| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er generelt enig i, at priserne i DK, kan virke afskrækkende i forhold til andre EU (og non-EU) lande. Men husk lige, at der er visse faktorer, der spiller ind. For det første er vores samfundsstruktur meget anderledes end f.eks. tysklands. Vi har velfærdssamfund i DK. Det koster. Desuden er priserne i DK sikkert nøje afstemt med lønninger og diverse udgifter. Altså man vurderer efter, om priserne er bæredygtige i de pågældende markeder/brancher, og regulerer derefter. Husk endvidere på, at lønningerne i Tyskland ikke er på samme niveau som i DK. Mit indlæg er ikke et facitliste. Så hvis I er uenige, eller mener, at jeg ikke har ret, må I meget gerne rette mig - så bliver jeg jo også selv lidt klogere. Desuden vil jeg også lige understrege, at jeg tit handler over nettet - Hifi eller ej. Sparer jeg penge på samme produkt over nettet sammenlignet med en fysiskbutik, så tager jeg chancen (hvis prisen er gunstig). Jeg synes f.eks, det er uhyrt at tage 10.000kr for et kabel, der koster 3000-4000kr i udlandet! Hvis forskellen var nede på ca. 1-2k +/- for selvsamme produkt, havde jeg uden tvivl "støttet" den danske butik. Men en prisdifference på 6-7000kr. er simpelthen helt ude i hampen. Ejeren ved sikkert godt, hvilken butik det drejer sig om  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|