gain, så den kan udstyre din Nad til max output, så skulle den fint kunne trække dem. De har smalle fronter, så de syner mindre end de er. Dem skulle du oprigtigt talt overveje. Og så er de yderst behagelige og velspillende at lytte til også i meget lang tid ad gangen.   ¤¤¤¤¤¤¤¤¤

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet. 5 af de laaaaange er desværre over mit budget :)

Er godt nok lidt irriteret over at min reciever ikke har mere gain så jeg får fuldt udnytte af min effekt. Købte netop effekten for at få mere tryk på højttalerne. Godt nok er lyden blevet forbedret men volumenmæssigt mangler der stadig noget :(

Hvordan kan man i fremtiden sikre sig at man får sig en surroundreciever eller forforstærker som har nok gain? (hmm...nu drejede emnet sig godt nok over på noget andet end højttaler )

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

MartinT skrev:
Tak for tippet. 5 af de laaaaange er desværre over mit budget :)

Er godt nok lidt irriteret over at min reciever ikke har mere gain så jeg får fuldt udnytte af min effekt. Købte netop effekten for at få mere tryk på højttalerne. Godt nok er lyden blevet forbedret men volumenmæssigt mangler der stadig noget :(

Hvordan kan man i fremtiden sikre sig at man får sig en surroundreciever eller forforstærker som har nok gain? (hmm...nu drejede emnet sig godt nok over på noget andet end højttaler )

Hvis nu du har dine 808 endnu, skulle du måske kikke efter en ny surround receiver eller en forforstærker, hvis du kan undvære surround. Så får det du mangler lige nu. Jeg tror det vil være en bedre løsning og så vente med nye ht´er til senere. Nad har 2 eller flere forforstærkere, der passer til effektdel. Kikker du efter nogle lidt ældre fra 86 og frem, er der Denon, Onkyo og Kenwood, at vælge imellem. En helt ny surround receiver, der er pænt kraftig i dag kunne Onkyo være et super godt valg. Utrolig god lyd, strømstærk og på 100w/kanal til 3500kr, er faktisk til af få. Hvad synes du? 

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 24 November 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har haft Dali 850 på en 216 effekt fra Nad og jeg synes det spillede rigtig godt til pengene, og der var rigligt med krudt i 216 eren til at få gang i Dalierne. Jeg havde ikke nogen problemer med skinger diskant, ikke hvad jeg kan huske. C5 fra Snell er fed men tvivler på at du kan få den under 5K. Tror jeg ville gå efter 85o  med dit budget mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 24 November 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hov, glemte lige at nævne at jeg har kørt med forforstærker fra Nad til 216, hhv 114 og 116. Begge udmærkede, men væsentlig mere gain i 116.
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

er ikke rigtigt klar til at gå væk fra surrounddelen og kun køre stereo. Jeg kan i princippet ikke vide om en ny onkyo også har lav gain på pre-out delen kan jeg? Er det den der hedder Onkyo Tx sr608 du tænker på?
Men du har sikkert ret i at jeg nok ikke får super meget ud af at skifte højttalere på nuværende tidspunkt andet end en forbedring i lydkvalitet, men det er jo også værd at tage med ;)

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Igen kig forbi , jeg har Onkyo TX SR 805 i stuen .Den sparker røv super lyd .

madmax

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

MartinT skrev:
er ikke rigtigt klar til at gå væk fra surrounddelen og kun køre stereo. Jeg kan i princippet ikke vide om en ny onkyo også har lav gain på pre-out delen kan jeg? Er det den der hedder Onkyo Tx sr608 du tænker på?
Men du har sikkert ret i at jeg nok ikke får super meget ud af at skifte højttalere på nuværende tidspunkt andet end en forbedring i lydkvalitet, men det er jo også værd at tage med ;)

Har den pre out, har den også udgangssignal nok. Egentlig tænkte jeg på at du kunne sælge maranzen og Nad´en, og nøjes med en Onkyo som den Seniore Madmax har, eller en anden model. Køber du den brugt, kan du få en stor model til 3000kr. Så har du kvalitetslyd både som stereo og surround. Onkyo har adskillige modeller at vælge imellem. Selvom Onkyo totalt set spiller helt umanerligt godt, kan jeg nævne, at diskanten er yderst behagelig, genemsigtig og dynamisk, ligesom den kan hive dybbas ud af en god højttaler du ikke kan forestille dig uden at have oplevet det. Jeg har før mit Acurus sæt haft en A807 integreret forstærker.

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

Igen kig forbi , jeg har Onkyo TX SR 805 i stuen .Den sparker røv super lyd .

madmax

kører du med den onkyo alene eller har du effekt tilsluttet?(hvis den har pre-out)

Er den også god i stereo til musik alene? Kan se at man kan få en 805 for ca. 4k

Ville jo være smart bare at sælge effekt+marantz og købe en brugt onkyo som kan klare jobbet alene både med kvalitet i
stereo og surround og kan give nok volume til højttalerne. Synes dog stadig at det er mærkeligt at min marantz ikke kan
give mere. Den vejer alligevel 13 kg

fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=31 96&type=avr&arch=1">http://www.marantz.com/new/inde
x.cfm?fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod _id=3196&type=avr&arch=1

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Den køre alene i stereo , den har power nok 130Watt i 8 ohm og ca. 200 watt i 4 ohm .Den er framragende i stereo meget klar og med mange detalier , dejlig diskant der er meget ren det er lige som at få en helt ny plade samling.i surround er den lige så fremragende alle kanaler står klippefast , kan bi-ampe dine front hvis de kan køre i 8 ohm.Der er spændt Dali 400 som front Snell cc1 som center baghøjtaler  er Dali 2 den første fra 1985 og aktiv sub på 100watt som er ok men ikke mere.

Har en super fjernbetjening som kan lære alle dine apperater at kende.

fik den for 3000kr i K.T. Radio brugt og det har jeg ikke fortrudt.

den her vejer 23,9kg så sørg for en ordentlig hylde

madmax

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

Den køre alene i stereo , den har power nok 130Watt i 8 ohm og ca. 200 watt i 4 ohm .Den er
framragende i stereo meget klar og med mange detalier , dejlig diskant der er meget ren det er lige som at få en helt ny
plade samling.i surround er den lige så fremragende alle kanaler står klippefast , kan bi-ampe dine front hvis de kan køre i 8
ohm.Der er spændt Dali 400 som front Snell cc1 som center baghøjtaler  er Dali 2 den første fra 1985 og aktiv sub på
100watt som er ok men ikke mere.

Har en super fjernbetjening som kan lære alle dine apperater at kende.

fik den for 3000kr i K.T. Radio brugt og det har jeg ikke fortrudt.

den her vejer 23,9kg så sørg for en ordentlig hylde

madmax

Lyder som en lækker surround reciever.

Den vandt også følgende test:
test

Her vejer den dog "kun" 17 kg? ;)

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 November 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det er en fejl den vejer 23,3 kg , ren super lyd .Har læst testen og ja den banker de andre godt og grundigt.Tuneren er også super god og en hæderlig indgang for pladespiller , de digitale kredse der bruges i dacen er Burr Brown 24 bit , du kan bruge den til et ekstern drev hvor du bruger det optiske kabel .

Opsætningen går som en leg , har både haft Nad og Denon de er meget besværlige at opsætte og hvad angår brugervenlighed er Onkyo bare top , det hele er super nemt at opsætte.

http://www.avland.co.uk/onkyo/txsr805/txsr805.htm

mere her

madmax

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hvad med den onkyo der er I Elgiganten's avis en TXSR578B den koster normalt 3999kr men pga den er ny så koster som bden i intrduktionspris kun det halve 1999kr så burde du kunne få råd til de sidste 2 højtaler da reciverene er på 7 x130 watt
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

MartinT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hmm, det er vel i 500 serien så der må da være en væsentligt forskel op til f.eks. 805. Madmax det kan du nok svare på ? :)

Mon der er nogen herinde som har eller kender nogen der har sådan en onkyo 805 til salg til en fornuftig pris?

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Den billige til 1995 kr ville jeg nok ikke købe , men de har en anden spændende en

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/r eceiver-forstarker/TXSR608B/onkyo-7-2-receiver

denne her er både billig og rigtig god.

madmax

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum