| Forfatter |
|
lagerfeldt Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha
|
| Til top |
|
| |
rktdi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen status på hvad man kan gøre ved problemet - har netop fået mit nye PS42 Q7H, og den gør det samme som er beskrevet vedr. Jarhead dvd'en - det forekommer i mere eller mindre grad i alle film jeg smider på...
Jeg bruger en Samsung HT-P1200 som afspiller, via HDMI.
hvad kan man gøre, indstillingsmæssigt?
har Samsung anerkendt problemet / kommet med nogen kommentarer?
mvh René
|
| Til top |
|
| |
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, status er at værkstedet som sagt endnu engang må returnere skærmen uden at have foretaget sig noget, da de ikke kunne konstatere nogen fejl.
Kontaktede derfor Samsung Nordic før at forhøre mig om det nu også kunne være rigtigt, da jeg havde svært ved at acceptere at kvaliteten af billedet skulle være som det er. Medarbejderen svarede at det selvfølgelig som udgangspunkt absolut ikke skulle se sådan ud, men at det havde en stor faktor hvilke apparater man forbinder til fjernsynet og måske vigtigere, hvordan. Han nævte at HDMI fra en DVD helt klart var at foretrække, da billedesignalet ikke blev forringet i HDMI i så stor grad, som eksempelvis Scart som tilsyneladende har en lidt større forringelsesgrad. Nu vil jeg så anskaffe mig en ordentlig dvd-afspiller med HDMI og teste skidtet af....og garanteret blive sindsygt skuffet over at se at billedet kun bliver en brøkdel bedre.
Desuden vil jeg tage en tur ind til hovedstaden og besøge Samsung store i Illum. De må have sådan en skærm og de må kunne give mig en grundig foklaring på hvorfor de sælger sådan et produkt.
Det er givetvis ikke værre end mange andre skærme, men jeg får sværere og sværere ved at abstrahere fra disse gradueringer. Kan dog umiddelbart ikke forstille mig at skulle tilbage til 29". Overvejede måske at sælge igen, med mindre en ISF kalibrering kan rette op på bare lidt af kvaliteten. For der må uden tvivl være forskel på de forskellige skærme, da nogle klager og andre ikke. Fejlene er så tydelige at du skal være tæt på stæreblind for ikke at kunne se dem. Så jeg har altså et abivalent forhold overfor dem som nævner at det er en feature og ikke en fejl. Både ja og nej. Jeg kan acceptere at det er en feature, men der er givetvis også en fejl på min og nogle andres skærme. Det bliver ofte nævnt at man skal tage ud og se på produktet før man køber istedet for at gå efter nogle enkelte personers meninger. Som sagt, så gjort. Jeg kunne på mine besøg umiddelbart ikke konstatere nogle fejl...men nu har de fleste forhandlere (går rygtet på) jo også skruet usandsynligt højt op for kontrast og lysstyrke, så alt er skjult. Det har jeg også prøvet...og gæt....ja man kan stadig se fejlen. Så feature, ja, men også fejl. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
rktdi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og tak for din udredning, du har åbenbart været lidt mere igang med dette end andre har.
jeg kører jo mit signal fra et Samsung anlæg, via HDMI, og det bliver det ihvertfald ikke iorden af!
men hvilke indstillinger er du kommet frem til er de bedste? Hvad med det der indbrændingsbeskyttelse, hvor man skal flytte værdien fra 4 til 2, har du testet det?
har osse set der bliver talt om nogen servicemenuer, hvor man kan se om forskellige processer/kalibreringer har succes eller fejler - hvordan kan man se det? Er det noget man kan selv kan pille ved?
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen tvivl om at man skal kalibrere det før tingene står korrekt på Samsunget.
For mit vedkommende kører jeg RGB via Scart fra DVD'en, da det af mystiske årsager ser bedre ud end component.
Til DVD/film bruger jeg indstillingerne (som ikke umiddelbart kan overføres til component/HDMI):
Movie preset ændret til: Contrast 80 Brightness 52 Sharpness 25 Color 55 Warm1 Tone NR off SMD off
Til TV kigning bruger jeg denne indstilling:
Standard preset ændret til: Contrast 70 Brightness 55 Sharpness 25 Colour 42 Normal Tone NR off SMD off
Til Xbox 360 via VGA (ser væsentligt anderledes og bedre ud end via HD component):
Custom preset ændret til: Contrast 78 Brightness 48 Sharpness N/A Color 48 Normal tone NR off SMD N/A
- Den helt store synder i forhold til farvequantizing er contrastindstillingen, delvist i kombination med brightness. Husk at brightness ikke sætter lysstyrken, men sortniveauet (for at sige det lidt nemt).
- Servicemenuen kan man vist få frem ved en "hemmelig" kombination af tastetryk på remoten så vidt jeg husker.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
|
Moooi, ja det kan jeg godt forstå. 
Jeg har ikke eksperimenteret så meget med lyden da jeg lader lyden gå igennem mit surroundanlæg.
Det tager da et øjeblik at skifte kanal. Mit gamle Philips billedrørsfjernsyn var en smule hurtigere.
Der er kun én tuner....så det må være svar nok 
Her er et billede af skærmen med ophæng. (Vogel's EFW2001). Nu siger nogle nok at skærmen da sidder ret langt fra væggen, og til det vil jeg svare: I det at tilkoblingspanelet sidder med fladen mod væggen så skal skærmen ikke meget tættere på før ledningerne får nogle grimme knæk.
Fronten af skærmen er 16cm fra væggen

Desuden kan man se knapperne på skærmen, samt det lille tilkoblingspanel.
|
|
|
kan forstå på det, du er meget glad for dit Samsung. Jeg har bestilt model Ps-50c7. Fra KT messen. Det venter jeg spændt på. Efter at ha solgt mit Pana TX36PD30F crt tv. Som var helt kanon godt! Dog for lille til min stue.
Hvordan er Samsung med analog signal. Alm. tv udsendelser ? __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roostern skrev:
|
Efter at have fulgt den her (lange) tråd omkring Samsungs PS-42Q7H, er jeg kommet en smule i tvivl omkring 50" modellen. Jeg har bestilt et sådan eksemplar, men hvis det har samme problemer som åbenbart er tilfællet ved nogle 42"modellerne. Er der nogen herinde som har erfaringer med 50Q7H / 50C7H? Eller har snakket med nogen som har. Eller ved hvor man kan finde reviews om dette panel?
50" modellen har en anden opløsning 1366x768 i modsætning til 42" modellen som "kun" har 1024x768. Kan det have betydning for forskel i billedkvaliteten (Her tænker jeg på om de fejl der er ved nogle 42" modellerne nødvendigvis ikke kan findes på 50" modellen)
Håber ikke mit indlæg er for kryptisk. Og at der er nogen der kan hjælpe mig med oplysninger om de nævnte modeller.
På forhånd tak.
|
|
|
Hej.
Har også bestilt ps-50C7 modellen. Har endnu ikke fået det, men under vejs. Skal holde dig indformeret når jeg får prøvet denne scene.
Håber bestemt ikke det er et problem.! __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg også mærke til latency på billedet kontra lyd ud (ikke intern lyd, men lyd til surround). På den 50" Samsung jeg havde, var der tydelig forsinkelse på biledet kontra lyd. Meget irriterende.
|
| Til top |
|
| |
Ryan Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Hr Bobbel Basse skrev:
|
Jeg har ikke eksperimenteret så meget med lyden da jeg lader lyden gå igennem mit surroundanlæg.
Det tager da et øjeblik at skifte kanal. Mit gamle Philips billedrørsfjernsyn var en smule hurtigere.
Her er et billede af skærmen med ophæng. (Vogel's EFW2001). Nu siger nogle nok at skærmen da sidder ret langt fra væggen, og til det vil jeg svare: I det at tilkoblingspanelet sidder med fladen mod væggen så skal skærmen ikke meget tættere på før ledningerne får nogle grimme knæk.

|
|
|
kan forstå på det, du er meget glad for dit Samsung. Jeg har bestilt model Ps-50c7. Fra KT messen. Det venter jeg spændt på. Efter at ha solgt mit Pana TX36PD30F crt tv. Som var helt kanon godt! Dog for lille til min stue.
Hvordan er Samsung med analog signal. Alm. tv udsendelser ?
|
|
|
Hej Evolator!
Hvor meget kunne du få for din Panasonic TX36PD30?
Hvad er grunden til, du vælger Samsung frem for f.eks. Pioneer og Panasonic?
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ryan skrev:
Evolator skrev:
Hr Bobbel Basse skrev:
|

|
|
|
Hvordan er Samsung med analog signal. Alm. tv udsendelser ?
|
|
|
Hej Evolator!
Hvor meget kunne du få for din Panasonic TX36PD30?
Hvad er grunden til, du vælger Samsung frem for f.eks. Pioneer og Panasonic?
|
|
|
Ja det er til at græde over. Men fik det solgt til 6000kr. Med orginal underbord og 6 års total forsikkring. Et særdeles godt tv! Der intet var at sætte finger på. Men noget større måtte til, og mere fremtids sikkert. Tog til KT messe. Og slog til på et 50" Nu skal det vise sig om det kan løfte arven.
Pioneer er for dyrt synes jeg. Men top top lækkert !
Panasonic har en stor stjerne hos mig. Men mente at et andet mærke skulle have en chance også.Efter at ha haft pana i flere år.
mvh. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
ajzman Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej!
Har läst igenom tråden angående färgproblemen och måste bara fråga: Har ni provat att stänga av DNIe? (via servicemenyn). Om inte, gör det nu! Det reducerar nämligen problemen rejält och tar bort konstiga skuggor, artefakter, och diverse färgstörningar! Kort sagt, bilden blir både bättre och mer naturlig med DNIe avstängd! Man måste dock in i servicemenyn för att åstadkomma detta, men det är inte speciellt svårt faktiskt, läs mer här: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=131765
Och vill ni ha schyssta "White balance"-värden (som funkar väldigt bra för min skärm) hittar ni dessa här: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=131765&am p;am p;st=150&searchtime=
Hoppas ovanstående löser en del av era problem! 
/Ajzman
|
| Til top |
|
| |
Nalla Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gerne prøve det service menu trick, men er der nogen der ved om man kan se der er pillet i menu'en ved en evt garanti / rep sag? (udover DnIe selvfølgelig er slået fra  )
|
| Til top |
|
| |
ajzman Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det kan jag inte tänka mig. Jag har nämligen haft min TV på service och de sa ingenting om detta. Absolut ingenting. Så du kan stänga av DNIe med gott samvete (jag lovar du kommer inte att ångra dig! )
EDIT: Skulle (mot förmodan) olyckan inträffa och din TV måste in på service, så kan du väl slå på DNIe igen, så att ingen märker ngt? Eller hitta på ngn schysst story, t ex att du fått TVn kalibrerad via servicemenyn? 
Men som sagt, servicen sa inget om detta till mig, så det borde vara hur lugnt som helst.
|
| Til top |
|
| |
Ivanovich Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg kunne virkelig godt tænke mig noget hjælp her. Har lige købt 42" modellen og er ikke ovenud lykkelig. Det der er at når jeg går helt tæt på og kigger fx i den sorte bar for oven eller neden kan jeg se en masse grønne prikker (pixels) der blinker og nærmest bevæger sig rundt. Selvfølgelig kan jeg ikke se det fra sofaen, men det gør at billedet får et grumset udseende, det er måske til at leve med, men havde regnet med bedre kvalitet. Noget andet er at jeg er irriteret over deres DNIe der skruer op og ned for lysstyrken, nærmest konstant i mørke scener, og egentlig ikke giver et særlig godt billede. Fair nok, så slår man det jo bare fra kan man sige, men nej, så vidt jeg kan forstå på folk er "full bypass" i service menuen også pixelshift og andre gode ting. Så bliver valget ligepludselig mellem pest eller kolera.
Er der ikke nogen der kan se om de har det samme problem jeg omtalte i starten af dette indlæg, og evt. en kommentar til det sidste??
På forhånd tak!
Mvh Ivan
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et flot design, men folk advarer jo imod den. Så måske du skal overveje at returnere den og vente en måneds tid eller 2 på den nye Panasonic ?
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart, Samsungen stinker. PV60'eren er klasser over.
__________________ Panasonic TXP 50 V10 E, Denon AVR-1803 Receiver, Minipods, Micropods SE, Cinepod og Bass Station surround, PS3 Blu-Ray via HDMI, Xbox 360, Kabler: Oehlbach, Mogami, Profigold
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lagerfeldt, det var dog en ovenud åndsfraværende bemærkning at komme med. (Du har selvfølgelig lov til at have dine meninger)
Hvad basere du din konklusion af den ovennævnte skærms kvaliteter på. Har du selv ejet denne skærm og har der været en fejl på lige den du har haft, så er det da nærliggende at mene at den pågældende skærm "stinker", men det er da et meget begrænset grundlag som du har at basere din konklusion på.
Jeg er selv ejer af skærmen og jeg mener da, at der er nogle ting jeg savner ved den, men ligefrem at sige at den "stinker", så langt vil jeg ikke gå. Til pengene og de fordele som er ved denne skærm så er jeg da ganske godt tilfreds.
--->>>Til Steen2000, i fare for at det lyde som om jeg modsiger mig, så synes jeg du skal vende blikket mod andre skærme end PS-42C/Q7H, da teknologien er kommet et (muligvis et par) skridt længere og du får noget til omkring samme pris som er betydelig bedre. Nu har jeg på grund af jobskifte ikke lige haft mulighed for at følge med i udviklingen af skærmene, men min bror har lige købt en anden MEGET omtalt skærm. Nemlig Philips 9731D. Jeg er godt nok overrasket over kvaliteten. Og til en pris omkring de 22k på internettet for en 42" så er jeg ved at være udskiftningsklar.
Det var bare mine 5-ører. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 20 Februar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig, og køber den nye Panasonic PX70 så snart den dukker op
|
| Til top |
|
| |
lagerfeldt Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
Hvad basere du din konklusion af den ovennævnte skærms kvaliteter på. Har du selv ejet denne skærm og har der været en fejl på lige den du har haft, så er det da nærliggende at mene at den pågældende skærm "stinker", men det er da et meget begrænset grundlag som du har at basere din konklusion på. |
|
|
Jeg beklager hvis du blev fornærmet, men det er tværtimod dig som er åndsfraværende hvis du udtaler dig med den formodning. Læs blot et par poster op i tråden og du vil finde mere detaljerede oplysninger. Jeg har netop haft begge skærme (og mange flere), og har A/B testet. Jeg har endda prøvet 2 Samsung skærme, for at være sikker på der ikke var tale om en produktionsfejl. Nu er en A/B test dog slet ikke nødvendig for de fleste mennesker, det er tydeligt for det blotte øje og hukommelsen. Mine adskillige betragtninger og observationer er frit tilgængelig i flere tråde (inkl. alle de ovenstående i denne tråd) på dette forum - foretag en søgning. For kort at ridse op: Samsungs skærm har 1) dårlig quantizing 2) latency med eksterne kilder 3) dårlig component+RGB input 4) dårlig tuner 5) enorm transformerstøj 6) generelt dårligere billedkvalitet. Så ja, man jo fristet til at råbe "produktionsfejl". Men når samtlige modeller lider under det, så må man i stedet råbe "designfejl". __________________ Panasonic TXP 50 V10 E, Denon AVR-1803 Receiver, Minipods, Micropods SE, Cinepod og Bass Station surround, PS3 Blu-Ray via HDMI, Xbox 360, Kabler: Oehlbach, Mogami, Profigold
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lagerfeldt, Som jeg vidst nok fik fremhævet så har jeg pgs. jobskifte ikke haft mulighed for at følge med i udviklingen af markedet og de enkelte personlige tests som er lagt op på nettet, heriblandt dine test og konklusioner.
Det var nok mest dit ordvalg der ramte en nerve (ref. stinker), da jeg selv mener at det er øjnene der ser, som kan afgøre om en skærms kvaliteter er tilstrækkelig for en bruger (en test kan fremhæve en fejl, men det er ikke ensbetydende med at det er et problem for seeren). Jeg mener at skærmen på daværende tidspunkt var en ganske fin skærm, men udviklingen er gået et par skridt og man kan jo købe noget der er bedre.
Jeg synes det er rigtig fint at du laver disse A/B test til brug af andre mulige købere. Jeg beklager da også at jeg fornærmede dig med at kalde dig åndsfraværende, men jeg synes beklageligvis at der er masser på diverse fora som udtaler sig på et meget tyndt grundlag (andres meninger) og det har jeg ikke meget respekt for. Så favorisering bliver ofte et billede man ser tit og det kan ofte give et vrangbillede af diverse mærkers kvaliteter...Philips=Dyrt=Godt og Denver=Billigt=Dårligt.
Men jeg vil da tage mig tid til at kigge dine test igennem, og jeg er da sikker på at jeg kan nikke genkendende til flere af de ting du skriver, men jeg mener altså stadig ikke at skærmen stinker, kontra andre skærme jeg har set.  __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |