Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

@ kimhvid

Du har ret - i den perfekte markedsøkonomi vil prisen finde et naturligt leje som vil være den "rigtige" markedspris. Nu findes der ikke en perfekt markedsøkonomi så derfor kan du ikke konkludere så bastant. F.eks. er det danske marked reguleret. Kravet om en dansk brugsforvirring er jo en regulering der gør det dyrere at sælge et produkt i Danmark.

Og der findes da også mange produkter jeg gerne ville have men som er langt uden for min rækkevide, men der taler vi typisk om deciderede luksus-produkter som jo ofte er pris sat højt som en del af det eksklusive. De tilfælde der har været på tale her er mere almindelige konsument produkter (dog i den lidt dyrere ende).

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Kom nu piger…tør øjnene, spænd hjælmen og kom ind i kampen.

Jeg er så træt af købmænd der snakker om moral og etik. Fat det nu…når vi snakker salg af hifi, både retail og engross, er begreberne moral og etik i debatten komplet irrelevante.

Faktum: Hvis i syntes det hårdt og må lukke så er det alene fordi i ikke evner at tilpasse jer det marked som i selv i øvrigt har valgt at operere kommercielt i. Hvis prisen er den drivende faktor – så er og bliver prisen den drivende faktor. Jeg kan godt forstå at det gør ondt at indstille sig på at alt det fine hifi-grej man har på lager er gået hen og blevet en ”råvare” grundet Internettet og de store kæder etc. Men valget er jeres…enten tilpasser i jer ændringerne i markedet eller også finder i på noget andet at lave. Hvis ikke branchen selv kannibaliserer sin egen forretningsgang løbende så gør andre det….sidder i bare og venter på den langsomme død eller hvad? Nogen af jer gør det da meget godt….det siger jeres regnskaber.

Husk at I får ikke gode tyske vilkår hos producenter før i kan flytte samme antal kasser og/eller har kapital til at lægge dem på lager eller køber fælles ind. Og hvis ikke i evner at finde investorer eller gå sammen mod den ”dumme” agent og tale jeres sag en gang for alle – ja så er i sgu selv ude om det.

Producenter skifter gerne agenter ud hvis branchen rotter sig sammen og kræver det – det er set før.  Producenter kan godt træffe kommercielle beslutninger. Der er jo en årsag til at man kan købe ting billigere på nettet og i Tyskland – de flytter kasser nedad og er glade.

Money talks…moral og etik…ja…måske?

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

@ kimhvid

Du har ret - i den perfekte markedsøkonomi vil prisen finde et naturligt leje som vil være den "rigtige" markedspris. Nu findes der ikke en perfekt markedsøkonomi så derfor kan du ikke konkludere så bastant. F.eks. er det danske marked reguleret. Kravet om en dansk brugsforvirring er jo en regulering der gør det dyrere at sælge et produkt i Danmark.

Og der findes da også mange produkter jeg gerne ville have men som er langt uden for min rækkevide, men der taler vi typisk om deciderede luksus-produkter som jo ofte er pris sat højt som en del af det eksklusive. De tilfælde der har været på tale her er mere almindelige konsument produkter (dog i den lidt dyrere ende).

Det er jo noget sludder.... Godt nok er der en masse regulering i dk men det vi diskuterer er jo mest af alt forholdet indbyrdes de danske forhandlere. Og her er lejet helt naturligt. Det er jo de samme krav der stilles til alle (stort set ) danske forhandlere. Så jeg kan ikke se hvorfor markedsøkonomien ikke skulle virke idag i dk på dette område. Måske er de danske forhandlere dårligere stillet i forhold til de tyske men diskutionen var på at der ikke var nogen indbyrdes konkurence i dk.

Kåre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:
Måske er de danske forhandlere dårligere stillet i forhold til de tyske men diskutionen var på at der ikke var nogen indbyrdes konkurence i dk.

Øhhh, Emnet for diskusionen var: "Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D"
Til top Vis Kåre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kåre

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Kåre skrev:
kimhvid skrev:
Måske er de danske forhandlere dårligere stillet i forhold til de tyske men diskutionen var på at der ikke var nogen indbyrdes konkurence i dk.
Øhhh, Emnet for diskusionen var: "<span ="lgText">Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D"</span>

I know.... Men diskutionens konteks var på det tidspunkt ikke et spørgsmål om DK vs udlandet men om konkurencen internt i dk

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

@ kimhvid

Sandt nok, hvis vi holder os til at se på det danske marked, så er vilkårene de samme for alle forhandlere. Men fordi prisen er det samme hos alle forhandlerne betyder det bestemt ikke at prisen er endt på det naturlige markedsniveau. Uden at vi skal til at tegne kurver for udbud og efterspørgsel, og køre helt ud på et sidespor, så vil den rette markedspris kræve at priserne konstant justeres for at se hvordan det påvirker markedet og det sker ikke i dag.

Kåre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

@ Kåre

Du har fuldstændig ret, de kan ikke konkurrere med priserne i Tyskland. Nu mente jeg lige så meget at priskonkurrencen først har mulighed for at dukke op i sidste led. Hvis der nu var to distributører af et givent mærke i Danmark kunne man jo godt forestille sig at den ene distributør ville sælge lidt billigere til sine forhandler og dermed øge konkurrencen på pris.

Jo, men så vil den importør kun hjemtage en procentdel af den mængde en stor importør hjemtager => Højere priser for importøren => Højere (Måske) priser for forbrugeren.  Der kræves en hvis volumen for at kunne presse producenten til lavere priser, og jeg er ikke overbevist om at det kan lade sig gøre med mellemdyrt til dyrt HiFi i Danmark. Hvis efterspørgselen var tilstrækkelig stor, ville der ret hurtigt komme et Aldi tilbud på Holfi der virkelig ville skabe opmærksomhed ved brugerne, og som ville tvinge importørerne til at presse producenten ligesom det er sket med computere og plasma/LCD skærme.
Stort styktal => mindre avance i alle led => mere ensartede priser.
lille styktal => højere avance i alle led => størrer udsving på prisen ( og størrer mulighed for at forhandle "et godt tilbud").
De to ovennævnte "ligninger" kan selvfølgelig kortsluttes på forskellig vis (prisaftaler m.v.).

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

@ kimhvid

Sandt nok, hvis vi holder os til at se på det danske marked, så er vilkårene de samme for alle forhandlere. Men fordi prisen er det samme hos alle forhandlerne betyder det bestemt ikke at prisen er endt på det naturlige markedsniveau. Uden at vi skal til at tegne kurver for udbud og efterspørgsel, og køre helt ud på et sidespor, så vil den rette markedspris kræve at priserne konstant justeres for at se hvordan det påvirker markedet og det sker ikke i dag.

Er ikke enig i Handelskole udlægningen af markedsprisen. Men det fylder jo også for meget at diskutere her. Vi kan gøre det privat en dag....

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

@ Kåre

Aldi tilbud på Holfi

Men vi er fuldstændig enige, der er ikke plads til flere distributører i Danmark, det er markedet for lille til, og det indsnævrer så bare mulighederne for konkurrence. Det sker selvfølgelig fra tid til anden at nogle af de store i detail-ledet går på indkøb, som f.eks. dengang Bilka ville sælge B&O, problemet med den slags tilbud er bare at de kun er her i denne uge for at skabe opmærksomhed og i næste uger er det hotte tilbud villa-telte!

Den dag Dansk Supermarked bestemmer sig for at fladskærme skal være et profilprodukt for dem og at det skal være billigt, så skal der nok ske noget, men så længe det bare er Fona, Elmutanten osv der sætter dagsordenen så falder priserne kun langsomt. Men de mindre fladskærme er jo begyndt at dukke op i Aldi og Netto så det kan være der sker noget nu

Kåre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Men de mindre fladskærme er jo begyndt at dukke op i Aldi og Netto så det kan være der sker noget nu

Min kones onkel købte nu et 42" i Aldi for nogle måneder siden (Kan ikke huske om det var plasma eller LCD),  til en pris der på det tidspunkt var ca. 20% under hvad han ellers kunne få. Det tilbud har de haft i hele europa, og det har garanteret været med til at sænke priserne generelt...Kunne være sjovt at se hvilken pris de ville kunne sælge til i dag.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Kåre skrev:
MichaelWB skrev:

Men de mindre fladskærme er jo begyndt at dukke op i Aldi og Netto så det kan være der sker noget nu

Min kones onkel købte nu et 42" i Aldi for nogle måneder siden (Kan ikke huske om det var plasma eller LCD),  til en pris der på det tidspunkt var ca. 20% under hvad han ellers kunne få. Det tilbud har de haft i hele europa, og det har garanteret været med til at sænke priserne generelt...Kunne være sjovt at se hvilken pris de ville kunne sælge til i dag.

Ja det kunne da være sjovt. El-giganten har de sidste par uger haft et Matsui  42" til 10K så aldig skal jo nok også ned i eller under den pris. Detsværre er det jo som regel ikke mærkevarerne der kommer på tilbud i Aldi og jeg vil altså hellere have et godt tilbud på en kvalitetsskærm. På den anden side så skal de billige skærme nok heller ikke blive meget billigere før det kan betale sig at købe sådan en nu og så købe en god skærm om et par år og smide den dårlige i soveværelset eller lignende.

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Aldi har jo som nævnt i en tidligere tråd et 32'' LCD på tilbud i næste uge (mener jeg) til 8.000 kr. . Igen et Medion - der blev solgt under navnet Tevion i UK (til 750£)... og har også været udbudt i DE jf. flere tyske debatgrupper. Jeg bemærkede, at butikkerne i UK fik en palle hjem ad gangen - der var tilsyneladende rigeligt udbud i modsætning til hvad man tidligere har set fra Aldi.

Det er klart det billigst, som jeg har set i den størrelse... men når det sælges i så stor stil, må de jo nok købe mere end én container ad gangen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Sandt nok, hvis vi holder os til at se på det danske marked, så er vilkårene de samme for alle forhandlere.

Se dét er jo så noget du har misforstået...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

MichaelWB skrev:
Sandt nok, hvis vi holder os til at se på det danske marked, så er vilkårene de samme for alle forhandlere.

Her tænkes på reguleringer, love osv. de er ens for alle. At der så er forskel på de vilkår forhandlerne kan opnå hos importører og distributører er så noget helt andet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Otto, TC skrev:

MichaelWB skrev:

Her tænkes på reguleringer, love osv. de er ens for alle. At der så er forskel på de vilkår forhandlerne kan opnå hos importører og distributører er så noget helt andet.

Det er stadigt ikke rigtigt, der er faktisk forskel på lovgivningen for et fjernsalg og et butikskøb. At det så rent faktisk favoriserer butikken er en anden ting, men der er store forskelle på at drive en butik og en netshop. Men det er hverken lovgivning eller indkøbspris der gør den største forskel - det er ganske enkelt dét simple at en "rigtig" butik koster væsentlig flere penge per omsætningskrone at drive. Og det gælder altså uanset om der står Scala Hifi eller Elgiganten på facaden. 

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, når nu denne diskussion tager udgangspunkt i prisforskellen mellem landene, så synes jeg følgende diskussion i et engelsk forum er interessant:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=205901&p age=1&pp=15

Jeg har ikke læst så meget af den endnu, men et interessant citat fra første side:

"The big problem is that we pay so much more for this kit in many cases than consumers in other countries do."

Hm, har jeg ikke hørt dét før?

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvis man er interesseret i at læse mere om det absurde i toldmure og import restriktioner og andet fjolleri kan www.Mises.org anbefales. Masser af gratis bøger osv

Egentligt kan det vel meget naturligt at der er prisforskelle alt efter hvor man befinder sig geografisk. Det er ikke decideret unaturligt. Hvis det forekommer fordi der er en tåbelig lovgivning er det selvfølgeligt anderledes.

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
[QUOTE=jensen] [QUOTE=jakobskovgaard]

Ja man godt kalde det en slags løsningsmodel, en anden løsningsmodel er at reducere antallet af importører og forhandlere.

Hvornår er tingene blevet billigere ved mindre konkurrence??? Er du nu sikker på at vi har reel konkurrence her i landet? Jeg synes ellers jeg ofte gennem masse medier læser eller hører om kartel aftaler hos de danske virksomheder.

Nu tror jeg ikke vi skal begynde på de helt store konspirationsteorier Det jeg skriver er ikke konspiration. Jo der bliver sikkert udstukket vejl. udsalgspriser fra de store elektronikfirmaer, men det er ikke mit indtryk at de bliver fulgt specielt nøje. Jeg nynes generelt at der er fin konkurrence på HIFI her i DK. Der er selvfølgelig visse firmaer som får eneforhandling og selv kan bestemme priserne, men ud over det synes jeg bestemt at konkurrencen er iorden.Personligt har jeg endnu ikke handlet i udlandet, jeg har naturligvis undersøgt priserne inden jeg har handlet. Men det har været vigtigere for mig at få den rette vejledning og være sikker på at mine rettigheder som forbruger har været sikret. Det skal ikke lyde frelst for der kommer måske en dag hvor differencen mellem Danmark og Tyskland bliver så stor at jeg handler der Det skal du næsten være så godt som sikker på, at den dag ikke kommer. Vi vil opleve en prisnedgang og reelt liberalisering af forholdene i Danmark. Det er jo bl. a. derfor jeg er en stærk tilhængere af EU , men så længe at prisen er 10-15% over DK priser, så handler jeg sgu ved jensen og co. det er ikke nogen der taler om nogle prisforskelle på 10-15 %. Vi snakker om 50 %. Jeg kan heller ikke finde på at handle i udlandet fordi jeg kan spare 10 %, så det er du ikke alene om.[/QUOTE]

tilhængere af EU . det giver slet ikke laver priser , stem bare ja til EUen så skal du se hvordan alt går op i pris .

EU fik lige en nej pille mere idag .

Hermed et par kildemateriale/dokumentation på min påstand om konkurrence og konkurrence forhold i Danmark.

Danske Konkurrence lov halter i EU: (DR1 fre. 05. Aug. 2005)

De danske konkurrencelove har alvorlige mangler i forhold til lovene i det øvrige EU.

Først og fremmest må de danske konkurrencemyndigheder i rent danske sager ikke ransage private hjem. For det andet er der i Danmark ikke mulighed for at give strafrabat til kartelovertrædere, der står frem og hjælper med afsløringen af et kartel..

- Når lovovertrædere begynder at bruge mafialignende metoder, er det afgørende, at myndighederne har de rigtige redskaber, siger professor Peter Mølgaard fra Handelshøjskolen i København til Politiken

Kulegravning af forsikringsbranchen: (DR1 fre. 05. Aug. 2005)

Et flertal i folketinget er så oprørt over forsikringsselskabernes forretningsmetoder og kæmpestore fortjenester, at det nu kræver, at konkurrencestyrelsen går i gang med en tilbundsgående undersøgelse af hele branchen, skriver Jyllandsposten.

Manglende gennemskuelighed af priser og produkter efterlader forbrugerne helt magtesløse og fører til for høje priser og en manglende konkurrence, siger Jens Hald Madsen fra Venstre.

Han bakkes op af både de konservative og Dansk folkeparti. Også de Radikale undrer sig over de stigende priser på f. eks. Kaskoforsikring af biler.

Dyrere for danskere at tage med SAS: (DR1 fre. 05. Aug. 2005)

Det er en stor fordel at være amerikaner, når man køber flybilletter gennem SAS på flyselskabets hjemmeside. Faktisk prisforskellen mere end 50 procent på flere afgange.

Hvis man vil flyve fra København til Madrid, koster flybilletten ifølge Jyllandsposten 2.633 Kr., hvis man opgiver man bor i Danmark.

Med adresse i USA kan man få billet til nøjagtig samme fly for 982 Kr.

- Vi er midt i en stor udskiftning af vores gamle bookingsystemer. I fremtiden vil prisen blive den samme, lover SAS-direktør Jørgen Lindegaard.

Ejendomsmæglere med på stramninger: (DR1 tor. 18. Aug. 2005)

Efter sagen om ejendomsmægler Hanne Nørrisgaards dobbeltrolle som mægler og medsælger af et ejendomsprojekt på Amager bebuder erhvervsminister Bendt Bendtsen stramninger af reglerne.

Og det er ejendomsmæglerkæderne Home og EDC indstillet på. Men de er ikke med på et forbud mod at sælge ejendomme, som mæglere har ejerinteresser i, skriver Børsen.

Nybolig overvejer i øjeblikket deres holdning til spørgsmålet, og har ikke ønsket at kommentere reglerne i avisen.

Hanne Nørrisgaard er gæst i Magasinet Penge på DR1 i aften.

Høje lønninger i forsikringsbranchen: (DR1 tor. 18. Aug. 2005)

Assurandører i Danica får op til 40 procent af første års præmie i provision, når de sælger en forsikring, skriver Børsen.

Og den høje provision forarger Forbrugerrådet.

- Hvis konkurrencen var hård, så havde de ikke råd til betale 40 procent, siger økonom Lotte Åkjær Jensen.

Samtidig mener hun, at de høje provisioner får assurandører til at oversælge forsikringer, men det afviser Danicas direktør Henrik Ramlau.

Minister vil belønne sladrehanke (Fra TV2)

16-03-06: 07:17 | af: pmol

Virksomheder, der deltager i ulovlige karteller skal have nedsat deres straf, hvis de vælger at sladre om andre i kartellet. Det foreslår øko­nomi- og erhvervsminister Bendt Bendt­sen (K), oplyser Jyllands-Posten.

"Vi har konkurrenceproblemer i 53 bran­cher. Vores prisniveau er højere end i andre lande. Derfor er der behov for at se på nye værktøjer. Vi vil nu åbne for bøderabat til virksomheder, der røber et kartel. Vi må konstatere, at vi er blandt de få lande, der ikke har bøderabat," siger Bendt Bendtsen.

Der er hidtil kun afsløret få karteller i Danmark, men Bendt Bendtsen tør ikke give et bud på, om det skyldes, at de faktisk ikke findes - eller om myndighederne blot ikke har haft de rigtige redskaber.

Vicedirektør i Landbrugsraadet og medlem af Konkurrencerådet, Claus Søgaard-Richter, advarer imidlertid mod at indføre systemet.

"Det strider mod et grundlæggende retsprincip. Nemlig at dem, der har gjort noget ulovligt, skal straffes. Og vi frygter samtidig, at det vil åbne en glidebane," siger Søgaard-Richter.

Nedenstående kilde kan jeg ikke dokumentere hvor jeg har det fra. Det må være TV2 men jeg er ikke sikker.

Et bredt politisk flertal vil lade karteldeltagere, som lægger kortene på bordet og sladrer om lyssky prisaftaler, slippe billigere. Det skriver dagbladet Børsen.

Ifølge Børsen er økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen indforstået med ideen og dermed står kartelkriminalitet til at få en retsmæssig særstatus på linje med f.eks. rockerkriminalitet. "Vi er positive over for at give Konkurrence­styrelsen nye værktøjer" siger også Venstres erhvervsordfører, Jens Hald Madsen.

Man kan vel godt kalde det for et par gode eksempler på min påstand om monopol og kartel aftaler i Danmark.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

puha, det var en lang men spændene tråd. Synes meget at konkurrencen i DK går på prisen. Der findes jo mange andre ting man kan kunkurre på. Som eksempel kunne forhandlere af Hifi(butikker) give den services at de kommer og stiller ens anlæg op.(hvis man køber et samlet anlæg) på den måde kan de nå de første gangs købes som ser mere på prisen og ofte ikke har så meget forstand på hifi. Har man en gang fået et godt forhold til en forhandler så holder man ofte ved. Generelt kunkurre DK butikker alt for meget på prisen, det holder ikke idag pga. internet m.m. I er nød til at differencer jer, find på noget nyt. Der findes så mange måde at markedføre sig på, og prisen er kun en' af mange

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt at jeg ikke holder mig til emnet, men er bare så træt af at høre folk brokker sig over prisen. Danmark er et service samfund, så giv dog også forbruger den service vi ikke kan få fra netbutikker og butikker i udlandet

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum