Emne: Eichman Cable Pod ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello guys!
Faldt i dag over nogle Cable Pods, som jeg har set billeder af mange gange her på nettet eller i diverse HIFI blade.
De har altid forekommet mig lidt flimsy og lidt for plastic-pangelværk-uholdbare-agtige. Med andre ord, så er en rigtig god ledeevne i selve materialet en rigtig god ting, som Eichmann har opdaget betydningen af, men den måde man spænder eller klemmer højttalerkablerne fast på og specielt tensionen har også stor betydning, bl.a. derfor var Eichmann ude hos mig.
Men nu fik jeg altså kigget rigtigt på dem, og faktisk er de utroligt seje. Jeg vil tro tværsnittet på ledermaterialet er i omegnen ef 4-5kvmm og så er det telurium kobber, som er tæt på at opføre sig som kobber, men altså er noget hårdere. Forgyldningen ser rigtig fin ud, men det bedste er dog, at den er meget mere gedigen end det fremgår af billederne
Hvis din hjerne har fået for meget fortynder, så ser du lige billedet her:
Faktisk så er hullet, som er beregnet til nøgne kabelender faktisk så stort, at der kan stoppes bananstik ind i dem, hvilket giver dig mulighed for at spænde bananen helt fast, så du er oppe i en kontakttension på linie med de dyreste WBT terminaler, men helt uden deres gumpetunge lyd. Man kan også fjerne propperne i enderne og så er det jo bananbøsninger på almindelig vis. Men her kan du bruge kabler med 4 bananstik uden problemer.
God kontakt i meget lang tid ligner det her.
Det allerallerbedste er så, at man ikke behøver bruge pladen de sidder på, man kan faktisk sagtens montere dem uden pladen, men så passer de så ikke længere til dobbelte bananer, hvilket vel er OK nok.
Det er bar een binding post, som overhovedet intet overflødigt metal har omkring signalvejen - nice der
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Jamen jeg har jo netop fremhævet netop disse Cable pods et utal af gange, endda med billeder som du gør nu, netop fordi de er fremragende. Afmonterer man noget af de kæmpemæssige store massive terminaler eller de messing dimser til 5 kroner, som meget er monteret med fra ny, og istedet anvender disse fra Eichmann, opnår man en markant og hørbar forskel - til det bedre.
Så jeg kan kun bakke om om din indstilling til produktet og anbefale, at man udskifter de førnævnte andre klodser på sine produkter, dete r et godt tweak. Tilmed er de ikke "hunde dyre", som så meget andet er.
Det samme gælder faktisk deres RCA stik, de er ikke de kønneste, men lydmæssigt er de bare helt i orden, ligesom de er forholdsvis nemme at arbejde med.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Kurt Von Kubik
Jamen jeg har jo netop fremhævet netop disse Cable pods et utal af gange, endda med billeder som du gør nu, netop fordi de er fremragende. Afmonterer man noget af de kæmpemæssige store massive terminaler eller de messing dimser til 5 kroner, som meget er monteret med fra ny, og istedet anvender disse fra Eichmann, opnår man en markant og hørbar forskel - til det bedre.
S åjeg kan kun bakke om om din indstilling til produktet og anbefale, at man udskifter de førnævnte andre klodser på sine produkter, dete r et godt tweak. Tilmed er de ikke "hunde dyre", som så meget andet er.
Det samme gælder faktisk deres RCA stik, de er ikke de kønneste, men lydmæssigt er de bare helt i orden, ligesom de er forholdsvis nemme at arbejde med.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jeg har i stedet brugt Pomona, som er lavet i samme materiale som Cable Pod, de er super lækre, men de er særdeles vanskelige at få fat på, ligesom de ikke helt er beregnet til de normale tværsnit man bruger til højttalere. Derfor synes jeg CP er en lidt overset ting, og min pointe er at billederne har skylden. De ligner noget der er for småt, men det er de jo slet ikke.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser ud til at sidde alt for tæt sammen.. er det beregnet til at man skal have konen til at spænde dem?
Hvad menes der med at WBT har en gumpetung lyd? Kan du virkelig "høre" en terminal?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Sjønne
De seneste og nye generation af WBT er også udført i tyndt materiale, da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele. Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
...da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele.... |
|
|
Begrund venligst...
Toftdahl skrev:
Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.
|
|
|
Ligeså...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Sjønne skrev:
Toftdahl skrev:
...da disse massive klodser der sættes i enden af nogle kabler og højtalere, ødelægger det hele.... |
|
|
Begrund venligst...
Toftdahl skrev:
|
Der er endda meget forskel på de viste og store massive bøsninger. Det samme gælder for kablerne, der er det bedst at anvende de tynde Z-plugs.
|
|
|
Ligeså...
|
|
|
Mht. lyden af WBT, så ved jeg ærligt talt ikke præcist hvorfor de er som de er, jeg har blot kunnet konstatere at de virker noget tunge vampede i lyden. Jeg tror det har med det anvendte materiale at gøre, mere end det blot er mængden af det. Deres bananstik og gafler lider af præcist de samme skavanker, og for at det hele ikke skal være løgn, er deres Nextgen (low mass) produkter ligesådan. Z-plugs er en anden historie, de kommer fra Furutech og hedder kun Z-plugs når de sælges af NordOst. Det er et bananstik lavet af et tyndt rør, som besidder en fornuftig fjedervirkning. Man skal dog være lidt forsigtig med dem, specielt i forbindelse med tykke kabler. Disse Z-plugs er diametralt modsat WBT. De vejer ingenting og er i øvrigt lavet af et temmeligt dårligt materiale, set fra et elektrisk synspunkt. Jeg bruger dem selv i mangel af bedre i øvrigt. Jeg tror egentlig ikke man kan kalde dem for specielt gode, men de er dog trods alt mindre ringe end f.eks. WBT. Prisen man betaler er, at man ryger over i den lidt letbenede afdeling, og jeg kune sagtens tro, at visse set-ups fik en kølig tendens i kølvandet på disse rørbananer. Men gode løsninger efterlyses. Jeg prøver én af dagene Bayonet Plug fra Eichmann, men jeg ved ikke om de kan holde til mine SCS6 kabler på lidt længere sigt, men idéen er umiddelbart rigtig. Mht. afstanden mellem fiduserne på Cable Pod, så var det netop én af mine anker også. Men den er større end den ser ud på billedet og hertil kan du pille terminalerne ud af den dersens plade, så du kan placere dem 1 meter fra hinanden om du vil. Lige dete vidste jeg intet om, men nu har jeg set dem og pillet ved dem, og den er altså god nok. de ser totalt OK ud fra en fornuftig betragtning. Prøv selv, jeg blev lidt overrasket over at se på dem. Snart prøver vi osse musikken.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
|
Hello guys!
Faldt i dag over nogle Cable Pods, som jeg har set billeder af mange gange her på nettet eller i diverse HIFI blade.
De har altid forekommet mig lidt flimsy og lidt for plastic-pangelværk-uholdbare-agtige. Med andre ord, så er en rigtig god ledeevne i selve materialet en rigtig god ting, som Eichmann har opdaget betydningen af, men den måde man spænder eller klemmer højttalerkablerne fast på og specielt tensionen har også stor betydning, bl.a. derfor var Eichmann ude hos mig.
Men nu fik jeg altså kigget rigtigt på dem, og faktisk er de utroligt seje. Jeg vil tro tværsnittet på ledermaterialet er i omegnen ef 4-5kvmm og så er det telurium kobber, som er tæt på at opføre sig som kobber, men altså er noget hårdere. Forgyldningen ser rigtig fin ud, men det bedste er dog, at den er meget mere gedigen end det fremgår af billederne
Hvis din hjerne har fået for meget fortynder, så ser du lige billedet her:
Faktisk så er hullet, som er beregnet til nøgne kabelender faktisk så stort, at der kan stoppes bananstik ind i dem, hvilket giver dig mulighed for at spænde bananen helt fast, så du er oppe i en kontakttension på linie med de dyreste WBT terminaler, men helt uden deres gumpetunge lyd. Man kan også fjerne propperne i enderne og så er det jo bananbøsninger på almindelig vis. Men her kan du bruge kabler med 4 bananstik uden problemer.
God kontakt i meget lang tid ligner det her.
Det allerallerbedste er så, at man ikke behøver bruge pladen de sidder på, man kan faktisk sagtens montere dem uden pladen, men så passer de så ikke længere til dobbelte bananer, hvilket vel er OK nok.
Det er bar een binding post, som overhovedet intet overflødigt metal har omkring signalvejen - nice der
|
|
|
Hvor købes de??
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Det er Bent Medlyd der importerer dem, prisen kender jeg ikke.
Og lige som en ekstra info, så det jeg foreløbigt er ret overasket over er, at jeg troede de var meget små og spinkle, hvilket altså ikke er tilfældet. Tilmed ser de ganske overbevisende og gennemtænkte ud. Jeg skal i den kommende tid prøve dem af med musik på, men jeg kan næppe tro de skulle skuffe. Det ser rigtigt ud mao.
For at give et rigtigt indtryk af størrelsen, så ville 2 stk. i fprlængelse af hinanden dække over en Nokia 6230 mobilos, om luften imellem alle delene var fyldt ud.
Og tænk så lige det med at spænde en bananbørge fast i det hul, som er tænkt til løse kabelender. Bananen kommer tættere til det kabel der løber indeni ampen/htén og samtidig bliver det holdt rigtig godt fast - nice
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
...ikke hundedyre...? 99,- pr stk eller?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Von Kubik
Ja disse Eichmann bananer ser også rigtige ud, jeg kunne bare ikke forliges med dem, idet man hurtig får dem beskadiget, specielt hvis højtalerkablerne er tunge. Jeg oplevede at de bukkede i det tynde metal og kunsstof, og endnu hurtigere hvis man tester og skifter kabler frem og tilbage. Ærgeligt for lydmæssigt var / er de på plads - vælger man dem, skal man være ekstremt forsigtig, og så går det galt alligevel, på et eller andet tidspunkt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Cablepods, som vi tester lidt på i øjeblikket, koster 400,- for et sæt.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej
Cablepods, som vi tester lidt på i øjeblikket, koster 400,- for et sæt.
Venligst
Bent
|
|
|
Hej...
Er det to sæt af det produkt vi ser på billedet (2x2) således at der er til to kanaler på en stereoforstærker?
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubik har du prøvet Nextgen fra WBT i praksis??
Jeg har også fjernet de store klumper udgangsterminaler på Vincent forstærkere måske også noget skodmatriale ved det ikke.Men det hjalp lyden bliver mere dynamisk så flere har den oplevelse af tingene. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Prisen for 1 sæt bestående af en terminal til henholdsvis venstre og højre kanal, koster 400,- med andre ord 1 æske for 400,-
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|