Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung PS-42Q7H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moooi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Flere billeder er altid velkommen..

Skifter man hurtig kanal ?

Hvordan er lyden på tvét ?

Hvordan er muligheden for at se flere kanaler på engang ? (den sidste kunne nok undersøges men er lidt doven) 

Til top Vis Moooi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moooi

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Moooi, ja det kan jeg godt forstå.

Jeg har ikke eksperimenteret så meget  med lyden da jeg lader lyden gå igennem mit surroundanlæg.

Det tager da et øjeblik at skifte kanal. Mit gamle Philips billedrørsfjernsyn var en smule hurtigere.

Der er kun én tuner....så det må være svar nok

Her er et billede af skærmen med ophæng. (Vogel's EFW2001). Nu siger nogle nok at skærmen da sidder ret langt fra væggen, og til det vil jeg svare: I det at tilkoblingspanelet sidder med fladen mod væggen så skal skærmen ikke meget tættere på før ledningerne får nogle grimme knæk.

Fronten af skærmen er 16cm fra væggen

Desuden kan man se knapperne på skærmen, samt det lille tilkoblingspanel.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Har man efterhånden fået et tilfredsstillende billede på både analog,digital og DVD signal ??  
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

BigB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Har bestilt Samsung PS-42C7H ved digitalo.de kan bedre lide det matte design, koster 13.400 incl fragt, skulle komme i næste uge så VM kan komme op i 42 " vender tilbage med billeder og kommentarer
Til top Vis BigB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigB

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

kan der ikke blive en masse bøvl når den er bestilt i Tyskland, hvis det går i stykker? Eller der er noget galt med det ved modtagelsen? Og er der ikke andre krav i scandidavien end der f.eks. er i tyskland, med hensyn til døde pixel og alt sådan noget??

Til top Vis ziersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziersen

simonoscar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har kalibreret deres Samsung panel, og er kommet frem til nogle brugbare indstillinger?

Lad os få en lille debat i gang om indstillinger, på dette fremragende plasma-tv...

Til top Vis simonoscar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonoscar

DkkD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

simonoscar skrev:

Er der nogen der har kalibreret deres Samsung panel, og er kommet frem til nogle brugbare indstillinger?

Lad os få en lille debat i gang om indstillinger, på dette fremragende plasma-tv...

Ja Tak .. det ville være rart at hører, hvordan i har sat det op

Til top Vis DkkD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DkkD

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Den instilling jeg synes er bedst, indtil videre da er

kontrast 60, lys 50, skarphed 45, farve 26 og toning står på normal...

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

minime--> Hvordan er din oplevelse med fjernsynet?? Er det godt, eller er der negative sider ved det? Du har ikke eventuelt nogle billeder af det? Jeg er nemlig rimelig tændt på at købe sådan et..!

minime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke finde ud af , at sætte billeder ind på siden, så en hjælpene hånd ville måske hjælpe...

Jeg er meget godt tilfreds efter jeg kun bruger det på analog tv og at dvd`en kun køre med RGB..

Jeg glæder mig bare til at de snart får lavet det fiber bredbånd og at jeg kan komme til at se hd tv eller et bedre signal fra DR1 og TV2, i stedet for det digitale l... de sender ud nu....

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fjernsynet i noget tid nu og jeg er ganske godt tilfreds. Billedet står flot, også på analog. Jeg kører fjernsyn via en gammel force-satmodtager og via almindelig fiskebensantenne. Billedet er rigtig flot og virker roligt. Har dog oplevet nogle negative elementer. De er bla. at billedet nogen gange hakker ved panorering, samt at skyggerne virke meget kantede. Skyggerne har ikke en glidende overgang, men de er hårdt markerede. Andre gange oplever jeg ikke disse problemer, så jeg går ud fra at det er signalet som ikke er helt i top. Jeg har dog oplevet at afspille en dvd hvor skyggerne gav problemer som nævnt tidligere. DVD'en kører via Scart.

Jeg satte min PC til i går med HDMI/DVI-kabel og afspillede nogle HD-klip fra Microsoft og hold da helt ferie en forskel der er. Det tog noget tid før konen og jeg fik samlet kæberne op fra gulvet 

Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvordan man får billedet til at passe til skærmen. Siderne og top/bund mangler og jeg prøvede at justere grafikkortet. Jeg satte det til 1024x768 men siderne og top/bund manglede stadig. Svar vil modtages med glæde

Den klarer en fodboldkamp rigtig flot...selvom Hollands spilledragter er lidt for hidsige med den orange advarselfarve som får skærmen til at skrige i smerte

I øjeblikket kører jeg med :

• Tilstand:Dynamisk
  • Kontrast: 68
  • Lysstyrke: 50
  • Skarphed: 54
  • Farve:30
  • Farvetone: Normal

Jeg har dog forståelsen af at skærmene er rimelig individuelle selvom de hedder det samme, så de justeringer som jeg har på min skærm er måske ikke supergode på en anden tilsvarende skærm. Jeg har kørt skærmen igennem med DVE.

Det var en kort og måske lidt utilstrækkelig anmeldelse, men det er nemmere hvis der er spørgsmål som jeg kan svare på.

Bare spørg løs, så skal jeg forsøge at svare....ikke for teknisk vel

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Christ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke ophæng de forskellige har brugt til deres tv. Også gerne pris og købs-sted

Til top Vis Christ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christ

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har, som du kan se i en af mine andre indlæg, brugt EFW2001 fra Vogel's. Jeg gav omkring 840,- for det (afhentede selv).

Jeg ved ikke hvad reglerne er for at nævne forretninger her på siden, så jeg håber at Admin vil påpege det hvis jeg overtræder en regel  Butikken hedder www.amagernetshop.dk.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hr. Bobbel Basse--> Hvor langt fra vækken sidder det så med det beslag? Sidder det tæt op af væggen eller hvad?

Jeg er også selv meget tæt på at investere i denne skærm

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Ziersen, Skærmen sidder 16 cm fra væggen, hvis du måler fra væggen til fronten af skærmen.

Jeg vil mene at du roligt kan gå ud og investerer i denne skærm, men du skal som altid tage et kig på den i en forretning før du beslutter dig. Så har du også mulighed for at sammenligne med andre skærme. Jeg besøgte Expert i Fields og brugte en rum tid på at sammenligne mellem Samsung skærmen og fire andre. Jeg mener absolut at Samsung skærmen var klart overlegen hvad angår tv-signal.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

ziersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Okay..! Det lyder godt..! Jeg må indrømme at jeg har ikke set skærmen i funktion endnu, Jeg har desværre ikke fundet nogle der har den hernede hvor jeg bor, 2tal skulle have den, men den ene butik jeg var inde i havde den ikke desværre så...!

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Bare et godt råd, se skærmen før du bestemmer dig. Nogen mener at denne skærm er det bedste man kan få hvor andre sikkert mener at den er det værste skidt. Så derfor er det bare at danne dit eget indtryk inden et køb. Jeg kan sige at jeg er rigtig godt tilfreds. Så held og lykke med dit fladskærmskøb, når det kommer.

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

Jalokin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har haft skærmen en uges tid nu. Jeg kan være enig i det med skyggerne, men igen, jeg kører også kun med analog og scart fra DVD. En af de nærmeste dage modtager jeg en HD dekoder fra Stofa, og får det digitale spejl. Og så håber jeg på der sker ting og sager.

Men det skal lige siges, at jeg ellers er yderst tilfreds. Billedet står rigtig godt. En ting der dog generer mig en smule er autofokusen. Eller det der hedder Auto Bred. Synes den har lidt problemer med at finde signalet således den ved hvornår den skal fokusere. Nogle kanaler gør den det ved, andre ikke. Nogen der har oplevet dette problem?

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jalokin skrev:

En ting der dog generer mig en smule er autofokusen. Eller det der hedder Auto Bred. Synes den har lidt problemer med at finde signalet således den ved hvornår den skal fokusere. Nogle kanaler gør den det ved, andre ikke. Nogen der har oplevet dette problem?

Det har jeg oplevet et par gange. Så vidt jeg husker så gjorde den det i går på TV2 Film. Den gik fra 16/9 til noget der mindede om 4/3 hvor siderne blev bibeholdt men bund og top blev trukket ud af skærmen. Det tog et par sekunder før den hoppede tilbage til 16/9. jeg har dog kun oplevet det når jeg skifter over fra en anden kanal.

Har du oplevet at den skifter selvom du ikke har skiftet kanal?

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

Jalokin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Nej... jeg oplever, at den slet ikke skifter!!! Eksempelvis når DR sender VM bold.

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes