| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes skam designhøjttalere hvor pris og kvalitet hænger sammen.
http://www.piega.ch/ls/p4_e.htm
Eller C-serien, hvor man efter min mening får mere for pengene, men også større kabinetter.
http://www.piega.ch/ls/c3_e.htm
Piega laver ikke den "fejl" at proppe for mange enheder i et for lille kabinet, der så kræver korrektion. Enhedernes data passer til kabinetvolumen og der er ikke korrektion i de aktive udgaver.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Der findes skam designhøjttalere hvor pris og kvalitet hænger sammen.
http://www.piega.ch/ls/p4_e.htm
Eller C-serien, hvor man efter min mening får mere for pengene, men også større kabinetter.
http://www.piega.ch/ls/c3_e.htm
Piega laver ikke den "fejl" at proppe for mange enheder i et for lille kabinet, der så kræver korrektion. Enhedernes data passer til kabinetvolumen og der er ikke korrektion i de aktive udgaver. |
|
|
Tro du ikke du skulle høre dem først .
Jeg tro næppe de smider noget ud der skulle være noget total l**t , de har brugt 4 år på det og en del $ .
men nogle vil høre ander vil bare tro
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ro på Jensen.
Jeg har ikke nævnt med et ord, at TP har smidt for mange enheder i et for lille kabinet, den svada var møntet på B&O. Eksemplet med Piega var blot for, at vise det kan lade sig gøre med design og god lyd, og dermed ville jeg synliggøre, at man ikke skal afskrive en designhøjttaler som eksempelvis TP, før man har lyttet.
Jeg forstår heller ikke helt din begejstring. Du har tilsyneladende ikke selv hørt højttalerne, men udtaler alligevel skråsikkert, at de er bedre en B&O.
Jeg glæder mig dog til at høre din mening om dem, når du får dem hørt. Jeg synes ikke store højttalere er specielt kønne, og springer gerne på en designhøjttaler med god lyd. Jeg betaler også gerne ekstra for designet, så pris/kvalitetsforholdet behøver ikke være optimalt, bare kvaliteten er rigtig hifi.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Ro på Jensen.
Jeg har ikke nævnt med et ord, at TP har smidt for mange enheder i et for lille kabinet, den svada var møntet på B&O. Eksemplet med Piega var blot for, at vise det kan lade sig gøre med design og god lyd, og dermed ville jeg synliggøre, at man ikke skal afskrive en designhøjttaler som eksempelvis TP, før man har lyttet.
Jeg forstår heller ikke helt din begejstring. Du har tilsyneladende ikke selv hørt højttalerne, men udtaler alligevel skråsikkert, at de er bedre en B&O.
Jeg glæder mig dog til at høre din mening om dem, når du får dem hørt. Jeg synes ikke store højttalere er specielt kønne, og springer gerne på en designhøjttaler med god lyd. Jeg betaler også gerne ekstra for designet, så pris/kvalitetsforholdet behøver ikke være optimalt, bare kvaliteten er rigtig hifi. |
|
|
nå ok
I mine øre skal der ikke meget til at slå b&os
lyd , men jeg har ikke skrevet noget om det med lyden , kun at disse kunne få B&o til at ryste lidt i der bukser .
Men efter hvad jeg har hørt så skulle de spille enda rigtig godt og hvis de bare kan opfylde lidt af det jeg har hørt om så står de klart i min stue , men men kun sammen med mit TV .
Men skal nok vende tilbage mandag aften med mit indtryk
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for at træde lidt i det, så opfatter jeg nedenstående svar som en temmelig skråsikker udtalelse om lydmæssige egenskaber du aldrig har hørt . Men nok om det, hvornår kan vi vente en test?
jensen skrev:
witzel skrev:
|
jeg tror jeg er nødt til at give jensen ret, de er faktisk lidt fede.. gad godt høre dem, men jeg håber de er bedre end B&O for den lyd kan jeg ikke lide |
|
|
Det kan du stole på de er .
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Bare for at træde lidt i det, så opfatter jeg nedenstående svar som en temmelig skråsikker udtalelse om lydmæssige egenskaber du aldrig har hørt . Men nok om det, hvornår kan vi vente en test?
jensen skrev:
witzel skrev:
jeg tror jeg er nødt til at give jensen ret, de er faktisk lidt fede.. gad godt høre dem, men jeg håber de er bedre end B&O for den lyd kan jeg ikke lide |
|
|
Det kan du stole på de er . |
|
|
|
|
|
Ja for jeg har hørt b&o og mener kun det er dem der kan lave den lyd  om man så kan lide lyden eller ikke er lige fedt for mig jeg ved hvad jeg kan lide og hvad jeg vil , men jeg er altid åben for alt nyt da jeg synes det er sjovt at se hvordan nogle ligge et stort arbejde i HIFI
Test det ved jeg ikke noget om , jeg skal bare høre dem det er nok for mig .
Og hvis det stod til min kone skulle jeg bare købe dem, jeg nu er det mig der skal betale såå
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at jeg er ret misundelig på alle dem, der kan bedømme en højttaler på udseendet alene. Det må være enormt tidsbesparende. Så kan en anmelder blot modtage en fax med produktet - og vupti så har vi en anmeldelse.
En anden een må bruge den gammeldavs metode og bruge tid på at lytte. Jeg sidder netop og lytter til Hans Theessink bands nye SACD på bemeldte højttalere. Jeg har lidt svært ved at genkende "anmeldelserne" fra de personer der ikke har hørt dem. Jeg kan desværre ikke røbe mere her. Jeg må se at blive dygtigere, så jeg ikke behøver at bruge ørerne mere.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Järven skrev:
|
Jeg må indrømme, at jeg er ret misundelig på alle dem, der kan bedømme en højttaler på udseendet alene. Det må være enormt tidsbesparende. Så kan en anmelder blot modtage en fax med produktet - og vupti så har vi en anmeldelse.
En anden een må bruge den gammeldavs metode og bruge tid på at lytte. Jeg sidder netop og lytter til Hans Theessink bands nye SACD på bemeldte højttalere. Jeg har lidt svært ved at genkende "anmeldelserne" fra de personer der ikke har hørt dem. Jeg kan desværre ikke røbe mere her. Jeg må se at blive dygtigere, så jeg ikke behøver at bruge ørerne mere.
mvh
|
|
|
Så så, ro på nu - du behøver ikke gøre en indsats for at fiske efter en gang mudderkastning! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker mig ydmygt tilbage fra dette forum og beklager mit indlæg.
Hvis det er forummets politik at støtte usaglig krititk af stort set alt hvad der er dansk, har jeg vist alligevel ikke noget at gøre her.
God weekend
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
anderspj skrev:
Vi er helt enige, skulle bare lige prikke lidt og se hvad der skete . Hjemme hos mig står der også forfærdelige DIY Helicon 300 højtalere rent udseendemæssigt, da jeg var så spændt på at høre dem, så jeg bare klaskede to kasser sammen på et par timer. Lyden er dog yderst god! |
|
|
Kunne du ikke vise os nogle billeder af de DIY Helicon 300? - gerne med byggebeskrivelse!
Din link til www.anderspj.dk i din signatur virker ikke...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Järven skrev:
Jeg trækker mig ydmygt tilbage fra dette forum og beklager mit indlæg.
Hvis det er forummets politik at støtte usaglig krititk af stort set alt hvad der er dansk, har jeg vist alligevel ikke noget at gøre her.
God weekend |
|
|
Hm
Ja det må ikke være sjovt at være HIFI maker i dk , jeg gyser helt ved tænken  .
Men lige meget hvad er jeg sikker på det bliver et godt lyt på søndag
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
anderspj skrev:
Vi er helt enige, skulle bare lige prikke lidt og se hvad der skete . Hjemme hos mig står der også forfærdelige DIY Helicon 300 højtalere rent udseendemæssigt, da jeg var så spændt på at høre dem, så jeg bare klaskede to kasser sammen på et par timer. Lyden er dog yderst god! |
|
|
Kunne du ikke vise os nogle billeder af de DIY Helicon 300? - gerne med byggebeskrivelse!
Din link til www.anderspj.dk i din signatur virker ikke...
|
|
|
Når jeg siger forfærdelige så mener jeg forfærdelige . Byggebeskrivelse - jeg har ingen tegninger af noget som helst, jeg brugte bare en lommeregner til at ramme nogenlunde den rigtige volumen (ca 19 liter).
Disse kasser er som sagt midlertidige, men her er der da lidt at grine af .

Designet til kasserne er ved at være på plads, så før eller siden ser de helt anderledes ud.
Ps: tak for tippet om mit link i signaturen - det skulle vist være fikset nu.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du enhederne fra (har du fået krejlet dem fra Dali?), og konstruerer du delefilter selv?
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Hvor har du enhederne fra (har du fået krejlet dem fra Dali?), og konstruerer du delefilter selv? |
|
|
Delefilter har jeg ikke kompetencer til at give mig i kast med. Det er aflønning for noget udført arbejde for dali.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fik lytter på dem i dag , det ene stes med en oprea cd2,2 spændt for TP-Tubes og den andet sted med en denon cdafspiller .
Lyd hm der er overalt forventning , de har en varm og åben lyd , nogle sagde sådanne systemer ikke kan spille bund hm , de kommer de til at sluge når de har hørt dem .
Disse speaker er bygger op omkring dansk kvalitet , og ikke bare noget der er klasket sammen .
Jeg har bestilt et par håber de er her i næste uge .
hvis nogle vil høre dem så kan de bare maile mig .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv kommer først på tirsdag , jeg skal nok poste nogle fotos .
Men skal bruge en DVD-afspiller der har alt indebygget kunne godt bruge hjælp der med alt menes .
SS center bag front sub og med volm kontrol prisen max 10k .
Dette er ikke et reklame indlæg , jeg har intet med salget at gøre , kontakt TP-Radio hvis i vil vide mere .
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|