Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Det der med at til sidst er der jo ingen butikker hvor man kan se varene vil jo aldrig ske, der er altså trods alt 5-6millioner danskere og der er MANGE som "bare" går ind i en dansk butik nå de skal købe noget og det er jo også helt fint.

Jeg har det bare sådan at det er jo altså ikke altid at det er "småpenge" man spare på handel i tyskland, f.eks købte min far en 50" pioneer plasma i tyskland, på det tidspunkt kostede den 50k i tyskland og 85k i Danmark.

Med en besparelse der er så stor skal der da godt nok en fin Service til før at man vil betale flere "almindelige" månedslønninger ekstra for at købe det i Danmark.

Og en helt anden ting, tit og ofte er det jo også sådan at mange ting slet ikke er på lager i danske forretninger men først skal bestilles hjem.

Der er mange produkter som "kun" tages hjem på bestilling f.eks aurum cantus højttalere, og i sådanne situationer hvad er så grunden til at tingene skal være dyrere i DK, hvis de ikke optager lagerplads, de er ikke på display, hvor findes grunden til den høje pris så????. (nu mener jeg ikke aurum cantus men generalt ting som skal bestilles hjem)

Man kan da også undre sig over de gange hvor man kan spare HELT VILDT mange % på et eller andet tilbud på højttalere eller hva ved jeg, det viser da bare hvor meget der "kan" gives i rabat.

Mvh.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Når vi taler om den danske hifi branche og priserne, så bliver vi nok nødt til at dele branchen op i to (eller flere dele) bla.a. ud fra hvilke produkter der sælges.

Når jeg føler at der ikke er tilstrækkelig konkurrence i Danmark så er det på de lidt dyrere "standard" produkter. Her tænker jeg på feks recivere fra de store mærker, plasmaskærme osv. De store kæder har masser af konkurrence når det gælder de billigere produkter som 1.500 kr "anlæg" og de har da også jævnligt slagtilbud på f.eks. plasmaskærme - men det er kun tilbud. Der er i a ingen i Danmark der reelt bruger pris som en konkurrenceparameter på de lidt dyrere produkter (og jeg tænker ikke high end her).

Den anden del af markedet er de mere specielle produkter og mærker, som de store kæder slet ikke er i stand til at håndtere på en fornuftig måde i dag. Et eksempel kunne jo være Musical Fidelity som TC har i dag. På den type produkter forventer jeg bestemt ikke den samme priskonkurrence, men der forventer jeg så til gengæld kvalificeret rådgivning. Men her er der så også tale om produkter hvor selve købsoplevelsen og det at finde det rigtige produkt er en del af den samlede oplevelse og det gør prisen til en mindre vigtig faktor.

Det blev lidt rodet Men jeg er enig med Otto, det er sørgeligt når de små butiker der kan yde den gode service ikke kan overleve og det er bestemt ikke de butikker jeg mener skal konkurrere på prisen.

Jeg savner konkurrence mellem de store kæder på standard produkterne. Der er ikke meget konkurrence når en Philips plasma koster det samme alle steder.

At der ikke er tilstrækkeligt konkurence på det ene eller andet er sludder. Også her er det helt naturligt at når markedet er lille så er der færre der udbyder det. Og derved vil forhandleren være nød til at tage en højere pris for at overleve (eller Måske bare fordi han kan, hvorfor er irrelevant). Det kan ikke undgås når man interesserer sig for noget der er Liebhaveri. Man betaler mere for mindre, hvis det ellers giver mening. At prisen på Plasma skærme er ens overalt siger ikke så meget om konkurence situationen som det siger om efterspørgelsen. Der er åbenbart ikke nok salg i dem til at det kan betale sig at slås om markedsandele. (@ MichaelMW og ja man bliver vel klogere med alderen )

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Tag f.eks et xindak fa gold interconnect kabel, hvorfor koster det 1500 i kina men 6000 herhjemme???

Er det pga. lagerplads??

Er det service?

Er det moms?

Der er lang fra 1500 op til 6000 eller hvad??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

@ Tommy...
Det er fordi Danskerne gerne vil betale 6000kr for det. Og fordi Kineserne ikke vil.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:
[QUOTE=MichaelWB]

Når vi taler om den danske hifi branche og priserne, så bliver vi nok nødt til at dele branchen op i to (eller flere dele) bla.a. ud fra hvilke produkter der sælges.

Når jeg føler at der ikke er tilstrækkelig konkurrence i Danmark så er det på de lidt dyrere "standard" produkter. Her tænker jeg på feks recivere fra de store mærker, plasmaskærme osv. De store kæder har masser af konkurrence når det gælder de billigere produkter som 1.500 kr "anlæg" og de har da også jævnligt slagtilbud på f.eks. plasmaskærme - men det er kun tilbud. Der er i a ingen i Danmark der reelt bruger pris som en konkurrenceparameter på de lidt dyrere produkter (og jeg tænker ikke high end her).

Den anden del af markedet er de mere specielle produkter og mærker, som de store kæder slet ikke er i stand til at håndtere på en fornuftig måde i dag. Et eksempel kunne jo være Musical Fidelity som TC har i dag. På den type produkter forventer jeg bestemt ikke den samme priskonkurrence, men der forventer jeg så til gengæld kvalificeret rådgivning. Men her er der så også tale om produkter hvor selve købsoplevelsen og det at finde det rigtige produkt er en del af den samlede oplevelse og det gør prisen til en mindre vigtig faktor.

Det blev lidt rodet Men jeg er enig med Otto, det er sørgeligt når de små butiker der kan yde den gode service ikke kan overleve og det er bestemt ikke de butikker jeg mener skal konkurrere på prisen.

Jeg savner konkurrence mellem de store kæder på standard produkterne. Der er ikke meget konkurrence når en Philips plasma koster det samme alle steder.

At der ikke er tilstrækkeligt konkurence på det ene eller andet er sludder. Også her er det helt naturligt at når markedet er lille så er der færre der udbyder det. Og derved vil forhandleren være nød til at tage en højere pris for at overleve (eller Måske bare fordi han kan, hvorfor er irrelevant). Det kan ikke undgås når man interesserer sig for noget der er Liebhaveri. Man betaler mere for mindre, hvis det ellers giver mening. At prisen på Plasma skærme er ens overalt siger ikke så meget om konkurence situationen som det siger om efterspørgelsen. Der er åbenbart ikke nok salg i dem til at det kan betale sig at slås om markedsandele. - og der tager du HELT fejl !

For "problemet" er netop at salget p.t. boomer voldsomt - efterspørgslen efter plasma er enorm...også i DK. Og så virker markedskræfterne da også den anden vej; hvorfor sælge "billigt" når man kan sælge "dyrt" - det er ihvertfald mange forretningeres holdning.  At jeg så mener at denne holdning på sigt kan give bagslag, har jeg tidligere omtalt...........

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

@JepserAndersen

Det interesserer mig egentligt ikke hvorfor priserne er som de er pt (andet end at det er fordi sådan har markedskræfterne bestemt det).
Prislejet har et realistisk nivau. Altid. Hvis ikke ville der ikke blive solgt nogle Plasma. Jeg forstå ikke kritikken.
Jeg vil da også gerne have alting til den billigst mulige pris, men samtidigt sælger jeg da min arbejdskraft så dyrt jeg kan slippe afsted med. Det er der da ikke noget odiøst i. Jeg kunne ikke drømme om at købe en fladskærm til 20 kilo. Jeg ville gerne have en faldskærm men ikke til den pris. Ergo køber jeg den ikke.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:
@JepserAndersen

Det interesserer mig egentligt ikke hvorfor priserne er som de er pt (andet end at det er fordi sådan har markedskræfterne bestemt det).
Prislejet har et realistisk nivau. Altid. Hvis ikke ville der ikke blive solgt nogle Plasma. Jeg forstå ikke kritikken.
Jeg vil da også gerne have alting til den billigst mulige pris, men samtidigt sælger jeg da min arbejdskraft så dyrt jeg kan slippe afsted med. Det er der da ikke noget odiøst i. Jeg kunne ikke drømme om at købe en fladskærm til 20 kilo. Jeg ville gerne have en faldskærm men ikke til den pris. Ergo køber jeg den ikke.

Den holder ikke Kim. Det er rigtigt at hvis priserne var ALT for høje så ville der ikke blive solgt noget overhovedet. Men når det samme produkt koster præcis det samme hos alle udbyderne, så er det et tydeligt tegn på at der ikke konkurreres på prisen.

At Danmark er et lille marked og vi ikke kan forvente de samme priser som de kan på de store markeder er fair nok, men at de udbydere der er på det danske marked reelt ikke konkurrer på prisen, kan man jo godt tillade sig at være utilfreds. Og så er resultatet at de der er meget prisbevidste køber i Tyskland.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

@ MichaelMW
Du kan da godt tillade dig at være utilfreds. Men det er vel det samme som ikke at købe deres produkter. Der er vel ikke noget grunlæggende forkert i at de ikke presesr hinanden. Det er jo åbenbart ikke nødvendigt. Jeg syntes det er mærkeligt at en Markedsprocess skal tvinges igennem (det er jo nærmest et paradoks at liberale er for statsindgreb for at sikre konkurence). Det er altså butikkernes privilegie at prissætte deres varer. At der er fri konkurence fordrer ikke at der altid er konkurence (som i priskrig). Det betyder bare at en tredje part altid skal have mulighed for at gøre det anderledes.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:
@ MichaelMW
Du kan da godt tillade dig at være utilfreds. Men det er vel det samme som ikke at købe deres produkter. Der er vel ikke noget grunlæggende forkert i at de ikke presesr hinanden. Det er jo åbenbart ikke nødvendigt. Jeg syntes det er mærkeligt at en Markedsprocess skal tvinges igennem (det er jo nærmest et paradoks at liberale er for statsindgreb for at sikre konkurence). Det er altså butikkernes privilegie at prissætte deres varer. At der er fri konkurence fordrer ikke at der altid er konkurence (som i priskrig). Det betyder bare at en tredje part altid skal have mulighed for at gøre det anderledes.

Jeg har skam på intet tidspunkt sagt at en markedsproces skal tvinges igennem (med mindre det viser sig der er lavet prisaftaler hvilket jo er ulovligt) jeg har bare konstateret at når produkterne koster det samme hos alle udbyderne så bliver der ikke konkurreret på pris (hvilket du så sagde var sludder). At jeg som forbruger er skuffet over det, er så min egen sag, og ja jeg kan så bare lade være med at købe produkterne eller gøre som flere og flere og købe dem i Tyskland.

Det er også korrekt at konkurrence ikke nødvendigvis har noget med pris at gøre, men nu har jeg hele tiden understreget at det var prisen jeg mente der IKKE blev konkurreret på. At jeg så mener at Fona, Elgigante, Merlin osv heller ikke konkurrerer på andre områder (som feks service, rådgivning osv) er så noget andet.

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

@ MichaelMW
Ok fair nok... Jeg opfattede det som en kritik af branchens måde at prissætte på generelt. Der behøves jo som sagt ikke at konkureres på pris hvis forhandlerne ikke ønsker det, og hvis du er enig i det forsår jeg ikke kritikken.... Men jeg er måske ikke gammel nok :)

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

@ kimhvid

Jamen det var også til dels en kritik af branchens måde at prissætte på, men med den baggrund at hvis man ikke konkurrerer på andre faktorer bør man konkurrere på pris. Jeg mener ikke det i dag gør den store forskel om du går til Fona, Elmutanten, Merlin eller en af de andre store, for prisen er den samme og servicen/rådgivniongen er lige ringe og det er problemet.

Scotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Vil da også gerne lige deltage i debatten.

Jeg købte for et par år siden et TV hvor vejledende udsalgspris var 42500kr. det købte jeg hos importøren for 25000kr så en avance hos forhandleren ville være næsten 18000kr det er da en pæn fortjeneste vil jeg mene. Skal lige sige at jeg også købte en video samme sted 900kr hvor vejledende udsalg. var 1800kr. 

Jeg selv er noget til det punkt, at når jeg selv skal have udstyr køber jeg det i tyskland, uden at have prøvelyttet det, er det ikke godt nok, sælger jeg det som brugt og taber så at sige ikke ret meget, hvis man kan sige jeg taber på det, så man kan vel sige at der prøvelyttes ad den hårde vej. Og hvorfor så det? ganske enkelt fordi jeg bor på Bornholm, der er ingen hifi forretninger der har de varer jeg måske gerne godt ville have, jovel de kan skaffe dem hjem, men det sq da noget besværligt, hvis jeg så skal til København for at lytte er det lige en ekstra omkostning på et par tusinde kroner.

Scotty

Til top Vis Scotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scotty

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Scotty skrev:

Jeg købte for et par år siden et TV hvor vejledende udsalgspris var 42500kr. det købte jeg hos importøren for 25000kr så en avance hos forhandleren ville være næsten 18000kr det er da en pæn fortjeneste vil jeg mene. Skal lige sige at jeg også købte en video samme sted 900kr hvor vejledende udsalg. var 1800kr. 

Jeg selv er noget til det punkt, at når jeg selv skal have udstyr køber jeg det i tyskland, uden at have prøvelyttet det, er det ikke godt nok, sælger jeg det som brugt og taber så at sige ikke ret meget, hvis man kan sige jeg taber på det, så man kan vel sige at der prøvelyttes ad den hårde vej. Og hvorfor så det? ganske enkelt fordi jeg bor på Bornholm, der er ingen hifi forretninger der har de varer jeg måske gerne godt ville have, jovel de kan skaffe dem hjem, men det sq da noget besværligt, hvis jeg så skal til København for at lytte er det lige en ekstra omkostning på et par tusinde kroner.

Scotty

Hvis den vejledende udsalgspris er 42.500 så udgør moms 8.500 så forhandlerens reele salgspris er 34.000. Så han har 9.000 kr pr enhed til at dække sine omkostninger og tjene lidt penge.

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Plus man sikkert kunne presse prisen et par tusinde.... Så ser det endnu dårligere/bedre ud

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Scotty skrev:

Scotty

Hvis den vejledende udsalgspris er 42.500 så udgør moms 8.500 så forhandlerens reele salgspris er 34.000. Så han har 9.000 kr pr enhed til at dække sine omkostninger og tjene lidt penge.

Ja så skal de også have et og vise frem så der skal sælger 3 får det er betalt .

så hvis en shop sælger noget til 42500kr der skulle de meget gerne tjene mere .

men jeg har set priser på de helt store i dk og der kan jeg godt stille ? ved hvorfor de er så megt dyre i danmark

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

- nu må I altså holde tungen lige i munden, ikke d'herrer .....

For hvis Scotty har betalt kr. 25.000 hos en importør, så har importøren altså solgt TV'et for kr. 20.000 ex.moms , ikke sandt ?

Og hvis den vejl. udsalgspris er kr. 42.500, så svaret det til en salgspris på kr.34.000 ex. moms, right ?

- og så er vi enige om at det giver en detail-avance på kr. 14.000 , ikke ?......og at det er en avance på sådan...bum-bum, regne-regne...ja, 70%.....tja, tror at mange forr. ville være ganske godt tilfredse...både hvad angår det procentvise dækning-bidrag, men også selve beløbet i sig selv...........

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nu har der været en masse snakken frem og tilbage om hvorfor Hifi produkter er så dyre i DK. Branchen har en version, og vi forbrugere tænker jo nok lidt på en anden måde. Men EN ting har vi til fælles, vi tænker begge med tegnebogen!!!

Men nu lyder mit spørgsmål så: Er i forhandlere ikke bange for at nethandlen og især handlen over grænserne vil dræbe jeres butikker, hvis I ikke snart gør noget. For uanset hvad kan I jo ikke gøre noget ved de lavere priser der nu engang er i Tyskland, andet end at regulere jeres egne! Jeg tror nemlig at den alm forbrugere vil begynde at blive mere og mere prisbevist, især pga nettes større og større udbredelse. Dette kombineret med tanken om at folks nevøstitet for at handle over nettet, samtidig bliver mindre og mindre, tror jeg helt klart vil koste den danske detailbranche rigtig mange penge, og dette har vi kun set starten på endnu.

Dette vil jeg jo synes er synd, da jeg i bund og grund faktisk er ked at handle ind hos naboen, syd for grænsen.

Tror i branche folk at i kan blive ved med at holde skuden ovenvande, hvis den samme prisdifferens forsætter i fremtiden? Om det så er højere løninger, skatter osv der årsagen er jo faktisk sagen uvedkommende, for det kan forbrugeren jo ikke bruge til en dyt!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- nu må I altså holde tungen lige i munden, ikke d'herrer .....

For hvis Scotty har betalt kr. 25.000 hos en importør, så har importøren altså solgt TV'et for kr. 20.000 ex.moms , ikke sandt ?

Og hvis den vejl. udsalgspris er kr. 42.500, så svaret det til en salgspris på kr.34.000 ex. moms, right ?

- og så er vi enige om at det giver en detail-avance på kr. 14.000 , ikke ?......og at det er en avance på sådan...bum-bum, regne-regne...ja, 70%.....tja, tror at mange forr. ville være ganske godt tilfredse...både hvad angår det procentvise dækning-bidrag, men også selve beløbet i sig selv...........

mvh

Jesper/Oldhifinut

Ups - havde læst det som prisen forhandleren skulle betale. Så hvis forhandleren kan købe det til 20.000 så er der 14.000 at gøre godt med hvilket jo selvfølgelig gør det lidt bedre. Men der skal jo stadig være penge til løn, husleje osv. og hvis man ikke skal blive hængt ud her som en dårlig butik, så skal man også helst have et par stykker på lager, som man så risikerer at brænde inde med når forbrugerne hellere vil købe noget andet. Regnestykket er desværre aldrig så simpelt som at sige en avance på 70%

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
At jeg så har svært ved at se at det må være nødvendigt med en EKSTRAavance på kr. 5.000 for et TV i kr. 20.000 klassen, er for mig ubegribeligt...også selvom vi - medgivet - har en højere moms, og typisk højere lønninger i DK.

Som jeg forsøgte at redegøre for, så har ekstra-avancen på 5000,- (som dog skal deles i to led) ikke noget direkte med DK vs. DE at gøre - det er et spørgsmål om to forskellige koncepter. Og hér er det at den almindelige forbruger ganske enkelt (no offence) ikke har et klap forstand på hvad det koster at drive forretning, og hvad avancen skal være for at føre et givent koncept.

Problemet er at dét koncept der giver de ultra-lave priser i DE ganske enkelt ikke findes herhjemme som markedet er i dag. Inden for PC-branchen findes det i høj grad i form af f.eks. www.shg.dk. Men en ekstra avance på 5000,- for et produkt til 20.000,- i en høj-service butik ifht. en ultra-lavservice butik er faktisk slet ikke nok - det kan være svært at forstå, men det er sådan det er. Hvorfor tror du at de fleste butikker med et højt service-niveau fører nogle andre mærker end mainstream-butikker og internet-butikker? Det er et simpelt spørgsmål om at den højere avance sådan en butik _kræver_ ville gøre prisforskellen alt for åbenlys.

For nu at tage et specifikt eksempel: Hvorfor tror I at stort set alle "seriøse hifi-butikker" næsten udelukkende fører Infocus Screenplay produkter? Det skyldes ene og alene at Screenplay serien føres i en lukket kreds af forhandlere, hvor der stilles nogle specifikke krav til forhandleren. Dette holder lavpris-butikkerne væk - og dermed sikrer man sig en fornuftig avance på produkterne. Dette er ikke ågeri, det er hele grundlaget for at forretninger som hifi-klubben, Scala, KTx2, Lydspecialisten og til dels Tape Connection overhovedet eksisterer. Og hele B&O konceptet er iøvrigt opbygget om samme koncept, som ikke er ulovligt medmindre der eksisterer deciderede prisaftaler/krav om mindstepriser.

Hvis distributionen ikke foregik på den måde, så ville hverken disse butikker eller hovedparten af de mærker de/vi sælger slet ikke eksistere. For at vende tilbage til projektor-eksemplet, så har jeg som en af de meget få valgt at køre et koncept med en relativt høj kvalitet hvad selve demonstrationen af udstyret angår, men med de projektorer jeg mener giver mest for pengene. Det betyder at jeg er i åbenlys konkurrence med alt hvad der kan kravle og gå, fordi jeg vælger at satse på projektorer som PTAE-700, Z3 og HS50. Derfor bliver det åbenlyst for enhver hvor mange penge vi tjener når vi sælger en projektor - men det betyder ikke at vi tager overpris, tværtimod - den hårde konkurrence tvinger os samtidigt til at være effektive og holde priser der trods alt ikke er alt for meget dyrere end konkurrenterne. Derfor er avancen cirka den halve af hvad man kan tjene på en Screenplay projektor.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Det der med at til sidst er der jo ingen butikker hvor man kan se varene vil jo aldrig ske, der er altså trods alt 5-6millioner danskere og der er MANGE som "bare" går ind i en dansk butik nå de skal købe noget og det er jo også helt fint.

Problemet er at dem der "bare" går ind i en butik er lige præcis de kunder der går i Fona, Elgiganten, Bilka osv. og hiver noget ned fra hylden. Der vil selvfølgelig altid eksistere radio/tv butikker, spørgsmålet er hvem der overlever? Hvis pris-fikseringen fortsætter, så bliver det i større og større grad de store der tager markedet. Hvis man er tilfreds med at gå ind i Elgiganten og kigge på varen før man bestiller den hjem fra udlandet, så er det selvfølgelig helt fint.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes