| Forfatter |
|
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HP har udviklet en teknologi, som gør digitale DLP projektorer istand til at fordoble den synlige opløsning uden meromkostning - læs mere her:
http://biz.yahoo.com/bw/040609/95538_1.html __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.... meget skeptisk...
lyder som gammeldags interpolering...
lidt i still med Sony DRC og Philips PixelPlus....
Man kommer ikke udenom at antal pixel stadig betyder noget for synligheden af de pixel og hvad der kan vises...... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
vjacob Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
hmmm.... meget skeptisk...
lyder som gammeldags interpolering...
lidt i still med Sony DRC og Philips PixelPlus....
Man kommer ikke udenom at antal pixel stadig betyder noget for synligheden af de pixel og hvad der kan vises...... |
|
|
men... spændende alligevel  nu må vi se... har I ellers læst om hvad der sker i projekter-industrien?
- har lige læst en anden Agent Coopers tråde DLP markedet forventes snart i omvæltning
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm wobulation.... man skal da være skeptisk med det navn....
Har svært ved at tro det virker, men det skal bestemt ses....
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en form for interlacing - man fordobler antallet af linier ved at "skille" linierne ad, og lade billedet "hoppe" mellem lige og ulige linier. Jeg vil tro at hvis det sker ved en høj nok hastighed, så kan det fungere fint, men hvordan interlace-flimmer og regnbuer går i spænd, det er ikke nemt at sige... Der skal nok pænt speed på! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Det lyder som en form for interlacing - man fordobler antallet af linier ved at "skille" linierne ad, og lade billedet "hoppe" mellem lige og ulige linier. Jeg vil tro at hvis det sker ved en høj nok hastighed, så kan det fungere fint, men hvordan interlace-flimmer og regnbuer går i spænd, det er ikke nemt at sige... Der skal nok pænt speed på!
|
|
|
Jeps - det nævnes at den også i princippet kan bruges til LCD projektorer. Alt andet lige - kan denne teknologi leve op til forventningerne, kan man vinke farvel til begrebet screendoor. Meeen... mon ikke der er en hage ved det når det kommer til stykket - du nævner selv at der kan være nogle uforudsete bivirkninger i kombination med DLP... Texas Instruments' næste generation xHD3 skulle vist også kunne lave lignende "tricks"...?
Spændende udvikling ihvertifalde...
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Jeps - det nævnes at den også i princippet kan bruges til LCD projektorer. Alt andet lige - kan denne teknologi leve op til forventningerne, kan man vinke farvel til begrebet screendoor. Meeen... mon ikke der er en hage ved det når det kommer til stykket - du nævner selv at der kan være nogle uforudsete bivirkninger i kombination med DLP... Texas Instruments' næste generation xHD3 skulle vist også kunne lave lignende "tricks"...?
|
|
|
Lidt offtopic, men når du nu lige selv kom ind på det:
Hvem oplever screendoor som et reelt problem? Jeg har selv set på div. projektorere med forskellig opløsning og type, og hvis man sidder nogle meter fra kan det da umuligt være noget problem, eller hur? der kan godt være jeg bare skal have briller... jeg mener da slet ikke i forhold til regnbue effekten hos DLP eller kontrast problemet hos LDC..
mvh jeppe
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
-JLH- skrev:
|
Lidt offtopic, men når du nu lige selv kom ind på det:
Hvem oplever screendoor som et reelt problem? Jeg har selv set på div. projektorere med forskellig opløsning og type, og hvis man sidder nogle meter fra kan det da umuligt være noget problem, eller hur? der kan godt være jeg bare skal have briller... jeg mener da slet ikke i forhold til regnbue effekten hos DLP eller kontrast problemet hos LDC.. |
|
|
På de nye LCD'er med opløsning på 1280x720 skal man være ret kritisk for at se screendoor som et problem, men på LCD'er med 848x480 eller 800x600 er det absolut synligt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |