Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: 2 skærmkort?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 April 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har 2 skærmkort i?? Jeg har et agp og et pci kort i men det vil ikke rigtigt kører (PCI kortet...) Der er noget med at bios'en på pci grafikkortet skal frakobles??? sig frem...
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 April 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Tjek din bios indstillinger. Der må kun være valgt den ene, slå den anden helt fra i bios. (Load video bios ram osv. skal slåes fra).

Det kan nemt lade sig gøre, windows kan nemt håndtere det. 

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

du kan helt sikkert få begge til at køre på samme tid... men alt efter hvilke kort det er kan der være 100 forskellige fejl...

f.eks. kan ældre skærmkort som s3 kortene, som køre på pci porten ikke starte med op med mindre du sætter der som det primære kort i biosen...

men fortæl lidt om hvad du har i din maskine så bliver det lidt lettere at hjælpe...

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 April 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Radeon 9200 og ATI mach64 CT PCI.

Jeg er ved at spore mig ind på nogle løsninger. Min Bios har en funktion der hedder noget lignende: "Assign IRQ to VGA PCI" Den står til "YES" det skulle vel være rigtigt. Jeg har ikke prøvet at sætte den til "NO" da jeg ikke har haft tid endnu. Ellers fandt jeg noget om problemerne i et andet forum, hvor der blev foreslået (som her) at man skal sætte pci kortet som first boot device i bios og når man så logger ind vil den finde agp kortet og bruge det. Dvs at den viser logon skærmen på pci kortet og så kommer agp kortet efter. Det ville passe mig fint nok, så det skal da lige prøves senere idag.

Er på job nu....

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Det virker ikke...ligemeget hvilke indstillinger jeg laver i bios vil det kun vise boot skærmen, men ligeså snart man kommer til xp login skifter den over til agp kortet og kobler pci kortet af med fejl 10 i enhedsindstillinger og "gult udråbstegn"

Jeg stillede samme spørgsmål på itsvar.dk for der sidder en del kloge hoveder og her siger de at man SKAL have koblet VGA BIOS'en fra på selve kortet(PCI) Det har ikke været muligt for mig at opdrive en manual til dette kort, men jeg fandt en lille pin-connecter som jeg fjenede da jeg var overbevidst om at det måtte være den der styrede on/off vga bios men ligemeget hjalp det...samme måde...flot boot skærm...men ingen funktion når windows er igang??

Jeg kommer nok til at anskaffe mig et nyere kort med bedre support (manualer og indstillinger mm) Det er trods alt et skærmkort fra dengang hvor man ikke havde agp (uha da det er længe sinden...)

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 April 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hej Klabo,

Har du fundet ud af det endnu?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 29 April 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Folk har kørt med 2 skærmkort i mange, mange år, så det er i hvert fald muligt.
Det at have 2 skærme er bestemt ikke et nyt fænomen som først er kommet frem efter at et enkelt kort nu kan håndtere den slags.
Profesionelle grafikere, post-production folk osv. har gjort det, som før nævnt, i årevis.

Hvad angår det med at slå BIOS'en fra på selve kortet via en jumper, så er det sandt. Dette er dog kun primært gældende ældre kort (som f.eks. de gamle Matrox PCI kort). I dag kan de fleste selv finde ud af det og jeg skal personligt ikke gøre noget for at få mine to NVIDIA kort til køre sammen.

Jeg har før i tiden (en god sjat år tilbage) kørt med med et NVIDIA og Matrox kort, hvilket også har virket uden problemer (ved at slå BIOS'en fra på Matrox kortet, som var PCI kortet). Jeg har altid haft AGP kortet som det primære og aldrig haft behov for at skifte om.

Hvorfor dit så ikke virker, det er ikke til at vide. Kan være at lige netop de ATI kort ikke er så frække til den slags. Har aldrig prøvet at bruge ATI til den type opsætning.

Personligt kan jeg kun anbefale NVIDIA kort til det. Det kører problemfrit hos mig, på flere forskellige systemer - og har gjort det i over 5+ år.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for info

Jeg har opgivet det oldgamle ati kort, det er fremstillet før agp så dagens lys. Derfor venter jeg på at der dukker et op jeg kan bruge.

Mit problem er som så mange andre herinde at jeg har 2 forskellige opløsninger på de 2 skærme og hvis jeg sætter dem på samme (agp) kort vil den ene skærm ikke acceptere den anden skærms opløsning (19" TFT(1280x1024) og 10,4" LCD(640x480)) Så tænker i "hvorfor ikke bare sætte hver sin opløsning?" det skyldes at jeg ofte ønsker at fremvise diashow på den lille og den er lokaliseret langt fra pc'en derfor er det noget bæsværligt at få det til at virke når den anden skærm ikke kan vise den opløsning (desuden duer den opløsning ikke til en skid da stort set alle progammer er lavet til min. 800x600)

Det håbede jeg at jeg kunne løse ved at sætte et ekstra skærm kort i til den lille skærm så kunne den selv encode de 640x480 og det andet de 1280x1024.

Jeg har forøvrigt fået pci-kortet til at vise noget men kun når jeg sætter pci kort til primær i bios og derefter vises kun boot sekvensen og ikke windows logon det hopper fint op på agp kortet og så slukker pci kortet???

Send en PM hvis i har et pci kort  liggende i rodekassen, i ved virker som sekundær kort...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes