Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 08:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En drøm er brast (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Du skal snart have udvidet din bolig med alt det grej du slæber hjem!

Ser meget frem til billeder engang!

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 04:26 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Finn29 skrev:

Så kom den, den er lige kommet ind af døren idag 16/10-03 Det er en ordentlig moppedreng på 21kg. Den er købt i tyskland gennem en jeg har handlet forstærker med. Den er helt ny, så den skal jo lige spilles til før den kan vuderes rigtigt.  Nøj hvor jeg glæder mig til vinter når det rigtigt er sæson for film i hjemmebiffen.

Når nu dit tv-bord bryder sammen under vægten af den, så skal jeg nok komme og hente den. Så kan du få min Gale center i bytte. Den er ikke nær så tung..

Ja når det gør og kun hvis vi kan bytte lige over, jeg vil ikke give penge i bytte

Kom nu ud med hvor meget du har givet for den/det!

Nej jeg vil ikke,jeg har lovet ikke at fortælle det,og det har jeg tænkt mig at holde.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Du skal snart have udvidet din bolig med alt det grej du slæber hjem!

Ser meget frem til billeder engang!

Det er jo det jeg er i fuld gang med, og udelukkende for at få plads til grejet

Kim F. skrev:
Finn29 skrev:

Så kom den ind ad døren, pissekold fra kassen.

venter lige et par timer med at starte den op, fortsættelse følger i morgen.

Kæft' den er lækker

Og vi venter forresten stadig på den fortsættelse..

DonJensen skrev:
Ja, og det er med spænding

Okay - At skifte fra Denon S10 blokkene til CA-300 var en kæmpe forbedring især perspektivet og sammenhængen i lydbilledet blev bedre, men der var stadig den lidt "kølige" klang som denon giver, den er nu forsvundet ved indsættelsen af CP-50. Anlæget hælder nu mere mod det varme og er blevet mere behageligt at lytte til. et lille minus ved classe er bassen, der er en anelse mindre punch i, end der var med S10 sættet men det er en meget lille forskel, til gengæld er der mere af den hvor denon til tider godt kunne virke lidt tynd.

Det er hvad jeg umiddelbart syntes, men mange ting kan jo ændre sig når lytterummet engang er færdigt med møbler tæppe og gardiner.   

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Nej jeg vil ikke,jeg har lovet ikke at fortælle det,og det har jeg tænkt mig at holde.

Hvem har du lovet ikke at fortælle om prisen? En tysker du har mødt på nettet og som ikke forstår engelsk og dansk? - øv Finn vi er jo nysgerrige

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Finn29 skrev:

Hvem har du lovet ikke at fortælle om prisen? En tysker du har mødt på nettet og som ikke forstår engelsk og dansk? - øv Finn vi er jo nysgerrige

Tja... Man kan jo gætte lidt.

Nyprisen for alt grejet, vil jeg gætte på ca. 300.000,-, men meget af Finns udstyr er jo købt brugt.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
Finn29 skrev:

Det er muligt, men sådan er det. Men så billig har den nu heller ikke været, tror der er mange der får større rabatter i DK.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

tør - tør ikke - tør - tør ikke - tør - tør ikke - tør - tør ikke - tør - tør ikke 

Nej jeg tør sgu ikke. så gæt selv en ny

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hatten af for dig Finn - du forstår at slæbe guf hjem til de kolde vinteraftener. Tillykke med din Classé CD. Håber den tør op før jul

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:

Hatten af for dig Finn - du forstår at slæbe guf hjem til de kolde vinteraftener. Tillykke med din Classé CD. Håber den tør op før jul

øv han gættede det med det samme

mon ikke det går, ellers må den en tur i ovnen sammen med andestegen

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Finn

Gå i seng og tag dyret med ind under dynen en times tid eller to til der er godt varmt. Så kan det være hvis du er heldig at den tør op før juleaften.

Jeg fik for nyligt min nye cd-afspiller ind ad døren. Den stakkel var jo nærmest stivfrossen og ja det er enormt svært at holde sig fra at sætte strømkablet i og fyre op.

HIFI_n00b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hehe, det her er måske et dumt spørgsmål, men hvad kan der ske ved at sætte maskinen til mens den er kold?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

HIFI_n00b skrev:

Hehe, det her er måske et dumt spørgsmål, men hvad kan der ske ved at sætte maskinen til mens den er kold?

Når den kommer lige ude fra kulden, kan der dannes kondens på printet inde i afspilleren, men risiko for kortslutning af div komponenter. Så det kan gå meget galt hvis man er uheldig.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Fede højttalere
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Netro skrev:
Fede højttalere

Tak! Jeg er også utrolig glad for dem.

nismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

ja det siger jeg også.det er sådan nogle vi almindelige dødelige kun drømmer om

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 November 2003 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hvordan bruger du den forforstræker og effektforstærker til surround på din denon....?

Det er mig en videnskab *S*

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 05:15 | IP-adresse registreret  

Hej jackD.

På cp-50 forforstærkeren er der en indgang der hedder surroundloop, den har ingen forbindelse til noget i forforstærkeren men bliver ledt direkte over i udgangen til effektforstærkeren, både den bal. og den alm. Den er derfor ikke afhængig af volumenkontrollen eller andre funktioner i forforstærkeren. 

Alternativt kan man hvis man køre for/effekt balanceret bruge den alm. indgang på effektforstærkeren til surroundforstærkeren. man skal dog i den forbindelse om bagpå og skifte når man ser film, men det er da nemmere end at bytte kabler. 

ellers kan man også bruge en alm. indgang, det forudsætter dog at man finder det sted på volumenkontrollen hvor forstærkeren hverken dæmper eller forstærker signalet og så stiller den der hvergang man ser film.Denne løsning er især velegnet til dem der har integreret forstærker. 

ADVARSEL! husk at skrue ned før der skiftes til anden lydkilde.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

OK, det var smart. Så behøver man ikke skite højtaler-kablet. Det bliver nok min næste opgradering det der, hvis der er noget at hente i det. Det skal jo ikke være for dyrt. Har overvejet i stedet at få en projektor når jeg flytter hjemmefra, og et lærrred med motor, det ville være for blæret man bare kan køre den ned med fjernbetjening. Billeder af mit anlæg kommer så snart jeg har fået de sidste kabler, beslag og bananstick....ja du hørte rigtig bananstick, men det minimerer chancen for kortslutning, det er nemt og jeg kan køre med flere kvadrat *S*

Og jeg kan ikke høre forskel med og uden, synes faktisk bassen blev bedre med 8 kvadrat og diskanten mere ren. I the memory remains med metallica, er det vildt så ren, det han siger er i slutningen af sangen, jeg har ikke kunnet høre det på det gamle anlæg...

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Ja der er en del at hente på kabler, det er desværre ikke på det område min erfaring ligger. pt. bruger jeg taralabs prime 1000 biwier og før det havde jeg dali boa.  Jeg har dog lige investeret i nogle nye B&W cdc16 højttalerkabler Ja du læste rigtigt B&W kabler. (hifiklubben online kender dem ikke engang) men jeg mangler nogle spadestik før jeg kan prøve dem. De består af 2 x 8 solidcore i rent kobber og skulle efter sigende være udviklet til Nautilus.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

De ser fine ud, det er blæret det er B&W som dine højtalere....du er godt nok ved at have et kanont anlæg....

En ting jeg er lidt i tvil om er jeg er ved at putte alle mine kabler i kabelskjulere har valgt at køre alle de analoge og digital-kabler i en..højtaler kabler i en anden..og i en tredje strømkabler. Er bare bange for det kan gøre noget som der minder om en spole effekt, når de lægger så tæt, altså magmetisme eller hvadder nu kan ske....

M.v.h Jack

Min hjemmebio

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes