Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 04:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi relæ lyd" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Hej håber på lidt hjælp her , Min Holfi 2.5.1 int. forstærker står og larmer ved opstart og ved slukket , det lyder som om det er et relæ som klikker ca . ved 3-5 min inteval ind til den bliver gennem varm når den er er varm er lyden væk og når så musikken er slukket og anlæget slukket kommer der lige som om den samme klikke lyd til maskinen er kold hvis der er nogle som kan hjælpe vil jeg blive glad

VH T

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:

Hej håber på lidt hjælp her , Min Holfi 2.5.1 int. forstærker står og larmer ved opstart og ved slukket , det lyder som om det er et relæ som klikker ca . ved 3-5 min inteval ind til den bliver gennem varm når den er er varm er lyden væk og når så musikken er slukket og anlæget slukket kommer der lige som om den samme klikke lyd til maskinen er kold hvis der er nogle som kan hjælpe vil jeg blive glad

VH T

Jeg er bange for, at det ikke er en fejl, men en feature . Jeg mener, at jeg hørte det samme på en messe og fik så en eller anden forklaring, som jeg dog har glemt.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

hmm ja måske skal den være der , og den spille også fint men ville være fedt hvis nogle kunne bekræfte dette.

VH T

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Ku det ikke være så simpelt, at det er noget der gir' sig ved opvarmning henholdsvis afkøling ?

\KOF
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Min 3.5.1 gør det samme...

Jeg tror dog ikke det er et relæ, men materialer der udvider sig / svinder i takt med temperaturændringerne.

Jeg har haft låget af min, og kan konstatere at transerne er monteret på kølepladen, og derudover fastspændt/fastholdt af en lang "aluminiumsstang" i kølepladens længderetning. (har iøvrigt set at Densen har monteret på samme måde i deres forstærkere, men ved ikke om de laver samme små "klik-lyde"?)

Jeg er ret overbevist om, at det er denne kombination som giver små "klik-lyde" fra sig når temperaturen ændrer sig, og delene hver især udvider sig / svinder ind...

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

i har måske ret , jeg prøver at tage låget af den , og lytter til den hvis der er flere med denne holfi lyd eller svar / viden om holfi er i meget velkommen

VH T

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes