Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:
At prisen på Plasma skærme er ens overalt siger ikke så meget om konkurence situationen som det siger om efterspørgelsen. Der er åbenbart ikke nok salg i dem til at det kan betale sig at slås om markedsandele. (@ MichaelMW og ja man bliver vel klogere med alderen )

Helt enig, og jeg er iøvrigt stærkt uenig i at der ikke skulle være konkurrence på plasma-tv'ene. Det er et af de mest hysteriske markeder jeg nogensinde har bevæget mig i. Folk bekymrer sig mere om hvorvidt de skal give 24.000,- eller 25.000,- for et tv end om hvorvidt de rent faktisk tror på dét sælgeren står og siger.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Scotty skrev:
Jeg købte for et par år siden et TV hvor vejledende udsalgspris var 42500kr. det købte jeg hos importøren for 25000kr så en avance hos forhandleren ville være næsten 18000kr det er da en pæn fortjeneste vil jeg mene. 

Jeg har to kommentarer til dén ting: For det første, så vil jeg gerne vide hvad din baggrund er for at kunne sige at et givent beløb for en given butik er en "pæn fortjeneste"?

For det andet, så er der altså en del ubekendte i dét her. Nu sammenligner vi pludselig vejledende priser, ikke laveste priser eller hvad? Tråden går ud på DK vs. DE, så må det vel være de reelle priser der er interessante? Eller vejl. vs. vejl. - man skal ikke sammenligne æbler med pærer, alt for ofte sammenligner folk den laveste pris overhovedet i tyskland med vejl. i danmark, det hænger altså ikke sammen. Vejl. 42.500,-, ja tak - men ganske ofte kører importøren nogle specialtilbud, så den reelle mulige udsalgspris med fuld avance er noget lavere (at nogle forhandlere så vælger at "stikke pengene i lommen" er jo deres valg - det afhænger af hvor meget man er presset af konkurrencen fra de andre). Desuden, hvis du overhovedet har fået lov at handle direkte hos importøren, så kan det kun være fordi du "kender nogen". Importøren tjener jo også penge når han sælger til forhandleren - hvem siger at du ikke har fået en lavere pris end den normale 1-styks pris til forhandleren?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
Og hvis den vejl. udsalgspris er kr. 42.500, så svaret det til en salgspris på kr.34.000 ex. moms, right ?

- og så er vi enige om at det giver en detail-avance på kr. 14.000 , ikke ?......og at det er en avance på sådan...bum-bum, regne-regne...ja, 70%.....

MichaelWB skrev:
Ups - havde læst det som prisen forhandleren skulle betale. Så hvis forhandleren kan købe det til 20.000 så er der 14.000 at gøre godt med hvilket jo selvfølgelig gør det lidt bedre. Men der skal jo stadig være penge til løn, husleje osv. og hvis man ikke skal blive hængt ud her som en dårlig butik, så skal man også helst have et par stykker på lager, som man så risikerer at brænde inde med når forbrugerne hellere vil købe noget andet. Regnestykket er desværre aldrig så simpelt som at sige en avance på 70%

Jeg kan naturligvis ikke give jer information omkring hvad avancer er og ikke er på forskellige ting, den slags er forretningshemmeligheder. MEN - hvis I absolut vil regne på avancer, kan vi så ikke lige blive enige om at regne rigtigt?

Avance er salgspris minus kostpris. Kostprisen er ikke husleje og løn, udelukkende dét det har kostet at købe varen, dvs. varens indkøbspris. Den procentvise avance regnes _altid_ (medmindre man har tænkt sig at gøre det forkert, sføli) ud fra _salgsprisen_. Man ved jo ikke hvor meget man har tjent, før varen er solgt. Avancen er i ovenstående eksempel derfor ikke 70%, men 41%. Så har Michael selvfølgelig ret i at det ikke er alle 41% der ryger i baglommen, men det har ikke noget med avance at gøre.

Nu bliver der ikke talt om hvilket mærke det er (og det er også ligegyldigt for diskussionen), men 41% er faktisk slet ikke en urealistisk høj avance for en høj-service butik.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

He he - lidt pinligt at jeg regnede avancen den forkerte vej, men det er ikke altid man husker alt hvad man lærte i skolen

Min pointe var nu også at man ikke kan se på én vare og avancen ved at sælge ét eksemplar og konkludere noget som helst. Det kan lyde af meget med en acance på 41% eller 14.000 men hvis kun man sælger sådan en skærm en gang om måneden så er det jo ikke så meget.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
He he - lidt pinligt at jeg regnede avancen den forkerte vej, men det er ikke altid man husker alt hvad man lærte i skolen

Det er en yderst udbredt fejltagelse, så det behøver du ikke være pinligt berørt over. Men husk det næste gang nogen (inkl. aviser) skriger om avancer på "flere hundrede procent"...

MichaelWB skrev:
Min pointe var nu også at man ikke kan se på én vare og avancen ved at sælge ét eksemplar og konkludere noget som helst. Det kan lyde af meget med en acance på 41% eller 14.000 men hvis kun man sælger sådan en skærm en gang om måneden så er det jo ikke så meget.

Præcis.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
MichaelWB skrev:

Det er en yderst udbredt fejltagelse, så det behøver du ikke være pinligt berørt over. Men husk det næste gang nogen (inkl. aviser) skriger om avancer på "flere hundrede procent"...

Jo det er lidt pinligt når den skole jeg taler om er Handels Højskolen

Nå men hvis vi nu bare kunne få den priskrig på fladskærme (blandt producenterne) så kan vi få nogle billigere skærme og så er alle glade... måske med undtagelse af producenterne 

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

OttoTC; Lad mig gøre det helt klart, at JEG har det fint med at man som forretning prøver at sælge et produkt til hvad markedet kan bære/forbrugeren vil betale - "udbud vs. efterspørgsel" - fint nok.

At jeg så OMVENDT har svært ved at forstå når visse forretningers "klynkeri" ( nej, opfatter ikke dig/din forretning som een af dem der "hyler" ) over dårlig/lille avance er en anden sag. Men når samme forretninger begynder at snakke om manglende "moral" hos os alm. forbrugerere fordi vi altså ikke vil acceptere at nogen VIL forlange en (for) høj pris for et produkt som man kan købe med en besparelse på op til 40% et andet sted, så forsvinder den sidste snert af forståelse/respekt fra min side - og måske vi lige skal holde fokus på netop dette, da det jo var det som var denne tråds ophav.

- Og nu skal jeg ikke bidrage ( forvirre  ) mere omkring hvordan man udregner avance i procenter (- og nej, har sikkert ikke detaljeret viden omkring det at drive en Hifi-forretning, men er dog selvstændig selv, så LIDT ved jeg omkring det at drive forretning i almindelighed ), og min udregning som viser en 70% avance holder altså vand !

- men det du mener er måske hvad dækningsbidraget er når div. omkostninger er modregnet - og så er vi enige om at tallet er langt mindre.....

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Otto, TC skrev:
MichaelWB skrev:

Jo det er lidt pinligt når den skole jeg taler om er Handels Højskolen

Nå men hvis vi nu bare kunne få den priskrig på fladskærme (blandt producenterne) så kan vi få nogle billigere skærme og så er alle glade... måske med undtagelse af producenterne 

Øhhhh, er det netop ikke hvad vi er i færd med at se....at der ER priskrig mellem producenterne.........kan nogen huske hvad et "fornuftigt" 42" plasma kostede for blot et år siden ?......kr. 40.000 er da ikke helt forkert...og i dag...ca. kr. 20.000 - det synes jeg dælme da er noget der minder om "priskrig".

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
- Og nu skal jeg ikke bidrage ( forvirre  ) mere omkring hvordan man udregner avance i procenter (- og nej, har sikkert ikke detaljeret viden omkring det at drive en Hifi-forretning, men er dog selvstændig selv, så LIDT ved jeg omkring det at drive forretning i almindelighed ), og min udregning som viser en 70% avance holder altså vand !

- men det du mener er måske hvad dækningsbidraget er når div. omkostninger er modregnet - og så er vi enige om at tallet er langt mindre.....

Nej, jeg taler ikke om dækningsbidrag - jeg taler om bruttofortjeneste. Avance og bruttofortjeneste er det samme - salgspris minus kostpris. DB er salgspris minus variable omkostninger, det er noget andet - men det har ikke noget med de 70% at gøre. Enhver procentvis angivelse regnes ud fra det oprindelige - og det oprindelige/øverste i et regnskab, det er omsætningen. Derfor regnes nøgletal altid ud fra omsætning. Så er der mange der synes det er nemmere at beregne priser i hverdagen hvis de ved at de skal lægge et bestemt procenttal til kostprisen for at få udsalgsprisen, dét står én frit for - men uanset hvad man måtte synes er nemmest, så er det _forkert_ at oplyse avancen som en procentangivelse ud fra kostprisen. Det er desuden yderst dumt - det kan medføre nogle ret ubehagelige misforståelser, hvis alle ikke regner ens - det er dét regnskabsloven er der for.

Ergo: I ovenstående tilfælde:

Omsætning: 34.000,-

Kostpris: 20.000,-

Bruttofortjeneste: 14.000,-

Avance: 14.000/34000 = ca. 41%.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Nej, jeg taler ikke om dækningsbidrag - jeg taler om bruttofortjeneste.

Forresten: I en butik er bruttofortjeneste og dækningsbidrag oftest det samme.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

@ Jesper Andersen

Nu ved jeg ikke hvilke 42" skærme du mener er faldet fra 40K til 20K inden for det sidste år, det må du da gerne komme med nogle eksempler på. Og jeg går ud fra vi taler om de priser der er i Danmark.

Det er rigtigt at priserne falder hele tiden, men det er den udvikling der er når en ny teknologi bliver mere mainstream. For 5-6 år siden kostede en billig DVD afspiller 2.000 kr og i dag er de næsten billigere end filmene

Jeg vil mene at i dag koster skærme af sammenlignlig kvalitet nogenlunde det samme lige meget om det så er en Panasonic, Philips, Pioneer eller et andet kendt mærke. Priserne falder stadig og når der kommer nye modeller hen over sommeren vil de sikkert falde yderligere, eller blive bedre til den samme pris. Jeg synes bare det ville være dejligt hvis en eller flere af producenterne blev lidt mere offensiv og konkurrede hårdere på prisen, så den prisudvikling gik hurtigere.

Det skyldes ene og alene at jeg godt kunne tænke mig en stor fladskærm, men at jeg stadig synes de er for dyre i forhold til hvad man for. Det er selvfølgelig en 100% subjektiv vurdering og der er sikkert mange der vil være uenige med mig der. Når 42" HD-Ready skærme med en rimelig billedkvalitet kan fås for under 20K (i Danmark) så begynder det at ligne noget.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Jeg synes bare det ville være dejligt hvis en eller flere af producenterne blev lidt mere offensiv og konkurrede hårdere på prisen, så den prisudvikling gik hurtigere.

Hvad vil du så kalde det de laver nu?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

MichaelWB skrev:
Jeg synes bare det ville være dejligt hvis en eller flere af producenterne blev lidt mere offensiv og konkurrede hårdere på prisen, så den prisudvikling gik hurtigere.

Hvad vil du så kalde det de laver nu?

Lige nu mener jeg bare de følger den prisudvikling der kommer fordi teknologien modnes, produktionsomkostninger falder, større volumen giver en bedre udnyttelse af produktionsaparatet osv.

Mit indtryk er ikke at nogen af de store producenter prøver at være billigere end de andre, men det er da muligt jeg tager fejl. Jeg vil da meget gerne hav nogle eksempler på produkter fra en eller flere af de store producenter som er pris sat agressivt i forhold til tilsvarende produkter fra konkurrenterne.

Jeg synes stadig kun det er de skærme af forholdsvis dårlig kvalitet, som feks dem der blev testet i sidste nummer af HCC, man ser pris sat lavt. Men du kender sikkert markedet bedre end jeg gør og ved måske lidt mere om hvad der er ved at ske, så du må meget gerne dele din information

Der var på et tidspunkt en herinde der linkede til en artikel fra Politiken hvor de spåede prisfald på 40% inden for det næste år! Jeg håber det er rigtigt for så er priserne lidt mere spiselige på det tidspunkt hvor jeg regner med at skulle skifte. Det ville da være dejligt hvis de skærme der i dag koster 35K kan fås til under 20 om et år - i det mindste for de af os der ikke har købt endnu

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Jesper Andersen skrev:

Nej, jeg taler ikke om dækningsbidrag - jeg taler om bruttofortjeneste. Avance og bruttofortjeneste er det samme - salgspris minus kostpris. DB er salgspris minus variable omkostninger, det er noget andet - men det har ikke noget med de 70% at gøre. Enhver procentvis angivelse regnes ud fra det oprindelige - og det oprindelige/øverste i et regnskab, det er omsætningen. Derfor regnes nøgletal altid ud fra omsætning. Så er der mange der synes det er nemmere at beregne priser i hverdagen hvis de ved at de skal lægge et bestemt procenttal til kostprisen for at få udsalgsprisen, dét står én frit for - men uanset hvad man måtte synes er nemmest, så er det _forkert_ at oplyse avancen som en procentangivelse ud fra kostprisen. Det er desuden yderst dumt - det kan medføre nogle ret ubehagelige misforståelser, hvis alle ikke regner ens - det er dét regnskabsloven er der for.

Ergo: I ovenstående tilfælde:

Omsætning: 34.000,-

Kostpris: 20.000,-

Bruttofortjeneste: 14.000,-

Avance: 14.000/34000 = ca. 41%.

Avance skal være uden moms .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kåre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige et par kommentarer til både købere og forhandlere...
1: Hvorfor skulle en dansk og en tysk distributør få den samme pris fra fabrikken?
Det virker som om folk fokuserer på den avance der er i distributør/forhandler-leddet, men efter min bedste overbevisning er det mere nuanceret end som så.
Jeg arbejder selv i elektronik-branchen (ikke HiFi), og var for et par år siden ved en mellemstor producent af consum-elektronik. Jeg ved at der var væsentlig forskel i det dækningsbidrag vi som OEM-fabrikant fik, alt efter hvilket land vi solgte til...
Som hovedregel var DB mellem 80% og 200% når vi solgte til distributører i DK, NO og SE, mens DE og FR lå omkring 30% til 60%. UK lå et sted der imellem...
Dertil kom, at hvis en kunde ville tage et fornuftigt styktal (i vores tilfælde +10K) kunne han handle direkte med fabrikken, hvilket åbentlyst sparede ham for en del ;-) Min pointe er, at allerede fra OEM'en bliver der differentieret mellem hvor meget konkurence der er i de forskellige markeder (Lille konkurence  -> høj DB), og det har ikke noget med Karteller at gøre. Hvis du vil sælge i DK, SE og NO skal der være Nationale manualer, og et salg på "kun" 100.000 enheder om året betyder så at det lige pludselig ikke er interresant for de store firmaer. Men hvis avancen er god nok, så sælger man selvfølgelig.
2: Der var en der nævnte Kina/Hongkong priser...
Disse priser inkluderer ikke en dansk manual, der er som regel ingen reklamationsret, du er ikke beskyttet af CE reglerne (Bla. sikkerhed ved forbindelse til lysnettet) og forsendelsen er på eget ansvar. Det er så en vurdering af om den risiko er besparelsen værd (Jeg har selv købt kinavarer, men er altid spændt på om det når godt frem).
3: Inden for elektronik, har der i danmark været en tradition for at der var EN distributør af hvert mærke. Dette er stort set unikt for Danmark, og er efter min bedste overbevisning et problem (Men formentligt ikke mere end et par procent på prisen), men det er et resultat af, at Danmark er et meget lille marked, og derfor dybest set uinterresant for de globale OEM'er. Er der nogen der ved om det samme gælder inden for HiFi?

Min pointe er, at det er naivt at tro at et lille marked (DK) kan have de samme priser som et stort, i hverttilfælde indtil de nationale grænser (Økonomisk) stadig eksisterer (nationale stik, manualer og i nogle tilfælde mærkninger på kabinettet).

Bare et par tanker....
/Kåre
Til top Vis Kåre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kåre

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

@ Kåre

Der er da ingen tvivil om at en del af prisforskellen skyldes at Danmark er et mindre marked. Som vi har været inde på tidligere er priserne i Danmark åbenbart meget lig med dem man ser i Sverige der jo også er et relativt lille marked, med sit eget lille sprog osv.

Resultatet af det er så at der som regel kun er en distributør i DK og det gør jo at de eneste sted pris kan blive en konkurrenceparameter er i detail-ledet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Mit indtryk er ikke at nogen af de store producenter prøver at være billigere end de andre, men det er da muligt jeg tager fejl. Jeg vil da meget gerne hav nogle eksempler på produkter fra en eller flere af de store producenter som er pris sat agressivt i forhold til tilsvarende produkter fra konkurrenterne.

Jeg synes det er en meget underlig måde folk konkluderer ud fra prisniveauerne om der er konkurrence eller ej. Hvis en producent har priser der er meget anderledes i forhold til andre, så er det på grund af manglende konkurrence. Men hvis alle producenter har ens priser, så er det _også_ på grund af manglende konkurrence? Det er den hårde konkurrence der gør at f.eks. Panny PV500 og Pioneer PDP435 er så tæt på hinanden prismæssigt som de er. Og jeg er desuden også meget uenig i at priserne er ens i de forskellige butikker. Jeg har lige været rundt i et par butikker for at kigge lidt på sagerne, og jeg så f.eks. Philips 32 PF 9976 til 24.999,- det ene sted og 17.999,- det andet.

Producenterne ligger i så hård konkurrence mod hinanden at meget få af dem rent faktisk tjener penge.

MichaelWB skrev:
Jeg synes stadig kun det er de skærme af forholdsvis dårlig kvalitet, som feks dem der blev testet i sidste nummer af HCC, man ser pris sat lavt.

Jamen, det kan da ikke komme bag på dig at en bedre skærm koster flere penge at lave? Konkurrencen gør netop at dén kvalitet skærme som f.eks. Panasonic og Pioneer leverer ganske enkelt ikke _kan_ sælges billigere, før den teknologiske udvikling, som du ganske rigtigt siger, bringer priserne nedad. Prøv at sammenligne med hifi-markedet - der er meget mindre konkurrence dér. Hvis vi antager at en fornuftig mellemklasse-forstærker koster 5000,-, hvad koster det så at få en markant bedre, decideret high-end forstærker? Det tidobbelte? I plasma-markedet er forskellen på en møgbillig, elendig tøse-skærm og markedets bedste tv kun ca. faktor 3. Og fra den fornuftige mellemklasse (Panny PA 50 f.eks.) er det kun faktor 1,5. Dét beviser da netop i høj grad at konkurrencen er hård.

MichaelWB skrev:
  Der var på et tidspunkt en herinde der linkede til en artikel fra Politiken hvor de spåede prisfald på 40% inden for det næste år! Jeg håber det er rigtigt for så er priserne lidt mere spiselige på det tidspunkt hvor jeg regner med at skulle skifte.

Det er såmænd slet ikke så vildt urealistisk - det skal dog siges at der har været et pænt prisfald allerede i løbet af foråret, på et tidspunkt _vil_ priserne flade ud. Men dét der giver de store prisfald er ikke udelukkende mere konkurrence, det er i langt højere grad det faktum at vi er ved at nå det "kritiske punkt", hvor priserne er lave nok til at volumen accellererer kraftigt. Produktionsstørrelse er den altafgørende faktor for plasma-priserne.

Kåre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

@MichaelWB
Ja, men selv hvis der allerede er en forskel på 20-30% fra fabrikkens side, er det jo umuligt for detail-leddet at sælge i konkurence med DE.
Simpelt hen fordi de ikke kan købe gennem en tysk distributør pga. lovkrav (Mangler netstik og manual på det rigtige sprog).
Private importører er ikke omfattet af de samme regler, og kan defor godt købe i fx. tyskland, uden at have et krav om en dansk manual...
Denne direkte handel, kan detail-handelen ikke konkurerre med medmindre man lemper på de danske regler => mindre forbruger beskyttelse/service (Min bedstemor vil nok ikke have det så nemt med en engelsk manual som jeg har).

/Kåre
Til top Vis Kåre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kåre

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

@ Kåre

Du har fuldstændig ret, de kan ikke konkurrere med priserne i Tyskland. Nu mente jeg lige så meget at priskonkurrencen først har mulighed for at dukke op i sidste led. Hvis der nu var to distributører af et givent mærke i Danmark kunne man jo godt forestille sig at den ene distributør ville sælge lidt billigere til sine forhandler og dermed øge konkurrencen på pris.

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Mon ikke man kan konkluedere at vi som forbrugere tit vil have det hele men ikke er villige eller istand til at betale for det. Og så skal prisen eller forhandleren eller tredje part have en omgang spredhagl. Som nævnt tidligere, kan en pris på markedet vel ikke have andet end den rigtige pris med mindre der er en tvungen regulering på området. Der er mange ting jeg gerne vil have men ikke har råd til. Det betyder ikke at de er prissat skævt.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes