| Forfatter |
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt vinyl...  Jeg har ikke phono-forstærker, så skal også have en RIAA! Hvad kan jeg få af nogenlunde kvalitet til en billig pris? Tænker på en max. 1500kr.? Håber på en masse feedback!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Til den pris bliver det nok svært! Men en brugt Rega P2/P3, og så følger der sikkert en eller anden PU med... Og en så en riaa, kunne være NAD PP2 tror jeg den hedder! Så er du da igang, du kan jo altid opgradere efterhånden, ihvertfald bør det ske på pladespiller siden.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg kun en knægt på 16, men alligevel betyder lydkvaliteten noget... Har også kigget lidt på Rega/Thorens... Der må gerne kommes med flere forslag!
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Thorens td 166 mk 2 eller en td 320/321 mk2... det spiller bare dejligt!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
| Thorens td 166 mk 2 eller en td 320/321 mk2... det spiller bare dejligt!! |
| |
|
|
Hvordan spiller de? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Den td 320/321 spiller meget "luftigt" pga dens flyende ophæng.. td 166 er også en lækker maskine.. spiller også fremragende!! lyden afhænger jo af mange ting såsom pu, arm, div indstillinger, osv osv |
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Riaa (phonoforstærker) kunne se om du kunne hitte en Creek OBH8(se) mm pu .. den spiller godt til pengene.. brugt ca 500-800 kr!!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Makrelsalat (det havde jeg aldrig regnet med at skulle skrive  ). Jeg vil helt sikkert også sige at med det budget kommer du næppe udenom at købe brugt (ikke at der er noget galt i det!). Selv om du køber brugt vil jeg stadig mene at 1500,- er lige lovligt lavt sat (plov/PU+RIAA) men du kan selvfølgelig være heldig og falde over et røverkøb. Der er masser af fine plove til salg både her på siden og på dba.dk. Jeg vil også tilslutte mig en Rega eller Thorens som tidligere foreslået. Rega'en har den fordel at den er meget nem at gå til og sætte op (dog skal armen sandsynligvis hæves ved basen hvis du har tænkt dig at bruge en anden PU en Regas egne). De ældre Thorens modeller der er fjederophængte kræver lidt mere opmærksomhed og tålmodighed for at yde sit bedste men det er ladsiggøreligt.  Som selvfølgelig altid når du køber brugt skal du være på vagt og vurdere sælger/produktet så godt som muligt. Hvis sælgeren skal sende pladespilleren til dig er det vigtigt at du forsikrer dig om at han(hun?) ved hvordan man pakker en plov ordentligt. Det kan være en fordel hvis sælger stadig har original embalagen. Det bedste ville selvfølgelig være hvis du kunne afhente hos sælger og samtidig få et demo-lyt. Du skal også være opmærksom på evt. ekstraudgifter som f.eks. en ny drivrem. Her er det nemt at skaffe en ny til Rega'en mens det kan være lidt drilsk at finde den rette til de "gamle" Thorens. Hvis pladespilleren kommer med PU skal du også være opmærksom på om denne er ved at være nedslidt eller ej. Hvis den er det, vil jeg ikke anbefale at bruge den men at købe en ny. Det kunne se således ud: RIAA: NAD PP2 eller Pro-ject Phono Box Mk II - 600,-kr. Pick-Up (hvis nødvendigt): Tekni-fi K1 - 500,-kr. eller Rega Bias 2(til Rega plov) - 700,-kr. Hvis du ikke behøver at købe ny PU kan det løbe rundt men ellers kan det godt blive lidt presset. Det kan selvfølgelig også godt være at du kan finde en fin lille brugt RIAA til ingen penge... Hvis det skal være nyt kunne det være en Pro-ject Debut III m. pickup til ca. 2000,- og en af ovenstående RIAA'ere men så løber du også lidt over budgettet... Så skal du også gøre dig selv den tjeneste at hænge ploven op på væggen før eller siden. God jagt.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Krenzler: Ok du gjorde vidst mere ud af det end mig
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej don dario. Tjae.. hvad andet er der at lave på en onsdag aften??
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Krenzler:
Det har du helt ret i..  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange forslag!  Nu ved jeg næsten intet om pladespillere, jeg synes bare de spiller dejligt... Hvad er forskellen på MC/MM? Og er denne RIAA noget? Vincent RIAAOg den her pladespiller har indbygget RIAA: Denon DP-29FI må gerne linke til nogle pladespillere, RIAA'er samt PU's, så jeg kan se nogle forskellige produkter osv. Pladespillere som denne "Pro-ject Debut III" og andre der omkring (helst ikke dyrere), må i også gerne komme med forslag til og links! Håber dette emne kan bruges til andre som også søger billig pladespiller!
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hér er da i hvertfald et par muligheder:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=15227
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=14875
__________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere gode forslag jeg kan bakke op omkring. En gammel Rega Planar2 bør kunne fås for 5-800 kr, og er en rigtig god førstegangsplov. Jeg har selv en som nærmer sig de tyve år. Den har aldrig været repareret.
Denon - Drop den. Det er noget frygteligt l**t.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for de mange gode forslag! - Det hjælper virkelig...  Hvilken RIAA ville passe til den Thorens? Og hvilken til en Rega?
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Hvilken RIAA ville passe til den Thorens? Og hvilken til en Rega?
|
|
|
De vil sikkert begge(RIAA) fungere fint med begge(plove). Det er mere et spørgsmål om en given RIAA kan fungere med en given PU. Når vi snakker om MM'ere skulle der ikke være noget problem.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Jeg er ved at lave en aftale med ejeren af Thorens'en: "Thorens TD316", og han mener at jeg skal købe den Vincent... Skal jeg invistere i den, NAD'en eller en helt tredje?
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder lovende.
Bare du forsikrer dig om at den bliver pakket forsvarligt efter kunstens regler (ca. som beskrevet i de 2 links længere oppe på siden) og at den fungerer uden nævneværdige mislyde fra motor og leje.
Ikke for at lyde som Fætter Forsigtig. Det skal nok blive godt og du bliver sikkert glad for den.
Hvilken RIAA du skal købe? Hvad kan du bedst lide æbler eller appelsiner? Jeg har ingen erfaring med de 3. Som sagt, til prisen går du nok ikke helt galt i byen, hvilken du så vælger. Som beskrevet i hifi4all tråden om Vincent RIAA'en kan den åbenbart forbedres betragteligt med et lille billigt og nemt indgreb. Det er da værd at forfølge.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for de mange indslag, de har virkelig hjulpet!- Jeg er nu ved at forhandle om den Thorens TD316 og den Vincent RIAA...  Så hvis vi nu antager at jeg køber disse to, hvad skal jeg så ellers have? Tænker her på kabler, ekstraudstyr osv.?
Rasmus
|
| Til top |
|
| |