| Forfatter |
|
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC, Jeg har læst mig til at man på Service-menuen kan se om AV, DTV, PC og HDMI kalibreringen er fejlet eller godkendt. De fleste har fejl på kalibreringen af AV og DTV. Det kunne jo være at der var en sammenhæng mellem fejl i kalibreringen og graden af farvegradueringens slemhed. Kalibreringen skulle være under punkt 1 i Service-menuen.
Jeg kan godt forstå at du ikke vil lave sammeligninger i forhold til screenshots, men jeg vil mene at billedet på min 19" LCD giver en ganske god gengivelse af fejlen fra plasmaen.
Spørgsmålet er bare om det jeg har i min stue er en feature eller en defekt. Jeg synes det er slemt, og mine gæster mener også at det ser forkert ud. Men nu har jeg jo heller ikke en, flere år lang, erfaring indenfor plasma-branchen.
Nu må vi jo bare se om værkstedet siger at jeg er sart.   __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
| Spørgsmålet er bare om det jeg har i min stue er en feature eller en defekt. Jeg synes det er slemt, og mine gæster mener også at det ser forkert ud. Men nu har jeg jo heller ikke en, flere år lang, erfaring indenfor plasma-branchen. |
|
|
Hvis der er en bruger i østjylland der ejer dette tv og mener at have dette problem, vil jeg gerne kigge forbi og se om det adskiller sig fra vores. Og så kigger jeg lige i service-menuen efter de ting du nævner - jeg prøver at afse tid til det i morgen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er altså af den klare opfattelse,at minimum Bobbel-Basse og undertegnede(forhåbentlig ! ) har haft eksemplarer i hænde,der er defekte !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være helt fantastisk, men du behøver selvfølgelig ikke afsætte alt for meget tid på det projekt. Det ville bare være spændende at se hvad du kunne konkludere af hvad du har observeret kontra en skærm med det formodede problem.
Jeg har desværre ikke været så længe på diverse fora, men har dog også oplevet det som du nævner, Otto, om de personer som udtaler sig på et meget snævert grundlag og ofte på andre folk opfattelser, meninger og syn på tekniske fordele og ulemper. Nogle har det med at gøre emner langt værre end de i virkeligheden er, hvis de ikke selv har fingrene i det. Dette kan desværre danne en lavinevirkning, hvor folk uden den fornødne baggrund udtaler sig og dermed får en fjer til at blive til en fjerkræfarm.  __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Jeg er altså af den klare opfattelse,at minimum Bobbel-Basse og undertegnede(forhåbentlig ! ) har haft eksemplarer i hænde,der er defekte ! |
|
|
Det er fair nok, det vil jeg ikke udelukke. Vores siger "success" under Calibration i service menuen. Graduerings-problemet kan ses, men slet ikke i samme grad som screenshot'et af Jarhead viser. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
Jeg har desværre ikke været så længe på diverse fora, men har dog også oplevet det som du nævner, Otto, om de personer som udtaler sig på et meget snævert grundlag og ofte på andre folk opfattelser, meninger og syn på tekniske fordele og ulemper. Nogle har det med at gøre emner langt værre end de i virkeligheden er, hvis de ikke selv har fingrene i det. Dette kan desværre danne en lavinevirkning, hvor folk uden den fornødne baggrund udtaler sig og dermed får en fjer til at blive til en fjerkræfarm.  |
|
|
Nemlig. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange gange jeg har hørt folk sige noget i retning af "gud, er det bare dét?" når de kommer ind for at se noget der har været diskuteret til døde i et forum. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg set et par film på mit nye samsung, og jeg må desværre erkende at ved mørke scener kludrer den meget i det. det ser ud ligesom når ens computer går i 256 farvers mode. Derudover har den et irriterende problem med at skrue op og ned for lyset ved mørke scener. Jeg vil prøve at lege lidt videre med indstillingerne for at se om det er det der er galt.
kristian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgpedersen, velkommen i klubben af en smule skuffede samsung-købere
Det er en kedelig tendens deres skærm viser. Det med lyset har jeg dog ikke oplevet. Man må da i den grad sige at skærmene er individuelle . Du kan forsøge at gå ind i bruger-menuen og slå de to filtre fra (smooth og dni eller hvad de nu hedder). Jeg har oplevet at hvis smooth bliver slået fra så er fejlen ikke nær så tydeligt, faktisk helt fint i går eftermiddags. MEN, jeg skulle jo liiige prøve igen i går aftes hvor det var blevet mørkt udenfor. Slukkede lyset og satte Jarhead på, og BANG der stod gradueringen der igen. Jeg slog skiftevis smooth og dni fra og så det samme klip igen og igen. Der var en lille forskel hvor billedet var lidt bedre da filtrene var slået fra, men det ligner stadig en Commodore 64 med forkølelse (overdrivelse fremmer forståelsen ). Så belysningen i lokalet er måske også en faktor. Ellers kan det være at det bliver forværret når skærmen bliver lunere (efter at det har været tændt i et stykke tid). Det med lyset og "lunheden" er blot konspirations teorier 
Jeg gik ellers hele dagen i dag og det meste af dagen i går og tænkte om jeg nu skulle sende skærmen på værksted. Nu når jeg lægger Otto's kommentarer sammen så sender jeg den afsted. Hvis du (Otto) ikke opfatter det som en slem feature på din skærm (i hvert fald ikke værre end på mange andre) og at du i service-menuen kan se at kalibreringerne er ok.
Jeg vil bare ikke af med min skærm igen. Æv. Nå, men jeg vender tilbage hvis der er lys forude efter et værkstedsbesøg.
__________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
| Hvis du (Otto) ikke opfatter det som en slem feature på din skærm (i hvert fald ikke værre end på mange andre) |
|
|
Værre end Pioneer og Panasonic, men ikke værre end f.eks. flere Philips modeller, eller f.eks. Yamaha's ret dyre plasma. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
LarsVinter Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 03:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Vil lige tilføje, at jeg har set adskillige hundrede timers tv på diverse plasma og LCD-tv igennem tiderne og jeg har ALDRIG set noget så slemt som jeg oplever på det tidligere omtalte Samsung-tv - ikke engang på de tidligste modeller, der kom på markedet år tilbage.
Det kan UMULIGT være en feature. Jeg er sikker på, at de tvivlere der er på dette forum vil blive overbevist, hvis de ser problemet med egne øjne.
Desværre er det omtalte tv i Kbh og altså ikke i Østjylland, så det bliver nok lidt besværligt at få Otto forbi ;-) Men jeg kan tilgengæld i løbet af den næste uge lige notere ned præcist, hvor fejlen er rigtig tydelig (DVD, chapter, tidskode mv.) Så burde det være nemmere for folk at konstatere om man har fejlen eller ej. Og igen: Tro mig, hvis man har det her problem er man IKKE i tvivl et sekund.
Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsVinter, det lyder til at være en god ide. Jeg vil da lige tilføje Jarhead når jeg kommer hjem fra arbejde i dag.
Jeg er overbevist om at min skærm indeholder en fejl, ligesom du er overbevist LarsVinter, mens Otto's øjensynligt ikke indeholder denne fejl (iht. service-menuen). Denne diskussion ville være meget nemmere, hvis alle tilstedeværende havde set alle de omtalte skærme. Diskussionen ville nok blive meget kort, da jeg mener at ingen ville være i tvivl om hvilke skærme der havde en fejl og hvilke der ikke havde.
Jeg kontaktede jo forhandleren (pr. email) med billedet fra Jarhead vedlagt. Han kunne overhovedet ikke se hvad fejlen skulle være. "Det så da helt normalt ud".  Jamen hvis du mener det så er jeg da glad for at du ikke er hjerne-kirurg Nu må vi se hvad værkstedet mener. Jeg vil da gøre mit ypperste for at få dem til at se fejlen. For fejlen er der. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig enig ! Vi har med en fejl,at gøre som man skal være stæreblind,for ikke at bemærke.
Problemet for os førstegangs plasmakøbere har nok været,at vi troede/håbede,at det måske kunne reguleres væk - eller ,at det forsvandt efter en indkøringsperiode ??
Jeg sendte min retur til den Tyske leverandør,som har smidt den videre til Samsung.
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilføje at jeg i forgårs så "mit liv som Geisha", og meget af filmen foregår indendøre og med mørke scener, og her kan det ses næsten hele tiden. Væggene, hvor farverne er grønne kører op og ned i "256 farvers mode". Det ser forfærdeligt ud.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
På torsdag får jeg en tekniker fra forhandleren ud og tjekker mit tv, derfor må i meget gernesige til hvis i har nogle klip hvor "fænomenet" er meget tydeligt. Bare så ham har rigeligt at teste med.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set Jarhead på et LG plasma. Man kan se "fænomenet" meget meget svagt, men kun hvis man går meget tæt på! Tror ikke jeg ville ha' opdaget det, hvis ikke jeg havde set foto'et i denne tråd. Pointen er det er langt fra så tydeligt, som på foto'et.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgpedersen skrev:
|
På torsdag får jeg en tekniker fra forhandleren ud og tjekker mit tv, derfor må i meget gernesige til hvis i har nogle klip hvor "fænomenet" er meget tydeligt. Bare så ham har rigeligt at teste med.
Kristian
|
|
|
Er lidt spændt på en tilbagemelding.
Ville dog allerhelst høre hvad Samsung Nordic mener om fejlen .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligesom lennon, så glæder jeg mig også til at høre nogle tilbagemeldinger fra kgpedersen.
Jeg selv har været lidt igennem vedrørende min egen skærm. Jeg har haft kontakt til Samsung adskillige gange og hver gang siger de at, ud fra det vedlagte billede (ref. Jarhead), så ser det helt forkert ud og den skal efterses på et af deres autoriserede værksteder. Min skærm er dog købt i Tyskland, så det autoriserede værksted (det var dog kun den enkelte service-medarbejderen ved disken som mente dette) afviste at jeg kunne få repareret skærmen på garantien . Selvom jeg viftede med mit Warranty-kort, så ville han ikke give sig. Det kunne jeg ikke godtage så jeg kontaktede Samsung og det autoriserede værksteds ledelse og de sagde alle at det er noget vrøvl at værkstedet ikke vil reparere på garantien. Så nu bliver min skærm repareret på den europæiske garanti. 
Nu glæder jeg mig bare til at jeg får skærmen tilbage og får set nogle flere film. (Har nogle enkelte der venter )
Lad os høre nogle udmeldinger vedrørende din skærm kgpedersen.  __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan hr Bobbel-basse !!
I disse globaliserings/harmoniseringstider er en Europagaranti fandme en Europagaranti. Hvordan Samsung så vil håndtere det internt er deres problem .
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teknikeren har nu været her, og han kunne tydeligt se det han kaldte pixelering. Han kontaktede Samsung som sagde han skulle rette pixelshift værdierne til 2 2 2, ellers kunne der godt være lidt problemer. Det gav en minimal forbedring på DVD, men ikke noget på Tv signal. Teknikeren mente at det var det bedste fjernsynet kunne performe, og så måtte jeg så afgøre med mig selv om jeg var tilfreds med det. Nu skal jeg lige se en film i aften, men jeg tror ikke jeg kan affinde mig med det.
Da jeg ville købe fjernsynet, bad jeg forhandleren kontakte Samsung for at høre om problemet fandtes på deres nye skærme, og de sagde at det kun var på nogle af de første serier. "Fint" at de så bagefter fortæller at der godt kan være problemer med mindre man piller ved pixelshift, og det løser ikke engang problemet.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en noget tåget og meget skuffende reaktion fra Samsung !!
I min verden er pixelering nogle små firkanter,som optræder v dårligt signal ,-eller ved for hård komprimering ?
Den fejl vi oplever på Samsung7 er meget anderledes .
Håber sgu på en anderledes kompetent back-up fra Samsung,når de ser Bobbel-basses panel.
Kære venner !! - vi snakker altså om en megafejl .
|
| Til top |
|
| |