| Forfatter |
|
mark-c Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej :) Jeg står og overvejer lidt at skifte mit anlæg ud. Kan simpelthen ikke bestemme mig for om det skal være B&W CM9 Eller Dali´s mentor 6 LE efter jeg har hørt dem begge spille. Er der nogen der har erfaringer med disse højttalere??
Mvh Mark
__________________ Mark Christensen
|
| Til top |
|
| |
dmskay Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lånt et par cm9 med hjem,jeg synes mellemtonen er en del bedre en dali
__________________ Denon 4306.Lyngdorf sda 2175, Denon 2930. B&W cm9. Ikonvokal 2. Concept 1.B&W 610 Sonos system. Sony HHD 720. Arcam rDac. Nad c165BEE
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c skrev:
hej :) Jeg står og overvejer lidt at skifte mit anlæg ud. Kan simpelthen ikke bestemme mig for om det skal være B&W CM9 Eller Dali´s mentor 6 LE efter jeg har hørt dem begge spille. Er der nogen der har erfaringer med disse højttalere??
Mvh Mark
|
|
|
Andres erfaringer kan jo stort set ikke bruges, og især ikke da du allerede har hørt begge. Det eneste, der er at gøre, er at hive et par favoritplader med, og lytte til dem igen - eventuelt prøv at se om du kan høre dem hjemme.
Husk iøvrigt, når du spørger folk ad, at sikre dig at de rent faktisk har hørt LE´eren, for den står ikke i mange butikker, så de fleste udtaler sig ud fra den almindelige 6´er, og der er markante forskelle på de to, ligesom der er markante forskelle på Dalis og B&Ws tilgang til tingene. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jsj1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig jo om smag og behag, jeg synes bedst om mentor 6LE, synes den er klart mere" åben" at lytte til, cm 9'eren er lidt "ulden" i lyden.
Diskanten og bassen er virkelig til stede i Mentoren! Men, Smag og behag, ud og lyt en gang mere, det er jo fedt.
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres hjælp.. Vil dog lige tilføje jeg kun har hørt den almindelige mentor 6. Det er derfor jeg er lidt i tvivl
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puh. Et svært valg, som jeg også selv har haft meget svært ved at træffe. Dali er en meget lys og åben højtaler med mange detaljer, men som mangler nogen bund og dynamik. Den bund, og "varme" har B&W til gengæld. Men dog er B&W en lidt "lukket" højtaler, hvor det af og til lyder som om, dialogen falder lidt ud. Men de har altså til gengæld, en meget præcis bas.
Jeg plejer selv at sige: B&W til film, og Dali til musik, og det er lidt en grov opdeling for der er jo også meget musik i film :) - så det lidt en smags-sag. Men hvad du skal vælge og hvorfor er op til dig. - Jeg kan så sige at det jeg har gjort i nogle år efterhånden, er Nad forstærker, Dali højtalere og B&W subwoofere :)
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal så også siges at det er lidt "farligt" at teste højtalere mod hinanden. for selvom den ene måske er mere "åben" end den anden, så kan den godt blive for åben når den kommer hjem i stuen. Fordi der, da ikke er noget at sammenligne med der.
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 tak for den fine respons  Jeg har nu bestilt Dali mentor 6 LE modellen. Så håber jeg bliver godt tilfreds..
|
| Til top |
|
| |
jsj1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Glæder mig oss 4 vildt til at hente dem imorgen ;)
Hvor lang tid skal de spilles til før de yder deres maximale ?? __________________ Mark Christensen
|
| Til top |
|
| |
pollyanna Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
100 timer, jeg har selv et par Mentor 6 LE og er vildt glad for dem. De spiller helt suveræne. Jeg kan kun sige: GLÆD dig. De går rigtig dyb i bas og har en meget klar lyd - de fungerer også super til film. Tillykke med dem.
|
| Til top |
|
| |
mark-c Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak  Glæder mig godt nok oss til at få dem hjem da ;)
|
| Til top |
|
| |