Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 22:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Sanyo PLV-Z3 bestilt hos nexnix.co.uk :-o (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

I går bestilte jeg en Sanyo PLV-Z3 hér: http://shop.nexnix.co.uk/NexNix_Online_Shop_Sanyo_248.html

Selvfølgelig vil jeg helst handle i DK, men min økonomi tillader altså ikke at jeg uden videre siger nej tak til en besparelse på 3500,-

Så er det jo bare at vente og se om dyret bliver leveret eller om jeg bliver taget i rø***

Bjarne

Til top Vis netbjarne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af netbjarne

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Som kom den, oven i købet en dag før forventet :-) Så det må siges at være gået hurtigt. Jeg har fået visa kvittering og faktura med, og alt er som aftalt. Lidt en overraskelse for mig at man skal betale moms af fragten, men det er nu en detalje...

Nexnix.co.uk kan altså godt anbefales herfra...

Bjarne

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Altid rart at vide at et køb er gået godt.

Hvad synes du så om projektoren, har du fået den op og køre?

Jørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hvor meget kom du af med incl. fragt ?

Jørn

Til top Vis Jørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørn

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Jørn skrev:

Hvor meget kom du af med incl. fragt ?

Jamen det kan jeg sige helt præcist, for visa har lige trukket pengene på min konto:

Visa GBP 1342,09   -14.561,30

Dertil skal siges at jeg sammen med projectoren bestilte en DVD der hedder "Digital Video Essentials" til kalibrering af mit udstyr, den kostede ca 250 kr - så jeg har betalt noget der ligner 14.300 inkl fragt for projektoren i UK. Jeg har altså betalt KASSEN i forsendelse og forsikring, men til gengæld blev den jo så afleveret af TNT lige til min dør under 48 timer efter ordren var afgivet, og så har jeg jo stadigt sparet noget i forhold til DK priser. Det skal også bemærkes at VISA's pund kurs er ca 15 øre dyere end den prise der er oplyst på valutakurser.dk - men det var også forventet.

Alt i alt er jeg ganske godt tilfreds - og projektoren er feeed

Bjarne

Tech Show
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Cool... altid lækkert at høre om positive køb i udlandet...

Morten Ford
Technical Designer
Til top Vis Tech Show's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tech Show

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Sendt: 05 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen, jeg vil gerne lige knytte en kommentar til emnet, da det faktisk er lidt træls som dansk forhandler ikke at kunne konkurere med de udenlandske. Det er absolut ikke ment som et surt opstød, blot lidt konkret info. Jeg har også fuld forståelse for at man køber sin projektor i udlandet, når der kan opnåes så stor en besparelse. 

Grunden til forskellen, først og fremmest er der lavere moms i England, Tyskland osv., det er i dette tilfælde ca. 1100 dkk. set ud fra dansk en pris på 16995,- dkk. for samme projektor.

Den næste del af prisforskellen kan skyldes flere ting. F.eks. at

- Internet forhandleres avance ligger helt nede på 3-4 pct. (hvilken man efter min overbevisning ikke kan leverer noget der ligner service eller support for)?

- Forhandleren opnår en højere rabat hos distributøren grundet større salg pga. større marked sammenlignet med Danmark?

- At Sanyo favoriserer distributører der sælger mere, grundet større marked? Netop det har jeg talt med den danske Sanyo distributør at undersøge efter en snak med dem om emnet.

Disse grunde er naturligvis gisninger, men alt i alt gør det nok det sidste til at prisen er billigere i udlandet og danske forhandlere ikke har en ærlig chance for at konkurere med priserne. Dette er naturligvis ikke kun for Sanyo produkter, men generelt inden for branchen.

Der er lige en sidste note, som jeg fik at vide hos importøren. Sanyo projektorer købt i udlandet vil ikke kunne blive serviceret på Sanyo's service værksted i Danmark. Det må således også gælde for parallel importerede Projoktorer, som forhandles i visse internetbutikker.

Den danske importør vil som sagt tale med Sanyo direkte omkring netop disse problemer, da det jo sikkert vil flytte en væsentlig del af salget flyttes til udlandt, hvilket ingen danskere kan være intereseret i. Om Sanyo vil gøre noget konkret f.eks. ved at sænke prisen på det danske marked som kompentation, kan vi alle kun håbe på.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Ronni skrev:

Hej alle sammen, jeg vil gerne lige knytte en kommentar til emnet, da det faktisk er lidt træls som dansk forhandler ikke at kunne konkurere med de udenlandske. Det er absolut ikke ment som et surt opstød, blot lidt konkret info. Jeg har også fuld forståelse for at man køber sin projektor i udlandet, når der kan opnåes så stor en besparelse. 

Hej Ronni Jeg synes det er fint, at du poster dette indlæg. Det er altid rart at høre fra branchemedlemmer herinde. Jeg ved udmærket hvordan du oplever tingene, idet jeg selv har været indehaver af en computerforretning. Det er nogle år siden jeg afviklede den, da jeg kunne se hvor tingene ligesom bevægede sig hen. Tiden er simpelthen løbet fra små fysiske Edb-butikker. Idag handler Hr. og Fru Jensen i El-Mutanten og lignende steder, og nørderne handler på Internettet. Nå, nok om det. Når jeg ser på antallet af radioforretninger idag, og sammenligner det med antallet for 20 år siden, kan jeg se, at radiobranchen til dels, har været inde i samme udvikling.

Grunden til forskellen, først og fremmest er der lavere moms i England, Tyskland osv., det er i dette tilfælde ca. 1100 dkk. set ud fra dansk en pris på 16995,- dkk. for samme projektor.

Da vi blev en del af det indre marked i EU, blev det meget nemt at handle i udlandet. (Varernes fri bevægelighed bla-bla-bla!) Det undrer mig derfor, at de ansvarlige politikere ikke har kunnet forudse, at danskeres handel i udlandet ville blive kraftigt forøget. Løsningen er selvfølgeligt, at de danske momssatser, skal tilpasses de andre EU-landes, men det er jo desværre ikke sket. For danske forhandlere må dette føles, som at kæmpe med den ene hånd bundet på ryggen. Meget frustrerende. . . .

Den næste del af prisforskellen kan skyldes flere ting. F.eks. at

- Internet forhandleres avance ligger helt nede på 3-4 pct. (hvilken man efter min overbevisning ikke kan leverer noget der ligner service eller support for)?

Jeg skal ikke gøre mig klog på avancer i radiobranchen idag, for det ved jeg ingenting om. Dog kan jeg sige, at jeg har købt en Harman Kardon receiver i Tyskland. På et tidspunkt gik den istykker, og jeg måtte derfor sende den til min forhandler syd for grænsen, for at få den repareret. Det tog under 2 uger, inden jeg modtog den retur. Min kammerat har ligeledes en Harman Kardon receiver, som han dog har købt i Danmark. Da den gik istykker, (dette mærke er vist ikke det mest stabile der er opfundet?) ventede han det meste af en måned, på at få den repareret i Danmark. Hmmmm.

- Forhandleren opnår en højere rabat hos distributøren grundet større salg pga. større marked sammenlignet med Danmark?

- At Sanyo favoriserer distributører der sælger mere, grundet større marked? Netop det har jeg talt med den danske Sanyo distributør at undersøge efter en snak med dem om emnet.

Disse grunde er naturligvis gisninger, men alt i alt gør det nok det sidste til at prisen er billigere i udlandet og danske forhandlere ikke har en ærlig chance for at konkurere med priserne. Dette er naturligvis ikke kun for Sanyo produkter, men generelt inden for branchen.

Du har muligvis ret i dine antagelser om, at Sanyo favoriserer de distributører, der flytter flest varer. En anden mulighed er, at nogle firmaer simpelthen kører med lavere avancer, og dermed også får flyttet nogle flere kasser, hvorved de alligevel bevarer deres indtjening. Jeg er godt klar over, at flere solgte varer er lig med flere defekte varer, som skal håndteres. Håndteringen af defekte varer er de fleste steder dog noget, som en forhandler ikke behøver bruge meget krudt på, idet kunden jo på forhånd, selv skal udfylde en RMA-formular, som skal vedlægges produktet.

Der er lige en sidste note, som jeg fik at vide hos importøren. Sanyo projektorer købt i udlandet vil ikke kunne blive serviceret på Sanyo's service værksted i Danmark. Det må således også gælde for parallel importerede Projoktorer, som forhandles i visse internetbutikker.

Jeg tror det er dumt, og på længere sigt umuligt, at fortsætte med denne politik. Jeg mener det er en utrolig fjendtlig politik, at køre overfor sine kunder. Verden bliver mindre, og det er ikke usædvanligt at arbejde i udlandet i nogle år, for herefter at vende hjem til DK igen. Nogle af mine bekendte har boet flere steder i Europa. Er det så ikke smart, hvis et produkt kan serviceres i ethvert EU-land? I EU har vi jo i forvejen harmoniseret vores garanti / reklamationsret. En del fabrikanter, f.eks. NEC, har en garanti, som dækker i hele EU. Jeg tror de øvrige fabrikanter følger efter på et tidspunkt.

Den danske importør vil som sagt tale med Sanyo direkte omkring netop disse problemer, da det jo sikkert vil flytte en væsentlig del af salget flyttes til udlandt, hvilket ingen danskere kan være intereseret i. Om Sanyo vil gøre noget konkret f.eks. ved at sænke prisen på det danske marked som kompentation, kan vi alle kun håbe på.

Jamen held og lykke med det. Så er der jo stadig det med momsen, som også er et konkurrenceforvridende element. Hvad med at sende et brev til din politiker på Christiansborg, hvori du foreslår en nedsættelse af momsen? Brevet vil sikkert blive modtaget med samme interesse, som statsministerens nyeste plan til bekæmpelse af arbejdsløsheden, men vi kan da håbe på det bedste.

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg kan godt forstå Ronni's frustrationer - jeg må lige indskyde, at jeg faktisk spurgte AV-Connection om de kunne sælge mig projektoren billigere end den vejledende udsalgs pris, med henvisning til den lave pris i England - og jeg vil da gætte på at AV-Connection havde foretrukket et salg med lavere avance frem for slet intet salg, hvis det altså havde været muligt for dem...

Tag nu følgende regnestykke:

PLV Z3 hos NexNix.co.uk for moms: 1.075 (til kurs 10.85) = kr 12.538,-
Dansk moms (0,25*12538) = kr 3.134,-
NexNix-pris med dansk moms = kr 15.672,-

Som kunde må jeg selvfølgelig formode, at hvis NexNix kan tjene penge på at sælge en projektor til 15.670,- (omregnet til danske priser), og alle øvrige forhandler i Danmark alle er kommet frem til at den rigtige pris for denne projektor er 16.995, altså godt 1300 kr dyere, ja så kan det skyldes en eller flere af følgende:

• NexNix har forhandlet sig til en bedre pris hos importøren.
  • NexNix har lavere avance.
  • NexNix har dårligere service.

Hvad årsagen er, forbliver jo gætværk indtil den dag min projektor går i stykker og jeg skal til at benytte mig af NexNix's service - så vil jeg selvfølgelig berette om det hér.

Den danske moms slås vi alle med, forhandlere som kunder - det må være den nuværende regerings ansvar at få harmoniseret den så det ikke længere vil være en god forretning at betale 6-800 kr (!) i fragt for at få sendt et stykke underholdningselektronik over kanalen..

Der er selvfølgelig risiko forbundet med at handle i udlandet, for mit eget vedkommende er det en afvejning mellem 3000 krs besparelse og udsigten til en masse bøvl hvis projektoren går i stykker under garanti perioden. Den kyniske konklusion var vel noget i stil med at "for 3000 kr kan jeg alligevel sende projektoren til reparation i England et par gange..."

Jeg kan kun håbe at vilkårene for Ronni og hans kolleger ændrer sig så der fremover kan være en forretning i at forhandle underholdningselektronik i Danmark, for selvfølgelig vil jeg da hellere cykle ned i Æblegade til Ronnie og købe min projektor end at skulle bide negle mens jeg venter på at en pakke fra England skal dukke op.

Enåf sæjd.

God weekend - Bjarne...

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Sendt: 06 November 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

perejvind: Jeg er helt enig i dit svar, jeg tror dog ikke jeg orker at skulle til at vække politikere :)

netbjarne: Det sker nu også at jeg siger nej tak til en handel hvis der er for lav avance, det er ikke bøvlet værd, murphy's lov lever jo stadig og det er altid de ting man har solgt for billigt der går i stykker :) Men i det her tilfælde er den helt gal med forskellen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes