| Forfatter |
|
humperdink Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
|
Uha uha...ja Lennon. Det er meget svært at definere sådanne billedemæssige "fejl". Jeg har selv prøvet, men kunne ikke rigtig finde de rigtige vendinger.
Et billede kan nogle gange fortælle lidt mere end ord...så det gamle digikamera, blev hevet frem og "Jarhead" blev smidt på dvd'en.
Her er hvad jeg kom frem med:

Det irritere mig rigtig meget, men var ikke sikker på om det er en generel plasma"fejl". Jeg synes ikke det minder om dansende pixels....men så igen....jeg aner ikke hvordan sådan nogen ser ud. 
Lennon, er det sådan det så ud på din skærm?
Jeg kan tildels leve med det da den, bortset fra denne måske en smule graverende "fejl",viser et enormt flot billede både DVB-T, DVB-S og DVD (når der ikke er skygger).
|
|
|
Har lige været nede hos den lokale radiopusher (Expert Radio) som har et eksemplar i deres udstilling... fik lov at se at se scenerne fra "Jarhead" som der refereres til ovenfor. Måtte til min glædelige overraskelse konstatere at der ikke var antydningen af det beskrevne problem. Diverse farveovergange stod meget flot og uden disse viste problemer. DVD afspiller var en high end Harman/Kardon (Modelnavnet fik jeg ikke med), men om det har noget at sige? I hvert fald var det ikke et problem vi kunne frembringe på deres Q7H'er.
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
humperdink skrev:
|
Har lige været nede hos den lokale radiopusher (Expert Radio) som har et eksemplar i deres udstilling... fik lov at se at se scenerne fra "Jarhead" som der refereres til ovenfor. Måtte til min glædelige overraskelse konstatere at der ikke var antydningen af det beskrevne problem. Diverse farveovergange stod meget flot og uden disse viste problemer. DVD afspiller var en high end Harman/Kardon (Modelnavnet fik jeg ikke med), men om det har noget at sige? I hvert fald var det ikke et problem vi kunne frembringe på deres Q7H'er.
|
|
|
Jeg har også set et eksemplar hos den lokale Expert. Syntes jeg svagt kunne ane problemet, der var
ihverfald et eller andet - som nabo LG plasma'en ikke havde!
Tilgengæld havde det eksemplar jeg så helt sikkert "dansende pixels".
Syntes stadig der er underligt, at nogle skærme har problemer andre ikke.
|
| Til top |
|
| |
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt interesseret i at høre hvor mange der har denne skærm og heraf, hvor mange der har oplevet denne fejl eller andre fejl.
Jeg snakkede med en fra min vej som lige har købt et 50" ENOX fjernsyn og spurgte om vi ikke lige kunne se scenen fra JARHEAD på hans skærm. Det var intet problem så den blev smidt på og vi spolede frem til scenen. Man kunne ane fænomenet men ikke nær så tydeligt.
Hvor mange har skærmen og hvem har haft problemer? __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 19 Juli 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have fulgt den her (lange) tråd omkring Samsungs PS-42Q7H, er jeg kommet en smule i tvivl omkring 50" modellen. Jeg har bestilt et sådan eksemplar, men hvis det har samme problemer som åbenbart er tilfællet ved nogle 42"modellerne. Er der nogen herinde som har erfaringer med 50Q7H / 50C7H? Eller har snakket med nogen som har. Eller ved hvor man kan finde reviews om dette panel?
50" modellen har en anden opløsning 1366x768 i modsætning til 42" modellen som "kun" har 1024x768. Kan det have betydning for forskel i billedkvaliteten (Her tænker jeg på om de fejl der er ved nogle 42" modellerne nødvendigvis ikke kan findes på 50" modellen)
Håber ikke mit indlæg er for kryptisk. Og at der er nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om de nævnte modeller.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
LarsVinter Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
En af mine venner har omtalte Samsung tv og vi har efterhånden set en del film og programmer på fjernsynet. Vi har længe undret os over netop den fejl med gradueringerne, der omtales her på siden. Eksemplet fra Jarhead er langt fra enestående. Vi har oplevet det i mange DVD'er - bl.a. 24 timer (Region 2 DVD, sæson 1) og helt ekstremt i nogle natte-scener i Mulholland Drive (Region 2 DVD). Det ser ud til, at det især er hud-farve-nuancer, der skaber problemet og især i meget mørke scener. Billedet på siden her fra Jarhead er efter min mening ikke fanget på et specielt uheldigt tidspunkt, men blot et udtryk for, hvordan det ofte kan se ud med dette tv - i fx "Mulholland Drive" er der scener, der giver et LAAAANGT værre billede - og mest af alt minder om det man ser, hvis man ved en fejl under Windows XP får sat sin pc-skærms farveopløsning til 256 farver. Jeg har længe mistænkt DVD-afspilleren for at være synderen (da det jo kunne ligne resultatet af en dårlig MPEG2-dekodning), men er glad for at konstatere at andre også har oplevet fænomenet med et Samsung tv. Otto skriver, at det er et generelt problem med plasma. Men kan det virkelig være meningen, at det skal være SÅ slemt (som fx vist med Jarhead-shottet)?
Med andre ord: Er der nogen, der ejer omtalte tv fra Samsung og IKKE oplever de her rædselsfulde artefakter? (der i mine øjne gør tv'et direkte uanvendeligt!). Det ville være rart at vide om det bare er en fejl ved en bestemt produktionsserie, evt. noget man kan ændre i indstillingerne eller om det vitterligt er meningen. I tilfælde af sidstnævnte vil jeg kraftigt advare folk mod nogensinde at investere i dette tv. Som nævnt er det IKKE et spørgsmål om at være lidt for "fintfølende" eller hysterisk med detaljer. En blind dame på 90 år ville opdage, at der var noget galt her!
Lars
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer ikke omtalte tv, men har bestilt et 50" af slagsen. Nu er jeg kommet lidt i tvivl og leder desperat efter flere oplysninger om det.
Under den jagt har jeg terpet mig igennem det amerikanske av-forum omhandlende den amerikanske udgave af PS-50Q7H og PS42Q7H. Den amerikanske udgave hedder HP-S5053 eller S4253. Der er dog forskel på den europæiske version og den amerikanske, eksempelvis så har den amerikanske to HDMI porte i modsætning til en i den europæiske udgave. Man kan også fravælge DNIe i brugermenúen.
MEN på denne side (som er meget lang) er langt de fleste ovenud tilfredse med tv'et, det bliver rost til skyerne af de fleste og bliver ofte samlignet med Pioneer og ikke mindst Panasonic's billedkvaliteter. Der bliver stort set ikke klaget over fejl med gradueringen. Det skal dog siges at langt de fleste kan se HD-tv og måske har det stor indflydelse på hvordan tv'ets kvaliteter og mangel på samme viser sig.
Nu mangler jeg bare at der kommer en "review" af tv'et her i europa så jeg kan tage den endelige beslutning om jeg skal afbestille eller beholde det bestilte fjernsyn.
Link til det amerikanske debatforum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=667231&p age=1&pp=30&highlight=Samsung+S5053
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt på linie m Lars Vinter mht at Tv´et hårdt sagt er ubrugeligt,hvis fejlen er så graverende,som den var i mit tilfælde.Jeg nægter simpelthen,at tro på at folk kan overse fejlen,eller injurere den !
Jeg synes sgu,at jeg har set på mange plasmaer,i mit snart flere år lange tilløb til et endeligt køb.Og nu 14 dage efter,at have returneret skærmen, har jeg så "nærkigget" i flere butikker.INGEN steder er det lykkedes for mig,at se antydningen af det samme fænomen.Heller ikke på den lidt ældre Samsung5.
Med al respekt for Otto,så tvivler jeg på,at han er klar over hvor iøjenfaldende fejlen reel er .
Håber så sandeligt,at der er tale om en fejl m varierende effekt, - og så kun i en begrænset del af produktionen ! ?
Men lad os få nogle på banen der m rimelig sikkerhed mener,at have et fejlfri eksemplar ??
Problemet er,at vi måske kun er en god håndfuld ejere(-tidligere ejere),der er aktive her ?? .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roostern, jeg synes at fjernsynet er rigtig godt, bortset fra den graverende fejl. Den klarer det rigtig flot. Hvis du beslutter dig for at købe det så lov mig og alle andre at returnere det hvis du oplever denne fejl. Du vil ikke blive skuffet, bortset fra hvis den skærm du får også har denne fejl.
LarsVinter, du har ret i at fejlen gør at skærmen er meget ringe, men jeg synes nu alligevel at, set bort fra gradueringen, så er skærmen rigtig flot. Jeg vil anskaffe mig den omtalte film og se om også denne film giver kuldegysninger ned af ryggen som Jarhead gjorde.
Jeg var på jagt i diverse elektronikbutikker i torsdags og her så jeg bla, jarhead på en Philips LCD og jeg spolede frem til scenen med oliekilderne og her kunne man også se fejlen, men knap så tydeligt.
Efter lidt fjernsynskigning i går aftes (bliver ikke til så meget i det her vejr) og vi fik set sat-tv og fænomenet kunne anes i bla. ansigterne på skuespillerene. Jeg har haft kontakt til Samsung og deres autoriserede værksted og de siger begge at denne fejl ikke bør være på skærmen. Jeg har derfor besluttet mig for at sende skærmen på værksted (meget imod min vilje, da jeg jo lige har fået den ) Jeg vil simpelthen ikke acceptere at billedet er som det er og jeg vil kæmpe til sidste blodsdråbe for ikke at betale noget som helst for en eventuel reparation.
Jeg kom desværre lidt for sent ud af starthullet så de 14 dages returret var desværre udløbet før jeg kunne nå at sige "retur". Nu må vi se hvad værkstedet siger til det og jeg vil lade dem låne "Jarhead" bare lige så de kan se fejlen.
Vender selvfølgelig tilbage nå jeg ved mere. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt et magen til hos Expert idag, og har aftalt at de stiller det op, så jeg kan teste det for de nævnte fejl. Butikken har kontaktet Samsung og de siger at fejlene kun er i de første produktionsserier, men lad os nu se. Jeg vender tilbage senere når jeg har testet det.
Kristian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgpedersen, det glæder jeg mig rigtig meget til at få bekræftet. ser frem til din melding.  __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu tjekket fjernsynet, og der var ikke nogen af de omtalte problemer, hverken på 50" eller 42". Får det hjem på onsdag, så der leger jeg lidt mere med det.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kgpedersen, vend endelig tilbage med hvordan billedet er.
Jeg har bestemt mig for ikke at afbestille tv'et, da jeg vil give det en chance, jeg tror og håber også at der er tale om en dårlig serie mht. de tv der har haft problemer. Når det så er sagt så kan man vist heller ikke forvente andet end at der vil være nogle små irretationsmomenter uanset hvilken plasma man køber. Jeg synes at stort set alle de tråde jeg har læst uanset om det er Pioneer, Panasonic eller hvilket som helst andet plasma viser at man ikke skal forvente et CRT billede når man ser alm. tv. Følger man derimod de amerikanske forums, så er næsten alle super tilfredse når vi taler om HD-signal.
Jeg glæder mig til at høre mere fra flere med erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov glemte at opdatere før jeg fik læst den sidste besked fra kgpedersen.
Dejligt at høre. Jeg glæder mig til at få min nye skærm og tjekke om jeg heller ikke kan se problemet på mit. Det er bestilt fra et paralel-import firma, så jeg håber ikke det er en "gammel" model jeg får.
Tillykke med dit nye tv.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige pakket et PS 42 Q 7 H op i butikken. Mit umiddelbare indtryk er overvejende positivt, uden at jeg falder ned af stolen. For en gangs skyld er standard-indstillingen ikke åbenlyst ringe, men helt godt er det nu heller ikke. Det er dog rimeligt nemt at justere det til et fornuftigt billede. Billedet er generelt slet ikke dårligt, hverken via HDMI eller antenne. Problemet med farve-graduering ses relativt tydeligt så snart der er en stor flade med farveovergange, eksempelvis start-billedet på Windows MCE, men i ansigter synes jeg ikke det er så tydeligt at det er decideret problematisk. Panasonic PV 60 (og "selvfølgelig" Pioneer) er foran på det punkt, men i forhold til diverse andre plasma'er på markedet er det imho ok. Personligt ville jeg ikke finde mig i det, når man kan få et PV60 der ikke har dette fænomen, men direkte vende tommelfingeren nedad over dét, som jeg truede med tidligere i tråden, det vil jeg nu ikke.
Kontrasten, som vel er dén del af specifikationerne der imponerer mest hvis man læser tallene, er IKKE bedre end PV60, sådan som man ud fra tallene skulle tro. Der er synligt bedre sort-niveau på PV60. Den fine detaljering i DVD og HD materiale er også en tand bedre på PV60, men Q7'eren er mærkbart bedre end Samsungs egne LCD'er på det punkt. Samlet set synes jeg ikke Q7 falder igennem overhovedet, men den rører ikke ved PV60's position som markedets bedste tv i prisklassen.
Jeg er endnu ikke gået i dybden med at sammenligne Smooth-Motion til og fra osv, og i sagens natur heller ikke haft helt så meget tid til at justere på det som på Panasonic'en, men en dom mener jeg nu godt jeg kan tillade mig at komme med: Er man forelsket i Samsung'ens design, og ikke er hysterisk med små detaljer som f.eks. fænomenet omkring faregraduering (som jeg vil kalde en mindre detalje), så vil jeg sige det sådan at man formentligt ikke vil være utilfreds med billedet når man får det hjem. Men vil man have det bedste billede til prisen, så hedder det stadig PV60.
Ergo: Fint fjernsyn, bare synd for den at PV60 ligger i samme prisklasse. Vil man have blanksort, og ikke vil betale for et Pioneer, så er Q7 det bedste alternativ indtil videre. Et klart bedre tv end Samsung's R7x modeller, hvordan den er i forhold til M71 og f.eks. Philips 9731 når de kommer, det vil tiden så vise... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Med al respekt for Otto,så tvivler jeg på,at han er klar over hvor iøjenfaldende fejlen reel er . |
|
|
Nu skrev jeg sådan lige mine første indtryk ovenfor, og jeg synes som nævnt at det er tydeligt, og noget jeg ikke personligt ville finde mig i - men ikke værre end på mange andre plasma-tv, eller mange DLP-projektorer iøvrigt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC, kunne det være muligt for dig at kigge i Servicemenuen for at se om en eller flere af de fabriks-kalibreringer er fejlet som det er set på mange andre af disse skærme.
Vil du taksere de farvegradueringer som du har oplevet, på niveau med det som du kan se på de billeder som er blevet postet her på tråden? Vil du eventuelt have mulighed for at afspille Jarhead med den omtalte scene. Jeg er nemlig meget interesseret i at vide om der er en sammehæng mellem kalibrerings-fejl og disse farve-gradueringer.
Min skærm er på vej til værkstedet og jeg er ikke meget for at skulle betale enorme summer fordi de ikke kunne finde en fejl eller fordi de ikke mener at disse farve-gradueringer er slemme . For, mig bekendt, så skal du betale for et værkstedsbesøg, hvis de ikke finder en fejl....men jeg synes det er en fejl og det må jeg jo prøve at få overbevist værkstedet om ellers må de jo overbevise mig om at det bare er noget det fjernsyn gør. Jeg har garantibevis. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto
Kan du fortælle om der er forskel på 42" modellen og 50" modellen. Da jeg ikke har meget forstand på teknikken bag, er jeg nysgerrig om de forskellige opløsninger på de to tv skaber en forskel på billedet.
Jeg undre mig også over at gradueringen ikke bliver omtalt som et problem, hverken på den i det engelske eller det amerikanske av-forum omhandlende dette tv.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
|
Otto, TC, kunne det være muligt for dig at kigge i Servicemenuen for at se om en eller flere af de fabriks-kalibreringer er fejlet som det er set på mange andre af disse skærme. |
|
|
Jeg har ikke læst hele tråden - hvad tænker du på helt præcist?[/QUOTE]
Hr Bobbel Basse skrev:
| Vil du taksere de farvegradueringer som du har oplevet, på niveau med det som du kan se på de billeder som er blevet postet her på tråden? Vil du eventuelt have mulighed for at afspille Jarhead med den omtalte scene. Jeg er nemlig meget interesseret i at vide om der er en sammehæng mellem kalibrerings-fejl og disse farve-gradueringer. |
|
|
Jeg har ikke lige Jarhead ved hånden (og der skulle komme en fragtmand med 60 tv om lidt, så jeg får ikke tid til det i dag...), men jeg vil betegne det som mindre - MEN det kunne aldrig falde mig ind at foretage en sammenligning af noget som helst på grundlag af screenshots.
Hr Bobbel Basse skrev:
Min skærm er på vej til værkstedet og jeg er ikke meget for at skulle betale enorme summer fordi de ikke kunne finde en fejl eller fordi de ikke mener at disse farve-gradueringer er slemme . |
|
|
Dét jeg har set på vores i butikken er ikke en defekt, men en feature. Om man synes det er slemt eller ej har ikke noget at gøre med om tv'et er defekt.
Hr Bobbel Basse skrev:
| For, mig bekendt, så skal du betale for et værkstedsbesøg, hvis de ikke finder en fejl....
|
|
|
Det afhænger af butikken...
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roostern skrev:
|
Kan du fortælle om der er forskel på 42" modellen og 50" modellen. |
|
|
Nej, da jeg ikke har set 50" modellen. Principielt behøver der ikke være forskel på billedkvaliteten. Den forskel der er i opløsning kan du ikke se. Det kommer til at lyde lidt groft når jeg siger det, men: Fokuseringen på om et tv har 1024x768, 1280x720 eller 1280x768, er direkte tåbelig. Hvis én af opløsningerne giver dig 1:1 (hvilket der ikke er en garanti for), så er det væsentligt - men forskellen i opløsning i sig selv er komplet uden betydning, i hvert fald i sammenligning med alle mulige andre billed-egenskaber.
TV-købere tænker for meget og kigger for lidt... Du skal ikke tage det personligt, for jeg forstår godt at det er sådan - det er bare ærgeligt.
Roostern skrev:
| Jeg undre mig også over at gradueringen ikke bliver omtalt som et problem, hverken på den i det engelske eller det amerikanske av-forum omhandlende dette tv. |
|
|
Jeg tvivler på at det skyldes at fænomenet ikke er der. Det er faktisk ret normalt at den generelle stemning omkring et givent produkt er meget forskelligt, fra forum til forum. Jeg bliver sikkert upopulær ved at sige det, men det skyldes ganske enkelt at nogle få personers meninger og præferencer - ISÆR de personer der ikke selv har _set_ grejet, men netop tænker i stedet for kigger - i høj grad afgør flertallets meninger og præferencer. Prøv at uploade Jarhead billedet i de andre fora, så skal der nok blive knævret løs om hvorvidt det er et problem eller ej - af de personer der IKKE selv har set det... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Roostern Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|