Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Eichman Cable Pod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hello guys!

Faldt i dag over nogle Cable Pods, som jeg har set billeder af mange gange her på nettet eller i diverse HIFI blade.

De har altid forekommet mig lidt flimsy og lidt for plastic-pangelværk-uholdbare-agtige.
Med andre ord, så er en rigtig god ledeevne i selve materialet en rigtig god ting, som Eichmann har opdaget betydningen af, men den måde man spænder eller klemmer højttalerkablerne fast på og specielt tensionen har også stor betydning, bl.a. derfor var Eichmann ude hos mig.

Men nu fik jeg altså kigget rigtigt på dem, og faktisk er de utroligt seje.
Jeg vil tro tværsnittet på ledermaterialet er i omegnen ef 4-5kvmm og så er det telurium kobber, som er tæt på at opføre sig som kobber, men altså er noget hårdere. Forgyldningen ser rigtig fin ud, men det bedste er dog, at den er meget mere gedigen end det fremgår af billederne

Hvis din hjerne har fået for meget fortynder, så ser du lige billedet her:
CablePod binding post 
Faktisk så er hullet, som er beregnet til nøgne kabelender faktisk så stort, at der kan stoppes bananstik ind i dem, hvilket giver dig mulighed for at spænde bananen helt fast, så du er oppe i en kontakttension på linie med de dyreste WBT terminaler, men helt uden deres gumpetunge lyd.
Man kan også fjerne propperne i enderne og så er det jo bananbøsninger på almindelig vis. Men her kan du bruge kabler med 4 bananstik uden problemer.

God kontakt i meget lang tid ligner det her.

Det allerallerbedste er så, at man ikke behøver bruge pladen de sidder på, man kan faktisk sagtens montere dem uden pladen, men så passer de så ikke længere til dobbelte bananer, hvilket vel er OK nok.

Det er bar een binding post, som overhovedet intet overflødigt metal har omkring signalvejen - nice der

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Jamen jeg har jo netop fremhævet netop disse Cable pods et utal af gange, endda med billeder som du gør nu, netop fordi de er fremragende. Afmonterer man noget af de kæmpemæssige store massive terminaler eller de messing dimser til 5 kroner, som meget er monteret med fra ny, og istedet anvender disse fra Eichmann, opnår man en markant og hørbar forskel - til det bedre.

Så jeg kan kun bakke om om din indstilling til produktet og anbefale, at man udskifter de førnævnte andre klodser på sine produkter, dete r et godt tweak. Tilmed er de ikke "hunde dyre", som så meget andet er.

Det samme gælder faktisk deres RCA stik, de er ikke de kønneste, men lydmæssigt er de bare helt i orden, ligesom de er forholdsvis nemme at arbejde med.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kurt Von Kubik

Jamen jeg har jo netop fremhævet netop disse Cable pods et utal af gange, endda med billeder som du gør nu, netop fordi de er fremragende. Afmonterer man noget af de kæmpemæssige store massive terminaler eller de messing dimser til 5 kroner, som meget er monteret med fra ny, og istedet anvender disse fra Eichmann, opnår man en markant og hørbar forskel - til det bedre.

S åjeg kan kun bakke om om din indstilling til produktet og anbefale, at man udskifter de førnævnte andre klodser på sine produkter, dete r et godt tweak. Tilmed er de ikke "hunde dyre", som så meget andet er.

Det samme gælder faktisk deres RCA stik, de er ikke de kønneste, men lydmæssigt er de bare helt i orden, ligesom de er forholdsvis nemme at arbejde med.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg har i stedet brugt Pomona, som er lavet i samme materiale som Cable Pod, de er super lækre, men de er særdeles vanskelige at få fat på, ligesom de ikke helt er beregnet til de normale tværsnit man bruger til højttalere. Derfor synes jeg CP er en lidt overset ting, og min pointe er at billederne har skylden.
De ligner noget der er for småt, men det er de jo slet ikke.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 April 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

De ser ud til at sidde alt for tæt sammen.. er det beregnet til at man skal have konen til at spænde dem?

Hvad menes der med at WBT har en gumpetung lyd? Kan du virkelig "høre" en terminal?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

DJ Sjønne

De seneste og nye generation af WBT er også udført i tyndt materiale, da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele. Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 27 April 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

...da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele....

Begrund venligst...
Toftdahl skrev:

Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.

Ligeså...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

DJ Sjønne skrev:
Toftdahl skrev:

...da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele....

Begrund venligst...
Toftdahl skrev:

Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.

Ligeså...

Mht. lyden af WBT, så ved jeg ærligt talt ikke præcist hvorfor de er som de er, jeg har blot kunnet konstatere at de virker noget tunge vampede i lyden. Jeg tror det har med det anvendte materiale at gøre, mere end det blot er mængden af det.
Deres bananstik og gafler lider af præcist de samme skavanker, og for at det hele ikke skal være løgn, er deres Nextgen (low mass) produkter ligesådan.

Z-plugs er en anden historie, de kommer fra Furutech og hedder kun Z-plugs når de sælges af NordOst. Det er et bananstik lavet af et tyndt rør, som besidder en fornuftig fjedervirkning. Man skal dog være lidt forsigtig med dem, specielt i forbindelse med tykke kabler.
Disse Z-plugs er diametralt modsat WBT. De vejer ingenting og er i øvrigt lavet af et temmeligt dårligt materiale, set fra et elektrisk synspunkt.
Jeg bruger dem selv i mangel af bedre i øvrigt. Jeg tror egentlig ikke man kan kalde dem for specielt gode, men de er dog trods alt mindre ringe end f.eks. WBT. Prisen man betaler er, at man ryger over i den lidt letbenede afdeling, og jeg kune sagtens tro, at visse set-ups fik en kølig tendens i kølvandet på disse rørbananer.
Men gode løsninger efterlyses.

Jeg prøver én af dagene Bayonet Plug fra Eichmann, men jeg ved ikke om de kan holde til mine SCS6 kabler på lidt længere sigt, men idéen er umiddelbart rigtig.

Mht. afstanden mellem fiduserne på Cable Pod, så var det netop én af mine anker også. Men den er større end den ser ud på billedet og hertil kan du pille terminalerne ud af den dersens plade, så du kan placere dem 1 meter fra hinanden om du vil. Lige dete vidste jeg intet om, men nu har jeg set dem og pillet ved dem, og den er altså god nok. de ser totalt OK ud fra en fornuftig betragtning.

Prøv selv, jeg blev lidt overrasket over at se på dem.
Snart prøver vi osse musikken.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 27 April 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hello guys!

Faldt i dag over nogle Cable Pods, som jeg har set billeder af mange gange her på nettet eller i diverse HIFI blade.

De har altid forekommet mig lidt flimsy og lidt for plastic-pangelværk-uholdbare-agtige.
Med andre ord, så er en rigtig god ledeevne i selve materialet en rigtig god ting, som Eichmann har opdaget betydningen af, men den måde man spænder eller klemmer højttalerkablerne fast på og specielt tensionen har også stor betydning, bl.a. derfor var Eichmann ude hos mig.

Men nu fik jeg altså kigget rigtigt på dem, og faktisk er de utroligt seje.
Jeg vil tro tværsnittet på ledermaterialet er i omegnen ef 4-5kvmm og så er det telurium kobber, som er tæt på at opføre sig som kobber, men altså er noget hårdere. Forgyldningen ser rigtig fin ud, men det bedste er dog, at den er meget mere gedigen end det fremgår af billederne

Hvis din hjerne har fået for meget fortynder, så ser du lige billedet her:
CablePod binding post 
Faktisk så er hullet, som er beregnet til nøgne kabelender faktisk så stort, at der kan stoppes bananstik ind i dem, hvilket giver dig mulighed for at spænde bananen helt fast, så du er oppe i en kontakttension på linie med de dyreste WBT terminaler, men helt uden deres gumpetunge lyd.
Man kan også fjerne propperne i enderne og så er det jo bananbøsninger på almindelig vis. Men her kan du bruge kabler med 4 bananstik uden problemer.

God kontakt i meget lang tid ligner det her.

Det allerallerbedste er så, at man ikke behøver bruge pladen de sidder på, man kan faktisk sagtens montere dem uden pladen, men så passer de så ikke længere til dobbelte bananer, hvilket vel er OK nok.

Det er bar een binding post, som overhovedet intet overflødigt metal har omkring signalvejen - nice der

Hvor købes de??

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Det er Bent Medlyd der importerer dem, prisen kender jeg ikke.

Og lige som en ekstra info, så det jeg foreløbigt er ret overasket over er, at jeg troede de var meget små og spinkle, hvilket altså ikke er tilfældet.
Tilmed ser de ganske overbevisende og gennemtænkte ud.
Jeg skal i den kommende tid prøve dem af med musik på, men jeg kan næppe tro de skulle skuffe. Det ser rigtigt ud mao.

For at give et rigtigt indtryk af størrelsen, så ville 2 stk. i fprlængelse af hinanden dække over en Nokia 6230 mobilos, om luften imellem alle delene var fyldt ud.

Og tænk så lige det med at spænde en bananbørge fast i det hul, som er tænkt til løse kabelender.
Bananen kommer tættere til det kabel der løber indeni ampen/htén og samtidig bliver det holdt rigtig godt fast - nice

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

...ikke hundedyre...? 99,- pr stk eller?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Ja disse Eichmann bananer ser også rigtige ud, jeg kunne bare ikke forliges med dem, idet man hurtig får dem beskadiget, specielt hvis højtalerkablerne er tunge. Jeg oplevede at de bukkede i det tynde metal og kunsstof, og endnu hurtigere hvis man tester og skifter kabler frem og tilbage. Ærgeligt for lydmæssigt var / er de på plads - vælger man dem, skal man være ekstremt forsigtig, og så går det galt alligevel, på et eller andet tidspunkt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 28 April 2006 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

Et tit på http://www.medlyd.dk/eichmann_prisliste.htm viser desværre ikke noget, men det kommer nok senere?!

En cirkapris?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Cablepods, som vi tester lidt på i øjeblikket, koster 400,- for et sæt.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Cablepods, som vi tester lidt på i øjeblikket, koster 400,- for et sæt.

Venligst

Bent

Hej...

Er det to sæt af det produkt vi ser på billedet (2x2) således at der er til to kanaler på en stereoforstærker?

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Kubik har du prøvet Nextgen fra WBT i praksis??

Jeg har også fjernet de store klumper udgangsterminaler på Vincent forstærkere måske også noget skodmatriale ved det ikke.Men det hjalp lyden bliver mere dynamisk så flere har den oplevelse af tingene.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau

Prisen for 1 sæt bestående af en terminal til henholdsvis venstre og højre kanal, koster 400,- med andre ord 1 æske for 400,-

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes