Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Male højtalere hvide (Audiovector) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at flytte. I den forbindelse vil jeg meget gerne have mine højtalere farvet hvide. Er der nogen der har erfaringer
med det?

Højtalerne er et sæt Audiovector C1 + en M-sub, der idag er med finér i Maple farve. Spørgsmålet er om jeg skal betrække
dem med noget laminat af en slags, eller om jeg skal forsøge at male dem?

Hvad er den bedste metode til at få mine højtalere hvide?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo få dem sprøjte malet hos et maler firma eller en autolakker.Evt. male dem selv.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hej Rune!
Jeg har selv haft audiovector i hvide (mi3 super) og det er en virkelig elegant højtaler i hvid.
og fordelen ved hvid er at dens "footprint" synes mindre - så jeg kan godt følge dig!

Når det så er sagt tror jeg det er svært at male dem selv, nok hvis det skal være rigtig pænt!
Jeg har set fornyligt i den blå avis at der er en gut fra Hjallerup som sælger film til at pakke højtalere ind i. Han viser nogle
audiovector som er pakket ind i sort film - det ser virkeligt pænt ud.

Du kunne evt. give ham et ring - han kan sikkert også levere i hvid film, også har du jo altid mulighed for at fortryde

Vil lige understrege at jeg ikke kender ham, det var bare en observation!

vh
Ronni :-)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Folie kan købes i bauhause til bilige penge.

Betalte 400kr for at få en prof til at sætte det på mine dali 450. (normalpris 800-1000kr)

købte så selv folie til mine dali 202 og lagde det selv på. pris. 55kr for en rulle. 50cmx200cm.

skal snart have en rulle mere da jeg lige har fået et sæt dali SR5 og en dali SC5.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tusind tak for hjælpen!

CARS10: Jeg havde faktisk ikke overvejet en autolakker. Måske de kunne give dem et rigtig flot højglans finish. Kender dog ikke lige nogen, men det kan være Google kan hjælpe :-) Jeg har i hvert fald besluttet mig for, at jeg ikke skal i gang med at male selv.

ronnih: Dette sæt skal hænge i køkkenet som er helt hvidt. Jeg har desuden hede drømme om at skifte mine M3 Avantgarde ud med et sæt hvide S3 Avantgarde, men pengene er ikke til det. Så hvis resultatet med mine C1'ere bliver flot, vil jeg bestemt overveje at lave samme løsning med mine M3 Avantgarde. 

Jeg har faktisk selv efterfølgende fundet frem til gutten i Hjallerup, og billederne ser super flotte ud. Lige nu venter jeg på han vender tilbage på min mail. Jeg har også forhørt mig, om han kan montere det, da jeg gerne vil undgå at skulle forsøge selv :-)

hasselstream: Det kunne være jeg skulle suse forbi Bauhaus (skal alligevel hente bøgehæk til det nye hus i morgen) og se hvad de har. Var det nemt at montere selv, og blev det siddende som det skulle? Limer man det på eller er det selvklæbende? Og var der forskel på resultatet af det professionelle arbejde og det du selv har fikset?

Mvh. Rune

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2010 kl. 04:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige følge op på min egen tråd.

Jeg bestilte noget folie hos gutten i Hjallerup (Lars), men måtte hurtigt sande at mine evner til den slags desværre er for ringe. Så for at undgå yderligere frustrationer, aftale jeg en fair pris for montering, og drønede derop en lørdag formiddag.

Resultatet er virkelig gennemført og helt vildt flot. Lige som jeg havde håbet! Højtalerne er nu hængt op i køkkenet, og det ser rigtig fedt ud.

Desværre er min NAD L53 blevet vejet og fundet for stor/grim af konen, så nu går jagten på noget mindre. Denon CEOL ser lækker ud men er desværre dyr, så måske jeg bare napper en Denon RCD-M38.

Tak for hjælpen.

Mit Hifi

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2010 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

vis din kone ikke kan lide naden så må hun jo spæde nogle knaster til så i kan få Denon CEOL
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes