| Forfatter |
|
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være et dårligt signal du modtager . Jeg tror det bliver rigtig godt når du kommer på det digitale spejl. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
ziersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt nok, jeg skulle helst finde et sted hvor jeg kan se det, jeg synes ellers også jeg har kigget alle mulige steder, synes bare ikke lige jeg har haft heldet til at finde noget nogen steder, men jeg finder det vel til sidst. Men her på mit arbejde har vi et Samsung LE-M61 og det står nu eller rimelig godt synes jeg. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det står i sammenligning med deres PS42Q7H..!
|
| Til top |
|
| |
ziersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igår var jeg inde i vores lokale 2tal forretning for at se om de havde denne model, jeg snakkede så med ekspedienten selvfølgelig, og i deres butik forhandlede de slet ikke plasma. Så de havde af den årsag kun samsungs LCD-skærme, han spurgte mig så hvorfor jeg ville vælge plasma fremfor LCD. Han anbefalede folk at købe LCD fordi det kunne man altid reparere på sagde han, hvis et plasma gik i stykker, kunne man ikke andet end at smide det ud, er dette korrekt????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ziersen, jeg tror nu nok at han overdriver en smule, hvilket jo også er selvsagt da han jo kun sælger LCD. Jeg har dog hørt at LCD er opbygget af en masse små "lys" og disse "lys" kan skiftes enkeltvis, hvilket ikke er muligt på plasma. Plasma består af en flade indeholdende en gas som skifter farve ved forskellige spændinger. (Ret mig endelig hvis dette er forkert, da jeg ikke er 100% sikker på disse forklaringer). Men ligefrem at smide en skærm ud til 10-20-30 eller måske 40.000 kr, er lidt overdrevet. Noget må man kunne gøre, og idet jeg ikke er elektronikfagtekniker så ved jeg ikke hvad det skulle være, men der sidder vel nogle kloge hoveder derude.
Jeg besluttede mig for at købe plasma, da jeg stadig synes at billedet er mere naturligt end LCD. Igen er det en smagsag og jeg har haft endeløse diskussioner med svigerfaren da han mener at LCD er det bedste og plasma ikke fungere. Og når man kigger på salgstallene så har han jo ret(ironi) (eller måske skulle han kigge efter en gang til). Jeg mener ikke at man kan beslutte hvad andre skal se på, LCD, plasma eller CRT. Du køber hvad du vil se på og så er den ikke meget længere.
Jeg har det lidt svært med sælgere fra kædebrancherne og det baserer jeg på en del hændelser igennem årene. Den seneste var at en sælger i Expert prøvede at overbevise mig om at Q7H er bedre en C7H....hvilket jo i bund og grund er den samme skærm bare med forskellig finish. "Der sidder en bedre processor i Q7H!" skal læses som "vi kan tjene 4-5.000kr mere på den skærm der har blank finish frem for den med mat, så derfor vil jeg sælge dig den!" Derfor er det superfedt at have et forum som dette, hvor man kan søge de oplysninger, som kædebranchen ikke gider at opsøge. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
ziersen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay..! Det lyder godt, jeg skrev også en mail til TapeConnection, hvor Otto som også er herinde har givet mig et svar jeg bedre kan bruge til noget. Jeg indsætter det meste af Otto's svar herunde, håber det er okay?
Hverken et LCD-panel eller et plasma-panel kan repareres. Hvis selve panelet går i stykker, så skal hele panelet skiftes, det gælder for begge teknologier. Det gælder iøvrigt også billedrørs-tv, hvis røret er i stykker kan det ikke repareres, men skal skiftes. Den ene lille forskel der er, ligger i at et LCD-panel er opbygget af to komponenter, selve panelet samt back-light'en. Men det gør ingen forskel i praksis - hvadenten det er panelet eller back-lighten der går i stykker, så skal hele komponenten skiftes ud, hvilket uanset om det er panelet eller back-light'en typisk koster mere end et nyt tv (igen uanset teknologi). Alt det udenom kan naturligvis repareres, og repareres lige meget uanset teknologi - da alt andet end selve panelet i princippet er den samme elektronik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jamen så fik jeg da den info og kan hermed afkræfte den forklaring som jeg har videregivet. Jeg tror nu nok at Otto synes at det er i orden at du vidersender oplysningerne....jeg er i hvert fald glad for at få de oplysninger. Så er der lidt mere viden til når man skal ned og kigge på elektronik . __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
BigB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit c7h ankommet, nåede lige at få det installeret til der var 20 min tilbage af Portugal-Frankrig .
Mit førstehånds indtryk da jeg havde kigget lidt alm tv var WAUW (kun min 3+ der ser grynet ud)
Så fik jeg koblet en xbox360 på med Oblivion i højeste opløsning i "game mode"................God damn det ser godt ud, knivskarpt og tæt på man har lyst til at kramme sit nye tv alter gg.
Har også fået set Gladiator og Nardia, superflot billede og sort er virkelig sort....
ps lyden fra selv tv'et er faktisk også ret god (har ikke surround i stuen skal først op når hjemmebio'en med projektor bliver klar i kælderen...
Vender tilbage med flere indtryk og billeder....
pps nu skal finalen rigtig nydes på lørdag
|
| Til top |
|
| |
Zamenhof Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
BigB skrev:
|
pps nu skal finalen rigtig nydes på lørdag
|
|
|
Rimelig imponerende fjernsyn, der kan vise finalen én dag før alle vi andre kan se den! 
Men ellers glæder jeg mig til at høre mere om dyret ...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, Samsung ka noget .....!
Men desværre også noget de ikke skal !
Returnerede min Q7 igår til Tyskland ! Jeg skulle simpelthen tage den svære beslutning inden for de såkaldte 14 dages fuld returret (udløb idag).
Jeg oplevede en graverende form for billed/farvefejl,som typisk opstod når skærmen gengav scener i dunkel belysning.Forskellige små områder på skærmen forekom så nærmest ,som et farvenegativ m et lidt rødligt skær,der ændrede sig i takt m panoreringer .
MEGET svært,at definere,men heldigvis meget synligt - så vær opmærksom!.
Jeg kunne på ingen måde justere mig ud af det, - og fænomenet forekom desværre også under afspilning af DVD (altså ikke signalbetinget).
Troede i starten,at der måske var tale om de meget omdiskuterede "dansende pixels" - men her er symptomerne vist noget anderledes ??
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
Jamen, Samsung ka noget .....!
Men desværre også noget de ikke skal !
Returnerede min Q7 igår til Tyskland ! Jeg skulle simpelthen tage den svære beslutning inden for de såkaldte 14 dages fuld returret (udløb idag).
Jeg oplevede en graverende form for billed/farvefejl,som typisk opstod når skærmen gengav scener i dunkel belysning.Forskellige små områder på skærmen forekom så nærmest ,som et farvenegativ m et lidt rødligt skær,der ændrede sig i takt m panoreringer .
MEGET svært,at definere,men heldigvis meget synligt - så vær opmærksom!.
Jeg kunne på ingen måde justere mig ud af det, - og fænomenet forekom desværre også under afspilning af DVD (altså ikke signalbetinget).
Troede i starten,at der måske var tale om de meget omdiskuterede "dansende pixels" - men her er symptomerne vist noget anderledes ??
|
|
|
Jeg vil da håbe (og tror) du har fået en "mandags model". Hvis man læser på diverse fora har enkelte haft "dansende pixel", her gå teorien på det er en dårlig produktionsserie. Et problem som dit har jeg ikke set andre steder?
Mit C7 er på vej, og vil bliver undersøgt meget nøje de første 14 dage!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha uha...ja Lennon. Det er meget svært at definere sådanne billedemæssige "fejl". Jeg har selv prøvet, men kunne ikke rigtig finde de rigtige vendinger.
Et billede kan nogle gange fortælle lidt mere end ord...så det gamle digikamera, blev hevet frem og "Jarhead" blev smidt på dvd'en.
Her er hvad jeg kom frem med:

Det irritere mig rigtig meget, men var ikke sikker på om det er en generel plasma"fejl". Jeg synes ikke det minder om dansende pixels....men så igen....jeg aner ikke hvordan sådan nogen ser ud. 
Lennon, er det sådan det så ud på din skærm?
Jeg kan tildels leve med det da den, bortset fra denne måske en smule graverende "fejl",viser et enormt flot billede både DVB-T, DVB-S og DVD (når der ikke er skygger). __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det via en htpc du afspiller DVD, det her ligner et dårligt grafikkort.
Har du prøvet med en anden DVDafspiller.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman, nej det er via en Pioneer DVR 530H. Scart forbindelse. Jeg har desværre ikke en anden DVD afspiller, så det er lidt svært at teste, men jeg skal da lige spørge mig omkring om jeg kan låne en for at teste det. Men den har også problemet når jeg kører satellit og DVB-T (digiality 422).
Problemet er bare at har du først oplevet denne "detalje" så kan du ikke lade være med at fokusere på det. __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
|
Det irritere mig rigtig meget, men var ikke sikker på om det er en generel plasma"fejl". Jeg synes ikke det minder om dansende pixels....men så igen....jeg aner ikke hvordan sådan nogen ser ud. 
Lennon, er det sådan det så ud på din skærm?
Jeg kan tildels leve med det da den, bortset fra denne måske en smule graverende "fejl",viser et enormt flot billede både DVB-T, DVB-S og DVD (når der ikke er skygger).
|
|
|
Det ligner ikke "dansende pixels", der beskrives som periodisk enkelte lysende/blinkende pixels typisk i nederste højre hjørne.
Sundt ser det ikke ud!! 
Køre du med fabriksindstillingerne, eller har du selv indstillet tv'et?
Prøv evt. at slå smooth motion, eller "billedforbedrings ting" fra.
vedr. indstillinger er en tråd her:
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen,det er lige nøjagtigt det fænomen som fremstår meget tydeligt på billedet.Det er IKKE et typisk plasma fænomen, - eller noget man kan slå fra e.l. Jeg ville kontakte Samsung Nordic , event maile,og vedhæfte det udmærkede billede -og så tage den derfra.
Da jeg blev opmærksom på problemet kørte jeg omgående ned til min kammerat der har Pana60, for at se om den havde samme tendenser, - eller om vi måske kunne provokere fejlen frem.Og det kunne vi ikke.
Han har et helt fantastisk antennesignal (analog kabel) - og næste skridt ville ha været en "side by side" sammenligbing Samsung Q7 vs Pana60. - Det blev desværre aldrig til noget .
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er samme problem som er omtalt her (5. indlæg fra oven vedr. "Die grünen Punkte ")
og her (indlæg fra ajzman ca. midt på siden):
Som med de "dansende pixels" er det meget meget mærkeligt at nogle oplever problemet andre ikke???
Overvejer nu kraftigt om jeg skal afbestille mit C7.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er nu 3 der har observeret dette problem.
Jeg kunne godt tænke mig,at vide om der er nogle der m sikkerhed kan sige,at deres Samsung7 panel ikke har denne fejl ??
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal teste nå jeg kommer på arbejde igen(31-7), jeg har lige fået 3 stk.
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette fænomen - er det ikke det der kaldes "gradueringer"?
__________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zaboom, det (gradueringer) må du lige uddybe. Jeg er ikke sikker på hvad du mener.
Jeg har taget kontakt til Samsung for at forhøre mig og det pågældende "fænomen". Det lykkedes mig ikke at komme igennem telefonisk så jeg sendte dem en email som jeg stadig venter på at få svar på. Jeg glæder mig til at høre hvad de siger.
Madman, du kan eventuelt forsøge dig med filmen "Jarhead", nyere amerikansk krigsfilm. Ca 1 tim og 12 minutter inde i filmen er der en scene med brændende oliekilder, og her er du ikke et sekund i tvivl om "fænomenet"...billedet herover er taget fra den film. Glæder mig til at høre hvad du finder ud af.
__________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |