Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ravsted.
Først må sige at jeg er lidt tilbageholden med oplysninger, da jeg ikke vil beskyldes for at udsende B&O reklame.
Det skal også lige tilføjes at jeg er skuffer, over ikke at have modtaget en æske chokolade fra Bang&Olufsen til jul. 
Nu da du har lagt ud, vil jeg supplere med at nævne at der også er indbygget en fantastisk god Dolby Pro-Logic
digital 5,1 dekoder. Med tilslutning af yderligt to stk.aktive front + to stk. bag + en sub-højttaler, kan du selv når du
kløe dig på ryggen med Beo4 fjernbetjeningen, styre din lydstyrke + meget andet. Jeg mener at du får meget kvalitet
for dine penge her. Mit eneste problem er, at der så ikke er mere man kan rode med, for efter en sådan udskrivning
tror jeg nemlig det vil vare længe før konen akseaptere et nyt Hi-Fi køb. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I løbet af 2006 vil Sverige og Danmark begynde at sende lidt DIGITAL TV, Tyskland er vist allerede
begyndt. Et digitalt tv signal skal modtages via en dekoder.
DVB er en forkortelse for Digital Video Broadcasting - altså transmissions-standard af Digitalt TV,
der defineres som, T-S og C.
DVB-T = Transmission af digital tv signal, via Jordbaseret = Antenner på f.eks. Hustage.
DVB-S = Transmission af digital tv signal, via Satellit = Parabol på f.eks. Huse og master.
DVB-C = Transmission af digital tv signal, via Kabel = Signal via Kabel-TV indgangen.
Er der nogen der ved hvordan B&O løser dette ?. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En medarbejder fra en Radio butik skriver følgende, på mit ovenstående spørgsmål.
Jeg vil gerne svare ... HVIS JEG KUNNE! Vi ved det heller ikke endnu, men jeg skal nok følge op på sagen! Hvis det går helt galt ved jeg nok noget sidst i jannuar. Der vil B&O fortælle om deres planer med HD og DVB-T... Men jeg skal nok følge op på det! helt sikkert...
Det anede mig at B&O ikke er nået længere.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ikke nok med at det SIKKERT er en sort kasse man skal have skjult, har du så set det nye fordelings-anlæg af ant. til linkrum på BV7-40? en sort boks på ca. 20*10*8 cm... Prøv du at gem den bag et tv? Oveni købet skal du, hvis du har kabel-tv, have sådan en... øøhh... galvanist isolator, tror jeg det hedder, på... smart smart smart :P
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian.
Jeg holder mig foreløbig til det jeg har, for da jeg har hybridnet, lyder det ikke godt.

Cayin 257 CD - BeoCenter 9300 - Toshiba Satellite P 20 - Nad C 162 Pre-out - Beogram TX med Pic-up MMC 1 - Beovox Penta højttaler - BeoVision Avant 32" - ICEpower, IP205kw Stainless 2x500 ASP - Denon 1920 DVD - DENON AVR-3806 surround receiver - JVC S-vhs HR-S7000 - Aktiv Sub Audio Pro Bi 20 - Tham 5 multi a/v selector - Jamo Compact sat, side og bag højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en Avant tager man ikke fejl af... og da slet ikke når man skal bære rundt med den :D Hvor gammel er din? De har det jo med at blive dårlige i billedrøret efter en 8 års tid...
Et par Pentaer spiller nu også godt :)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er fra 1998, så man ved aldrig. Derfor har jeg også forberet mig ved køb af en Denon AVR-38o6. 7.1 Surround reciver. Mine to Beovox Penta trækkes af 2x500w. ASP ICEpower, så jeg vil hurtigt kunne gå over til et ikke b&o LCD TV. Der køre forøvrigt en debat om DeToma som kan styre Aktive højttaler med Beo4, på side 18 og 19. På dette link.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=18
Ps. Hvad koster det at få skiftet et billedrør ?. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snedigt! :D
Hvilket TV vil du så have? Vi har før fået sat kits i af Stonedesign.dk (han bor 10 km fra butikken), så man kan styre fx et Samsung TV med Beo4... Det er også de kits jeg bygger i Pioneer DVD/HDD optagere... Det er skidesmart
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvad med det her, tror du ikke det er stort nok ?
Verdens største LCD-TV. 65 tommer fra Sharp
Opløsningen er på 1920x1080 pixels, næsten dobbelt så højt som på en plasmaskærm i samme størelse. Navnet er Aquos.
http://www.sharp-world.com/corporate/news/041005.html
En KeyMaster LinkConverter giver dig mulighed for at bruge dine Bang & Olufsen fjernbetjeninger sammen med din DVD afspiller, VCR eller digitale satelit modtager. Og med en KeyMaster installeret bliver regionskiftet nemmere end før.
Her et link: http://www.stonedesign.dk/da/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller hvad med dette 80" LCD? Billedet har jeg taget til en messe i Herning... :)
http://peecee.dk/?id=25155
Exceptionelt billede! (fint svært ord)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det går hurtigt Aquos var det største for få måneder siden.
Du må lave et nyt link til det 80" tv, det du lavede dur ikke.
Jeg spurgte tidligere, hvad koster det når billederøret ryger, og kan en ny formodstand afbøde problemet ?. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her!Hmm... Det koster vist ca 6K :S Det tror jeg desværre ikke... Skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, er jo kun lærling, men... Hvis man kunne ville jeg tro jeg havde hørt det... Har snart skiftet 10 billedrør i Avanter efterhånden...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det må jeg sige det er da noget af et tv, så behøver man ikke skifte briller lige med det samme. Nå nu vil jeg kravle ind i min kasse og få en lur.
God nat  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må sove godt ;)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

Styr på energiforbruget med ICEpower® Bang & Olufsens forstærkerteknologi giver større ydeevne med et mindre energiforbrug.
Langt størstedelen af den effekt, som en forstærker tilføres, bliver til varme i stedet for at blive brugt effektivt. Det drejer sig om hele 99% af den tilførte effekt. Varmen skal væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, og derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.
Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.
Sammenligner man en BeoLab1, som er udstyret med ICEpower®, med et tilsvarende af Bang & Olufsens produkter, BeoLab Penta (uden ICEpower®), bliver miljøfordelene på effektforbruget meget tydelige.
Hvor BeoLab Penta bruger 24 W, når den er tændt, bruger BeoLab1 kun 14 W. Effektforbruget er altså faldet med 40 %, og det selvom BeoLab 1 har en maksimal ydeevne på hele 600 W mod kun 150 W i BeoLab Penta.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan... Har lige snakket lidt med mester om DVB-T og B&O... Får vist ikke nogle hemmeligheder frem den 24. alligevel... Men vi tror begge at de ombygger deres DVB-S modul eller laver en ny tuner der let kan udskiftes, så man kan få en nem løsning på problemet... Selv hælder jeg jo nok mest til en anden version af DVB-S modulet...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian
Det er DVB - C. til kabel tv indgang der interesere mig mest, og det skriver du ikke om 
Det må du gerne følge op på når du ved noget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Er desværre bange for at det ikke er helt så aktuelt som DVB-T, men tror da at når de digitale billeder først begynder at køre på skærmene, skal de da også nok få lavet sådan et... Altså... Hvor svært kan det være at lave modulet om... :)
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her et link til mange af B&O's Betjeningsvejledninger i pdf fil.
Hvis dit B&O produkt er fra før pdf filen blev opfundet findes den ikke.
God fornøjelse. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|